Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3796 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מכונית נהיגה מדהימה ומאוזנת. מנוע חובב סל״ד באופן לא מוכר, בעידן שלפני הונדה S2000.

הייתה לי כזו בדיוק לפני עשרים שנה. ועדיין אני יכול להחשיב אותה כאחת המכוניות המהנות שעברו תחת ידיי.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

בעלות על רכב אספנות עם מנוע וונקל אפשרי אך ורק אם יש לך ידיים טובות ומקום לעבוד על האוטו או שלחילופין יש לך מוסכניק קרוב מאוד שמוכן ללמוד את העסק כי החלפת ה"רינגים" ב"בוכנות" (לא רינגים ולא בוכנות, אבל לא ניכנס לזה כרגע) כוללת הורדת מנוע ופרוק של המנוע עצמו ונעשית בתכיפות גבוהה.

 

ברכב עם מערכת חשמל מודרנית ושלל סנסורים, כל פרוק והרכבה כאלו הם מקור בילתי נדלה לתקלות חשמליות ולפנטומים שבאים והולכים מה שעושה אותם קשים להחריד לאבחון, על אחת כמה וכמה ברכב אספנות.

 

אם כבר וונקל אספנות, אישית הייתי הולך על ה RX4 בעדיפות גבוהה למצוא אחת שהושתלה במנוע טורבו של...RX7 (שיפור מאוד פופולארי).

 

8a50e19f50a318176e101be1fb740ea7.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
ישנה טענה כי הוא היה נאצי (לינק).

 

אין שום טענה.

יש הוכחה.

היצור הנ"ל, כמו רבים אחרים - מה לעשות, היה נאצי פעיל מאד כולל מרכז של קב' היטלר יוגנד.

זה לא מבטל כמובן את היותו מהנדס גאון בעל כשרונות ותפיסה הנדסית נדירה, גם כיום.

פורסם

היתה אחת כחולה למכירה בארץ לפני כמה חודשים, ראיתי אותה במפגש אספנות בצפון.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

עם כל הכבוד והערכה על גאוניותו של פליקס וואנקל, קצת קשה למצוא במנוע אותו פיתח, יתרונות יחסיים.

למעט מבנה קומפקטי וצליל מיוחד, אין לו שום יתרון על פני מנועי בוכנות "רגילים", ולמרות שכיום הוא מציג אמינות גבוהה, הוא נותר בגדר קוריוז נחמד ותו לא.

שאפו גדול למאזדה שלא היתייאשו, האמינו במנוע הוואנקל, השקיעו בו משאבים רבים ולבסוף הביאו אותו לרמת אמינות גבוהה, וזה לא ברור מאליו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)
בעלות על רכב אספנות עם מנוע וונקל אפשרי אך ורק אם יש לך ידיים טובות ומקום לעבוד על האוטו או שלחילופין יש לך מוסכניק קרוב מאוד שמוכן ללמוד את העסק כי החלפת ה"רינגים" ב"בוכנות" (לא רינגים ולא בוכנות, אבל לא ניכנס לזה כרגע) כוללת הורדת מנוע ופרוק של המנוע עצמו ונעשית בתכיפות גבוהה.

 

ברכב עם מערכת חשמל מודרנית ושלל סנסורים, כל פרוק והרכבה כאלו הם מקור בילתי נדלה לתקלות חשמליות ולפנטומים שבאים והולכים מה שעושה אותם קשים להחריד לאבחון, על אחת כמה וכמה ברכב אספנות.

כן... גם אני גדלתי על הסיפורים האלה. אז בוא ואספר לך סיפור אישי: למאזדה שלי היו 260 אלף קילומטר על המד כשקניתי אותה. מנוע מקורי. מקורי, אבל מעשן כמו ארובה... בחמש מאות הקילומטרים שמבדילים בין לוס אנג׳לס ללגונה סקה, נאלצתי לעצור ולהוסיף שמן מנוע פעם או פעמיים... פחדתי להיעצר על ידי המשטרה בעוון זיהום הסביבה. אבל בסוף הגעתי בשלום. פירוק המנוע מהמכונית פשוט ביותר. צמת החשמל בעלת מחבר אחד, כמה ברגים ואומים, שחרור צינורות והחוצה. גם המנוע עצמו פשוט למדי לפירוק. בעזרת חבר פירקנו אותו והזמנו בגרושים את האטמים וה-״רינגים״ השחוקים. אחרי ״חצי האוברהול״ הזה נסעתי עם המכונית עוד בערך 30 אלף ק״מ בלי שום בעיות ובהנאה גדולה.

מכוניות המירוץ עליהן התחרתי בשעתו - פורמולה מאזדה, שקיימת עד היום - משתמשת במנועים האלו והן הפגינו אמינות גבוהה, ומבין 16 המכוניות בראסל רייסינג, לא זכורה לי החלפת מנוע כתוצאה מבלאי האטמים האלו.

את התדמית הנוראית של המנוע הזה הוא קיבל בראשית דרכו. מאז, חלף הרבה דלק במנוע הסיבובי הזה...

אגב, ככל הידוע לי, יש איזה מזל״ט מתוצרת ישראלית שעושה שימוש במנוע רוטורי שכזה.

אז למה המנוע הזה לא נמצא מתחת למכסה מנוע של כל מכונית? ראשית, כי הוא בזבזן גדול של דלק, יחסית. ושנית, כי הוא רזה במומנט. כלומר, הוא מתאים לשימוש במכוניות קלות, כמו לדוגמא ה-RX8 הנהדרת.

עריכה אחרונה על ידי און יעקבסון

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

און צודק. התדמית שהמנוע קיבל נעוצה בימים עברו.

מנוע הוואנקל מציג הרבה מאד יתרונות על המנוע הקונבנציונאלי. ישנם מנועי וואנקל שלא דורשים כלל החלפת שמן עקב אטימות והפרדה מוחלטת בין אזור הגל לבין אזור הבעירה. הוואנקל גם לא נוטה לרעידות ועובד תמיד חלק ומאוזן. המנוע נמצא בשימוש מודרני אצל יצרני כלי תעופה, עקב קוטנו, משקלו הנמוך ושמחתו לרוץ בסל"ד גבוה. המנוע משמש גם להפעלת גנרטורים ברכבות חשמליות, משורי שרשרת, אופנועי שלג ועוד.

אני קצת לא מסכים עם הקביעה שלך, און, שהוא לא נפוץ בגלל צריכת דלק יחסית גבוהה יותר ובגלל מחסור במומנט כבד יותר.

לדעתי הסיבה היא אחרת: החלטה.

הכל ענין של החלטה.

אם יצרני המנועים היו מחליטים לעבור אל הוואנקל, הרי שכיום היינו כולנו נוסעים איתו והיינו מקבלים מנוע עוד-יותר-מפותח-ממה-שמזדה-פיתחו, חף מכל מעט הבעיות שעוד נותרו. כמובן שיצרני המנועים לא מעונינים היו להיכנס להוצאות הפיתוח האדירות ונשארו עם הסוס הזקן והמוכר. מזדה לעומת זאת, היו כמו דון קישוט והלכו קצת נגד הזרם.

אותו דבר אגב היה עם פיתוח מנוע אלטרנטיבי (חשמל או גז). עוד החמצה של בכיה לדורות: בתחילת שנות ה- 70, עת עולם הנפט הערבי עשה שרירים, היו כל חברות הדלק (Shell, BP וכו') צריכות להתאגד ולהשקיע מהמשאבים וכמויות הממון האדירות שהיו להן בפיתוח מנוע חשמלי. אם זה היה קורה, היינו כיום, 40 שנה מאוחר יותר, נוסעים כולנו במנועים חשמליים מודרניים חפים ממחלות ילדות ופיתוח (ובו בזמן, לדעתי האישית, מחלישים את האיסלם שגרורות רבות ממנו הפכו כיום לקיצוניות, אבל לא ניכנס לפוליטיקה).

אנחנו בהחלט רואים שכאשר אין ברירה, וכאשר השוק דורש בלחץ גדול - ניתן למזער, לפתח ולייצר כמעט כל מוצר ובפרק זמן מהיר (טלפונים חכמים לדוגמא).

פורסם
און צודק. התדמית שהמנוע קיבל נעוצה בימים עברו.

מנוע הוואנקל מציג הרבה מאד יתרונות על המנוע הקונבנציונאלי. ישנם מנועי וואנקל שלא דורשים כלל החלפת שמן עקב אטימות והפרדה מוחלטת בין אזור הגל לבין אזור הבעירה. הוואנקל גם לא נוטה לרעידות ועובד תמיד חלק ומאוזן. המנוע נמצא בשימוש מודרני אצל יצרני כלי תעופה, עקב קוטנו, משקלו הנמוך ושמחתו לרוץ בסל"ד גבוה. המנוע משמש גם להפעלת גנרטורים ברכבות חשמליות, משורי שרשרת, אופנועי שלג ועוד.

אני קצת לא מסכים עם הקביעה שלך, און, שהוא לא נפוץ בגלל צריכת דלק יחסית גבוהה יותר ובגלל מחסור במומנט כבד יותר.

לדעתי הסיבה היא אחרת: החלטה.

הכל ענין של החלטה.

אם יצרני המנועים היו מחליטים לעבור אל הוואנקל, הרי שכיום היינו כולנו נוסעים איתו והיינו מקבלים מנוע עוד-יותר-מפותח-ממה-שמזדה-פיתחו, חף מכל מעט הבעיות שעוד נותרו. כמובן שיצרני המנועים לא מעונינים היו להיכנס להוצאות הפיתוח האדירות ונשארו עם הסוס הזקן והמוכר. מזדה לעומת זאת, היו כמו דון קישוט והלכו קצת נגד הזרם.

אותו דבר אגב היה עם פיתוח מנוע אלטרנטיבי (חשמל או גז). עוד החמצה של בכיה לדורות: בתחילת שנות ה- 70, עת עולם הנפט הערבי עשה שרירים, היו כל חברות הדלק (Shell, BP וכו') צריכות להתאגד ולהשקיע מהמשאבים וכמויות הממון האדירות שהיו להן בפיתוח מנוע חשמלי. אם זה היה קורה, היינו כיום, 40 שנה מאוחר יותר, נוסעים כולנו במנועים חשמליים מודרניים חפים ממחלות ילדות ופיתוח (ובו בזמן, לדעתי האישית, מחלישים את האיסלם שגרורות רבות ממנו הפכו כיום לקיצוניות, אבל לא ניכנס לפוליטיקה).

אנחנו בהחלט רואים שכאשר אין ברירה, וכאשר השוק דורש בלחץ גדול - ניתן למזער, לפתח ולייצר כמעט כל מוצר ובפרק זמן מהיר (טלפונים חכמים לדוגמא).

הבעיה העיקרית היא שיתרונותיו של מנוע הוואנקל, ויש לו כאלו, פחות רלוונטיים למכוניות נוסעים שבהן אין לרוב בעיית מקום.

יתרון הגודל רלוונטי למשורי שרשרת, מנועי מזל"טים ואופנועי שלג.

כל מנועי הוואנקל סבלו ממומנט "רזה" בסל"ד נמוך, בדומה למנועים דו פעימתיים, ולכן התאימו פחות למכוניות כבדות.

גם אם היו ממשיכים לפתחו, בבסיסו הוא לא היה משתנה, לטוב ולרע, גם אם הצליחו להביא אותו לרמת אמינות גבוהה.

בשל תקנות זיהום האוויר המחמירות, מנועי הבוכנה הגיעו להספקים מכובדים מנפחים קטנים, והורידו עוד מהאטרקטיביות של מנוע הוואנקל.

ולגבי שנות ה 70' - לא היה שום בעייה לפתח מנוע חשמלי, ואפילו הוצאות הפיתוח לא היו כה גבוהות; הבעיה היתה ונותרה הסוללות, וכאן זה עיניין של כימיה פשוטה, וחרף ההשקעות האדירות, הבעיה לא נפתרה עד היום.

עולם הרכב אינו דומה בשום מובן לעולם האלקטרוניקה; ההתקדמות הרבה יותר איטית והרבה יותר יקרה, בכל מובן, ולכן תהליך האבולוציה איטי בהרבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
והשם של חלאת האדם הזה היה וואנקל, ולא כפי שנירשם.

 

אם מבחינתך "וונקל" זה כמו להגיד המן הרשע - תחליף ל"מנוע רוטרי".

 

והפנטזיות על מה שהדבר הזה יכול צצות מדי פעם כמו:

http://www.mako.co.il/cars-cars-news/new-cars/Article-70790c728f09b31006.htm

 

אגב לגבי זו שלמכירה - החלודה שם חוגגת.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
היתה אחת כחולה למכירה בארץ לפני כמה חודשים, ראיתי אותה במפגש אספנות בצפון.

 

המכונית בלינק היא FC. זו שראית היא מהדור הראשון, ה-FB.

 

 

לגבי המנועים,

אמינות מנועי ה-FC האטמוספריים נחשבת לסבירה, מנועי ה-FC המוגדשים הם סיפור מורכב בהרבה.

אמינות מנועי ה-FB כבר נחשבת לטובה מאוד.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...