Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - פולקסווגן גולף GTI


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כקשיש שהחל את תרבות הנהיגה שלו עם אלפאסוד מתגרזנת (אי שם לפני 30 שנה) אני מסכים עם כל מילה. היום אני לא מסוגל לחיות ביומיום עם קופרה/rs ואשמח לגולף gti. פעם הייתי צוחק על בחירה כזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

אוסף של תכונות טובות הרבה מעל הממוצע ובשום תכונה לא המצטיינת בקטגוריה, אבחנה מעניינת.

 

נראה שעל הגולף GTI נכתב המשפט הידוע A JACK OF ALL TRADE IS A MASTER OF NONE

 

סקירה יותר מלאה גם אצלי תגיע מאוחר יותר הערב רק שאצלי לצערי היא הולכת להיות קצרצרה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסקנה - והגולף - היא מה שאני טוען כבר שנים; זו המכונית המושלמת, לפחות עבורי (ואולי עבור רוב האוכלוסייה ה"בוגרת" בעלת משפחה, שעדיין רוצה קצת להנות מהרכב שלה). זה כמו רועה גרמני- הוא לא הכי חכם, לא הכי יפה, לא הכי חברותי, לא הכי כלב שמירה וכן הלאה, אבל יש לו כ-80% מכל תכונה, מה שעושה אותו לכלב המושלם.

נהנתי לקרוא, שאפו על הכתיבה המעניינת !

מסכים עם כל מילה, וזה אגב תקף לכל גירסאות הגולף, מהיום בו הוצגה לפני 43 שנה.

וזו כנראה נוסחה מנצחת שכל יצרני הרכב מנסים לפצח, מי בהצלחה גדולה יותר ומי בהצלחה פחותה.

הגולף GTI עברה במהלך הדורות תהליך התברגנות מתמיד, והפגה מספורטיבית הארד קור בדור הראשון ל GT חזקה, מהירה ונוחה יחסית בדורות הבאים.

עבורי, הגולף GTI האמיתית היא הדור הראשון עם מנוע 1.8 שנמכר ב 83', שנתו האחרונה של הדור הראשון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה זכור לי, הגולף GTI הקודמת (לפני מתיחת הפנים) לא הייתה נוחה בשום צורה, סתם קשיחה כמו הפולו (הפולו עוד יותר). האוקטביה RS הייתה נוחה לי יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אז אני התבגרתי, הזדקנתי קמעה וזכיתי בסיבוב על הגולף.

לא רק שאני לא מבין אותה פתאום ממרום גילי ומצב משפחתי, אלא שהיא איבדה אצלי מלא קרדיט.

גם אם היא לא מתיימרת לאיזה אדג' ספורטיבי, היא עדיין אמורה להיות יותר מסתם רמת גימור וזה לצערי מה שאני רואה בה.

היא לא מהנה בשום צורה, לא אוחזת בצורה מיוחדת, ההיגוי שלה בסדר וזהו ובכלל בולטות אצלה תכונות משפחתיות הרבה יותר מאשר ספורטיביות.

זה לא מה שאני מצפה בתור רוכש הוט האץ' פוטנציאלי שלוקח בחישוב גם את שינוע המשפחה.

גם אם היא רוצה לשאת את דגל ה-all arounder, היא לא חייבת להיות עד כדי כך גנרית ומשעממת. אחמיר ואומר סתמית.

מצאתי נחמה לרגע במנוע וגיר נהדרים, אך גם הם לא גרמו לעסק לעודד אותי.

 

במסע האישי לחיפוש מחליפה, הגולף מדורגת למטה למטה ובעצם אפילו לא אופציה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שעל הגולף GTI נכתב המשפט הידוע A JACK OF ALL TRADE IS A MASTER OF NONE

 

במסע האישי לחיפוש מחליפה, הגולף מדורגת למטה למטה ובעצם אפילו לא אופציה.

 

אם לתמצת את הסיכום שלי, שני המשפטים המצוטטים לעיל (גם אני בתהליכי חיפוש מחליפה) עושים את העבודה.

 

אבל נרחיב בכל זאת.

 

רגע המפתח אצלי הגיע דווקא בכביש בית אורן. בירידה, ואני לא אוהב לגרזן בירידות (חותמן של 5 שנים עם 146 נטולת דיסקים מאווררים מלפנים ניכר עד היום). הקצב גבוה, אפילו מאד. בהחלט מכובד, לא נופל בהרבה מהשלישיה המובילה בקטגוריה (308/קופרה/טייפ R). פבל לימיני ואנחנו מדברים על הא ועל דא, ענייני דיומא ופרפראות (אני יכול להנפיץ עוד שטויות עם א' יענו ארמית בסוף, אבל חלאס). אפס ריגוש, אפס אקשן. כתבו עליה לפני שהיא מכונית 80%? הג'ולייטה 170 שלי מכונית 80%. זאת מכונית 90%, אולי אפילו יותר. וזה בפירוש פיצ'ר, לא באג. כך בנו אותה. זה טוב, מוצלח, מבצע - רק לא מעלה חיוך. או רצון מיוחד לנהוג. ההרגשה שזאת, מבחינת אופי, גרסא משופרת של מכונית כמו אותה ג'ולייטה 170 לא הרפתה לרגע. היא בפירוש טובה יותר בכל היבט - יותר מהירה, יותר בולמת, יותר פונה, יותר מרווחת, יותר איכותית - אבל זה more of the same, עם דגש חזק על ה-same. מדהים כמה הקופרה, שהיא ורסיה שונה על אותה פלטפורמה, מהנה הרבה יותר, גם אם נוציא מהמשוואה את המנוע החזק יותר.

 

אני מבין היטב את מי שיבחר בגולף הזאת. היא דיל מצוין, כנראה הכי טוב בעולם ההוט האצ'ים - שמירת ערך היסטרית ושוק מצוין. כשתרצה למכור GTI תמכור אותה מהר ויקר. הסיכוי שלך למצוא אחת משומשת גם הוא לא נמוך. שוב, דיל מעולה. היא גם מאד "עגולה" - נוחה, אפילו אמפירית, לא יחסית, ואפשר לנסוע בה לאט ומהוגן, מה שהרבה יותר קשה לביצוע בקופרה או בסיוויק, שבסל האיבזור שלהן יש את אותו השדון מהסרטים המצויירים, שיושב לך על הכתף ושואל, בתמימות מעושה, "לוחצים"?

 

מצד שני היא לא מושלמת. הטרן-אין מעט פחות טוב מהשלישיה הנ"ל והיא צריכה טיפה יותר משקל על הפרונט כד לתת את אותה הכניסה לפניה. ביציאה ממנה מרגישים היטב את היעדרו של דיפרנציאל מוגבל החלקה. מדהים כמה הרכיב הזה הפך סטנדרטי בהבנה של מה חייב להיות בהוט האץ' - אי אפשר להשוות את יכולת המשיכה של הגולף לשלישיה המובילה של הקטגוריה. היום אני לא רואה את עצמי קונה הוט האץ' בלי דיפרנציאל מוגבל החלקה. היתר? שוב, טוב ונטול השראה. מהיר, מבצע, חזק, בולם, פונה - ומאד קר.

 

יכול להיות שהאשם הוא בי. אחרי כמעט שנתיים וחצי עם מכונית שנרכשה בגלל היותה all-rounder, כנראה בא לי להשתגע. בא לי אוטו פגום. ואז אני נזכר שרוב המכוניות שאהבתי באמת או שהיו לי לא היו מושלמות, ואולי עדיף לי ככה - וכנראה שאני לא באמת קהל היעד של הגולף, וזה בסדר.

 

בשורה התחתונה, מבלי לפגוע בהיותה של הגולף GTI מכונית מצוינת, היא פשוט, לדעתי, עגולה, ובאיזשהו מובן אולי אפילו טובה מדי בשביל לרגש. ואולי הרגש נמצא בפגמים, ובמה שמפצה עליהם?

 

נ.ב.

 

הייתי סקרן לדעת היכן עומדת הגולף R בעניין הזה. האם גם פה מדובר במכונית עם חצי שמיכה או שבמקרה שלה היא רק אך ורק למסלול.

 

הגולף R הייתה מהמכוניות שהכי איכזבו אותי. יכולת וקצב נהדרים, ועדיין פחותים במידה ניכרת ממתחרות באותה גזרת מחיר כמו ב.מ.וו. 135 (אז, 140 היום), והרבה פחות כיף. מה שמדהים, הוא שגם כשמדברים על מתחרות מהבית הרי שהקופרה מהנה יותר בהפרש ניכר, וההבדלים בקצב לא גדולים אם בכלל, וגם מהסופרב 280 נהנתי יותר, ואם לרדת טיפה בגודל, אז גם מה-S1. היא גם לא כלי מסלול מובהק, ה-R, היא בהחלט כלי רחוב סביר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הכתבה

 

רק דבר אחד - יש יצרן אחד, שאפשר לומר עליו שכל הרכבים שלו הם למעשה GTI משפחתי (מי יותר ומי פחות);

 

קוראים לו Porsche

 

אז אם לא עשית עדיין מבחן על אחת מהחתיכות האלה, ואם ייתנו, נשמח לסקירה, ואז תוכל גם להציב אותה על הסקאלה בין ספורטיביות ושימושיות.

 

אבל אם אפשר, קח את אחת מאלה שנראות כמו משפחתיות ולא ג'יפונים, שהרי ג'יפונים זה צעד אחורה מבחינת נהיגת-כביש (כמובן שיש לג'יפון ייתרון ביכולות השטח והעבירות- במידה כזאת או אחרת).

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמו רועה גרמני- הוא לא הכי חכם, לא הכי יפה, לא הכי חברותי, לא הכי כלב שמירה וכן הלאה, אבל יש לו כ-80% מכל תכונה, מה שעושה אותו לכלב המושלם.

 

היא כמו טעם נרכש, כמו שוקולד מריר או וויסקי. ואם אתם לא אוהבים אותה, חכו, כשתגדלו תבינו.

 

לפעמים, כשמתבגרים ומתנסים יותר ויותר, כבר לא מספיק ויסקי רגיל, אלא רוצים משהו מעבר - אחד יקח את זה לסינגל מאלט שיהיה מבוגר יותר מהילדים שלו ואולי אפילו ממנו, שני (כמוני) ילך לכיון המעושן, שלישי ילך ליפנים - לא לכולם יספיק בלאק לייבל. גם קפה צרבת של עלית לא יהיה בחירה האוטומטית של כל אחד.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על אחת מהדור הקודם או שאולי נכון להגיד מחצי הדור הקודם במשך שבוע בגרמניה. הרכב לא ריגש אותי בשום צורה, לא עניין אותי ולא גירה אצלי אף בלוטת חשק לנהוג. לא יודע אם זה בגלל תחושות הבידוד הנוחות וחוסר הדרמה או שאני פשוט לא מתחבר לאופי ההתנהגותי של רכבים מהקונצרן אבל אני באמת נהנתי יותר מה208 שהייתה לי שעלתה כמעט חצי ממחירה של הגולף החדשה.

 

Sent from my HUAWEI VNS-L22 using Tapatalk

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניגשתי לבחון את הגולף GTI מנקודת מבט של בעל הוט האץ' ספורטיבית שמשמשת אותי בעיקר כרכב דיילי שאיתו אני אוכל לרוב פקקים.

 

הגולף, כמו שנאמר לא מעט לפני היא מכלול פשרות מעולה. סוג של להזמין גולדסטאר Unfiltered בפאב. זה טוב, זה מיינסטרימי, אף אחד לא ירים גבה וזה יעשה את העבודה.

הבעיה בגולף שהיא פשוט טובה בהכל, היא לא מצטיינת במשהו ספציפי ואת פחות או יותר הבעיה הכי גדולה שלה. כמשפחתית חזקה - יקרה מידי, כספורטיבית - לא מספיק מרגשת. סוג של הליכה על בטוח, אני לגמרי מבין את מי שיבחר בה.

 

מנקודת מבט של רכב משפחתי, בשימוש יומיומי אך עם פתח להשתטות היא תספיק מעל ומעבר אך לחולי הגה היא לא מספקת.

 

אחד היתרונות הגדולים של הגולף GTI הוא הגיר האוטומטי ו-5 דלתות. בשיקולים שלי בעת חיפוש הרכב (טוב, טוב, הדרישות של אישתי) זה היה דיל ברייקר לרוב הדגמים אך גם כאן היא לא מצליחה לבלוט. קופרה מספקת את אותו המבנה עם יותר רגש, מלמטה קליאו RS טרופי יותר קיצונית אך הרבה יותר זולה.

 

אני יודע שהסיכום שלי מאוד מבולבל, שתבינו, הגולף היא באמת רכב טוב, המהיר, היא מתנהגת לא רע ומורכב טוב. הקוראים שפחות מכירים את התחום יחשבו שאנחנו, כל המבקרים חבורה של מפונקים או חולי נפש אך פשוט היא לא מייצרת את הניצוץ בעיניים, את הרצון לחפש עוד פיתול וליישר עוד פניה, את הרצון לקנות הוט האץ'.

 

חשבתי קצת על עולם המוזיקה, גולף GTI מזכירה לי את אירוסמית'. כן זה רוק, יש פה גיטרות ותופים, רעש ושואו אבל דוגרי, כמאזין למטאל (ראו הכינוי שלי בפורום) היא בעיקר אקסטרים עבור מאזיני המיינסטרים.

עריכה אחרונה על ידי In Flames

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי קצת על עולם המוזיקה

 

Why can't we not be sober?

I just want to start this over

Why can't we drink forever?

I just want to start things over

 

זה לא אירוסמית, וזה הראש הלא-כל-כך-שפוי שלפעמים אנחנו מחפשים ברכב חם.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגולף R הייתה מהמכוניות שהכי איכזבו אותי. יכולת וקצב נהדרים, ועדיין פחותים במידה ניכרת ממתחרות באותה גזרת מחיר כמו ב.מ.וו. 135 (אז, 140 היום), והרבה פחות כיף. מה שמדהים, הוא שגם כשמדברים על מתחרות מהבית הרי שהקופרה מהנה יותר בהפרש ניכר, וההבדלים בקצב לא גדולים אם בכלל, וגם מהסופרב 280 נהנתי יותר, ואם לרדת טיפה בגודל, אז גם מה-S1. היא גם לא כלי מסלול מובהק, ה-R, היא בהחלט כלי רחוב סביר.

 

קראתי 3 פעמים בשביל להיות בטוח שהסופרב 280 נכתבה במשפט אחד עם האחרות, מה שמביא אותי לתחושה שהיתה לי מאז המבחן שעשו לה כאן בפורום, שהיא אולי חבילה "שלמה" יותר למי שמחפש "הוט" ולאו דווקא "האצ".

 

האם בהשוואה ל GTI מימד הגודל מורגש משמעותית בהתנהגות? יש בכלל מקום להשוואה בין ה-2?

A3

A4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאני שותף לקונצנזוס של כל מי שכתב כאן, אשתדל לא לחזור ולהוסיף על מה שנכתב:

 

ניגשתי לגולף GTI עם רפרנס מאוד מובהק- יש לי לא מעט שעות נהיגה על גולף 1.4 TSI בת 4 של הוריי.

אם חשבתי שמבחוץ ה-GTI היא למביני עניין, מבפנים הרגשתי ישר בבית: ה-GTI, הגרסה הכי יקרה של הגולף (למעט ה-R הקיצונית), זהה כמעט לחלוטין לגולף שאני מכיר מבית. שום איבזור/הידור נוסף לא תמצאו כאן- אלמלא המושבים המשובצים והמסך הענקי שהתווסף במתיחת הפנים, יכולתי לגמרי להאמין שפבל עבד עלינו והביא לנו גולף קומפורטליין.

 

אז כן, כמו שאמרו קודמיי, היא טובה בהכל, אך לא מצטיינת ולא מרגשת/מאתגרת מספיק יחסית לאייקוניות שלה ולאמת המידה שהיא קובעת ביחס לשאר המתחרות. לאורך כל הנסיעה שלי בה חיפשתי את הערך המוסף הזה, את הטוויסט, את הזיק שיגרום לי להתחבר אליה, ולא מצאתי. הרגשתי לגמרי בגולף 1.4 TSI של הוריי שדחפו לה מנוע וגיר מעולים ועכשיו היא פשוט טסה.

לעזאזל, אם הייתי נותן לאישתי לנהוג בה, בחיים היא לא היתה מנחשת שהגולף הזו היא לא הגולף שהיא מכירה. ואולי, למרות שלי אישית קצת קשה עם זה, זה הקסם של ה-GTI:

משפחתית נעימה,מהוגנת, מכובדת וסולידית שבסחיטת דוושת הגז תטיס אותך ראשון לרמזור הבא. מכונית שנהג חובב מהירות יוכל "למכור" לאישתו/לסביבה כאוטו רגיל לחלוטין מבלי לתרץ למה הוא צריך את ה"שטויות האלה" ולהרגיש שהוא מושך תשומת לב רבה מידי או מקריב יותר מידי בשביל החלום ובחירה לגיטימית גם למבוגר/ת שבא לסוכנות ורוצה "את הגולף הכי יקרה שיש".

 

אהבתי את ההקבלה של In Flames לעולם המוזיקה, אם אני מנסה להקביל את זה למשהו אחר, אז לטעמי הגולף GTI היא הטויוטה קורולה של ההוט האצ'ים - מניה בטוחה עם שוק משומשות רותח, הימור בטוח עם מוניטין, היסטוריה ושם שהולך לפניה ומכונית פשוט טובה (אך לא מצטיינת) בהכל. יש כאלה שזה מה שהם צריכים בחיים להיות מאושרים, יש כאלה שימצו מהר ויש כאלה שיפסלו אותה מראש.

 

בסה"כ, במבחן התוצאה, כנראה שהשליטה שלה לאורך השנים מוכיחה שאנחנו (=אלו שבחנו את הרכב) הם היוצאי דופן, וזה בסדר לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי Mr_Shankly

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...