Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7776 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מהי ההשפעה של הורדת העמם ברכב ?

חוץ מסאונד שאמור להיות יותר חזק (מה שלא היה אצלי).

אני שואל לגבי השפעה על התנהגות וביצועי הרכב (יורד עולה)?

פורסם

אין שום הבדל,העמם הינו צינור חלול לגמרי ...אם מסתכלים דרכו רואים את הצד השני, הוא נועד רק להוריד את רמת הרעש,ואגב, זה לא חוקי מה שעשית.

פורסם
זה לא חוקי מה שעשית.
מלשין ... :wink:

 

אני לא רואה שום סיבה להוריד את העמם, גם אם רוצים להרוויח יותר רעש, זה לא הדרך.

פורסם
אין שום הבדל,העמם הינו צינור חלול לגמרי ...אם מסתכלים דרכו רואים את הצד השני, הוא נועד רק להוריד את רמת הרעש,...
זה לא מדוייק. אומנם רואים את הצד השני, אבל ההתרחבות בפנים גורמת לזרימת האויר להאט משמעותית ולהתפשט דרך סדרה של רשתות הסופגות את רוב הרעש. ההאטה הזו גורמת לעליה (קטנה במידה ומדובר באחורי, יותר משמעותית בקדמי) בלחץ בסעפת הפליטה. בכיוון נכון של המנוע, הקטנה בהתנגדות הזו בסעפת הפליטה יכולה להיות מנוצלת לתגובת מנוע יותר טובה, תוספת כח ועוד דברים שבטח תיכף יתחילו כל האגזוזנים הפותחים לפרט בהמשך.

אבל, ללא כיוון מתאים, עלולה למעשה להיות ירידה בביצועים - תזמון השתסתומים וההצתה במנוע מתוכננים כך שיתאימו לזרימה תערובת אל ומחוץ לתא השריפה בהינתן הלחץ הנכון בסעפת הפליטה. לחץ נמוך מידי עלול לגרום למשל לפליטה של תערובת לא שרופה בתחילת היניקה כאשר קיימת חפיפה בפתיחת השסתומים (ואז זרקת ישר לאגזוז דלק שהיית יכול להפיק ממנו כוח.)

כמו כן, סעפות במנועי ביצועים מתוכננות כך שתיווצר בהן תהודה בתדר מתאים לפעולת המנוע - תהודה שעוזרת לינוק גזים מתא השריפה כשצריך (לחץ נמוך) ומפריעה כשלא (לחץ גבוה). שינוי נפח סעפת הפליטה ישנה את תדר התהודה ויגרום לכך שלא תהיה מסונכרנת עם פעולת המנוע. במצב זה יתכנו גימגומים במקרים קיצוניים.

(add lightness' (Colin Chapman'

פורסם

לאחר שקראתי את מה שרשמת.

האין תזמון השסתומים ושאר ירקות מתבצע אוטומטית ע"י מחשב הרכב כיום ?.

כאשר הוא מכוון את עצמו למצב כאשר צריך ?.

 

אצלי בוצע השינוי עקב כך שהלך העמם , וחדש מהחברה כמה עולה ... 2600 ש"ח! ללא מע"מ. וזה מקראסו השפויים, ולמה כל כך יקר תשאלו... כי זה קליאו ספורט. בעעעע

ואני לא מחליף לתחליף , אז החלטתי להוריד את הכל.

פרט לעובדה גם שאני הולך להוריד את שאר הדודים אוטוטו, אחרי שאני ימצא אגזוז פתוח שיתאים לרכב שלי כמו שצריך.

פורסם

אם יש לך מערכת תזמון שסתומים משתנה - כמו בהונדות המודרניות, אזי יש לך גלי זיזים עם רוקרים הידראוליים - שהמחשב יודע לשנות את הזווית שלהם לפי הסל"ד של המנוע ובכך גורם לפעולה יותר יעילה של המנוע...

מחשבי ניהול מנוע למינייהם הם מחשבים טיפשים! לדוגמא:

במאזדה יש חישן אוויר שיושב אחרי הפילטר, משם צנרת לבית המצערת. אצלי היה סדק בצינור הנ"ל. המחשב לא ידע איך לתקן את האוויר שנכנס אחרי החיישן! ואין שום סיכוי שבעולם שהוא ידע! הוא יודע שבתנאים של ככה וככה אוויר ב-X טמפ' הוא משנה תערובת דלק, והוא מקבל את הנתונים הנ"ל מהפילטר ככה שאין לו שום סיכוי בעולם להתמודד עם פרמטרים שהוא לא מתוכנן להתמודד איתם...

 

לסיכום - מחשבי ניהול מנוע הם מחשבים טיפשים שאם תכניס להם כל מיני משתנים שהם לא מכירים - אזי הם יתחרפנו, מה שאומר מנוע שעובד באופן לא תקין.

פורסם

אז רגע.... אתה רוצה להגיד לי שכל מי שמבצע שינוי במערכת הפליטה שלו גורם בעצם לנזק בדרך זו או אחרת ולא לשיפור.

הרי זה סותר את כל תורת השיפורים למיניה.

שצריך להתאים את מחשב הרכב כל הזמן לשיפורים.

ולפי מה שרשמת שכל שינוי אשר לא יתואם עם המחשב יגרום לנזק.

זה דיי סותר את מה שאני יודע לגבי מערכת פליטה.

בכל מקום שאני חיפשתי (באתרים של חברות מכובדות) לא מצאתי קשר בין המחשב להחלפת מערכת הפליטה.

 

הרכב המדובר הינו קליאו ספורט 2002 דור שני לצורך העניין.

בוצע השינוי היום אין הבדל מהותי שאני יכול לספר על הרכב וביצועים נמוכים יותר.

 

כמו כן נאמר לי ששינוי סעפת הפליטה לפתוחה ככל האפשר (לצורך העניין מערכת שלמה 3 אינץ' כאשר בה יש דוד אחד בלבד שהוא האגזוז שגם הוא דוד פתוח). ישפר את ביצועי הרכב בכ 12% לערך.

(כמו כן הסעפת מוחלפת בתהליך זה ולא רק הדודים מורדים מהרכב).

 

ולא נאמר לי כלל על שינוי במערכת ניהול מנוע שדרוש לאחר ביצוע שינוי זה.

 

אז מה נכון ומה לא נכון ?

 

מה גם עוד שהרי רכבים חדשים כיום בעלי חיישנים שונים נועדו למען שינויים כל שהם במערכת הפליטה (כאשר החיישנים יושבים שם ומתואמים עם המחשב). מה שנראה לי קצת מוגזם להגיד שהרכב יכנס "לבלבלות" עקב שינוי מערכת הפלטה.

×
×
  • תוכן חדש...