Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי ב208 דיזל! (שירשור מתעדכן)


sapancool
שימו לב! השרשור הזה בן 2767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

-- ^ --

 

אם כבר נרשמתי לכאן אז אעדכן בשבילך.

(יש לי 208 bluehdi מתחילת פברואר השנה, מהמשלוח הראשון).

 

צריכת דלק :

- 90/95 קמ'ש - 33 ק'מ/ליטר.

- 100 קמ'ש - 30 ק'מ/ליטר.

- 110 קמ'ש - 25 ק'מ/ליטר.

- 120 קמ'ש - 20 ק'מ/ליטר.

כל הנסיעות עם נוסע נוסף לנהג.

 

אם אתה סבלני, תוכל לראות מעל 40 ק'מ/ליטר (הילוך רביעי, 60/70 קמ'ש).

 

צריכת דלק ממוצעת - 20.8 ק'מ/ליטר.

"ממוצעת" - אני גר על הכרמל ועובד במת'מ. כ 50% מהנסיעות הם כרמל/מת'מ ובחזרה. 8 או פחות ק'מ. עם רמזורים ולעיתים פקקים. בבוקר (5 בבוקר ...) המנוע לא גומר להתחמם כשאני מחנה אותה במת'מ.

עוד 10% זה מהכרמל למפרץ וחזרה.

כ 40% זה נסיעות בין עירוניות, לרוב חיפה-רחובות-ירושלים וחזרה. חיפה-רחובות נהג + נוסע. רחובות-ירושלים נהג + 2 נוסעים. לא מדובר על המהירות החסכונית .....

 

נוחות וכל היתר -

לפני זה נהגתי בקסארה דיזל. הקסרה בעלת היגוי ושלדה עדיפים עד שבא לי לבכות שמכרתי אותה. מבחינת נוחות ומתלים ה 208 עדיפה (לפחות לנהג. אין לי יכולת להשוות כנוסע) וכמובן לקסארה לא היתה כל מערכת בטיחות (2 כריות אוויר ...). מבחינת מנוע .... כמובן ה 208.

יש לי (אשתי נוהגת) גם C3 פיקאסו דיזל ידני. ה C3 מרווחת בהרבה (לא מפתיע) יותר מקום גם לרוחב וגם לרגליים בספסל האחורי וכמובן תא מטען גדול (עד ענק. תלוי כמה מקפלים). בכל היתר לא ניתן להשוות אותה בכלל ל 208.

היו לי גם קורולות (2000 ו 2006) ו i30 cw (2010). למי שחשוב גיר אוטומטי הן כמובן עדיפות. בכל היתר - 208.

 

מקווה שעוזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 161
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תסע 85 קרוז קונטורל ותראה 43 קילומטר לליטר.

היום הייתי בטיול כ400 קילומטר בחזור שמתי קרוז על 100 וחזרתי עם צריכה של 1 ל20, אני מבסוט סך הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-- ^ --

 

אם כבר נרשמתי לכאן אז אעדכן בשבילך.

(יש לי 208 bluehdi מתחילת פברואר השנה, מהמשלוח הראשון).

 

צריכת דלק :

- 90/95 קמ'ש - 33 ק'מ/ליטר.

- 100 קמ'ש - 30 ק'מ/ליטר.

- 110 קמ'ש - 25 ק'מ/ליטר.

- 120 קמ'ש - 20 ק'מ/ליטר.

כל הנסיעות עם נוסע נוסף לנהג.

 

אם אתה סבלני, תוכל לראות מעל 40 ק'מ/ליטר (הילוך רביעי, 60/70 קמ'ש).

 

צריכת דלק ממוצעת - 20.8 ק'מ/ליטר.

"ממוצעת" - אני גר על הכרמל ועובד במת'מ. כ 50% מהנסיעות הם כרמל/מת'מ ובחזרה. 8 או פחות ק'מ. עם רמזורים ולעיתים פקקים. בבוקר (5 בבוקר ...) המנוע לא גומר להתחמם כשאני מחנה אותה במת'מ.

עוד 10% זה מהכרמל למפרץ וחזרה.

כ 40% זה נסיעות בין עירוניות, לרוב חיפה-רחובות-ירושלים וחזרה. חיפה-רחובות נהג + נוסע. רחובות-ירושלים נהג + 2 נוסעים. לא מדובר על המהירות החסכונית .....

 

נוחות וכל היתר -

לפני זה נהגתי בקסארה דיזל. הקסרה בעלת היגוי ושלדה עדיפים עד שבא לי לבכות שמכרתי אותה. מבחינת נוחות ומתלים ה 208 עדיפה (לפחות לנהג. אין לי יכולת להשוות כנוסע) וכמובן לקסארה לא היתה כל מערכת בטיחות (2 כריות אוויר ...). מבחינת מנוע .... כמובן ה 208.

יש לי (אשתי נוהגת) גם C3 פיקאסו דיזל ידני. ה C3 מרווחת בהרבה (לא מפתיע) יותר מקום גם לרוחב וגם לרגליים בספסל האחורי וכמובן תא מטען גדול (עד ענק. תלוי כמה מקפלים). בכל היתר לא ניתן להשוות אותה בכלל ל 208.

היו לי גם קורולות (2000 ו 2006) ו i30 cw (2010). למי שחשוב גיר אוטומטי הן כמובן עדיפות. בכל היתר - 208.

 

מקווה שעוזר.

 

צריכת דלק אמיתית ? בין תדלוק לתדלוק או שזה לפי מחשב הרכב ?

 

כי מדובר בצריכה פנטסטית בכל קנה מידה שלא ראיתי כיום רכב בישראל עושה צריכה כזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
צריכת דלק אמיתית ? בין תדלוק לתדלוק או שזה לפי מחשב הרכב ?

 

כי מדובר בצריכה פנטסטית בכל קנה מידה שלא ראיתי כיום רכב בישראל עושה צריכה כזאת.

 

נתוני הצריכה הם לפי מחשב הדרך.

 

יחד עם זאת, את הצריכה הממוצעת אני בודק במקביל גם לפי תדלוקים (מצטברים), והתוצאה היא 20.1 ק'מ/ליטר. ההבדל אינו משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק אמיתית ? בין תדלוק לתדלוק או שזה לפי מחשב הרכב ?

 

כי מדובר בצריכה פנטסטית בכל קנה מידה שלא ראיתי כיום רכב בישראל עושה צריכה כזאת.

 

אז אולי אתה צריך להסתכל יותר טוב :wink:

דווקא כצריכה רגעית זה לא כזה מרשים, המגאן(5 הילוכים) מגיעה לתצרוכת דומה או טובה יותר במהירויות הללו. בד"כ

הממוצע שמגיעים אליו הוא באיזור ה 22-20 ק"מ לליטר ממיכל מלא.

אני מניח שבתנאי מישור ה208 תוכל להיות חסכונית אפילו יותר, בכל מקרה נכון לעכשיו זה הרכב החדש שהכי קורץ לי.

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק אמיתית ? בין תדלוק לתדלוק או שזה לפי מחשב הרכב ?

 

כי מדובר בצריכה פנטסטית בכל קנה מידה שלא ראיתי כיום רכב בישראל עושה צריכה כזאת.

 

בוקר טוב ישראל. זו בדיוק הסיבה שבגינה הוחלט על המיסוי ה"ירוק" שהוריד מהכביש לכמעט עשור את כל הטורבודיזלים המודרניים שיש באירופה ומאפשרים לך ליסוע ב"חינם".

סופרמיני/מיני טורבודיזל ידנית מודרנית זו הנוסחה לחיסכון בדלק. כל השאר, TSI, 3 צילינדרים וכו' - לא מצליחים לתת את אותו הכוח, אותם הביצועים ובנוסף חיסכון בדלק.

בתלת צילינדריים אתה לא מקבל כוח ולא מקבל נסיעה רהוטה.

בTSI למיניהם אם אתה לוחץ אתה משלם בתחנת הדלק.

 

רנו עם הסנונית הראשונה בדמות פלואנס דיזל הכניסה לפה רכב שנמכר בכאלו כמויות, ושבר את המחסום התמחורי. פיז'ו מוכרת את הדיזל בכ-20 אלף שקלים יותר מהגרסה הבנזינית, שזה הרבה יותר, ופולקסווגן סקודה ושות' לא מוכרים פה כמעט לשוק הפרטי (כי המחירים בשמיים).

 

בגרמניה, עם גולף סטיישן מנוע 2 ליטר TDI, אוטו מלא (4 אנשים + מזוודות!) 140-160 קמ"ש באוטובאן. צריכה שנעה בין 15 ל- 18 ק"מ לליטר. לא חלום, מציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכורה לי נסיעה מבריסל למאסטריכט וחזור בבמוו 118d, רבע מיכל משהו כזה.

 

הזוי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנו זה הזוי, להם זו מציאות יום יומית.

 

מילא היה אינטרס לקנות דלק זר במדינה שלנו, לחזק איזה משטר אפריקאי מושחת או איזה שאה רצחני שנמצא איתנו ביחסים טובים, אבל לא. אין כזה. אנחנו לא מרוויחים שום דבר כמדינה מזה שאנו צורכים כמויות דלק אדירות. זה לא תורם לנו כלום. דווקא דיזל אנחנו יכולים להפיק באופן יותר ביולוגי וידידותי לסביבה, ויש סטארט אפים שעובדים על זה (אצות, קקטוסים וכיו"ב), אבל גם אם הם יצליחו לעשות את זה מסחרי את המוצר שלהם אין למי למכור בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשנה באיטליה השכרתי 500L ליווינג 7 מושבים עם מנוע 1.6 ותיבת 6 הילוכים ידנית. אחלה אוטו לטיול בחול, חוץ מהמושבים שהיו לא נוחים לגב התחתון.

חסכונית כן, מאוד לא- ממוצע 1:17 שאבא נוהג (ואבא לרוב נהג), 1:13 שאני נהגתי בדולומיטים, 1:11 בכביש המהיר במהירויות של 150-160.

האמת, אם היה אותן בארץ עם מנוע/גיר קצת יותר ראויים (למשל ה-1.6 דיזל 120 סוס) ותמחור טוב הוא היה יכול יותר להצליח יותר.

 

קצת תמונות של הקובייה האדומה שבאופן מפתיע אני קצת מתגעגע אליה (פייר, החן והחמידות וכל זה של משפחת ה-500 שבו גם אותי):

קצת מבחוץ:

ba8d23712f36a352648d7de36f4d0b42.jpg

da90862a9b9e4637ae9b0a29307d79cd.jpg

7fdb375b5ebe1459470f05361b5c6d89.jpg

ואחת מבפנים:

6cd335a94cf39837030b3179446504c9.jpg

בגאז׳ גדול מאוד בתצורת 5 מושבים, במיוחד עם מושבים מוסטים קדימה:

a59bdcbb56e9e59921dfa3ba96d00e2f.jpg

מחשב הדרך היה מאוד אופטימי (אבל חוץ מ-100 ק״מ שלי, הכל של אבוש):

c1fd8d4b26b894466367144ad4deb8e6.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופציה מעולה לחסכנים לטעמי. רכב פגז במחיר אש. סע בדרכים בין עירוניות! (ותחסוך דלק).

אם להיות כנה, אני חושב שזה הרכב החד מנועי (לא איזה היברידי מטומטם שעובדים על הציבור שצורך 1-50) החסכוני בישראל. רק אולי C3 HDI עם הילוך שישי משתווה לה.

לא אהבתי את תפעול התיבה הידנית (הקלאץ' רך אבל לא אהבתי מאוד את התיבה עצמה), אבל ממש לא משהו משנה.

אתה מתכוון שלא אהבת את התיבה בפג'ו ?

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיבה בהחלט לא הכי נעימה לשימוש, היא רועשת יחסית בתפעול, ולא מאוד מדוייקת ובהשוואה למשל למול תיבה של פיאט שמותקנת בפנדה, 500, אפסילון וכו', התיבה של פיאט מוצלחת בהרבה.

אבל אחרי שמתרגלים לתיבה בפיג'ו, זה כבר לא נורא כל כך.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנו זה הזוי, להם זו מציאות יום יומית.

 

מילא היה אינטרס לקנות דלק זר במדינה שלנו, לחזק איזה משטר אפריקאי מושחת או איזה שאה רצחני שנמצא איתנו ביחסים טובים, אבל לא. אין כזה. אנחנו לא מרוויחים שום דבר כמדינה מזה שאנו צורכים כמויות דלק אדירות. זה לא תורם לנו כלום. דווקא דיזל אנחנו יכולים להפיק באופן יותר ביולוגי וידידותי לסביבה, ויש סטארט אפים שעובדים על זה (אצות, קקטוסים וכיו"ב), אבל גם אם הם יצליחו לעשות את זה מסחרי את המוצר שלהם אין למי למכור בארץ.

 

דוקא מנועי הדיזל בתקן יורו 6 הצליחו לפתור את הבעיה והם בעלי ציון ירוק נמוך.

בגלל זה לאחרונה רואים כמה דגמי דיזל שמטפטפים לפה.

אבל ציפור קטנה לחשה שיהיה עדכון למס הירוק בינואר הקרוב - לדעתי גם הפעם יכסחו את הדיזל.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיז'ו מוכרת את הדיזל בכ-20 אלף שקלים יותר מהגרסה הבנזינית.

 

רק בשביל להיות הוגנים, הדיזלית יקרה רק ב7 אלף מגירסת הבנזין המטורבתת שהרבה יותר קרובה אליה מבחינת כח ורמת איבזור. הדיזלית גם מגיעה ברמת איבזור גבוהה יותר מהבנזין, רמת איבזור יותר מזה תמצא רק בgti..

 

לכל המופתעים מצריכת הדלק, ברוכים הבאים לעולם המערבי.

אם אני מוציא בלי להתאמץ צריכה משולבת של 1:17 מטורבודיזלית בת 15 שחצתה מזמן את קו ה300k, עם בגאז מלא בכלי עבודה ותיבה פלנטרית, אז אין שום סיבה שרכב מודרני קטן עם תיבה ידנית לא יגיע ל1:25 ויותר (באותו תוואי נסיעה)...

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...