Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה ברכב עם הנעה אחורית


ronen7
שימו לב! השרשור הזה בן 1890 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברה, בואו נרגע רגע. אולי אתם לא מבינים על מה הוא מדבר?

אצלי, ב ATS-V, זה קרה ולא פעם אחת ולא על כביש רטוב.

 

עכשיו אתם רשאים להמשיך להשמיץ אותי כאוות נפשכם.

 

אין שום קשר ללהשמיץ.

 

אתה נוהג ברכב הנעה אחורית, עתיר הספק ומומנט, על כביש רטוב, נותן בגז עם כל הנשמה (לא שיש בזה משהוא רע, ההפך) ומתלונן שהזנב רוקד לך.

 

זה פיצ'ר, לא באג, במיוחד שאנחנו מדברים על משהוא שמנסה להתנהג מראש כמו מאסל קאר ולא כמו M3, נתקלתי בדיוק באותה תופעה בקמארו.

 

ככל הזכור לי, במרצדס שהייתה לך לא התלוננת על התופעה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

להבנתי ומנסיוני, קינקירה צודק ויש קשר לרכבי הנעה אחורית ולעובדה שהגלגלים הקדמיים אינם אלה שמושכים את הרכב (ואולי יותר/גם לזוית הקאסטר הנמוכה שמכיילים את רכבי ההנעה האחוריים בשביל לקבל הגה "חד")

 

עושה רושם שפותח השרשור התכוון במונח "שיוט" לשמירה על הרכב במרכז הנתיב, ולא למשחק של הזנב האחורי במכת גז.

 

לרוב, ברכבי הנעה אחורית, צריך הרבה ריכוז במהירויות נסיעה מנהלתיות נמוכות (70-90) כפי שהזכיר פותח השירשור על מנת "להשאיר" את הרכב בנתיב.

בעוד שברכבי הנעה קדמית שמירה על הרכב במרכז הנתיב, ללא צורך בתשומת לב מיוחדת היא כמעט "אוטומטית", כשעוברים לרכב הנעה אחורית (בלי קשר לעוצמת המנוע) פתאום מגלים שנסיעה מנהלתית תוך שמירה על מרכז הנתיב, מצריכה הרבה ריכוז ו"תיקונים" תכופים עם ההגה.

 

בסופו של דבר מתרגלים לזה ושוכחים מה בדיוק הפריע "לשמור" על מרכז הנתיב (די דומה לשמירת שיווי משקל שהגוף "לומד" מעצם התירגול)

 

אגב, נתקלתי פעם גם בתופעה דומה, ברכב הנעה קדמית שהיתה מכויילת בו זוית קאסטר נמוכה.

אפשר להפחית התנהגות זו ע"י הוספת זוית קאסטר (אם ניתן ברכב האמור)

תופעה דומה יכולה להתרחש גם בשל ניפוח יתר של הצמיגים ויש לבדוק תחילה לחץ אויר תקין כפי שכבר הומלץ פה ע"י המנהל .

 

מי שאין לו/היה לו רכב הנעה אחורית, לא ידע על מה מדובר.

מי שרק נהג פה ושם על רכב הנעה אחורית בנסיעות מבחן גם לא יבין על מה מדובר, כי ככל הנראה, בנסיעות אלה התגרזן עם האוטו ולא נהג בנסיעה מנהלתית רגועה במהירויות שהוזכרו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב, ברכבי הנעה אחורית, צריך הרבה ריכוז במהירויות נסיעה מנהלתיות נמוכות (70-90) כפי שהזכיר פותח השירשור על מנת "להשאיר" את הרכב בנתיב..

 

 

ממש לא מכיר שום תופעה כזו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שנוסע כבר שנים על רכבי הנעה אחורית וקדמית לסירוגין, אשמח לשמוע הסבר פיסיקלי ממומחי הפורום שצצו בשרשור הזה למה שיוט במהירות קבועה אמור להרגיש שונה בין הנעה קדמית לאחורית, כי אני לא מרגיש שום שוני בין קרוז קונטרול באחד לשני, ולא מצליח לחשוב על הבדל ביניהם כשלא מדובר בהאצה או פנייה.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי ומנסיוני, קינקירה צודק ויש קשר לרכבי הנעה אחורית ולעובדה שהגלגלים הקדמיים אינם אלה שמושכים את הרכב (ואולי יותר/גם לזוית הקאסטר הנמוכה שמכיילים את רכבי ההנעה האחוריים בשביל לקבל הגה "חד")

 

עושה רושם שפותח השרשור התכוון במונח "שיוט" לשמירה על הרכב במרכז הנתיב, ולא למשחק של הזנב האחורי במכת גז.

 

לרוב, ברכבי הנעה אחורית, צריך הרבה ריכוז במהירויות נסיעה מנהלתיות נמוכות (70-90) כפי שהזכיר פותח השירשור על מנת "להשאיר" את הרכב בנתיב.

בעוד שברכבי הנעה קדמית שמירה על הרכב במרכז הנתיב, ללא צורך בתשומת לב מיוחדת היא כמעט "אוטומטית", כשעוברים לרכב הנעה אחורית (בלי קשר לעוצמת המנוע) פתאום מגלים שנסיעה מנהלתית תוך שמירה על מרכז הנתיב, מצריכה הרבה ריכוז ו"תיקונים" תכופים עם ההגה.

 

בסופו של דבר מתרגלים לזה ושוכחים מה בדיוק הפריע "לשמור" על מרכז הנתיב (די דומה לשמירת שיווי משקל שהגוף "לומד" מעצם התירגול)

 

אגב, נתקלתי פעם גם בתופעה דומה, ברכב הנעה קדמית שהיתה מכויילת בו זוית קאסטר נמוכה.

אפשר להפחית התנהגות זו ע"י הוספת זוית קאסטר (אם ניתן ברכב האמור)

תופעה דומה יכולה להתרחש גם בשל ניפוח יתר של הצמיגים ויש לבדוק תחילה לחץ אויר תקין כפי שכבר הומלץ פה ע"י המנהל .

 

מי שאין לו/היה לו רכב הנעה אחורית, לא ידע על מה מדובר.

מי שרק נהג פה ושם על רכב הנעה אחורית בנסיעות מבחן גם לא יבין על מה מדובר, כי ככל הנראה, בנסיעות אלה התגרזן עם האוטו ולא נהג בנסיעה מנהלתית רגועה במהירויות שהוזכרו.

 

כל מילה בסלע !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפותח השרשור :

ראשית תודה לכל המגיבים !

שנית , פניתי מפני שנראה לי כי הנעה אחורית ״דוחפת מה״ את הרכב קדימה ולמעלה כך שנוצר פחות לחץ על הצמיגים הקדמיים ולכן תהיה הרגשה של חופש מקדימה

בהגזמה ראו סירת מרוץ - כל מי ששט בכזו מכיר את ההרגשה שהחרטום עולה כאשר המנוע מאחור דוחף קדימה .

Screen Shot 2019-02-05 at 17.28.06.png

 

ההרגשה שלי מתוארת בתגובה לעיל והנה ציטוטה :

״לרוב, ברכבי הנעה אחורית, צריך הרבה ריכוז במהירויות נסיעה מנהלתיות נמוכות (70-90) כפי שהזכיר פותח השירשור על מנת "להשאיר" את הרכב בנתיב.

בעוד שברכבי הנעה קדמית שמירה על הרכב במרכז הנתיב, ללא צורך בתשומת לב מיוחדת היא כמעט "אוטומטית", כשעוברים לרכב הנעה אחורית (בלי קשר לעוצמת המנוע) פתאום מגלים שנסיעה מנהלתית תוך שמירה על מרכז הנתיב, מצריכה הרבה ריכוז ו"תיקונים" תכופים עם ההגה.״

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תשאיר אותנו במתח לגבי הדגם?

אני שנה על הנעה אחורית חזקה ורק אם אני ממש חוליגן והכביש חלק, אולי אז יש צורך בקצת תיקוני הגה.

בכל השאר אין שום הבדל מהנעה קדמית בתנאים שתיארת.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל היחיד הוא בתחושת ההגה. הפיזיקה היא אותה פיזיקה כל עוד לא מפנים הגה - מאיצים, אף עולה. בהנעה קדמית מרגישים יותר את המומנט באמצעות לוחמת הגה, במידה זו או אחרת, וכשלא מרגישים אז הוא הופך לקל יותר והנהג טועה לחשוב שהוא "משייט". זה הכל. בפועל, אותו הדבר בדיוק.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר ללהשמיץ.

 

אתה נוהג ברכב הנעה אחורית, עתיר הספק ומומנט, על כביש רטוב, נותן בגז עם כל הנשמה (לא שיש בזה משהוא רע, ההפך) ומתלונן שהזנב רוקד לך.

 

זה פיצ'ר, לא באג, במיוחד שאנחנו מדברים על משהוא שמנסה להתנהג מראש כמו מאסל קאר ולא כמו M3, נתקלתי בדיוק באותה תופעה בקמארו.

 

ככל הזכור לי, במרצדס שהייתה לך לא התלוננת על התופעה.

 

יש לי הרבה מה לרשום כתגובה פה אבל לך אני חייב תגובה על ה "להשמיץ".

גם אתה לא מסכים איתי אבל יש דרך להגיב (כמוך). לא חייבים להיות ציניים, להשבית מישהו שחווה את התופעה ואף נתן סימוכין בוידאו. כמו כן גם תגובות עם סימני קריאה לא מקובלים עלי.

 

עכשיו לעיניין, כתבת כביש רטוב למרות שאני כתבתי שזה קרה לי בכביש לא רטוב.

אתה מדבר על YAWN כאשר, לפחות ע"פ הבנתי, פותח השירשור דיבר על תחושת שיוט. גם ה YAWN היה אחת הסיבות שהחלטתי להחליף אבל זה כבר דיון אחר. אחד יקרא לזה פיצ'ר מגניב והשני לא.

 

במרצדס שהיתה לי, עם כל ההנעה האחורית שלה, הצלחתי רק בלחיצה נדיבה בפניה להוציא מעט את התחת. בקו ישר לא היה ניתן לחוש שמדובר ברכב הנעה אחורית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הסרטון שלך מראה האצה של 0 למה שזה לא יהיה.

אז איך זה קשור למה שתיאר פותח השרשור?

במרצדס שהיתה לי, עם כל ההנעה האחורית שלה, הצלחתי רק בלחיצה נדיבה בפניה להוציא מעט את התחת. בקו ישר לא היה ניתן לחוש שמדובר ברכב הנעה אחורית.

ואם לפותח השרשור יש מרצדס כמו שהיתה לך?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא טענתי שבכל רכב בעל הנעה אחרוית יש תחושת שיוט. בטח ובטח לא טענתי את זה כשהרכב במהירות קבועה כפי שטען אחד המגיבים. מדובר רק בזמן האצה ולא האצה חזקה מידי אחרת נוצרת תופעת ה YAWN.

אין לי שום דרך להסביר את תופעת השיוט מכנית או פיזיקלית. זה פשוט קרה לי וזו הסיבה שהגבתי כמו שהגבתי.

 

אף אחד מבין המגיבים לא ציין איזה רכב היה או יש לו כך שקשה לי להגיב באופן פרטני. אני מניח (אין לי מושג) שהסיכוי לחוות את התופעה במיאטה או BRZ קטנה מאוד.

 

בסרטון שצירפתי אכן יצאתי מ 0 אבל מהר מאוד הגעתי למהירויות שפותח השירשור מדבר עליהן והרכב המשיך לשייט גם בהן.

 

אני מסכים עם הבחור שכתב שמישהו שעשה סיבוב\נסיעת מבחן\שכר ליום או יומיים את הרכב, סיכוי נמוך מאוד שיחווה את התופעה. אם הייתי חווה בנסיעת המבחן על ה ATS-V עשירית מהתופעות שחוייתי ביומיום, כנראה שמעולם לא הייתי רוכש את הרכב הזה. מאז כמובן גם שכרתי ליומיים 488 וגם שם לא חשתי בשיוט אבל YAWN היה גם היה אך הרבה פחות מפחיד מב ATS-V. אין מה לעשות, אין תחרות בין יכולת הורדת הכוח של פרארי לזו של קאדילק ועל זה, גם, צריך להוסיף שמנוע מרכזי אחורי רק מוסיף לפערים מול מנוע קדמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה YAWN?

 

 

פיהוק

עריכה אחרונה על ידי David32
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1890 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...