Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

[פרוייקט מצולם] הח' טבעות אטימה לגיר AL4

שימו לב! השרשור הזה בן 488 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

במסגרת יישור קו כללי (הגענו ל 160,000 ק"מ - ב C4 2007 מנוע 2.0 RFJ) החלפתי שמן בגיר האוטומטי. השתמשתי בשמן של MOBIL-1 שעליו מתנוסס הכיתוב LT71141 - ייעודי למטרה. שמח וטוב לבב (מהשינוי, הגיר נהיה יותר חלק) המשכתי לנסוע ברכב כרגיל, עד שלאחר כמה ימים נסעתי לתל אביב ועמדתי בכמה פקקים "איכותיים", ושם צצה לה הבעיה (המוכרת): כאשר הגיר מתחמם, הרכב בעצירה ב"ניוטרל" ורק עם לחיצה על הגז ההילוך הראשון נכנס במכה.

הדבר מעיד על ירידה בלחץ שמן של הגיר, דבר שנפתר ע"י החלפת טבעות האטימה (רינגים) בחלק האחורי של הגיר.

 

אי לכך הציידתי ב-3 רינגים לגיר (2 גדולים ועוד אחד קטן) לא לפני שהלכתי לחרוש את האינטרנט ויוטיוב בשביל לראות האם הפרוייקט גדול עליי או לא :-)

אז קודם כל - ביוטיוב מצאתי סירטון מעולה שמסביר היטב על ההחלפה ומדגים באופן מלא איך לבצעה. זה יחסית החלק הקל, שכן כאשר הגיר מורכב על הרכב העבודה היא שונה.

להלן הסרטון מיוטיוב:

[video=youtube;2Y_-X1b-TI8]

 

השלבים המוסברים כאן ליישום העבודה הם למטרת למידה\ידע בלבד, ואני בהחלט *לא* ממליץ לנסות לעשות את זה לבד בבית. התעסקות עם רכיב בסדר גודל הזה (גיר אוטומטי) יכולה להיות לא נעימה (בלשון המעטה) אם משהו משתבש, ולכן אני ממליץ לבצע פעולות כאלה רק במוסכים שיודעים לבצע את התיקון.

 

שלבי העבודה הם:

1. הרמת צד שמאל של הרכב על בוק + אבטחה

2. פירוק גלגל שמאלי

3. פירוק ביטנה לגלגל

4. ריקון שמן גיר

5. פירוק פילטר אויר + מצבר + תושבת מצבר

6. תמיכת הגיר מלמטה באמצעות ג'ק

7. פירוק תושבת גיר

8. הורדת הגיר בכמה סנטימטרים בודדים

9. באמצעות בוקסה טורקס 30, מפרקים 3 רכיבים הנמצאים באיזור המכסה האחורי: חיישן לחץ שמן (נמצא מתחת לגיר), חיישן מהירות (בחלק התחתון הימני) וטרמוסטט גיר (על הדופן). אם לא מפרקים אותם יהיה בלתי אפשרי (בגלל החיווט שלהם) לפרק את המכסה של הגיר.

10. פתיחת החלק האחורי של הגיר באמצעות בוקסה טורקס במידה 40

11. הוצאת המכסה האחורי של הגיר

12. על מנת לוודא שהכל במקום, יש ללחוץ לחיצה קלה פנימה את החלק הפנימי העגול שחשוף מולכם בגיר ע"מ שהטבעות יישארו במקומן ולא יזוזו ימינה\שמאלה.

13. יש להחליף את הטבעות הנמצאות במכסה שפירקתם (סה"כ 3 טבעות, 2 גדולות ואחת קטנה).

14. לחבר חזרה בזהירות את המכסה חזרה למקומו ולוודא שהקפיץ הבולט בפינה השמאלית החתונה של הגיר - במקומו ולא יצא\נפל.

15. עכשיו פשוט סוגרים הכל ומחזירים הכל למקומו בסדר ההפוך לפירוק, ממלאים שמן בגיר ויוצאים לנסיעת מבחן.

 

לציין שלשמחתי הרבה הניתוח הצליח והרכב חזרה לנסיעה באופן תקין לחלוטין, טרם בדקתי אותו בפקקים קטלניים אבל ההבדל היחידי המורגש כרגע הוא שילוב הילוכים מהיר יותר ביחס למצב הקודם, מה שמעיד על עליה תקינה בלחצים של הגיר וזה בד"כ מה שפותר את התקלה.

ללא ספק החסרתי כמה פעימות עד שהרכב חזר לכביש וראיתי שהוא נוסע פיקס, הפרוייקט הזה בהחלט לא מיועד לבעלי לב חלש ;-)

 

למרות שזו פעם ראשונה שאני מתגלח על כזה פרוייקט, זמן העבודה עמד על כ 2-2.5 שעות כולל פיטפוטים ודאחקות, שזה לא רע בכלל.

 

תודה לכל מי שסייע לפרוייקט להצליח :-) (רכישת חלפים, תמיכה מוראלית :-P )

 

איציק

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.17.32.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.17.33.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.06.jpg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.47.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.45.jpg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.47 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.48.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.20.54.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.21.29.jpg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.22.37.jpeg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד!

התופעה שתיארת יכולה לבוא בהמשך כאשר הבלאי ברינגים לא מטופל בזמן גם לאחר נסיעה נמרצת או כאשר יש בעיית קירור לגיר.

 

מומלץ בדרך כלל לבדוק לפני שמחליפים את הטבעות שאין בעיות אחרות בגיר (שסתומים או בעיית החלקה) כדי לא להחליף לחינם את הטבעות והשמן.

 

אגב השמן, למי שלא החליף מעולם שמן זו הזדמנות טובה לרענן את הנוזל.

 

הכי חשוב בעניין הזה זה גם עניין איכות הכלים. אני מניח שאצלך זה פחות בעייה. אבל לא להיכנס להרפתקאה כזו עם כלים לא איכותיים. שלא תגלו שלאחר שפתחתם, אי אפשר לסגור.

 

תוסיף לחתימה

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היום ביצעתי את העבודה הזו על 206, ואני רוצה לחלוק כמה חוויות\תובנות.

 

ב206 הברגים העליונים חשופים לדרעק שיורד מהמצבר, הבורג העליון הנמצא בשעה 1 של המכסה עשה לנו חיים קשים בפתיחה (אפילו נשבר ביט אחד), והפין שמתחתיו עשה לנו חיים קשים עוד יותר בהפרדה של המכסה. שניהם בגלל חלודה שהתפתחה על הבורג ועל הפין מירכוז (dawel pin), ככל הניראה בגלל שיט שירד לשם מהמצבר.

 

האתגר האמיתי חיכה לי בסגירה. בניסיון סגירה הראשון הבנתי שאני לא בכיוון, היה מרווח של יותר מסנטים בין המכסה לגוף.

התחלתי לחפש את המקור ולנסות ליישר למקומן את דסקיות הקלאצ' הגלויות לעין.

כשזה לא קידם אותי החלטתי להוציא את כל התוף של המצמדים, ולראות מה עוד יכול להיות.

לאחר שהוצאתי אותו, הייתי חייב לסדר עוד חבילת מצמדים בצד האחורי של התוף המדובר.

כאשר גם זה לא עזר במיוחד התבוננתי שוב אל תוך הגיר עצמו (מאחורי תוף המצמדים שכבר הוצאתי) וגיליתי שם את מקור ההפרעה: 3 דיסקיות מצמד, שברחו לגמרי ממקומן. גם לאחר שהצלחתי לדוג אותן ולהחזיר אותן למקום, לקח לי שניים שלושה נסיונות נוספים עד שהצלחתי להרכיב את המכסה למקומו, שכן כל תזוזה של הפלטה הקפיצית (שבולטת מסביב לתוף) גורם לאותן 3 דסקיות לברוח ממקומן שוב.

 

בקיצור, למי שמתכנן לעשות את העבודה הזו, יש לקחת בחשבון שלא הכל פשוט כמו בסרטונים ביוטיוב, ויתכן שידרש פישפוש קצת יותר עמוק בקרביים של הגיר על מנת להרכיב את הכל למקומו.

 

נקודה נוספת, לאחר כל הפירוק המשני הזה, המערכת ההדראולית של הגיר מלאה אויר. מה שיוצר תחושה של חוסר שילוב והחלקה בשילוב הילוכים הראשון. לאחר נסיעה קצרצרה התופעות נעלמות והגיר חוזר לעבוד כרגיל. אבל אותם רגעים ראשונים שמשלבים הילוך והרכב לא זז, בהחלט יורידו לכם כמה ימים מהחיים :)

 

למי שדאג, ה206 מרגישה נהדר והגיר עובד חלק ונעים, כמו חדש.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי עבודה כזו, כדאי להכניס להילוך קדמי עם בלם יד משולב וללחוץ בעדינות על דוושת התאוצ ולחזור על הפעולה גם בהילוך אחורי. עוד מומלץ לאפס את לימוד הגיר ולגרום לו ללמוד מחדש הכל. זה לא מועיל מכנית אבל הגיר ילמד מחדש את ההתנהגות.


מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי לא ללחוץ על המצערת!

כמו אחרי כל שיפוץ תיבת הילוכים אוטומטית, יש לשלב כל הילוך ולחכות בכל הילוך לפחות 5 שניות ואז להעביר לN או P ולבצע תיקון מפלס גובה נוזל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתווכח עם בעלי מקצוע..

 

אבל באוטו שלי (!) לחצתי בעדינות (בקושי נגיעה) לכל כיוון וזה עוזר לנקז את האויר. ב-AL4 צריך לחמם את השמן על מנת לנקז עודפים ולהגיע לגובה מפלס נכון.


מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן למען הדורות הבאים:

 

כאשר מחליפים רינגים יש להחליף *רק* לדגם החדש ובשום מקרה לא לדגם ישן (הישן הוא רינג שחתוך באופן רגיל, החדש הוא רינג שחתוך עם 2 חלקים חופפים אחד לשני).

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, האם יש הבדל במקט?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מעדכן למען הדורות הבאים:

 

כאשר מחליפים רינגים יש להחליף *רק* לדגם החדש ובשום מקרה לא לדגם ישן (הישן הוא רינג שחתוך באופן רגיל, החדש הוא רינג שחתוך עם 2 חלקים חופפים אחד לשני).

 

איציק

שווה לציין שהגירסה החדשה, עם השטח החופף, קיימת רק עבור הרינגים הגדולים יותר. עבור הרינג הקטן לא יצא עידכון.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אותו המק"ט.


מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, המקט של החלק הקודם\ישן עם החיתוך הרגיל הוא 221514

 

הרינג החדש מופיע בד"כ על המקט (עם הפורמט הארוך) שמספרו כמו בתמונות בתחילת השירשור: 1628954980. ראיתי אותו ברשת גם על המספר 221515. בכל מקרה עדיף ללכת על המספר הארוך העדכני.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

האתגר האמיתי חיכה לי בסגירה. בניסיון סגירה הראשון הבנתי שאני לא בכיוון, היה מרווח של יותר מסנטים בין המכסה לגוף.

התחלתי לחפש את המקור ולנסות ליישר למקומן את דסקיות הקלאצ' הגלויות לעין.

כשזה לא קידם אותי החלטתי להוציא את כל התוף של המצמדים, ולראות מה עוד יכול להיות.

לאחר שהוצאתי אותו, הייתי חייב לסדר עוד חבילת מצמדים בצד האחורי של התוף המדובר.

כאשר גם זה לא עזר במיוחד התבוננתי שוב אל תוך הגיר עצמו (מאחורי תוף המצמדים שכבר הוצאתי) וגיליתי שם את מקור ההפרעה: 3 דיסקיות מצמד, שברחו לגמרי ממקומן. גם לאחר שהצלחתי לדוג אותן ולהחזיר אותן למקום, לקח לי שניים שלושה נסיונות נוספים עד שהצלחתי להרכיב את המכסה למקומו, שכן כל תזוזה של הפלטה הקפיצית (שבולטת מסביב לתוף) גורם לאותן 3 דסקיות לברוח ממקומן שוב.

 

בקיצור, למי שמתכנן לעשות את העבודה הזו, יש לקחת בחשבון שלא הכל פשוט כמו בסרטונים ביוטיוב, ויתכן שידרש פישפוש קצת יותר עמוק בקרביים של הגיר על מנת להרכיב את הכל למקומו.

 

אני רוצה להתייחס למה שבאדום:

 

במדריך שלי רשמתי בסעיף 11 ובסעיף 12 דברים מאוד חשובים:

פירוק המכסה האחורי, זה ברור, ולאחר מכן....

"

על מנת לוודא שהכל במקום, יש ללחוץ לחיצה קלה פנימה את החלק הפנימי העגול שחשוף מולכם בגיר ע"מ שהטבעות יישארו במקומן ולא יזוזו ימינה\שמאלה."

ברגע שמוציאים את המכסה, לוחצים על החלק המרכזי (על התוף בפנים) לחיצה קלה ומזיזים קלות את התוף ימינה\שמאלה כמה מילימטרים - ואז הוא נכנס פנימה בקלי קלות ואז ההרכבה הופכת למשחק ילדים.

אתה הסתבכת בגלל שפירקת את המכסה, עשית מה שעשית, אבל לפני שהרכבת לא דאגת ללחוץ פנימה את התוף בכוח היד ולהניע אותו ימינה\שמאלה כמה מילימטרים עד שהוא מקבל את ה"קליק" וחוזר פנימה למקום שלו.

עד היום נהגתי בדרך הזו ומעולם, אבל מעולם, לא הוצאתי את השאפט עם הטבעות.

 

בנוגע לברגים בחלק העליון בגיר - זאת הסיבה שצריך להוריד את הגיר ולשחרר תושבת מנוע (סעיף 1 עד 8 במדריך).

בנוגע לפתיחה - נתקלתי במקרה אחד של בורג שהחליד, אבל יצא בלי בעיה. כן, זה קורה בגלל שהמצבר לעיתים זורק חומצה שנוזלת על הגיר. במקרים כאלה אני ממליץ לבדוק את הצמה של החיישן לחץ שלא קיבל חומצה שפירקה את הבידוד של החוטים בתוך הצמה.

 

בכלל, הברגים במקור לא תמיד סגורים כל כך חזק.

במקרה של בורג חלוד - צריך לעבור עליו מעט עם מברשת פלדה קטנה ולנקות אותו. לאחר מכן לקחת את הבוקסה טורקס 40 עם מאריך, להלביש אותה על הבורג ולתת לה כמה מכות עם פטיש, לשחרר את הבורג. לאחר מכן לעבוד עם ידית 1/2" ארוכה או קצרה, ולפתוח את הבורג. עד היום עשיתי כבר כמה כאלה למכרים שלי וזה עבר חלק ללא בעיה.

הבעיה היחידה שכן נתקלתי בה זה שאחרי פירוק הברגים, ב-2 מקרים, לא קפץ לי המכסה החוצה בקלות. הגעתי למצב שהייתי צריך להלום מכות דיי חזקות ומפחידות בכל מיני מקומות במכסה, עד שהוא יצא. לא נעים אבל קורה.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אך מאפסים את ה AL4? אצלי הרכב (פיזו 208 70 אלף ונוסע זוועתי).

כשהגעתי למוסך בקשתי שיחליפו שמן גיר, בגלל העבודה הנוראית שלו, מרגיש

כאילו הגיר הוא רציף ולא סדיר בהחלפות... פעם מעביר יפה וטוב ופעם גרוע

ולא מעביר או לא מוריד הילוך ומושך כמו מסטיק בתחילת כל הילוך (הילוך 2

ו3 בעיקר) וכאילו לא מצמיד בהתחילת הנסיעה של אותו הילוך.

כמובן שבמוסך לא הסכימו להחליף שמן, אמרו שאין צורך בשלב הזה.

אולי אחרי איפוס הוא ילמד אם אפשר לאפס את הגיר, אנא ספרו לי אך?

הרכב היה של פנסיונר לפני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 488 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...