Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה עם הצרפתיות בפורום?


Dragonjepp
שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

315 תגובות בדיון על צרפתיות, איך פספסתי.

 

אני עם היסטוריה של 10 צרפתיות במשפחה, 2 מהן שלי (206xs, קליאו 4 rs).

תקלות זכורות לי רק מסניק דור 1 אחרי מתיחת פנים וסיטרואן c15 אחרי שהגיעה לאבא שלי אחרי התעללות מסיבית מצד קודמו בעבודה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 383
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

אגב, אתה מגיע לתערוכה של סיטרואן ב 12 בלובינסקי טרייד בראשון? כי אני אהיה שם בטוח.

 

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

 

סורי שאני מסיט את הנושא,

איזו תערוכה ? ומה יופיע שם ?

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

315 תגובות בדיון על צרפתיות, איך פספסתי.

 

אני עם היסטוריה של 10 צרפתיות במשפחה, 2 מהן שלי (206xs, קליאו 4 rs).

תקלות זכורות לי רק מסניק דור 1 אחרי מתיחת פנים וסיטרואן c15 אחרי שהגיעה לאבא שלי אחרי התעללות מסיבית מצד קודמו בעבודה

זה תלוי כמה זמן החזקתם אותם והאם נרכשו כחדשות. עיקר הבעיות לרוב מתחילות לאחר כמה שנים.

 

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רנו טראפיק ופיג׳ו 504 טנדר לא נחשבים כי הייתי קטן מידי.

רנו 19 אחרי מתיחת פנים נרכשה חדשה ב-1994 ושירתה נאמנה עד שנת 2000. לא זכורות לי תקלות.

רנו סניק אחרי מתיחת פנים נקנה כחדש בשנת 2000 והיה ברשותנו עד שנת 2005. היו בעיות בפלאגים במנוע, נורות בדשבורד וחלונות חשמל.

סיטרואן ברלינגו שנת 1998 שהגיעה לאבא שלי בשנת 2001 כרכב חברה (קבלן) ועבדה קשה עד שנת 2005 ללא תקלות.

רנו מגאן 2 בליסינג שנת 2005 עד 2008, בתחזוקה גרועה של חברת הליסינג דורנט, הפגינה אמינות טובה עד שעברה תאונה ומאז לא הצליחו לסדר את הדיוק בהגה.

סיטרואן c15 שנת 2001 הגיעה שחוטה לגמרי לאבא שלי כרכב חברה, כאמור היו המון תקלות בכל דבר אפשרי, הוכחפה בשנת 2006.

רנו קנגו 2006 שירתה את אבא שלי ללא תקלות עד שנת 2014 ללא תקלות.

פיג׳ו 206 xs 2001 שקניתי בשנת 2010 עם כ-100000 ק״מ. מכרתי אותה בשנת 2010. היו 2 טיפולים יקרים (כתוצאה מבלאי): 1. שחזור מסרק הגה, 2. סדקתי מוט פיתול בסרן האחורי.

רנו קליאו 4 rs, קניתי חדשה בשנת 2014 ובשאיפה להחזיק אותה כמה שיותר זמן, נכון לעכשיו 2 ריקולים (חיישן דלק ודבק שיתאים לארץ עבור הספויילר) וכפתור פתיחת מראות שנשבר.

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוכמולוגיה חביבה, אין ספק, דרוש קצת ליטוש ועידון בכדי להביאה לרמה סבירה, אבל זה בסדר. לגוף העניין את התגובה שלי קיבלת, אין לה המשך.

שום חוכמולוגיה.

כפי שציינתי אני ממש לא ציני והכי לא 'תופס צד' בעניין. העובדה שקיבלתי כמה 'תשובות' ב'שמך' לא משנה את דעתי. רכבים בשבילי זה תחביב ועניין וממש לא 'השתייכות' לצד מסויים.

חבל שאתה מניח ששאלתי לא לגוף העניין.

 

אני שואל שאלה עקרונית, ולאור זה שדי הבהרת שתשובה ממך לצערי לא אקבל, אני משאיר אותה כשאלה פתוחה למצדדים באמינות הצרפתיות, ופוסלים את הדיווחים השוללים זאת בטענה ש'הכל סטיגמות'.

הרי די ברור לכולם שיש הבדלי אמינות מסויימים בין רכב למשנהו (אפילו שלא עפ''י ארץ מוצא) נניח רכב Y אמין יותר מרכב X ולא הכל עניין של תחזוקה.

כל אחד מהמשתתפים (מכל הצדדים) ציין בעצמו לפחות דגם אחד או שניים שברור לו שמדובר בייצור כושל שלוקה בחוסר אמינות משמעותית.

השאלה היא (ושוב, שאלה ממש רצינית בלי שום הבעת עמדה): בהנחה ש'הכל סטיגמות' על מה כן הגיוני לבסס מידע כזה או אחר בנוגע לאמינות כלשהיא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שאני מזהה בפוסט שלך היא הסכמה לעמדתי, גם אני לא טוען שאין הבדלי אמינות בין מכוניות שונות, ודאי שיש, אין להם קשר לארץ מוצא, גם לא ליצרן ספציפי. מכאן גם שלא הכל סטיגמה, הקביעה הזו לפיה ובאופן גורף מכוניות צרפתיות נחותות ממכוניות יפניות, היא סטיגמה, למידת תוקפה מהיסטוריה פרטית הוא הענין נגדו בכלל נכנסתי לדיון המוזר הזה.

ולענין הפוסט המתחכם, אם PAC הוא איזה מכון נייטרלי ואמין לבדיקת אמינות ( שאיני מכיר ) ולא שיבוש של PSA כפי שסברתי, אז התנצלותי מוגשת כאן בהכנעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא (ושוב, שאלה ממש רצינית בלי שום הבעת עמדה): בהנחה ש'הכל סטיגמות' על מה כן הגיוני לבסס מידע כזה או אחר בנוגע לאמינות כלשהיא?

 

על נתונים של ציי רכב גדולים שמחזיקים כמות גדולה של מכוניות מכל דגם, מתחזקים את כל הצי באותה רמה ומי שעושה את הסיכומים הוא לא בעל רכב ספציפי אחד שמעוניין להציג אותו מנקודת מבט מסויימת, שהיא לאו דווקא אובייקטיבית.

וגם עם נתונים של מוסכים שנותנים שרות לכמה מותגם (למשל רנו ונוסאן, פיאט וסובארו).

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על נתונים של ציי רכב גדולים שמחזיקים כמות גדולה של מכוניות מכל דגם, מתחזקים את כל הצי באותה רמה ומי שעושה את הסיכומים הוא לא בעל רכב ספציפי אחד שמעוניין להציג אותו מנקודת מבט מסויימת, שהיא לאו דווקא אובייקטיבית.

וגם עם נתונים של מוסכים שנותנים שרות לכמה מותגם (למשל רנו ונוסאן, פיאט וסובארו).

 

אני די בטוח שלחברות הליסינג הגדולות יש את כל הנתונים האלו, רק שאין להם שום אינטרס לפרסם אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם הנתונים שיש לציי הרכב היא שהם לא מדגם מייצג.

יש לכך 2 סיבות בעיני:

1. ההתייחסות לרכב חברה לעיתים קרובות שונה מההתייחסות של אותו הנהג לרכבו הפרטי.

2. ציי רכב מחזיקים רכבים עד ק"מ מסוים וגיל מסוים, הנתונים שיש להם לא משקפים את אמינות הרכב מעל גיל 3/4 ומעל מגבלת הקילומטרים שהרכבים מגיעים אליה.

 

 

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם הנתונים שיש לציי הרכב היא שהם לא מדגם מייצג.

יש לכך 2 סיבות בעיני:

1. ההתייחסות לרכב חברה לעיתים קרובות שונה מההתייחסות של אותו הנהג לרכבו הפרטי.

2. ציי רכב מחזיקים רכבים עד ק"מ מסוים וגיל מסוים, הנתונים שיש להם לא משקפים את אמינות הרכב מעל גיל 3/4 ומעל מגבלת הקילומטרים שהרכבים מגיעים אליה.

 

 

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

 

מסכים חלקית, רוב נהגי הליסינג הם אנשים שמעוניינים להגיע לעבודה וחזור ומתייחסים מאוד דומה לרכב הפרטי, רק בלי להתייחס לעלויות הדלק, כלומר ניצול של הרכב לנסיעות בסופ"ש וכו'.

כתוצאה מכך הנסועה ברכבי ליסינג יותר גבוהה, השערה שלי), ולכן ניתן לקבל אישזהו מדד על אמינות הרכב, למרות הגילאים הצעירים יחסית של המכוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיג׳ו 504 טנדר.

רנו 5 יד שלישית אני חושב.

רנו קליאו 92 ידנית, 1.4 הזרקה, מהיצרן.

רנו מגאן דגם ראשון, יד שניה.

רנו קאנגו שנת 2000, מהיצרן, 1,900 דיזל רגיל, מעל 300 אלף ק״מ.

רנו מגאן II, שנת 2005, מנוע 1.600 מהיצרן.

רנו סניק II שנת 2006 מהיצרן, מנוע 2.000 אוטו׳, הגיעה ל-290K

רנו סניק III שנת 2012, יש שלישית, מנוע 2.000.

פיג׳ו 405, 1994, מעל 300K, מהיצרן.

פיג׳ו 406, 2000, מנוע 2.0, מהיצרן.

פיג׳ו 407, 2006, מהיצרן, מנוע 2.2. (בחו״ל)

סיטרואן C5, 2005 מהיצרן, מעל 200K, מנוע 2 ליטר, גיר ידני. (בחו״ל)

סיטרואן C5, שנת 2006 מנוע 2.2 טורבו דיזל מעל 150K (בחו״ל)

סיטרואן C5 סטיישן, שנת 2014, 2.2 טורבו דיזל עם 50K (בחו״ל).

 

אלו הרכבים הצרפתיים שעברו אצלנו במשפחה.

 

א. הרכב היחידי שהיה גרוע, היה המגאן II שלהוציא את נוחות הנסיעה שלה, הישיבה, היתה מכונית בעייתית.

 

ב. סיטרואן C5 משנת 2006, היו תקלות חשמל ובגלל הכבישים, הרבה פעמים הבלונים השתבשו והצריכו החלפה.

אבל עדיין, נרכשו 2 סיטרואן c5 נוספות.

 

ג. אני אוהב שאנשים מסבירים לי שרכבים צרפתיים הם על הפנים, לא אמינים ושאר הירקות, וכאשר אני שואל אם היה להם אי פעם רכב צרפתי, אומרים לי שלא.

שאני שואל מהיכן התובנות בנוגע לצרפתיות?, אומרים לי שדוד שלהם, קרוב שלהם, חבר שלהם ושאר האנשים היה להם צרפתי.

 

מניסיון אישי, אני לא מקבל את הסטיגמה על הרכבים הצרפתיים ויותר מזה, אני מנצל זאת לטובתי, כאשר אני יכול לרכוש רכב צרפתי יד שנייה במחיר מצחיק לעומת רכב יפני (לדוגמא).

 

בנוסף, אני ביצעתי נסיעה מהונגריה לגרמניה, בערך כ-9 שעות נסיעה, על סיטרואן c5 ואני מעולם מעולם מעולם, לא נסעתי ברכב כזה מדהים מבחינת נוחות הנסיעה שלו, זה כמו לנסוע על כביש מזכוכית.

ובכלל, לעבור על באמפרים?, אתה לא מרגיש אותם שהם קיימים.

 

אם יש סיבה אחת שבגללה לא ארכוש רכב צרפתי, זה אך ורק בגלל חב׳ קרסו.

 

היום אני נמצא עם רכב גרמני, סקודה יטי שקניתי רק בגלל שלא מצאתי רנו והייתי צריך רכב גבוה.

זה לא אותה רמה של פינוק, לא אותה רמה של נוחות והנאה מהנהיגה.

 

נקודה נוספת.

עם חבר קרוב, עזרתי לו לרכוש סיטרואן C3 שנת 2005, ששירתה אותם נאמנה במשך כעשור והחלה להתקלקל, עקב אי איכפתיות של אותו חבר.

לאחר מכן עזרתי לו לרכוש רנו סניק III שנת 2012, יד שלישית, יש לו 3 ילדים.

 

עוד חברה עזרתי לה לרכוש רנו סניק II שנת 2006, יש לה 3 ילדים, מקודם היה לה סוזוקי בלאנו 1999.

 

חברה נוספת עזרתי לה לרכוש פיג׳ו 206, מנוע 1.4 גיר ידני, שנת 2003, יד רביעית, עם 130 אלף ק״מ.

כיום, 7 שנים אחרי בערך, הרכב עומד על קרוב ל-300K, אמין בצורה מדהימה, יפיפיה ועושה עבודתו נאמנה!

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע סיפור: לא מזמן נתקלתי בסיטרואן DS5. נדיר לראות כאלו על הכביש. רכב יפה, מרשים, מושך... עולה חדש בערך כמו ה- C5 שלי. אולי אפילו יותר. אותה סיטרואן חונה מול מפעל תלמה בערד. אני עובד עם המפעל הזה. לאחרונה, כשעבדתי ביחד עם אחד המהנדסים שאלתי אותו של מי הסיטרואן הזו. הוא מיד גיחך וטען שהיא שייכת למהנדס אחר שמגיע איתה למוסך על ימין ועל שמאל. לטענתו כולם צוחקים עליו במפעל.

הסיפור שלך הוא הזדמנות מצוינת להסביר לך את טבעה של סטיגמה.

 

עכשיו דמיין לעצמך את אותו הסיפור בדיוק (תקלות וכו׳), אלא שבמקום DS5 הרכב היה קורולה (אושריקו - סליחה מראש. אל תרביץ לי).

 

מה היו ה״מהנדסים״ אומרים על בעל הרכב בסיטואציה הזו? ודאי לא צוחקים עליו, שהרי קנה רכב שאמור להיות שיא האמינות היפנית. מקסימום מרחמים עליו שנפל על לימון. יותר מזה, אני די בטוח שהמקרה האמיתי (DS5) נחקק בזכרונם של החברים ותגבר את הסטיגמה הכבר קיימת. לעומת זאת הקורולה - היתה מנופנפת כיוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.

 

אתה מבין את הנקודה? כך עובדת סטיגמה. קנה רכב צרפתי בעייתי == פראייר שלא מבין את מה שכולם יודעים. קנה רכב יפני בעייתי == היה לו מזל רע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל רכב יש תקלות,חלקן סדרתיות וחלקן פרטניות,גם ליפניות,קוריאניות,חלקן חמורות מאד,אבל נשכחות מהר בעקבות ארץ המוצא שלהן.

מה אתה צריך יותר ממנועים דפוקים בקורולה ואינסייט,דשבורדים מתפוצצים במאזדה 3 ו -6,וקיה סיד,כריות אויר שהורגות את הנהגים שלהם,בעיקר בטויוטות,גירים דפוקים{רציפים} בניסאן,מנועי דיזל דפוקים בקיה ,ויש עוד המון דוגמאות..עזוב,אנשים בארץ גזענים,פה רוב האנשים מסווגים לפי קבוצות,עדות,ועוד,אתה באמת מצפה שאת הרכבים לא יסווגו לפי ארץ המוצא??.

עריכה אחרונה על ידי mikush1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה שאני מאוהב במכוניות יפניות גם כי אני מאוד אוהב ומעריך את יפן עצמה.

 

מה אתה רוצה, שאני אשקר?

 

לזה מתווסף כמובן תדמית והמוניטין של רכבים שבנויים לשרוד בלי יותר מדי כאבי ראש, הנה נוסחה מנצחת להיות "פאן בוי" גאה של רכבים יפנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...