Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3796 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ידוע על ה-RX8 השחורה בארץ - השאלה היא מה עלה בגורלה היום, אם היא עדין מתגלגלת בכבישים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
כן... גם אני גדלתי על הסיפורים האלה.

לא גדלתי עם שום סיפורים, מדובר בנסיון מעשי, HANDS ON בפרוק והרכבה מספר פעמים של מנוע 2 רוטורים של RX4 שהיינו מרכיבים בו אטמים של RX7.

 

אז בוא ואספר לך סיפור אישי: למאזדה שלי היו 260 אלף קילומטר על המד כשקניתי אותה. מנוע מקורי. מקורי, אבל מעשן כמו ארובה... בחמש מאות הקילומטרים שמבדילים בין לוס אנג׳לס ללגונה סקה, נאלצתי לעצור ולהוסיף שמן מנוע פעם או פעמיים... פחדתי להיעצר על ידי המשטרה בעוון זיהום הסביבה. אבל בסוף הגעתי בשלום.

אפילו רכבים ספורטיביים לא מעשנים ושותים שמן בכמויות כאלה אחרי 260K ק"מ, אתה בעצם מוכיח את הטענה שלי.

פירוק המנוע מהמכונית פשוט ביותר. צמת החשמל בעלת מחבר אחד, כמה ברגים ואומים, שחרור צינורות והחוצה.גם המנוע עצמו פשוט למדי לפירוק. בעזרת חבר פירקנו אותו והזמנו בגרושים את האטמים וה-״רינגים״ השחוקים.

אכן, פרוק והרכבה קלים ביותר לי ולך.

השאלה אם היית ממליץ גם לאדם עם שתי ידיים שמאליות, אפס נסיון במכונאות לייבא כזה רכב כאשר אין גם אף מוסך היום שאתה יכול להכנס ולבצע פו"ה של אטמים במנוע רוטורי כפעולה שגרתית.

בא נגיד ככה, חוץ ממני וממך (ועוד 2-3 יחידי סגולה :wink:) מי בארץ אי פעם בכלל טיפל מכנית במנוע וונקל?

ראינו מה היה גורלן של ה RO80 בארץ.

 

אחרי ״חצי האוברהול״ הזה נסעתי עם המכונית עוד בערך 30 אלף ק״מ בלי שום בעיות ובהנאה גדולה.

30K ק"מ זה מדד למה?

לכבוד לזה שהמנוע החזיק "כל כך" הרבה ק"מ אחרי החלפת האטמים?

 

את התדמית הנוראית של המנוע הזה הוא קיבל בראשית דרכו. מאז, חלף הרבה דלק במנוע הסיבובי הזה...

אכן, את המוניטין הנוראי הוא קיבל בזכות הדגמים המוקדמים, מסכים לחלוטין, אבל גם במנועים המתקדמים יותר (כמו ב RX7 שנהגת בה) היו רחוקים מאוד מאמינות של מנועים ארבע טוריים.

 

אז למה המנוע הזה לא נמצא מתחת למכסה מנוע של כל מכונית? ראשית, כי הוא בזבזן גדול של דלק, יחסית. ושנית, כי הוא רזה במומנט. כלומר, הוא מתאים לשימוש במכוניות קלות, כמו לדוגמא ה-RX8 הנהדרת.

בצע חיפוש בגוגל ותראה כמה שיפורים יש ל RX7 שמטרתם הם "שיפור אמינות" ותבדוק את רשימת הריקולים שעבר מנוע ה B13 ותבין עוד סיבה למה הם לא מתחת לכל מכסה מנוע.

 

RX7 ירקרקה משנות ה-70 הסתובבה בכבישי הארץ בעבר, ואני ראיתי אותה לאחרונה לפני 10-15 שנים לדעתי.

כאמור, לא RX7 אלא RX4

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
ידוע על ה-RX8 השחורה בארץ - השאלה היא מה עלה בגורלה היום, אם היא עדין מתגלגלת בכבישים.

 

מתגלגלת במצב טוב מאד ובידיים טובות.

פורסם

כאמור, לא RX7 אלא RX4

 

הכל יכול להיות, אבל אני דיי בטוח שהיא הייתה RX7 דור ראשון (אני זוכר את הפנסים הקדמיים)

אבל זכרון יכול לתעתע ועברו הרבה שנים אז לך תדע..

פורסם

לא מכיר כזו ותיקה בארץ אבל בהחלט הכל יכול להיות. ייחסתי את התצפית באופן אוטומטי ל RX4 כי גם היא הייתה ירקרק.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...