Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - פולקסווגן גולף GTI


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה כ״כ מיוחד ויפה במסך הזה ספציפית?

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ממה זכור לי, הגולף GTI הקודמת (לפני מתיחת הפנים) לא הייתה נוחה בשום צורה, סתם קשיחה כמו הפולו (הפולו עוד יותר). האוקטביה RS הייתה נוחה לי יותר.

 

הקופרה היתה קשיחה לי מידי. האוקטביה לדעתי קשיחה מה- GTI. GTI דור קודם היתה באמת שוברת לי שיניים במעבר על באמפים, כמו שהתלתן והג'ולייטה 170 בחיים לא עשו, וזה תמיד הפתיע אותי. אולי זה קשור היה לצמיגים גם, אינני יודע. בכל מקרה, האחרונה (7.5) עשתה לי רושם באמת של נוחה יותר בהקשר זהאם כי ההתרשמות שלי ממנה היתה בגרמניה אז לך תדע...

 

מכיוון שאני שותף לקונצנזוס של כל מי שכתב כאן, אשתדל לא לחזור ולהוסיף על מה שנכתב:

משפחתית נעימה,מהוגנת, מכובדת וסולידית שבסחיטת דוושת הגז תטיס אותך ראשון לרמזור הבא. מכונית שנהג חובב מהירות יוכל "למכור" לאישתו/לסביבה כאוטו רגיל לחלוטין מבלי לתרץ למה הוא צריך את ה"שטויות האלה" ולהרגיש שהוא מושך תשומת לב רבה מידי או מקריב יותר מידי בשביל החלום ובחירה לגיטימית גם למבוגר/ת שבא לסוכנות ורוצה "את הגולף הכי יקרה שיש".

 

זה נכון. ורק אחרי שעברתי לעולם של אלפא גיליתי הנאה נוספת בנהיגה. יש כאלה שיחלקו עלי, אבל למי שאינו נהג מקצועי, היכולת לתמרן בקלות הוצאות זנב קלות, ולנהוג את בית אורן בלי זוויות גלגול, למשל, היא כיף וערך מוסף. עדיין, יש בי ערגה מסויימת ל- GTI, בגלל שדור II היה הרכב המהיר הראשון שנהגתי עליו בזמנו ואני עוד זוכר את התחושה (היחסית) של הבעיטה בגב.

 

כתמיכה נוספת לגישה שמובאת על ידי שנקלי, אני בדיוק נזכר שכאשר נהגתי עליה בגרמניה, היתה לידי מישהי שיש לה Q3 והיא חשבה שזה יכול להיות תחליף לא רע, בגלל שהיא מאיצה טוב יותר. מיותר לציין כמובן שאין לה שום עניין ספורטיבי במיוחד. אבל הרכב הוא כמובן משפחתית מהירה, שכנראה גם מתנהגת בסדר.

 

כאשר אני מתגעגע לתלתן, זה בגלל התחושות - או כמו שכתבו לפני זה פשוט מוריד לי עשור או חצי עשור מהחיים בתחושת הריגוש. כשאני מתגעגע ל- GTI, זה למהוגנות שבה. זה ההבדל...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצלמת הרוורס היא מהטובות בתעשייה

האם מדובר על המצלמה הממוקמת בסמל האחורי?

בדף הדגם באתר היבואן מופיעה "מצלמה אחורית" תחת סעיף איבזור פוטנציאלי, אך ללא ציון מחיר. מישהו יודע מה המחיר של התוספת עבורה?

לעומת זאת, במחירון של הגולף הרגילה, מופיעה "מצלמה אחורית" במחיר של 1,900 ש"ח. האם מדובר באותה מצלמה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא לקחתי נסיעת מבחן, אבל אני מעריך שהדיעות כאן מוגזמות.

עם כל הכבוד לגדוד האלפיסטים שבחן את הרכב, להפוך את הרכב לגולף רגילה עם מנוע חזק זה עוול במקרה הטוב.

לדוגמא : אני לא מאמין שהג'ולייטה שנקטלה לרוחב ולאורך ע"י לא מעט מביני עניין בעיתונות הרכב, מספקת התנהגות כביש טובה יותר מה GTI החדשה.

אבל שוב, עדיין לא התנסיתי. אני מעריך שאין שינוי דרמטי ביחס לדור הקודם.

 

לגבי המבחן עצמו : כתיבה יפה, אבל למי אכפת ממערכת טאץ' ומצלמת רוורס במבחן של הוט האץ' :-D

 

לגבי ראש בראש עם 308:

http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/99785/volkswagen-golf-gti-vs-peugeot-308-gti

עריכה אחרונה על ידי אייל

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לגדוד האלפיסטים שבחן את הרכב

 

מילא שזה נמוך (ומתוסכל-משהו), זה פשוט לא נכון עובדתית - מתוך 5 בוחנים (פרט לפבל) יש לך בדיוק 2 אלפיסטים. מצד שני, מזמן לא היה ויכוח אלפא כנראה, אז אם בא לך להדליק אותו דווקא כאן - תפאדל.

 

 

אין בנמצא מגזין בריטי שלא יעדיף את הגולף GTI על כל דבר חוץ מ-911, ואת ה-911 על כל דבר חוץ מהאנטרפרייז בכבודה ובעצמה. ההתרשמות שלי משתיהן, על אותם כבישים, הפוכה - הפיז'ו הייתה הרבה יותר מהנה ומערבת.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
מילא שזה נמוך (ומתוסכל-משהו), זה פשוט לא נכון עובדתית - מתוך 5 בוחנים (פרט לפבל) יש לך בדיוק 2 אלפיסטים. מצד שני, מזמן לא היה ויכוח אלפא כנראה, אז אם בא לך להדליק אותו דווקא כאן - תפאדל.

 

ובדיוק אותם שניים שמחפשים עכשיו רכבים ממותגים אחרים.

 

בקיצור אייל, יצא לך הבכיין. תפריד את הרגשות ותאמין שהביקורת אובייקטיבית.

ואם לא, אז לא...

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובדיוק אותם שניים שמחפשים עכשיו רכבים ממותגים אחרים.

 

אין סיכוי שרומן לא קונה ג'וליה. זה לא פוגע ביכולתו לבקר רכבים אחרים, אני רק אומר שאם אתה חושב שהוא פרטנר לחיפוש רכב אחר - אל תשלה את עצמך :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

GTI דור קודם היתה באמת שוברת לי שיניים במעבר על באמפים, כמו שהתלתן והג'ולייטה 170 בחיים לא עשו, וזה תמיד הפתיע אותי. אולי זה קשור היה לצמיגים גם, אינני יודע. בכל מקרה, האחרונה (7.5) עשתה לי רושם באמת של נוחה יותר בהקשר זהאם כי ההתרשמות שלי ממנה היתה בגרמניה אז לך תדע...

 

זה נכון. ורק אחרי שעברתי לעולם של אלפא גיליתי הנאה נוספת בנהיגה. יש כאלה שיחלקו עלי, אבל למי שאינו נהג מקצועי, היכולת לתמרן בקלות הוצאות זנב קלות, ולנהוג את בית אורן בלי זוויות גלגול, למשל, היא כיף וערך מוסף. עדיין, יש בי ערגה מסויימת ל- GTI, בגלל שדור II היה הרכב המהיר הראשון שנהגתי עליו בזמנו ואני עוד זוכר את התחושה (היחסית) של הבעיטה בגב.

 

בכל הבט אובייקטיבי, ה GTI נוחה יותר מהג'ולייטות למינהן ומהנה יותר לנהיגה מהג'ולייטות למינהן.

זה גם הדעה שלי (שמבוססת על בעלות של שני הרכבים לאורך תקופה) וגם הדעה של כל מבחן רכב שהשווה בין שני הרכבים האלה מאז ומתמיד.

לא כלכך ברור לי איך הגעת ל-2 מסקנות שגויות לחלוטין.

 

מקורות:

 

https://www.motormag.com.au/features/1602/vw-golf-gti-vs-volvo-v40-t5-vs-peugeot-308-gt-vs-alfa-giulietta-qv

 

https://www.carwow.co.uk/blog/alfa-giulietta-vs-volkswagen-golf-934

 

http://www.torque.com.sg/5006/group-test-alfa-romeo-giulietta-qv-versus-volkswagen-golf-gti/

 

https://www.carsguide.com.au/head-to-head/alfa-romeo-giulietta-qv-vs-volkswagen-golf-gti-20140729-29086

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני אעזור, מעולם לא נחשדתי כאלפיסט, אם כבר, ההפך המוחלט, לא רק שלא אלפיסט אלא מחבב ביותר את מה שVAG מוציאים מתחת לידיהם ומפרגן לצ'מפיון על הליין אפ המשובח שהם מציעים לנהג הישראלי הממוצע (ורק על זה).

 

אז לעניין, את דעתי על ה GTI כבר רמזתי פה מקודם, a jack of all trade is a master of none.

 

אין תרגום ישיר למשפט מקביל בעברית אבל לטובת מי שלא שולט בלשונות עמים זרים, זה אומר משהוא ש "מבין בכל תחום הוא מומחה באף אחד מהם".

 

שנים אנחנו משננים את המנטרה שהגולף היא האול-ראונדר הטובה ביותר, הספורטיבית המושלמת למי שרוצה רכב משפחתי רגיל לחלוטין, אבל עם יכולות ספורטיביות.

 

נדמה ש VAG ראו שזה עובד, שזה מוכר ובכל דור ודור (קמים עלינו לכלותנו?) הקצינו במעט את העניין ועשו את האוטו יותר עגול ויותר עגול עד שהגענו הלום.

 

מבחוץ, ה GTI היא GTI סטנדרטית לחלוטין ולמעט כתוביות GTI קטנות ומוצנעות, יכולה להחשד בקלות כ 1.2TSI שהתקינו עליה ג'אנטים של GTI.

מבפנים, אותו סיפור בדיוק. לא רק שהיא זהה לכל גולף, אלא שגם בחלוף השנים איבדה את ייתרון האיכות שתמיד בלטה בו.

 

איזה אינטריור יותר טוב, יותר יפה ויותר איכותי? GTI או מזדה 3 פרמיום? אין פה בכלל שאלה, מזדה 3, חד משמעי.

 

וכשזה המצב, אולי הגיע הזמן להתחיל את עיצוב האינטריור של הגולף מחדש, לא כשדרוג לדור הקודם.

 

עניין נוסף ב GTI שאולי אני יוצא דופן, אבל זה אני, הריפודים הדוחים האלה, עבורי זה דיל ברייקר!

 

פ'סיידר, הבנו, זה הומאג' ל GTI הראשונה אבל דחילק, זה מכוער ברמות על.

 

גם לי הייתה חליפת משבצות לבר מצווה, זה לא שאני הולך בה היום או מחייט לי חליפה חדשה מאותו בד כי מה שהיה יפה ואופנתי לפני 200 שנה, לא כזה היום.

 

אולי אני סתם מתבכיין, אולי בעצם אני צריך להודות לאל שהבד ההוא זה לא היה קורדורוי סגול עם פסים בוורוד ופרחים בירוק, כי בטח גם איתו היינו נתקעים עד היום.

 

אבל מה אתה מבלבל ת'מח בגירה, איך זה נוסע?

 

בתנועה רגועה היא פשוט גולף לכל דבר, כן, לחיצה הגונה על דוושת הגז תעיף אותה קדימה בקצב מסחרר, אבל בהתניידות של אמא שלכם מנקודה א לנקודה ב, היא כלל לא תבין שמשהוא שונה באוטו הזה.

 

עד כדי כך העניין מוחצן, שלהבדיל מכל הוט האטצ בה נהגתי עד היום, בנהיגה לא ספורטיבית, היא פשוט לא מוציאה את הערס ממני.

נוהג מנהלתית, מקשקש על הא ועל דא עם הנוסע ליידי, מה שקופרה (טוב זה לא חוכמה) ומאזדה 3 (ברצינות) עשו לי בקלות וכל רמזור נהיה מיאוץ 0-100, הגולף משאירה אותך אדיש לחלוטין.

 

אולי בעצם זה חוזקה, רק זה לא בשבילי!

 

אז נעבור סוף כל סוף לנהיגה ספורטיבית?

האמת, קצת קשה לי, מסיבות אובייקטיביות וסוביקטיביות.

 

נתחיל מזה שבבחינה הקצרה עליתי וירדתי את העליות לנשר, רק שהן היו פקוקות, עליתי וירדתי את כביש המחצבות, רק שהוא היה בשיפוצים וסגור פעם לכיוון הזה ופעם הפוך ואם כל זה לא מספיק, בבית אורן נתקלתי בקבוצת רוכבי אופניים. אז מעבר לצמד סיבובים פה ואיזה S שם, לא ממש הצלחתי להתרשם כראוי מהגולף.

 

ממה שכן הצלחתי לקלוט, ה GTI הולכת לכיוון אוודי, יכולות גבוהות, מהירות גבוהה (מבלי שהנהג בכלל שם לב) רק שלהבדיל מאוודי, פה זו הנעה קדמית בלבד ולכן אתה נתקל במגבלות ה-ר-ב-ה לפני אוודי.

 

אם היה דפרנציל כמו בקופרה, אולי זה היה משפר את היכולות אבל כמו שנבחנה, הפתיע אותי כמה מהר אתה נתקל בהן (ואולי זו באמת אשמת הצמיגים).

 

יכלתי להשתפך פה עוד אלפי מילים, רק שאז הגיע אלי למבחן הקופרה והראתה לי מה VAG יודעים לעשות כשהם רוצים, אז נכון, הן מיועדות לפלחי שוק שונים לחלוטין, אבל אם רק הגולף הייתה שומרת על כל המופנמות והמכובדות אבל על הדרך מקבלת קצת מהיכולות של הקופרה, אז ה GTI הייתה הרבה יותר קוסמת לי.

 

כמו שנבחנה, היא הידרדרה אצלי מ"מתי אני אקנה הוט האטצ שכנראה תהיה GTI" ל "טוב, זאת תהיה קופרה כי GTI היא לא תהיה בוודאות".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המשבצות,יש להן קטע אבל בהחלט היה אפשר להפסיק איתו אחרי מארק 5 שסימל חזרה למקורות .

למי שלא מסוגל לחיות עם זה - יש פתרונות ,אצלי למשל הרכב עם ריפוד עור שחור מקורי. (בתוספת תשלום ששילם הבעלים הקודם). בשביל לקוחות של משומשות (סבלניים) כמונו, צריך רק למצוא את הרכב שהוסיפו לו את התוספת הזו :-)

 

לגבי האלפיסטים, אני לא ממש בעניינים כאן בשנים האחרונות אז אולי פספסתי מי בעלים של מה וכו'.

דעה שונה היא לא בכיינות.

דווקא ציפיתי שכתבה שמתחילה ב"אף פעם לא אהבתי גולף GTI..." תסתיים בביקורת יותר רצינית.

 

אני כן מסכים שהשינויים בין הדורות האחרונים של ה GTI מינוריים ולא בטוח שמצדיקים שידרוג לאותו דבר ולכן הרכב הבא שלי כנראה יהיה S3 .אין עוד תאריך יעד אבל החיפוש הולך להיות קשה... 8)

עריכה אחרונה על ידי אייל

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר להאשים אותי בחיבה או שנאה לפולקסוואגן. הביקורת שלי ניטרלית לחלוטין.

בסופו של דבר, כשחיפשתי ספורטיבית וגולף gti יד2 מול הקליאו שלי הקליאו מספקת יותר פאן.

 

אף אחד לא אמר גולף היא מכונית לא טובה, בדיוק ההיפך, היא טובה בהכל, פשוט עגולה מידי

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי בעיון את המבחן, וגם את התגובות.

הדבר היחיד שעלה לי בראש זה "אתם אשכרה אומרים שהגולף GTI היא בעצם...קורולה"? כי זו עיקר הביקורת. היא לא הכי טובה בכלום, אבל בשקלול התכונות היא הכי טובה, ע"ע קורולה.

אבל האם זו הפרספקטיבה הנכונה בבחינת הוט-האצ'? כי אם זו המסקנה אזי הגולף GTI נכשלת בענק.

זה רכב שאמור לדבר אל הרגש. בשביל שיחות שכל יש קורולה .

אם היא לא מייצרת רגש אז אין ברירה אלא לחפש אותו אצל יצרנים אחרים, שלא מפחדים לא להיות הכי טובים, אבל לגרום לך לחייך כל הזמן, וזה לא משנה אם זו סיביק או רנו RS כלשהי או פיג'ו GTI כלשהי.

ועוד מילה - יסלחו לי חברי המלומדים - לשים תיבה רובוטית ברכב ספורט זה פאטתי. לשים DSG מקולל ברכב ספורט זה כבר גובל בעישון סמים תוך כדי תכנון. ואני נוסע ב DSG כל יום במהלך התשעה וחצי החודשים האחרונים, והייתי צריך מגב פנימי לשמשה מרוב "טפו איזה תיבת הילוכים מעצבנת".

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, אמרו עליי הרבה דברים במהלך חיי, אלפיסט אף פעם לא קראו לי. אם כבר בדיוק להיפך* :D

אבל תודה שגרמת לי לצחקק.

באמת שרציתי לאהוב את הגולף GTI, ואולי דווקא בגלל שההיסטוריה שלי עם ואגיות היא לא מעטה, לא התרגשתי ממנה בכלל.

לגמרי הקורולה של ההוט האצ'ז, זו דעתי בכל אופן.

 

*עד לא מזמן ואגיסט ותיק. מפתיע, הא?

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי בעיון את המבחן, וגם את התגובות.

הדבר היחיד שעלה לי בראש זה "אתם אשכרה אומרים שהגולף GTI היא בעצם...קורולה"? כי זו עיקר הביקורת. היא לא הכי טובה בכלום, אבל בשקלול התכונות היא הכי טובה, ע"ע קורולה.

אבל האם זו הפרספקטיבה הנכונה בבחינת הוט-האצ'? כי אם זו המסקנה אזי הגולף GTI נכשלת בענק.

זה רכב שאמור לדבר אל הרגש. בשביל שיחות שכל יש קורולה .

אם היא לא מייצרת רגש אז אין ברירה אלא לחפש אותו אצל יצרנים אחרים, שלא מפחדים לא להיות הכי טובים, אבל לגרום לך לחייך כל הזמן, וזה לא משנה אם זו סיביק או רנו RS כלשהי או פיג'ו GTI כלשהי.

 

למה לחפש רגש בכוח? אני חושב שבתור רכב ראשון ויחיד, אתה כן רוצה מכונית שתעשה הכל טוב. אבל בגלל שאי אפשר שמכונית תעשה הכל ב-100% אתה צריך לעשות פשרות. מי שיודע שהוא רוצה ביצועים והתנהגות, יקח מגאן RS או טייפ R, מי שרוצה נוחות וחסכון, יקח קורולה או גולף רגילה. מי שלא יכול להחליט, ורוצה הכל מהכל, ייקח את הגולף GTI. בסופו של דבר, גם קניית רכב ספורטיבי (לא קיצוני) היא עניין עם שיקולים רציונליים.

 

ועוד מילה - יסלחו לי חברי המלומדים - לשים תיבה רובוטית ברכב ספורט זה פאטתי. לשים DSG מקולל ברכב ספורט זה כבר גובל בעישון סמים תוך כדי תכנון. ואני נוסע ב DSG כל יום במהלך התשעה וחצי החודשים האחרונים, והייתי צריך מגב פנימי לשמשה מרוב "טפו איזה תיבת הילוכים מעצבנת".

 

זה לא אותו DSG. אצלך זה 7 יבש, שם זה 6 רטוב, כנראה ה-DSG הכי נורמלי שיצא עד היום.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...