Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

כאשר הייתי במוסך עם אחי שעשה טיפול ל3008 ראינו עוד 3008 חדשה עם בעיה במנוע,

הלכתי לבדוק באיזה מנוע מדובר, ואיך לא, זה היה 1.2, המנוע היה נשמע חנוק , לא בדקתי באמת מה נסגר איתו רק זוכר שהיה מחובר איזה חצי שעה למחשב ונציגי שירות שם היו סביבו בודקים דברים,

האמת, ירד לי כל החשק להתקרב למנועי ה1.2 פיורטק האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם במוסך מורשה מרצדס תראה כמה רכבים עם תקלות, ישנם בעלי רכב שחוץ מלסובב ת'הגה לא אכפת להם יותר מדי מהרכב, והוא מגיב בהתאם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל כאן מדובר על מנוע חד פעם שכמעט כל רכב שני שמוצע למכירה עבר החלפת מנוע או תיקון גדול במנוע או אוכל שמן,

עם כל הכבוד, זה לא נחשב מנוע אמין שאריך ימים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז אתה יכול לתת את הדוגמא שלי שהוא החזיק מעל 300000ק"מ,יש לכאן ויש לכאן.

מי שיקפיד לבדוק את הרצועה אחת לכמה עשרות אלפי ק"מ כמו שאני עשיתי מוכיח שהמנוע הזה אמין מאד ויכול לשרוד קילומטראז גבוה בלי בעיה.

הטעות כאן היא של לובנסקי מלכתחילה שלא שלחה את ההוראה למוסכים שלה לבדוק את הרצועה בכל כניסה של הרכב לטיפול,היה פותר את כל הבלון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אני לא יודע אם זה אתה זה שהתבקש לספק הוכחה פשוטה של צילום לוח השיעונים, שמאותו רגע סיננתה כל מבקש,

כל עוד אין הוכחה ולאור האמינות הירודה של לא מעט כלי רכב אחרים עם המנוע הזה, אני אישית אתרחק מהמנוע הזה כמו מאש.

 

מעדיף את הדיזל או ה1.6 בנזין, ששם באמת יש שקט.

הבעיה שהדיזל וה1.6 לא קיים בכל דגם שלהם.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאכלס, היום המנוע המוצלח ביותר של הקונצרן הוא ה-1.6 בנזין שבגרסת היורו 4/5 האכיל מרורים. לאחר אבולוציה הוא הפך למנוע אמין. הוא חזק עם זמינות כח מצויינת ומאד נעים בנהיגה. הוא גם חסכוני מאד בנהיגה מנהלתית. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, wildlands2019 כתב:

אבל כאן מדובר על מנוע חד פעם שכמעט כל רכב שני שמוצע למכירה עבר החלפת מנוע או תיקון גדול במנוע או אוכל שמן,

עם כל הכבוד, זה לא נחשב מנוע אמין שאריך ימים

ישנם אנשים שיכחישו עובדות גם כאשר הן ממש מול הפרצוף שלהם. "המוסכים אשמים", "הנהגים אשמים" ושאר תירוצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא מכחיש עובדות אבל האמירה "מנוע חד פעמי" דיי תלושה מהמציאות כמו האמירה ש"כל רכב שני עבר החלפת מנוע או תיקון גדול או אוכל שמן..."

קודם כל מאז ההחלפה לרצועות חדשות אני לא רואה תלונות או רכבים שנכנסים למוסך עקב הבעיה הזאת לא בקבוצות הגדולות של ה3008 בפייסבוק לא בפורום שלנו ולא בפורומים בחו"ל נראה שהרצועה החדשה מחזיקה לפחות 3 שנים יופי. לא ברור עדיין אם היא תחזיק את כל ה5 אבל עד כה עברו 3 שנים ולא ראיתי אף תלונה על רכב שיצא מהמפעל עם רצועה מרוויזיה החדשה.
ברצועה הישנה כן הייתה בעיה ויש מספר רכבים שניזוקו מכך והיבואן מטפל בבעיה בצורה רשלנית ואני בטוח שעם הטיפול הרשלני שלו יהיו עוד... אבל אני לא רואה סיבה להחשיב מנוע שלא ניזוק מהרצועה הישנה בתור "מנוע חד פעמי".

 

ההכללה של כל מנועי ה1.2 PURETECH היא על אותו משקל כמה הכללה של כל מנועי הפרינס, אף אחד לא יגיד עכשיו שהפרינס 180 כ"ס זה מנוע חד פעמי בגלל שה156 כ"ס היה מנוע חד פעמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע לא מושלם, גם היום.

היצרן נתן אחריות שקטה על המנוע עד 150,000 ק"מ, כל עוד טופל לפי הספר.

 

לא מזמן ראיתי במוסך קקטוס שנכנסה בעקבות נסיעה לא רהוטה לאחר ביצוע ריקול (עדכון תוכנה ובדיקת רצועה).

האבחנה במוסך היבואן (או מורשה יבואן) היתה שיש לנקות פיח מהשסתומים. הרכב היה עם 50 אלף ק"מ.

 

סיקרן אותי ובדקתי לעומק - היצרן מכסה גם את ביצוע ניקוי השסתומים (בהנתן שהטיפולים סדירים).. אבל משום מה ביקשו ממנו כסף, אז הרכב הגיע למוסך מתמחה כדי לנקות (אגב, לרכב שלום, בינתיים).

 

גם אני, כאוהד המותג, לא הייתי מסכים שתחת מכסה המנוע שלי יהיה מנוע 1.2, על כל נגזרותיו

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, מלטבשי כתב:

המנוע לא מושלם, גם היום.

היצרן נתן אחריות שקטה על המנוע עד 150,000 ק"מ, כל עוד טופל לפי הספר.

 

לא מזמן ראיתי במוסך קקטוס שנכנסה בעקבות נסיעה לא רהוטה לאחר ביצוע ריקול (עדכון תוכנה ובדיקת רצועה).

האבחנה במוסך היבואן (או מורשה יבואן) היתה שיש לנקות פיח מהשסתומים. הרכב היה עם 50 אלף ק"מ.

 

סיקרן אותי ובדקתי לעומק - היצרן מכסה גם את ביצוע ניקוי השסתומים (בהנתן שהטיפולים סדירים).. אבל משום מה ביקשו ממנו כסף, אז הרכב הגיע למוסך מתמחה כדי לנקות (אגב, לרכב שלום, בינתיים).

 

גם אני, כאוהד המותג, לא הייתי מסכים שתחת מכסה המנוע שלי יהיה מנוע 1.2, על כל נגזרותיו

תגדיר טופל לפי הספר?

חייב להיות מטופל רק במוסכי היבואן או שאם אני מביא קבלות ממוסך מורשה משרד התחבורה שהרכב טופל כל 15 אלף ק״מ או שנה(המוקדם מביניהם..) אז הם יממשו את האחריות השקטה?

 

וגם מה זה אחריות שקטה??פעם ביומיים יש פה פוסט חדש על עוד מקרה ועוד מקרה של רכב שהתחיל לבלוע שמן לאחר החלפת רצועות הטיימינג כחלק מהריקול, קשה לי להאמין שמישהו קיבל החלפת מנוע בחינם…

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי החליפו מנוע לאחר תום האחריות. החלפתי רצועה ואז החלה אכילת שמן מופרזת. מעקב של המוסך אחרי תצרוכת השמן והיצרן אישר החלפת מנוע(חדש כמובן). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה למצוא את ההוראה הטכנית בנושא האחריות המורחבת. 

לא אוכל להעלות את כולה (מטעמי חשיפת מקור).

אשתדל להעתיק את לב הדברים

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לתת לכם חומר למחשבה

 

המנועים הללו מיוצרים בטכנולוגיה מאוד גבוהה ,מכונות CNC מדוייקות,הרכבה בעזרת מכונות,בקרת הבטחת איכות,,,כלומר הסיכויי שכל מנוע שיוצא מפס הייצור הוא שונה או עם "דפקט" מהמנוע שלפניו הוא מזערי.

 

בניגוד ל THP 156,ששם כנראה הכשל הוא הנדסי מלכתכילה.

 

פה אנחנו רואים מנועים,עם תקלות שהם לא קונסיסצטיות ,אלה באות בנסועה שונה,תקלות של פיח בשסתומים,התפרקות רצועה שגורמת לסתימה.

 

עכשיו בואו נחשוב כולנו ביחד ,,,מה משותף לתקלות הללו ? מה גורם לפיח ? מה גורם להתפרקות הרצועה ?

למה אצל מנוע אחד יש התפרקות רצועה ב 45K ואצל השני ב 30K והשלישי ב 65K ?

 

ברזל,סגסוגת אלומיניום וכדומה,,הם "קבועים" וכדי לגרום להם לשחיקה הם צרכים לעבור מאות אלפי קילומטרים ,כדי שהמנוע (שהוא כמו שעון מכני)  יתחיל לעשות בעיות.

 

מי שקצת מבין בעולם השעונים יודע על מה אני מדבר,,,אני מחזיק 2 שעונים ,הראשון הוא סייקו מארין מאסטר טונה 300,השני הוא רולקס אוייסטר פרפטרואל,,,,לרולקס אני דואג יותר (-:

 

יש שני דברים שמשתנים במנוע הזה,וזה איכות הדלק,ואיכות השמן,,,פה זה מתחיל ופה זה נגמר.

הדלק נכנס לשמן,מתערבב,מתחילה ריאקציה כימית אשר מתעצמת ככל שנוסעים יותר ולא מחליפים את השמן,הרצועה נפגמת,וכמובן על הדרך גם השסתומים,,,,והנה לכם שעון מכני פגוע.

 

המכניקה במנועים הללו היא טובה,,,הבעיה היא הכימיה כאשר היא מתנגשת עם חומרים שמושפעים בצורה קריטית עקב הכימיה,,,ובגלל שהייצרת תלה את הפעולה המכנית ברצועה שהיא מחומר שרגיש לכימיה,,,והנה לכם כשלון מכני

 

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...