Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - טיימינג ומשאבת מים במנועי G4EE + G4ED של יונדאי/קיה


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 2813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

הרכב הספציפי הוא אקסנט 2011 מנוע 1.4, אבל כאמור המדריך מתאים לכל מנועי DOHC 1.4 + 1.6 של גטס, אקסנט, ואלנטרה, עד 2011 (דגמי מנוע G4EE + G4ED) .

 

מתחילים בהרמת החלק הקדמי של הרכב באוויר, פירוק גלגל ימין, פירוק הדיפון, והתזת ספריי שמן על בורג הקראנק.

 

תומכים את המנוע מהקרטר עם הג'ק, וחוצצים ביניהם עם חתיכת עץ. מרימים קלות את המנוע.

 

P_20160715_161126.jpgP_20160715_161433.jpg

 

 

מפרקים גשר תושבת מנוע. היא כמובן נראית אחרת באלנטרה ובגטס אבל השיטה דומה. האום הגדול 17 מ"מ, כל השאר 14 מ"מ.

 

 

P_20160715_161815.jpgP_20160715_161851.jpgP_20160715_162231.jpgP_20160715_162234.jpg

 

 

 

 

לפני שניגשים לפירוק רצועות האביזרים, מנצלים את הקונטרה שלהן לשחרור ראשוני של הברגים של פולי משאבת המים.

4 ברגים 10 מ"מ, ודי צפוף שם, לכן מפתח עם בוקסה מובנית או רינג זוויתי מאוד עוזר כאן.

 

 

P_20160715_162331.jpg

 

 

 

מתחילים עם רצועת האלטרנטור/משאבת מים - משחררים אום 12 מ"מ שנועל את בסיס האלטרנטור לבלוק, עוד בורג 12 מ"מ שנועל את בורג המתיחה, ולבסוף את בורג המתיחה עצמו שמרפה את הרצועה, גם הוא 12.

 

P_20160715_162552.jpg P_20160715_162716.jpg P_20160715_162939.jpg

 

 

 

ממשיכים עם רצועת המזגן, שלה יש מותחן בנפרד. משחררים מעט את האום המרכזי שלו, 14 מ"מ, ומסובבים לפתיחה בורג 12 מ"מ מאחוריו, עד שהרצועה מספיק רפויה.

 

P_20160715_163513.jpgP_20160715_163520.jpg

 

 

לבסוף רצועת ההגה - משחררים בורג 12 מ"מ דרך חור בפולי של המשאבה, ועוד בורג 12 מ"מ שמשמש כציר תזוזה למשאבה. מזיזים את המשאבה ומשחררים את הרצועה.

 

P_20160715_163037.jpgP_20160715_163056.jpg

 

 

כשכל הרצועות בחוץ, מפרקים לגמרי את פולי משאבת המים, פולי כפול שבנוי מ-2 פולים נפרדים. פה המשאבה כבר ללא הפולים:

 

P_20160715_164613.jpg

 

מפרקים כיסוי טיימינג עליון - 4 ברגים 10 מ"מ. הבורג האחורי התחתון משותף גם לבראקט קטן של צמת חשמל.

 

P_20160715_160806.jpg

 

zdytq4kzmzjh.jpg

 

yzzymwwdaemy.jpg

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעת ניתן לסובב את המנוע לסימוני הטיימינג. בעזרת בוקסה 22 מ"מ מסובבים ידנית עם כיוון השעון עד שהחור בגלג"ש הקאמשפט מתיישר עם הסימון האדום בראש המנוע (באקסנט הוא לא צבוע אדום, סתם חריץ) :

 

 

IMG_2538.jpg

 

 

 

 

מפרקים את בורג הפולי בעזרת אימפקט. הפולי נשלף החוצה בניענועים קלים, ומוציאים גם פחית עגולה שנמצאת מאחוריו.

 

 

P_20160715_164509.jpgP_20160715_164525.jpg

 

 

 

 

כעת ניתן לפרק את כיסוי הטיימינג התחתון - 5 ברגים 10 מ"מ. מוודאים שסימון הקראנק אכן במקום.

 

 

P_20160715_164543.jpgP_20160715_165715.jpg

 

 

משחררים מעט את 2 הברגים של המותחן (12 מ"מ), ובעזרת פלאייר משאבות דוחפים אותו דרך הקפיץ, עד הסוף אחורה. סוגרים את בורג המסילה של המותחן.

 

הרצועה רפויה ואפשר לשלוף אותה החוצה. מפרקים לגמרי את המותחן יחד עם הקפיץ, בזהירות כי הוא תחת לחץ.

 

 

 

P_20160715_165701.jpgP_20160715_170109.jpg

 

 

 

 

עכשיו יש גישה לפירוק משאבת המים - 5 ברגים באורכים שונים, לכן שימו לב מי הולך לאן. 2 מהם משותפים לבראקט של מסילת האלטרנטור.

 

P_20160715_170811.jpg

 

 

המשאבה יושבת על 2 שרוולי מיקום, לכן צריך לשלוף אותה החוצה מהבלוק בנענועים קלים. במקרה שלנו זאת המשאבה המקורית לכן האטם ממתכת. אם היא באמת עקשנית, ניתן לשכנע אותה עם מכת פטיש קלה. מומלץ לכסות את האלטרנטור עם שקית ניילון כדי שלא יירטב.

 

 

מקלפים את האטם ומנקים היטב את הבלוק.

 

P_20160715_172104.jpgP_20160715_172114.jpgP_20160715_172135.jpg

 

 

המשאבה החליפית מגיעה עם אטם נייר, לכן פינקתי אותו משני צדדיו בסיליקון רק ליתר בטחון.

סוגרים את ברגי המשאבה בהצלבה ובמומנט של 15 ניוטון מטר.

 

1817341.JPG

 

yzweqk5djzzx.jpg

 

yijgnlmfm2zl.jpg

 

 

 

מפרקים פולי סרק ומרכיבים חדש במקומו. מומנט סגירה 25 ניוטון מטר.

 

P_20160715_170602.jpgP_20160715_173854.jpg

 

 

מרכיבים את המותחן החדש, כשהקפיץ משוחרר ברגלו התחתונה, וסוגרים קלות את הברגים ידנית. את המותחן דוחפים עד הסוף ימינה (מתיחה מלאה)

 

 

P_20160715_174052.jpgP_20160715_174301.jpg

 

 

 

את הרגל התחתונה מקפיצים מעל השגם עם מברג שטוח כנגד הבלוק.

כשהקפיץ במקומו, דוחפים את המותחן עד הסוף שמאלה עם פלאייר משאבות, ונועלים קלות את בורג המסילה.

 

P_20160715_174335.jpg

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלבישים את הרצועה החדשה כנגד כיוון השעון. מתחילים מהקראנק ודואגים למתוח אותה בדרכה לקאמשפט. משם דרך המותחן ומשאירים לו את העבודה לטפל בחלק הרפוי שלה. דואגים שכל הסימונים במקום לאורך כל הדרך.

 

P_20160715_175710.jpgP_20160715_175726.jpg

 

משחררים את בורג המסילה של המותחן, ונותנים לו לבצע מתיחה אוטומטית. סוגרים את הבורג ומסובבים את המנוע דרך בורג הקראנק, 2 סיבובים.

 

מוודאים שוב שכל הסימונים במקום, וסוגרים סופית את 2 ברגי המותחן ל-25 ניוטון מטר.

 

מרכיבים הכל בסדר הפוך, שימו לב שמתיחת רצועת ההגה נעשית פשוט ע"י דחיפת המשאבה עם לום או מברג שטוח גדול, ותוך כדי נעילת הבורג.

 

P_20160715_181607.jpg

 

 

שאר הרצועות מורכבות כרגיל, ע"י מותחנים רגילים.

 

ממלאים נוזל קירור מקורי ברדיאטור, או אנאוס ירוק, מניעים עם פקק רדיאטור פתוח למשך 2-3 דקות כדי לנקז אוויר, וזה הכל.

 

תודה לשלי, רועי ודוד על העזרה בעבודה.

 

בהצלחה!

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אתה...

זכית לנעיצה בשרשור הדביק.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מפורט ומעולה.

 

דבר אחד שמציק בטיימינג הזה הוא להחזיר את הפולי של משאבת המים שעובר דרך הפולי של האלטרנטור והמשאבה עצמה.

צריך עם בורג אחד להעביר דרך שלוש חורים כאין לך שום אפשרות לראות מה קורה ובצד השני מחכה לך בצמוד השלדה של הרכב.

הפטנט שלי היה להעביר חוט קשיח נגיד של חשמל דרך שלושתם כדי למרכז אותם ואז להכניס בורג באחד החורים האחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה איתמר!

 

גוגלוב, צודק, זה אכן נאחס. מה שאני עושה זה לסובב את הפרפר של המשאבה כדי שחור אחד יהיה בשעה 12, ואז את הפולי הקטן מניח על הפרפר, גם הוא עם חור בשעה 12, הוא נח לו שם על ציר המשאבה, ולבסוף הפולי הגדול.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של מדריך! להדפיס ולתלות בכל מוסך. אסף אתה אלוף. תודה.

 

נשמח לדעת כמה זמן נמשכה העבודה, ובמה למשל נדרש הסיוע של שאר חברי הצוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הולי *** שפיץ, כבר אמרנו?

תודה רבה על מדריך מפורט מאין כמוהו, כל הכבוד!

אגב, ליונדאי I30CW משנתון 2011 (הרכב שלי) יש שרשרת תזמון או רצועה שצריך לבצע בה טיימינג?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה מדהימה של בן אדם מדהים מאין כמוהו! מה שמיוחד באסף זה שלוות הנפש והשקט שבסבלנות שלו וכל המרכיבים האלה בונים את המקצועיות שבו. עם כזה פירוט ותיעוד מצולם מה שנשאר זה רק לראות וליישם ללא פחד ובכך לחסוך לא מעט כסף!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...