Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה היתרון של רכישת רכב בן 5 לבין רכישת רכב בן 12 מבחינה תקציבית?


yks
שימו לב! השרשור הזה בן 2938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מי שרוצה הונדה, לרוב באמת לא מוכן לשמוע על רנו, אבל ההמלצה שלי בעינה עומדת (והמחירים שלהם יורדים שחבל"ז) - מגאן 2008-9 שמורה מאוד היא הקנייה הטובה ביותר היום.

 

נקמיצי - אתה לא חייב להסכים איתי...

 

אני יודע למה אני מתעקש על זה, ורואה תוצאות טובות, אז מה הבעיה?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שאתה ממליץ לאחרים דברים לא מבוססים שיכולים לגרום להם להחלטות שגויות.

 

נגיד המלצת ל״לקוח״ שלך על מגאן 2008-9 מעולה פגז יד שנייה.

 

אותו לקוח שמר עליה כבבת עיניו ואחרי שנתיים בא למכור אותך.

 

בא אלייך לקוח אחר ורוצה לקנות את המגאן השמורה מאוד מאוד של הלקוח הראשון - אבל אתה מייד עוצר אותו!! לא חביבי. זה יד שלישית. לא נוגעים בזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא הייתי לוקח פוקוס 2.0- עם הנסועה החודשית של פות"ש צריכת דלק פחות משנה, הרכב חזק יחסית, בטיחותי יחסית לתקופתו ולא כ"כ יקר (+/- באמצע התקציב או קצת מעל האמצע). עדיף הדגם שאחרי המתיחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לאלו שמלפניי ואומר שגם אני קניתי רכב ישן במחשבה דומה לשלך ובבדיקת כדאיות גיליתי שכנראה היה עדיף לקנות חדש יותר.

אם אתה ממש מבין במכוניות ויודע להתעסק עם מוסכים וזה שווה לך את הזמן השקעה - לך על זה. בעיני כל קניית רכב זה הימור מסויים ויש סיכוי לא רע שההימור שלך לא ישתלם. אני את הרכב שלי מכרתי כעבור שלוש שנים במחיר הרבה יותר נמוך מהמחירון שלו משום שהיתה לו תקלה משמעותית והשוק היה מוצף. ירידת ערך זהה לירידת ערך אילו הייתי קונה רכב ב30 אלף. בנוסף לכך שילמתי יותר על טיפולים ודלק וחווית הנהיגה שלי היתה ממש מבאסת, כאבי גב וכו' כל פעם שנסעתי יותר מ50 קילומטר. אני מרגיש שזה לא היה משתלם.

 

בנוסף, אם מה שנאמר נכון הייתי שוקל ברצינות לשכור רכב - 230 שקל לסופ"ש ורכב במצב אחלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה אתה מוכן להתפשר בבטיחות?

 

כי כוכבי בטיחות זה לא המדד היחיד. לכריות אוויר יש גם אורך חיים שלא ודאי מהו(יש טוענים שבין 7-10 שנים). בכול מקרה אני לא ממליץ לך במידה וחס וחלילה יקרה משהו, לעשות את הניסויים האלה על עצמך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חששתי מאורך חיי כריות האוויר. אשמח לשמוע מה אחרים כאן יודעים.

 

בתאונה קלה שהיתה אצלנו במושב לא מזמן, איזה רכב ישן למדי, דיהטסו סיריון, אני חושב, רכב ומסמורטט למדי מתחילת שנות האלפיים, נפתחה כרית האוויר כמו שצריך!

 

ניסיתי להבין מפחחי רכב, עד כמה הכריות "לא מתפקדות" בכלי רכב ישנים, והתרשמתי שאין באמת בעייה.

 

כמה אתה מוכן להתפשר בבטיחות?

 

כי כוכבי בטיחות זה לא המדד היחיד. לכריות אוויר יש גם אורך חיים שלא ודאי מהו(יש טוענים שבין 7-10 שנים). בכול מקרה אני לא ממליץ לך במידה וחס וחלילה יקרה משהו, לעשות את הניסויים האלה על עצמך.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך אתם קונים רכבים, אצלי היו מספר רכבים ישנים וההשקעות בהם היו אפסיות.

משום מה אנשים חושבים שאם הרכב ישן אז צריך לזלזל בטיפולים וכי התיקונים צריכים לעלות בהתאם לעלות הרכב.

מכניסים אותו לדוויד את משה מוסך מדרכה, שמים שמנים הכי זולים, וחלקים משומשים\מקומבנים ואז מתפלאים למה הרכב מתקלקל.

אם תקנה רכב במצב מצויין ותטפל בו כמו שהיתה מטפלים ברכב חדש, לא תהיה לך שום בעיה. כמובן שזה צריך להיות רכב אמין ופשוט לתחזוקה - קוריאני או יפני.

 

רוב האנשים פועלים מרגשות ולא מחישובים כלכליים. תמיד יש את התקופה שרכב מתקלקל מספר פעמיים באותה תקופה. אז הם עושים חישוב ויוצא להם שביזבזו יותר מכמה אלפי שקלים בחצי שנה. הם שוכחים שכמה שנים אחרונות נסעו ללא תקלות כלל. תעשו ממוצע של 3-4 שנים תחזוקה, ואתם תראו שהמחיר החודשי לא כזה גבוה.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד תמצא רכב מוצלח(דגם), שטופל ותוחזק באהבה, לחלוטין תחסוך הרבה כסף ברכב ישן.

תחסוך מקיף, תחסוך ירידת ערך.

במצב כזה הוצאות הטיפולים בין הישן לחדש יהיו זהות.

זה מניסיון אישי ארוך שנים ודגמים.

מה שכן, לא חוצים את 12kkm בשנה, שנוסעים הרבה יש שיקולים נוספים מעניינים ורכב ישן לפעמים מתיש ולא עומד בקצב הטכנולוגיה של הסביבה, סחיבה, מזגן, איבזור, בטיחות וכו.

בקיצור, שאלה מאוד אישית לפי רצונך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שממליץ לחפש רכב ישן שטופל באהבה - יד על הלב, כמה כאלה אתם מכירים בארץ?

 

רוב הרכבים מתחילים את דרכם בליסינג, שם הם עוברים נהיגה שוחקת וטיפולים בחלקי חילוף לא מקוריים וזולים.

 

גם אח"כ עושים את המקסימום כדי לחסוך עם חלקי חילוף תוצרת סין, מנסים להוזיל עלויות עם חלקים משומשים ומושכים טיפולים עד כמה שאפשר.

 

אז לבוא ולספר סיפורי פוגי על איזה רכב מלוקק יד ראשונה מסבתא שנסעה למכולת ובחזרה וטיפלה רק במוסך מורשה בחלפים מקוריים - זו פשוט בדיחה. רוב הרכבים בתקציב של 10-15K יהיו רכבים עייפים ושחוקים, עם נזילות ממקומות רבים, חלקי גומי בלויים ובלאי כבד לכל יתר המכלולים. זו גם הסיבה שהבעלים מוכר את הרכב - כי הוא יודע שהוא ניצל אותו למקסימום, מפה אפשר רק להתדרדר.

 

למי שאין ברירה - שיקנה ושיקווה לטוב. למי שיש ברירה - עדיף לנסוע ברכב חדיש ונורמלי, בטח ובטח כשיש כיום רכבים חדשים לגמרי ב-55K, כמו דאצ'יה סנדרו. בחישוב חודשי זריז של 500 ש"ח לחודש ממוצע על תקלות במשך 5 שנים, יש כאן הוצאה של 30 אלף ש"ח. ביחד עם עוד 15K שעולה הרכב הישן, והעובדה שניתן למכור את הדאצ'יה ב-15K אחרי 5 שנים - יוצא שמשתלם יותר לרכוש רכב חדש לגמרי ולא להיתקע עם עגלה ישנה ולהסתובב במוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

5000 ש"ח על טיפולים זה מאוווד פסימי, אני החזקתי למשך 4 שנים אחרונות קורולה 98. התיקונים נטו -ללא צמיגים ומצבר היו מקסימום 2000 ש"ח. (בתוכם טיימינג ומשאבת מים, צריות) הרכב היא עם 310 ק"מ, היו לו חיים מאוד קשים ובכל זאת בשורה תחתונה הוא היה מצוין. המזגן עבד פיקס וכך גם כל שאר מערכות הרכב. מה שכן, היה מאוד קשה למכור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חובה לקנות רכב ב15 בדיוק, בתקציב של 20 אלף שקל אפשר לקנות פוקוס או רכב דומה.

קניתי פוקוס 2007 עם 110 אלף ק"מ בסכום הזה, שנתיים במשפחה - 0 תקלות.

היתה לי סיוויק לפני זה שנת 98, בשנתיים וחצי של החזקה הלך מצבר ורדיאטור בדיוק לאחר קניה ואחר כך נסעתי את כל התקופה ללא תקלות כלל.

 

רכבים שמורים לא כזה פשוט למצוא ולבחור, בשוק יש מלא רכבים מתפרקים וצריך להשקיע בחיפושים כדי למצוא אחד טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי להיכנס למגוון השיקולים שלך, אמליץ מהניסיון האישי שלי במצב די דומה.

 

לפני כ-5 שנים קניתי טויוטה אוונסיס (אז בת 9) ב-42000 ש"ח. אמנם בשנה האחרונה ההוצאה עמדה על סביבות ה-5000, כמו שאתה מניח, בגלל מספר תיקונים, אבל בכל השנים הקודמות לא הוצאתי כלום חוץ מטיפול שנתי. אז בסיכום 5 שנים ההוצאות לא היו כלכך גבוהות.

היום הרכב שווה בערך 21000 במחירון (בטח משהו כמו 16000-18000 ריאלי במכירה) - אז ירידת ערך אכן קיימת.

 

אבל אני לא מצטער לשניה שקניתי אותו ולא רכב זול וישן יותר. נהניתי מהרכב מאוד, לא התעסקתי עם מוסכים (שוב, למעט השנה האחרונה וגם זה לא בהגזמה) ונסעתי בכיף ובראש שקט בלי לפחד להיתקע בצד הדרך.

 

חס וחלילה לא רוצה להיכנס לך לכיס, אבל מבחינתי עדיף לשלם קצת יותר (בקניה ובירידת הערך) אבל להינות מהאוטו ומהראש השקט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכל המגיבים ולכל הדוגמאות האישיות.

שוב מסכם את התגובות לקוראי שרשורים עתידיים.

יש רוב לכיוון של חדישה יותר על פני ישנה ברמת השקלול של כלכלי+כאב ראש.

יש מיעוט ניכר, כולל דוגמאות אישיות של מצבים בהם עדיף לקנות יישן, בייחוד כאשר לא נוסעים יותר מידי (פחות מ10K בשנה נגיד) וכאשר דואגים לקנות רכב שמור ושומרים עליו בעצמנו, כאשר יש זעקה לגיטימית שקשה מאד לקנות רכב שמור.

במקביל עולה הראיון של לקנות רכב בינייים כמו פוקוס מ2008 (בן שמונה) שכבר חווה את ירידת הערך המשמעותית אך אינו כל כך ישן ולכן עדיין בטיחותי, ויעשה פחות בעיות.

 

אני מסכם שבשביל מישהו שלא בונה על הרכב ליום יום, כך שהוא יכול להסתדר עם ביקורים בלתי צפויים במוסך, ייתכן ומשתלם לקחת את הסיכון ולקנות רכב ישן, שלאורך זמן, במקרה הגרוע יעלה כמו החדיש יותר, ובמקרה הטוב יעלה הרבה פחות. כמובן שהוא מקריב את חווית הנסיעה, הנוחות, החדשנות, המראה וכו', אבל כל זה כבר שיקול אישי יותר, כאשר בשבילי השיקול העיקרי הוא היכולת של המכשיר להעביר אותי ממקום למקום לאורך זמן ופחות החוויה.

 

שאלה לסיכום: בהנתן האמור, כנראה ששווה להשקיע ולשלם למישהו שממש מבין במכוניות, שילך וימצא לך רכב שמור במצב טוב. המלצות לנותני שירות כזה?

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

... מותר לי להמליץ על עצמי?

 

תרשו לי לחלוק על רואי השחורות - תבדקו אותי - אני יכול, בכל תקציב, בכל נקודת זמן, למצוא רכב שטופל באהבה וישרת את קונהו שנים רבות (אם ימשיך באותה רמת תחזוקה).

 

מכונית מטופלת שורדת יפה מאוד, ולראייה, מכוניות אספנות, לא חשוב מאיזו שנה, שחוצות את אירופה ומגיעות עד ישראל פעם בשנה, מכוניות אספנות של חברי מועדון החמש, שמשתתפות במסעות של המועדון - לאילת, לצפת ומה לא.

 

תמיד תמיד יש מישהו שנסע שנים רבות עם רכב שאהב (עוד יותר עם מכוניות טובות שאין להן שוק, כי אז מתבאסים מלמכור, אבל מתחזקים היטב), ומגיע הרגע בו אין ברירה ומוכרים. כאלה אני יודע למצוא, ומי שייוועץ בי בהמשך לגבי תחזוקת הרכב, ישמור על מראהו פנים וחוץ, יוכל למכור אותו, כן, אפילו אם הוא יהיה יד שלישית:wink:...

 

לא צריך לחשוש, צריך לנסות (נסיונות לא עולים כסף) ולהיווכח.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה עוד פקטור חשוב מאוד שכולנו שכחנו - כשקונים רכב בעלות נמוכה, אין הצדקה ולא נהוג לעשות לרכב ביטוח מקיף.

 

אם המשתמש/ים אינם כאלה שקורות להם הרבה תאונות, ואם קונים רכב שאינו מבוקש במיוחד על ידי גנבים, לא עושים ביטוח מקיף וחוסכים עוד... כמה, 2,000 ש"ח בשנה? (אני אף פעם לא עושה מקיף, אז אפילו לא יודע כמה זה עולה...).

 

לטעמי זו נקודה חשובה מאוד, כיוון שרכב ישן שנקנה שמור ומטופל, לא יגרום לעלויות תיקונים גבוהות מ- 2,000 ש"ח בשנה (בממוצע).

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...