Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1478 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אור, אני לא חושב שהמגמה כאן היא להגן על המספר הירוק. המגמה היא למצוא פתרון לאותם אנשים ששילמו תמורתו במיטב כספם ועכשיו מבטלים אותו בלי לפצות אותם. בדיוק כפי שתרכוש חנות ואז תבוא העיריה ולמרות שכל האופרציה חוקית למהדרין תהרוס אותה בלי לפצות אותך. אולי הפיצוי צריך להיות מדורג - כלומר מספר ירוק בן 30 כבר מיצה את הפוטנציאל שלו ועל כן הפיצוי צריך להיו קטן מזה של מספר ירוק מלפני 3 שנים (סתם כשאלה), אבל להפקיע זכות בלי לפצות את הנפגע זה לא תקין.

 

לגבי טכנולוגיה - אני בספק אם יש מישהו שמתנגד לטכנולוגיה חדשה, לאחר שנבדקה ונמצאה מתאימה. לגבי הפיקוח על נהגי רכב ציבורי (ואני מרחיב את זה מעבר למוניות) - כמה שיותר - יותר טוב. מנגנון שידווח על נהיגה מסוכנת, מגנון שידווח על רמאות, למשל נסיעה במסלול ארוך מהנדרש, מנגנון שנותן לפחות אומדן למחיר הנסיעה בתחילתה - מצויין. העניין הו שאובר - עם כל הפיתוחים הטנולוגיים היפים שלה, בסופו של דבר אינה חברת טכנולוגיה אלא חברת תחבורה שעוקפת חוקים קיימים, שאולי צריכים שינוי ואולי לא, אבל כל עוד החברה עוברת על החוק צריך להתיחס אליה ככזו.

 

דרך אגב, עוד בעיה עם אובר: מוניות זכאיות להטבות מסויימות בחוק, כמו נסיעה בנת"צים מסויימים או עצירה באדום לבן לצורך הורדת והעלאת נוסים. מה דינו של נהג אובר עם מכונית "אזרחית" רגילה? סמן את המכונית כרכב ציבורי והוא יוכל להנות מהתנאים המשופרים. אבל, כבר אמרנו, נהגי אובר לא רוצים להיות נהגי מונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

1. אני לא מספיק בקיא בדו״חות של אובר, ובטח לא באסטרטגיה ארוכת הטווח שלהם, כך שאני לא יכול להביע דעה מושכלת אלא סתם ניחוש של הדיוט מוחלט ששווה אפילו פחות מהדעה שלי בנורמה. אחרי כל זה אם אתה עדיין מעוניין אז כן, מהאייטמים שקראתי אני משער שאובר תצטרך לעשות שינויים בעתיד הלא רחוק, או לקרוס, וייתכן שהיא תקרוס בכל מקרה.

 

2. כאן אני לא מבין איך אפשר לטעון כזה דבר ברצינות. אובר דה פקטו ייצרה את מודל התחבורה השיתופית והכניסה אותו ל(פסאודו)קונצנזוס. אולי קונצנזוס זו לא מילה מתאימה, בוא נגיד גרמה לו להיות בשימוש בהרבה מקומות ולאנשים לא לפחד להשתמש בו. גם אם אובר תקרוס (וזה אירוני ששני נורמי׳ס בפורום נידח ״מקריסים״ חברה בשווי 5 מיליארד דולר בגלל כמה כתבות שקראו בתקשורות) - לומר שהתרומה שלה היא אפס זו הצהרה תמוהה מאוד, בלשון המעטה.

אנחנו לא מקריסים שום דבר, מה שנראה לך כתמוה נראה לי כתהייה יותר עקרונית: האם המודל השיתופי יעבוד? לדעתי לא. מתאר לעצמי (ומקווה במקרה שלהם) שזה עניין של זמן עד ש-airbnb תקרוס בתחום הזה. בתחום התחבורה אין לי שום דבר נגד אובר ולא איכפת לי מנהגי המוניות בישראל כל כך, אבל המצב של אובר לא מדהים, ויכול להיות שהם ייצרו מודל חדש, ויכול להיות גם שהמודל הזה הוא הוא.. ובכן.. בועה שלא שווה את הכסף שהצליחו לגייס עבורה.

 

לגבי השאר - כן, טכנולוגיה יכולה להביא יתרונות ברורים לשוק הזה. אני גם לא בעד חסמי כניסה כלשהם לתחום, אבל כמובן נמצא מאוד רחוק ממנפנפי הידיים ששנינו בטח קוראים את התגובות שלהם לעומר מואב וכלכלנים אחרים, ושחושבים שכל התחבורה הציבורית בעולם צריכה להיות פרטית, כי שוק חופשי זה מתכון מנצח לכל צרה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אבל זה צריך להיות פתרון לגיטימי בדיוק כמו מוניות ספיישל, מוניות שירות, באבל, אוטובוסים , רכבות לסוגיהן, בירד וחברותיה. ואפילו תל אופן.

 

יותר בחירה למשתמש הסופי , יותר תחרות בינהם. לדעתי , זה יותר טוב.

 

 

 

אני לא חושב שתמצא כאן מישהוא שיערער על העניין הזה.

 

רק שעסקים שווים חייבים להתחרות בתנאים שווים.

 

קניית מספר ירוק, הכשרת נהגים, ביטוח למונית, רכישת מונה, כל מה שחל על נהג מונית חל גם על מונית ועל הנהג של אובר.

 

אם לא, אתה סתם שומט (בצורה מטומטמת) את הקרקע מתחת לענף שלם ויוצר גם עוני, גם הגדלת קצבאות סעד וגם גורע מהמדינה מיסים לאוצר והכל בכדי לממש את הזכות של הייטקיסטים משועממים לשלם 2 שקל פחות במונית.

 

 

1:1 אותו טימטום של פטור ממיסים (עד 75$) ופטור מרגולציה של יבוא חבילות לישראל.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

ספריאל ובאגירה, שניכם הייתם כאן כשהתייחסתי לעניין הזה של השוואת תנאים אי שם בעבר, אבל למי שלא היה - מסכים עם שניהם כמובן. לא הגיוני לדרוש יותר מנהג תחצ א' (מונית) לעומת נהג תחצ ב (שיתופית) - אבל לא ראיתי אדם אחד שטען אחרת...

 

השאלה מה דורשים ואיך/אם מפצים, וכאן כבר יש אי הסכמה.

 

ובאגירה - משתמשי אובר אינם (רק) הייטקיסטים משועממים, חלק הארי של המשתמשים מורכב מאלו שידם אינה משגת לתחבורה פרטית או תח"צ במחיר פרמיום. הנסיון להגחיך את בסיס המשתמשים פשוט משקף את הדעה שלך בנושא - אובר (הזולה) זה ל"עשירים" בעוד שהמונית של פעם (היקרה) זה הפתרון ל"ביניים/עניים". איך זה הגיוני? לא יודע O_o

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

נתקלתי במקומות שבהם על כל מונית מצויין המחיר לקילומטר - עם מוניות שהציגו מחירים שונים. ל יודע איך זה פועל מבחינת הרגולציה, אבל כנראה שמישהו פתר את הבעיה עם מוניות יותר זולות ויותר יקרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
אני לא חושב שתמצא כאן מישהוא שיערער על העניין הזה.

 

רק שעסקים שווים חייבים להתחרות בתנאים שווים.

 

קניית מספר ירוק, הכשרת נהגים, ביטוח למונית, רכישת מונה, כל מה שחל על נהג מונית חל גם על מונית ועל הנהג של אובר.

 

אם לא, אתה סתם שומט (בצורה מטומטמת) את הקרקע מתחת לענף שלם ויוצר גם עוני, גם הגדלת קצבאות סעד וגם גורע מהמדינה מיסים לאוצר והכל בכדי לממש את הזכות של הייטקיסטים משועממים לשלם 2 שקל פחות במונית.

 

 

1:1 אותו טימטום של פטור ממיסים (עד 75$) ופטור מרגולציה של יבוא חבילות לישראל.

 

בגירה , אתה מתפרץ לדלת פתוחה.

כתבתי למעלה ויותר מפעם אחת , ואפילו במודגש

 

תנאים שווים והוגנים.

 

כן , זה כנראה יאלץ לשנות חלק מהתנאים הקיימים לנהגי המוניות , וגם להשית עלויות על נהגי אובר. אולם בסופו של דבר , צריך לאפשר את התחרות הזאת.

 

ואני לא חושב שהוא יגרע מיסים מהמדינה , משתי סיבות

1. הוזלת מחיר למוניות יהפוך את השירות לזמין יותר ליותר אנשים , כך שהעוגה תגדל ואיתה גם ישולם יותר מיסים

2. כפי שנאמר למעלה , שימוש באפליקציה לכל נסיעה מוריד את האפשרות להעלמת מיסים (גם לנהגי המוניות כיום )

 

 

ומי שאומר "רק בשביל 2 ש"ח לנסיעה".

אני בטוח שהוא שמח לשלם עוד שקל לליטר חלב בגלל מועצת החלב

ועוד 10 אג לביצה בגלל מועצת הלול

עוד 3 שקלים לק"ג עגבניות מחוץ לעונה ,

ועוד חצי שקל לקופסת טונה בגלל מונופול אחר.

ואפשר להמשיך עוד ועוד ,

עריכה אחרונה על ידי YaronNahum

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
אובר דה פקטו ייצרה את מודל התחבורה השיתופית והכניסה אותו ל(פסאודו)קונצנזוס.

המושג "תחבורה שיתופית" פשוט לא נכון.

אובר, איירבינבי ועוד חברות, כולן נולדו מתוך רעיון של שיתוף, אבל מהר מאוד גרמו לאנשים להפוך את מה שהיה אמור להיות "הכנסה צדדית" לעסק.

הרי כשאתה מזמין שירות אובר, אתה לא מסתמך על זה שתמצא מישהו שבמקרה נוסע ליעד שלך, אתה מזמין מישהו שמסיע נוסעים במשרה מלאה.

לכן זו כבר לא "תחבורה שיתופית" אלא "מונית חלטורה".

אתה רוצה להפוך את זה למונית חוקית לכל דבר? סבבה, רק תקרא לזה בשם האמיתי ותדאג להסדיר את זה (כולל לפצות נהגי מוניות שקנו זכויות בכסף מלא).

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

נו אתה לא רציני פינדר, ראה ההודעה שלי שתי הודעות מעליך... /:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

ראיתם איזה יופי תרגמו לכם ת'סרטון שהבאתי ?! איזה יופי של תרגום (הביטוח יותר זול) ...פשוט מדהים.:evil:

 

הקשיבו למה שאומר נהג אובר ב-2.43 ..4:15 ...והשוו עם ה"תרגום המעולה" של חברנו .פשוט לא להאמין .

צריך ביטוח בנוסף לביטוח של אובר ומאחר היא לא מפצה על פציעות.

באמת אבל באמת שלא רוצה להשתמש בשפה לא ניאותה.

או שאולי האינגליזית שלו לא משהו וזה לא מתוך כוונת מכוון .אתם תחליטו.

 

כמובן שלתגובות של נהגי אובר לסרטון שהבאתי את חלקם -הס מלהזכיר.

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם
המושג "תחבורה שיתופית" פשוט לא נכון.

אובר, איירבינבי ועוד חברות, כולן נולדו מתוך רעיון של שיתוף, אבל מהר מאוד גרמו לאנשים להפוך את מה שהיה אמור להיות "הכנסה צדדית" לעסק.

הרי כשאתה מזמין שירות אובר, אתה לא מסתמך על זה שתמצא מישהו שבמקרה נוסע ליעד שלך, אתה מזמין מישהו שמסיע נוסעים במשרה מלאה.

לכן זו כבר לא "תחבורה שיתופית" אלא "מונית חלטורה".

אתה רוצה להפוך את זה למונית חוקית לכל דבר? סבבה, רק תקרא לזה בשם האמיתי ותדאג להסדיר את זה (כולל לפצות נהגי מוניות שקנו זכויות בכסף מלא).

 

בוא, לא מאמין שיש הרבה שיעסקו בזה כמשרה מלאה שהם לא נהגי מוניות. ושיפצו נהגי מוניות, אין שום בעיה, אבל למה לחסום מאנשים הכנסה צדדית מזדמנת כשיש להם קצת זמן פנוי ורצון להרוויח עוד כמה שקלים בקלות יחסית.

פורסם (נערך)

 

ומי שאומר "רק בשביל 2 ש"ח לנסיעה".

אני בטוח שהוא שמח לשלם עוד שקל לליטר חלב בגלל מועצת החלב

ועוד 10 אג לביצה בגלל מועצת הלול

עוד 3 שקלים לק"ג עגבניות מחוץ לעונה ,

ועוד חצי שקל לקופסת טונה בגלל מונופול אחר.

ואפשר להמשיך עוד ועוד ,

 

 

זה רק מראה על חוסר הבנה בסיסי .

אצלנו אין מועצה ואין גרביים .הפסק להשוות בין תפוחים לתפוזים.

אנחנו עסק עצמאי זעיר .

 

מונית היא תחבורה ציבורית משלימה אף על פי שהיא מפוקחת .

אוטובוס ,רכבת,מונית שירות אתה יכול להשוות לביצה ,או לחם שהם מצרך בסיסי .

מונית היא לא מצרך בסיסי .

החברות לא ירוויחו על חלב אז ירוויחו על מוצרי חלב אחרים שאינם מפוקחים.

אני לא מוכר מוצרים נלווים שאוכל לומר :"אוקיי ,כאן אני לא מרוויח , אבל מוצר אחר שלי מחפה על ההפסד"

מונית זה לא מצרך בסיסי והעלויות בהתאם.

מונית לא מקבלת את מחירי הסולר ו/או הביטוח ושאר התנאים שמקבלת רכבת ישראל או חברת אוטובוסים.

אלה מסובסדים ע"י המדינה .

אני לא מסובסד !!!!!!!!

אני כן מפוקח !

 

 

מעבר לכך :

 

הסקטור היחיד בארץ שקיבל הורדה ,כן הורדה של 11 אחוז בתעריף -מונית .הידעת ?!

מאז זה חזר בדירוג רק ב-8 אחוז

רק לאחר שנתיים .

 

מחירי הביטוח רק עולים ,כנ"ל גם עלות הטיפולים ,החזר בלו סולר לנהג יורד כל חודש .

 

שמעת שאחזקת רכב רגיל ירדה בשנים האחרות ?

 

למה אני צריך לסבסד את רכב האספנות שלך ?למה אתה מקבל טסט וביטוח זולים מרכב רגיל ?

וכל זה בשביל תחביב ולא פרנסה ? אהה...מועדון 5 דאג לך (כמו מועצת הלול )

 

 

 

כמה אטימות :brickwall:

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם

אור,

אכן התייחסת לחלק ממה שכתבתי. עדיין אני עומד על כך שהמושג תחבורה שיתופית, מטעה.

 

ארקו,

למיטב ידיעתי, כבר היום, רוב הנהגים של אובר, עוסקים בכך במשרה מלאה.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
אור,

אכן התייחסת לחלק ממה שכתבתי. עדיין אני עומד על כך שהמושג תחבורה שיתופית, מטעה.

 

ארקו,

למיטב ידיעתי, כבר היום, רוב הנהגים של אובר, עוסקים בכך במשרה מלאה.

 

 

יש כאן תחבורה שיתופית .המדינה זרקה 50 מליון שקל על "בבל דן" וזה לא הולך.

יש גם ב"וויז".

 

כמו שאמרת -מדובר ברכב פרטי שמשמש כמונית.

פורסם
בוא, לא מאמין שיש הרבה שיעסקו בזה כמשרה מלאה שהם לא נהגי מוניות. ושיפצו נהגי מוניות, אין שום בעיה, אבל למה לחסום מאנשים הכנסה צדדית מזדמנת כשיש להם קצת זמן פנוי ורצון להרוויח עוד כמה שקלים בקלות יחסית.

 

לא הולך לך בתור נהג אובר - תפתח קליניקה ותתחיל לטפל בחולים, ובאותה הזדמנות לתת ייעוץ משפטי ולהגיש דוחות למס הכנסה.

 

המדינה החליטה - וסיבותיה עמה, שנהיגת רכב ציבורי מצריכה רישוי. בדיוק כפי שעיסוק ברפואה או בעריכת דין או בחשבונאות מצריכות רישוי. אז אי אפשר לחלטר במקצוע שדורש רישוי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הטעון בנושא הזה הוא שהרישוי במקרה הזה הוא מיותר. "המדינה החליטה" זה הטעון הכי חלש שאפשר להעלות בויכוח מהסוג הזה. ואת ההערכה היתרה להכשרה לכאורה של נהגי התחבצ אני עוד יותר לא מבין. אתה באמת משווה בין לימודי רפואה לבין הוצאת רישיון נהיגה? מפתיע. ואני לא חושב שהיום שבו חלק נרחב מטיפול בבעיות בגללן הולכים לרופא משפחה היום יקרה באופן ממחושב לחלוטין. מה אז? נאסור את השימוש בזה כי אנשים השקיעו כסף בלימודי רפואה? לרגולציה וחוקים אמורה להיות מטרה מסוימת. והיא לא שימור גילדות קיימות. לפחות לא בעייני.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...