Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2723 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מצרף תמונה עם נתונים ממחשב הרכב.

עד כה תצרוכת משולבת לפי המחשב היתה 8 ליטר ל 100 קמ ולפעמים גם 7.7-7.8 בבינעירוני.

בשבועיים האחרונים,החל טיפוס ל 8.1-8.2.

הוספתי במהלך השבוע bg k44 על 35 ליטר דלק.

הרכב עבר טיפול אחרון בחברה -75,000 ק"מ ואמור לעבור עוד מעט פחות מ 6 חודשים טיפול 90000 ק"מ שכולל בין השאר החלפת מצתים.

הטיפול הוא חינם במסגרת הטבה שניתנה מאוטו סנטר ואני לא חושב, שיסכימו להקדים רק החלפת מצתים.

השאלה הגדולה: האם בכלל להסתמך על נתוני המחשב ?

מדידה בפועל הראתה,שהתצרוכת לא השתנתה בצורה חריגה והיא עומדת על איזור 11.7-12 משולב כאשר תנאי הנסיעה הם סביבות 70-30 עירוני / בינעירוני( יותר בינעירוני).

20181211_165044.jpg

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

לדעתי מדובר בתקופת זמן קצרה מידי, ועלייה קטנה (נגיד והמחשב מדייק), מכדי להגיד שיש בעיה ברכב.

מספיק שבחנוכה היה טיפה יותר רכבים על הכבישים וטיפל'ה יותר פקקים, והנה קיבלת עליה קלה בצריכת הדלק.

 

אל תצפה שצריכת הדלק תהיה קבועה ויציבה בטון כל חיי הרכב, בסוף של יום צריכת דלק היא ממוצע סטטיסטי לאורך זמן, וכמו לכל משתנה סטטיסטי, יש לה גם שונות.

יום טוב גם לך

פורסם

לא עשית טעות אבל זה חלק ממפרט טיפול 90000 או 6 שנים.

תלוי באיזה חודש הרכב שלך עלה על הכביש ( שלי בנובמבר 2013).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

אצלנו בסיוויק 5 דלתות 1.8 2013 הטיפול בו מחליפים פלאגים הוא 90 (גם בסוייק הייבריד 2007 היה ב-90)

זה לא אמור להיות זהה?

זה המפרט טיפולים

75:

שמן מנוע 5W-40 ,מסנן שמן מנוע ,טבעת אטימה לפקק שמן ,מסנן דלק 2012-2016 D ,תפס למסנן דלק

90:

 

[TABLE=width: 1]

[TR=bgcolor: gainsboro]

[TD]שמן מנוע 5W-40 ,מסנן אוויר 2012-2016 ,נוזל בלמים 0.5 ליטר ,פלג 2012-2017 V-RC/D ,מסנן שמן מנוע ,טבעת אטימה לפקק שמן[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=width: 1]

[TR=bgcolor: gainsboro]

[TD]שמן מנוע 5W-40 ,מסנן אוויר 2012-2016 ,נוזל בלמים 0.5 ליטר ,פלג 2012-2017 V-RC/D ,מסנן שמן מנוע ,טבעת אטימה לפקק שמן[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

פורסם (נערך)

בדיוק בטיפול 90 או 6 שנים - אצלי המוקדם מביניהם הוא תחילת יוני.

אך, יש כאן כמה חברים שדיברו על ירידה בביצועים וצורך בהחלפת מצתים.. השאלה האם ניתן למשוך את זה 5.5 חודשים עד טיפול 90 לפי הספר ולא יגרם נזק ?

Msti, האם היתה ירידה בביצועים או תצרוכת דלק גבוהה יותר מהרגיל בחלק האחרון לחיי המצתים הישנים ?

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

אתה מדבר על עלייה של בין 1.25 ל7 אחוזים.

זה שינוי כל כך זניח שאי אפשר ללמוד ממנו כלום.מספיק ישבת ברכב מונע עם מזגן 20 דקות והינה היא הכמות שנשרפה.

לדעתי אתה סתם אוכל סרט.

לעניין המצתים,לפני כחודשיים החלפתי לרכב שלי אחרי כמעט 6 שנים ו90 אלף קילומטר.המצתים היו במצב טוב ולדעתי עוד יכלו להמשיך.היצרן קובע בכלל 100 אלף מייל בלי הגבלת זמן.

צריכת הדלק נשארה גרועה כפי שהייתה.:lol:

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

אז המחשב ממשיך לעלות ועכשיו מציג נתון של 8.3 ליטר ל 100 ק"מ.

יחד עם זאת,בפועל הצריכה במקרה הטוב מתקרבת ל 1:10 ורק מידרדרת משבוע לשבוע.

מידי פעם דולק חימום להפשרת אדים לשמשה קדמית אך זה אולי לכמה דקות מתוך הנסיעה.

החלפתי מסנן אוויר שהיה מטונף לחדש תחליפי,לפני כחודש הוספתי K44 למיכל מלא- מסנן מקורי אמור להיות מוחלף בטיפול הקרוב.

האם יתכן חיישן חמצן עייף או חלילה ממיר קטליטי דפוק ? אני לא חושש מתקלה כי הרכב מכוסה באחריות לעוד שנה ושלושה חודשים על הכל בכפוף להשתתפות עצמית של 250 ש"ח אבל אשמח לקבל כיוון חשיבה.

מצד שני,אם מדובר בניקוי מצערת שיפתור את הבעיה חבל על הטרטור ובסכום כזה יפתרו את הבעיה בכל מוסך...

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

אז המחשב ממשיך לעלות ועכשיו מציג נתון של 8.3 ליטר ל 100 ק"מ.

החלפתי מסנן אוויר שהיה מטונף לחדש תחליפי,לפני כחודש הוספתי K44 למיכל מלא- מסנן מקורי אמור להיות מוחלף בטיפול הקרוב.

האם יתכן חיישן חמצן עייף או חלילה ממיר קטליטי דפוק ? אני לא חושש מתקלה כי הרכב מכוסה באחריות לעוד שנה ושלושה חודשים על הכל בכפוף להשתתפות עצמית של 250 ש"ח אבל אשמח לקבל כיוון חשיבה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

אני עם מה שהחבר'ה כתבו לך. לדעתי זה כלום בפיתה, וייתכן שמדובר בעניין נסיבתי:

 

1. ירידה הדרגתית ומשמעותית של הטמפ' מאז הפוסט המקורי שלך - המנוע מבלה יותר זמן מתחת לטמפ' עבודה אחרי התנעה קרה, לדעתי ייגרום לעליה קטנה אך ניתנת למדידה בצריכת הדלק.

2. באותו עניין, גשם וכבישים רטובים מגדילים את ההתנגדות לגלגול ועקב כך את צריכת הדלק באזור 10%.

 

ההצעה הרגילה שלי בנושא כל פעם שיש שרשור בנושא צריכת דלק: כדאי שיהיה לך רפרנס קבוע בצורת נסיעה של חצי שעה עם בקרת שיוט, במהירות קבועה וידועה, על כביש מהיר מישורי, ובתנאים דומים (כביש יבש/רטוב, עם/בלי מזגן, עם/בלי נוסעים ומטען, לחץ ניפוח בדוק ותקין).

חזיר דיזל

פורסם

צריכת הדלק של 1:10-10.5 נמדדה במשאבה בתחנת דלק לצערי- אני מתדלק בתחנות מנטה או טן- הסיכוי לדלק מהול בין קטן לאפסי.

מרגישים גם טיפה שהרכב פחות קליל בהאצה- המצתים אמורים להיות מוחלפים בטיפול עוד 5 חודשים- אם הסטייה בגללם לא יודע, מסנן דלק הוחלף טיפול אחרון.

מקווה שלא מחכה לי הפתעה בדמות חיישן חמצן/ממיר קטליטי -הרכב עבר טסט רק לפני חודשיים ודווקא מאז החלה העלייה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

לדעתי העליה בצריכת דלק היא זניחה וקשורה לדברים חיצוניים ולאו דווקא בהקשר של חיישנים-מנוע-דלק.

יותר קשור ללחץ אוויר בצמיגים, טמפ' נמוכה שגורמת לרכב להתעכב בכמה דק' נוספות עד הגעה לטמפ' עבודה וכד'.

now: Honda Jazz 2011 1339 i-vtec 99 HP CVT

 

past: Honda Jazz 2009 1339 i-vtec 100 HP manual

opel corsa C 2001 EcoTec 75HP manual

פורסם

הרכב נבדק עם סורק תקלות במוסך כללי (לא מורשה היבואן)- אין תקלה בשום חיישן חמצן /ממיר אבל המוסך המליץ על ניקוי בית מצערת.

המאבחן אמר,שמדובר בגישה יחסית לא פשוטה כדי להגיע לבית מצערת ושמדובר במצערת אלקטרונית ולכן העבודה יחסית יקרה ונקב בסכום של איזור ה 600-700 ש"ח לניקוי יסודי כולל פירוק המצערת ממקומה.

השאלה,האם המחיר סביר ?

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

×
×
  • תוכן חדש...