Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

בתאריך 30.5.2021 בשעה 22:17, Gavrik כתב:

אני חושב שראוי לקחת את הדברים בפרופורציות. 
המנוע עצמו נמצא איתנו בשלל דגמי הקונצרן מאז 2013 שזה לא מעט שנים ומעבר לבעיית רצועת התזמון לא התגלו בו כשלים או בעיות אחרות לא שמעתי לא על החלפות טורבו לא על נזילות שמן לא על בעיות LSPI לא על בעיות במערכת קרור וכו... בזמן שמנועים אחרים סובלים משלל בעיות קטנות שפחות אקוטיות מרצוע התזמון אך גם לא ממש פתירות (נשבר חלק = מחליפים עד לפעם הבאה שישבר)
מצד שני מאז החלפת רצועת התזמון ב2018 עברו כבר 3 שנים ולא שמעתי או פגשתי אפילו מקרה בודד של רכב שהייתה לו בעיה (לפחות הידלקות נורת מנוע או צורך להחליף רצועה) עם הרצועה החדשה גם פו גם בפורומים בחו"ל וגם בפורומים הגדולים של ה3008. וזה גם לא שהבעיה הזאת כ"כ קשה לפתרון. בפורד משתמשים ברצועת מנוע פנימית במנועי הECOBOOST החדשים ואין להם בעיות של התפוררות רצועה.

אני הלכתי עם ההגיון הזה והמלצתי לחבר על 308SW . הוא רכש אחת יד2 כאשר יד 1 ליסינג והשניה פרטי עם כ 100K קילומטרים.
כביכול האוטו טופל כמו שצריך וכשהוא קנה אוטו הוא הלך להחליף את רצועת התזמון בעצתי (במוסך נאמר שהרצועה לא התחילה להתפורר)
עברה חצי שנה ובמוסך אמרו לו שהוא צריך שיפוץ מנוע....

 

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

טוב עכשיו ראיתי שמדובר במשהו שלא קשור לרצועת טיימינג בכלל.

 

פעם ראשונה שאני רואה של שיפוץ מנוע ב1.2 puretech בגלל פיח. שמעתי על הצטברות פיח בשסטומים בעיקר לרכבים שנוסעים הרבה במהירויות נמוכות אבל זה משהו משותף לכל מנוע הזרקה ישירה וזה נעשה פעם ב... ולא אמור לגרום לנזק.

 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק עכשיו קראתי, עדכנתי את התגובה שלי.

 

בגדול הייתי ממליץ לחבר שלך להחליף מוסך הדיאגנוסטיקה שלו לא נשמעת מקצועית במיוחד.

מנועים האלו אוכלים שמן ובעקבות זה מצטבר פיח? זה נשמע כמו תאוריית הקרבורטור נפל על האלטרנטור. המנועים האלו לא נוטים לאכול שמן אלא אם הם ניזוקו בגלל רצועת הטיימינג ופיח בשסטומים מצטבר אצל כל מנוע הזרקה ישירה לא קשור ל3 צילינדרים ולא קשור לרינגים....

 

אני לא אתפלא אם יש לו בעיה אחרת והמוסך פשוט לא יודע מה לעשות אז הוא מנסה לעשות שיפוץ כולל.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני לא בטוח שהאבחנה נכונה. זה לא שמכסה המנוע פורק ולא בטוח שמדובר במוסך מתמחה. 
העניין הוא שההמלצה ל308 הגיע בעקבות דעה רווחת כאן בפורום שה308 הוא אחלה רכב פרט לעניין הרצועה שיש לו מוניטין לא מוצדק.
אז יש כאן בנאדם (חבר שלי) שצריך להבין מה הבעיה, למצוא מוסך מתמחה (הוא גר צפונית לנהריה) ולפתור אותה ייתכן בעלות לא מבוטלת,
משהו שספק אם היה קורה לו המלצתי לו על יונדאי סטיישן (גם אם שנתון\או שתיים אחורה)
 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לא אולי כן תקלות ומחלות יש גם ביונדאי סטיישן. מי אמר שאם הוא היה קונה יונדאי הוא לא היה צריך להחליף עכשיו סליל הגה או לעשות ניקוי שסתומי יניקה? 

זה שתקנה יונדאי לא מבטח אותך ממוסכניקים לא מקצועים. כן יש יותר מוסכים שמבינים ברכבים הללו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אין לי בעיה להחליף סליל הגה וניקוי שסתומי יניקה שעולים כמה מאות שקלים, ונותנים שרט להרבה מאוד שנים,

עם כל הכבוד, מנוע ה1.2 פיור דרעק הזה, הוא צרה צרורה, בעיות ברצועת הטיימינג שהורסות מנועים על ימין ועל שמאל,

ואיך שהגיעה הישועה ושחררו רצועה חדשה ב2017, שוב פעם אחרי כ3 שנים מסתבר שלא בא לציון גואל.

 

גם אני המלצתי לחברים על המנוע הזה בגלל הדעה החיובית הרובצת כאן בפורום, כעת, כולם סובלים ממנו, ללא יוצא מן הכלל, ולי נותר רק להתנצל במקרה הטוב.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוי שסתומים זה לא מאות שקלים ,זה אלפי שקלים.

המנוע הזה מנוע טוב ,היו לי אחד טורבו,ויש לנו עכשיו עוד אחד טורבו,ועוד אחד בלי טורבו כבר שנים והרבה קילומטראז,ונחש מה?? אין שום בעיה,מנועים מעולים.

וככה גם מרבית המנועים האלה,אתה סתם מחאנטרעש בצורה מוגזמת לגמרי,יש הרבה יצרנים כמו טויוטה,פורד,אופל,שהיו/יש להם בעיות הרבה יותר קשות עם המנועים,הבנו שהחבר שלך קנה רכב מליסינג שלך תדע בכלל אם עשו לו טיפולים שנתיים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה לנחש, אני רואה במו עיני, מנוע איום ונורא,

אלפי שקלים? חחחח, הרגתה אותי, היונדאי שיש לי בדיוק שלשום ירדה מהכביש, עברה תיקון סליל ההגה שהרעיש בסיבובים, עלה 600 ש"ח,

ובתקופה אחרת עבר ניקוי שסתומים ב550 ש"ח, אז מאיפה שלפתה את האלפים האלה בדיוק!!!, ואני מדבר על רכב 2011.

 

אני לא אומר שליצרנים אחרים אין בעיות, אל תכניס לי מלים לפה, אני מדבר ספציפית על מה שGAVRIK ענה, היונדאי עם כל מה שתוציאו עליה שמה את המנוע הזה של PSA בכיס הכי קטן מבחינת אמינות, סטו.

 

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי ב 1911 עלה 550 ש"ח..

העניין היחידי זה הרצועה הזאת,תחליף אותה בזמן לא תהיה לך שום בעיה והמנוע יחזיק לך מאות אלפי קילומטרים בלי בעיה,מה יש להגיד עוד?.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה די פשוט, המנוע הזה נעים מאוד, לא חסר לו כוח גם בגרסאות החלשות יותר, והוא אפילו נשמע טוב.

רכבים שיטופלו נכון וישימו לב לרמת ההתפוררות של הרצועה במהלך הטיפולים יגלו אמינות יחסית טובה, גם יגיעו לק"מ גבוה ויש לא מעט כאלו.

הבעיה שזה לא היה ככה מהתחלה, המידע על הבעיה הזאת הגיע לארץ די באיחור. אין לי מושג איזה חומרים שמו במנועים האלה בתחילת דרכם וגם עכשיו שג(ו)רם לחלקם להתחיל לאכול שמן, אם בכלל.

ממה שראיתי הנחיית יצרן כרגע היא איסור על תוספי דלק/שמן/פלאש וגם התחלף יצרן הרצועה, חלק מהמוסכים עוד לא מעודכנים.

עוד שמתי לב, שרכבים שנסעו יותר בין עירוני הגיעו לאט יותר לרמת התפרקות לשבבים ולחתיכות, והמנועים האטמוספריים לאט עוד יותר.

ט.ל.ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שיש פה פאשלה רצינית וסתמית של היצרן/יבואן,אם היו נותנים הוראה למוסכים שלהם לבדוק בצורה רצינית את המצב הרצועה של כל רכב שנכנס למוסך ואפילו לא לבצע ריקול, אלא להסביר ללקוח שיש בלאי מוגבר ברצועה ושזה דורש החלפה מיידית זה היה חוסך הרבה מפח נפש מהרבה מאד אנשים ולא היה גורם להם להתמרמר ובצדק על הרכב/יבואן/יצרן.

מי שכן היה לו את המידע כמוני ודרש להחליף את הרצועה ב שלושה רכבים שבבעלות המשפחה נמנע לחלוטין מכל הסיפור ונהנה מאחלה מנוע {עם טורבו שני רכבים ,ואחד בלי}. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, ronrcz כתב:

העניין היחידי זה הרצועה הזאת,תחליף אותה בזמן לא תהיה לך שום בעיה

אני מסכים אם האימרה הכוללת.

הבעיה שלא יודעים מתי הזמן להחליף אותה.

 

בגלל שההתפוררות היא לשמן, כדאי לדעתי להחמיר את משטר החלפות השמן ברכב.

כדאי גם להחליף יזום את הרצועה, במרווח שנראה אולי מחמיר, כל 60 אלף ק"מ. 

 

הערה לרוכשים משומש - לא ניתן לבדוק תצרוכת שמן במקום לכן, יש לקחת בחשד כל רכב שנמכר כבעל פוטנציאל לכשל במנוע בעקבות אכילת שמן (המחיר צונח גם כך בגלל זה). העדיפו מוכרים עם היסטוריית טיפולים מלאה לחלוטין על מנת שתוכלו לזהות עד כמה שניתן מראש את הבעיה.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המחיר, יכול להגיד שכאשר חיפשתי קקטוס, רכב שמור עלה קרוב למחירון.

כך שאין צניחת מחיר בגלל התקלה.

 

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה לחיות עם מנוע כזה ולהחליף רצועה על 60K, 

בסופו של דבר מדובר במנוע יעיל וחסכוני, אך הבעיה שלי היא שאפילו אם מחליפים ב60K חלק גדול מהמנועים מתים מיד אחרי,

או נתקלים במנורת מנוע או ממשיכים כרגיל אך עם צריכת שמן לא ריאלית,

ובינתיים זה מה שקרה עם חברים שלי,

אחד עם המנוע האטמוספירי פיג'ו 208 לצורך העניין, החליף רצועה יזומה, ומאז יש לו צריכת שמן גבוהה מאוד, לטענתו לפני זה היה צריכה של כחצי ליצר כל 10K ק"מ בערך, עכשיו זה חצי ליטר  ואולי טיפה יותר לכל 1000 ק"מ,

השני עם 308 1.2 טורבו, קנה מהטרייד שלי לובינסקי, אכל מנוע גמור שצרך ליטר שמן אחרי כל נסיעה, החליפו לו מנוע במסגרת אחריות,

עברו כמה חודשים וחזרו הבעיות, צריכת השמן תקינה אך יש לו מנורת מנוע שלא יודעים לפתור בלובינסקי, אמרתי לו שזה כנראה הרצועה, אך הוא כבר לא מקשיב לי ובדק במוסך שאני לא יודע אפילו איזה אחד, אמרו לו שזה ממיר קטליטי, אני מקווה שזה רק ממיר ולא ישבור את המנוע בקרוב.

 

עם כל הכבוד לרצון הטוב ולאיכות המשתפרת של PSA, אי אפשר להישאר אדיש לבעיות הנשנות האלה, עדיף כבר DSG שיצרוך החלפת מצמדים כל 100K ומעבר לזה ראש שקט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...