Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

לפני 16 שעות, Gavrik כתב:

 

 

בפועל שם המצב לא שונה ממה דהוא בארץל ולדעתיזה קשור יותר לאופי ותוואי הנסיעה.

 

רכב שנוסע הרבה ובסל"ד גבוהה מספיק "לשטוף" את חלקיקי הרצועה לפילטר השמן ואז לא רואים את הבעיה (זה מסביר גם איך המנוע עבר מבחן הרצה). רכב שנוסע מעט ובמהירויות נמוכות (סל"ד נמוך) מאפשר לחלקיקים "להצתבר" ואז הם יכולים לחסום את רשתית השמן.

 

כנ"ל לגבי הפיח על השסטומים רכבים שנוסעים במהירויות גבוהות וסל"ד גבוהה פחות סובלים מהצטברות פיח וזה נכון לכל רכב עם הזרקה ישירה.

 

 

לפני 16 שעות, menir1 כתב:

 

מנועים שמבלים הרבה בסרק או בתוואי עירוני כבד, דילוש השמן בדלק יהיה חריף ומהיר יותר. מנועים בשמבלים בשיוט בין עירוני רוב הזמן, יסבלו פחות מהתופעה. 

 

 

עכשיו אני מודאג, אני נוהג ברכב בגירסא האטמוספרית \ 82 כ"ס.. , וע"פ רוב הרכב לא עובר את ה  2-3 ק"מ ביום (זו לא טעות).

 

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 4 שעות, רועי5 כתב:

קונצרן ענק ממשיך לצייד את מרביתם המוחלטת של הדגמים שהוא מייצר ( לרבות הדנדשים לגמרי ) באותו מנוע "איום ונורא" כבר לא מעט שנים ואפילו יש מי שקונה, מה שמוביל למסקנה די הגיונית שלפחות שם מאמינים משום מה שהמנוע הזה כנראה די הולם את המוניטין לו הם מייחלים

 

המנוע עצמו, מצויין. חזק, חסכוני ואין איתו שום כשלים מכאניים או של רכיבים פריפרייאליים כמו משאבת דלק לחץ גבוה, טורבו וכד'. 

מה שאנחנו כן יודעים בוודאות הן העובדות הבאות:

  1. במנוע הזה, כמו לא מעט מנועי הזרקה ישירה, קיימת תופעה של דילול השמן בדלק
  2. החומציות בשמן המדולל תוקפת את הרצועה
  3. היצרן עדכן כבר פעמיים את הרצועה - פעם ראשונה במרץ 2017 ופעם שנייה ביוני 2020. 

נראה שהרצועה שהוחלפה ב-2017 עמידה משמעותית לעומת הרצועה המקורית - לא ברור עדיין עד כמה הרצועה הנ"ל עמידה במנועים שיצאו מפס הייצור לאחר אותו עדכון, ומטפלים לפי הספר (פעם ב-15K ק"מ או שנה). כנראה שהיו סיבות ליצרן לעדכן את הרצועה שוב ב-2020.

 

סביר להניח שהיצרן לא טומן ראשו בחול, וכן עומל על שיפור מתמיד של הרצועה ו/או ניהול המנוע כדי להפחית את תופעת דילול השמן.

רובן המוחלט של העדויות בפורום הם של מכוניות שצויידו בפס הייצור עם הרצועה המקורית - במקרים אלו ברור שככל ההחלפה נעשתה רק לאחר אינדיקציה בלח המחוונים (נורת לחץ שמן), יש סיכוי סביר שאורך החיים של מנוע כזה התקצר משמעותית, כי הסמפטום של חסימת מעברי השמן בסיבים של הרצועה הוא הרעבת שמן. מנוע רעב לשמן, דינו למות.

 

לגבי מנועים שיוצרו עם הרצועה המעודכנת מ-2017, לא נתקלתי גם בפורומים זרים על תופעות של הרעבת שמן, אבל יכול להיות שיהיה צורך לקצר את תדירות החלפת הרצועה ו/או להגדיל את תדירות החלפת השמן בדומה למשטר החלפות השמן התדיר יחסית במנועי הונדה (שסובלים מאותה תופעה של דילול השמן בדלק).

לפני 21 דקות, Gavrik כתב:

מנוע ה82 כ"ס סובל פחות מהבעיה באופן בללי, בנוסף אין עדויות לבעיות עם הרצועה החדשה. לכן אם החלפת רצועה אני לא רואה סיבה שתתקל בבעיה.

 

אם אני לא טועה, המנוע האטמוספרי מצוייד בהזרקה עקיפה ולא ישירה, מכאן כנראה תופעת דילול השמן פחות רלוונטית אליו.

  • מעניין 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להעיד מהמקרה שלי שאני החלפתי את הרצועה בצורה יזומה ללא כל התרעה מהרכב ונכון להיום הרכב אוכל 700 מ"ל לאלף ק"מ.

 

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת צריכה גבוה מאד. גם אם החלפת בצורה יזומה (לפני הידלקות נורת לחץ שמן) יכול להיות שהמצב בפועל הייתה של הרעבה חלקית.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה החלפת את הרצועה?

 

גם אני נתקלתי בלא מעט עדויות על אכילת שמן לאחר החלפת הרצועה

 

אבל אני שובר את הראש להבין מה הקשר בין הדברים, ולא מצליח

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, avargel כתב:

איפה החלפת את הרצועה?

 

גם אני נתקלתי בלא מעט עדויות על אכילת שמן לאחר החלפת הרצועה

 

אבל אני שובר את הראש להבין מה הקשר בין הדברים, ולא מצליח

החלפתי את הרצועה באחד מהמוסכים המומלצים בפורום.

 

צריכת השמן עלתה משמעותי 20 אלף ק"מ אחרי ההחלפה.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הבחנת בעלייה בצריכת השמן? במדד נמוך הרכב גם צריך להתריע, אני החלפתי בגבע מיד לאחר שרכשתי את הרכב ולא הבחנתי במשהו שונה, או לפחות לא הייתה התרעה או סממן לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 2 דקות, Mikelt89 כתב:

איך הבחנת בעלייה בצריכת השמן? במדד נמוך הרכב גם צריך להתריע, אני החלפתי בגבע מיד לאחר שרכשתי את הרכב ולא הבחנתי במשהו שונה, או לפחות לא הייתה התרעה או סממן לכך.

הטיימינג הוחלף יזום ב80 אלף ק"מ, מידי פעם הייתי צריך להוסיף שמן.

החל מ10 אלף ק"מ נהייתי עלייה משמעותי בצריכת השמן.(אני בודק את השמן פעם בשבוע בצורה קבועה) ומיד פעם כשאני נוסע יותר משבוע רגיל נדלקת התראה שחסר שמן ואז אני ממלא שוב.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, רועי5 כתב:

סיפור הרצועה באמת קצת מוזר, מחד ולפי מה שאני קורא כאן מדובר בקטסטרופה ממשמשת ובאה, בסך הכל ענין של זמן עד שזה יקרה, אבל תרגעו זה יקרה, מהצד השני קונצרן ענק ממשיך לצייד את מרביתם המוחלטת של הדגמים שהוא מייצר ( לרבות הדנדשים לגמרי ) באותו מנוע "איום ונורא" כבר לא מעט שנים ואפילו יש מי שקונה, מה שמוביל למסקנה די הגיונית שלפחות שם מאמינים משום מה שהמנוע הזה כנראה די הולם את המוניטין לו הם מייחלים. בקיצור, אם יש מי שיודע להבהיר את מה שאני מוצא כסתירה, אשמח לקרוא את הדברים.

הסתירה נפתרה. על פי מקורות ברשת, לאחר שבוצעו שני נסיונות לפתור את הבעיה מכיוון החומר שמשמש לרצועה, בשנה הבאה (או 2023 לכל המאוחר) PSA מרימים ידיים, מוותרים על הרצועה המשומנת בפיורטק ועוברים בשעה טובה לשרשרת טיימינג

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Jeka88 כתב:

 

הטיימינג הוחלף יזום ב80 אלף ק"מ, מידי פעם הייתי צריך להוסיף שמן.

החל מ10 אלף ק"מ נהייתי עלייה משמעותי בצריכת השמן.(אני בודק את השמן פעם בשבוע בצורה קבועה) ומיד פעם כשאני נוסע יותר משבוע רגיל נדלקת התראה שחסר שמן ואז אני ממלא שוב.

 

 

אולי @אורן שרותי רכב או @מוסך גבע יכולים / מוכנים לשפוך אור על התעלומה הטכנית?

 

מדוע מופיעה תופעה של צריכת שמן מוגברת דווקא אחרי החלפת הרצועה?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק התלבטתי אם לכתוב שאני לא מצליח להבין את העקשנות הצרפתית הגאוותנית והמטומטמת של לא להודות בכישלון ולעבור כבר מרצועה לשרשרת.

 

כנראה העיפו שם, סוף כל סוף, איזה מהנדס בכיר שהתבצר מאחורי הקונספט האינפנטילי הזה של רצועה גמישה שחוטפת מתזים של חומרים כימיים על בסיס יומי ושכל הזבל שמשתחרר ממנה מגיע לאגן השמן של המנוע הכי נמכר של הקונצרן.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם עוברים לשרשרת טיימינג זה יהיה ללא ספק אחד המנועים הכי טובים בעולם,

לו זה היה קורה לפני 5 שנים, אז מצב PSA היום בארץ ובכלל בעולם היה פי 10 יותר טוב, 

מה שכן, עדיף עכשיו מאשר לעולם לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שאמר לי איש הדיאגנוסטיקה שעדכן לי תוכנה בגיר,,,,חשבתי הוא מבלף,,,,

 

אם המידע נכון,ואפשר לאמת אותו ,,,אז ,,,"ירידת ערך"   רק אומר....

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...