Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3804 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה לא להתאמץ "קצת". זה עסק אחר לחלוטין.

על פי רוב, אנשים מוצאים דרך אחת לעשות כסף וחוזרים עליה שוב ושוב. אדם שמצא דרך כזו לא יפנה לדרך אחרת, אלא אם כן הראשונה הפסיקה לעבוד עבורו. מה שאתה שואל זה בעצם "רגע, אבל למה שספר לא יפתח גם מחלבה? זה גם רווחי!".

 

 

דוגמא לא נכונה. אם כבר אתה יודע מה לעשות, אם כבר יש לך חברה שבה אתה גם ככה מכשיר אנשים חדשים שאתה מגייס, אז לקחת ולהוסיף קורס (שיכול גם לעזור לך למצוא אנשים חדשים) זה לא "ספר שפותח מחלבה" ממש לא, יותר לכיוון של ספר שמלמד כמה ספרים מתחילים.

 

שנית אף אחד לא מרוויח ממסחר, למעט הברוקר. אנשים מרוויחים מהשקעות (וגם זה לא פשוט בכלל). לא ממסחר.

נעשה תרגיל בחשבון.

בהנחה שהבנק לוקח לך 0.1% עבור עמלת מכירה/קניה (שזה נמוך ממה שהוא לוקח מרוב האוכלוסיה).

ובהנחה שאתה מבצע רק פעולה אחת מדי יום שהבורסה פועלת בו.

ובהנחה שהבורסה לא עולה ולא יורדת בשנה מסוימת...

אתה מפסיד "רק" 24.7% מדי שנה (247 ימי עסקים בשנה), בלי לעשות שום דבר.

זה פער שלא ניתן לקזז באמצעות רווחים. כדי לחזור בחזרה לאפס, אתה צריך להרוויח 33.33% בשנה, כל שנה.

 

יש לך מבט מאוד צר לגבי ההבורסה ומסחר, רואים את זה גם פה וגם בבלוג שלך,אתה פשוט נעול על עיניין ההשקעות לטווח ארוך וחבל, שווה לשמור על ראש טיפה יותר פתוח.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

PsyOr - אני פשוט לא מבין במסחר יומי, סליחה לכל הציירים אבל מבחינתי זה תחום שאני מרגיש טיפש על מנת להבין אותו לעומק.

 

אני מה שנקרא משקיע פונדמנטלי - קורא דוחות, חוקר חברות, נפגש עם ההנהלה וכו'...

 

אבל זה לא תחביב אצלי זה מקצוע, 24 שעות ומזה אני חי. אפשר להגיד שאני קרוב יותר למושג אנליסט אבל האמת שאני הרבה יותר מזה (לצערי האנליסטים המוסדיים לא באמת מה שעושים מהם).

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

אגב ספרים מומלצים (אם מישהו מכיר עוד משהו מומלץ נשמח לשיתוף)

המשקיע הנבון

הליכת אקראי בוול סטריט

הבורסה לניירות ערך ושוקי ההון בישראל ובעולם

פורסם

המשקיע הנבון הוא קריאת חובה למשקיע אקטיבי, ועדיף באנגלית. למי שלא מעוניין להשקיע באופן אקטיבי אבל רוצה לקבל הבנה אודות השקעה במניות ולמה הוא יכול לצפות בתור משקיע פסיבי, מומלץ לקרוא את Stocks for the long run של סיגל.

מי שרוצה ממש להיכנס להערכות שווי, לפרופ' דמודרן (Damodaran) מ- NYU יש אתר מעולה בו בין השאר יש הרצאות מוקלטות שלו ולא מזמן הוא העלה גם סרטונים קצרים יותר לטובת מי שמעוניין ללמוד מהבית ואין לו כוח לראות הרצאה של 3 שעות.

חוץ מזה מבחינת ספרים יש את גרינבלט עם The little book that beats the market ואת You can be a stock market genius שלמרות השם השיווקי הוא דווקא ספר טוב עם הסברים אודות אפשרויות השקעה ספציפיות שיכולות להביא תשואה עודפת (לגרינבלט הייתה קרן שפעלה 20 שנים במהלכם היא השיגה תשואה שנתית של 40%).

ספר נוסף הוא common stocks and uncommon profits של פיליפ פישר.

פורסם

מי שקרא המשקיע הנבון, ממליץ בחום לקרוא כמה פעמים (אני קורא כל שנה). כל פעם אני סופג עוד חומר ומגיע לעוד מסקנות אבל זה אולי רק אני.

 

בעברית:

הערכת שווי חברות - יאיר לפידות (יש עוד גירסה של מחבר אחר, לא קראתי אבל גם הוא תותח)

תעתועי האקראיות - נסים טאלב (ספר שמדבר על ברבורים שחורים ונותן סתירת לחי לסטטיסטיקה) אני מזהיר ספר משעמם, רק מי שמתעסק עצמאית בהשקעות.

 

בלועזית:

Benjamin Graham - Security Analysis: The Classic edition

 

בלוג הסולידית- http://www.hasolidit.com/

 

למרות שאני לא ממש קורא אותה ולא מסכים איתה על הרבה דברים, לדעתי לקפיצה ראשונה בתחום תתאים מאוד לחברי הפורום.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

לא מתחבר לסולידית בכלל. חוצמזה שאצלה זה יותר הקטע של סגנון החיים הספרטני מאשר ענייני שוק הון. אם היא רוצה לחיות ככה יופי לה. זה לא אומר שמי שרוצה להשקיע בבורסה צריך ללמוד ממנה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

הגישה שלי די פשוטה.

אני יוצא מהנחה שאני לא מסוגל לסחור טוב יותר מברוקרים שיושבים כל היום מול המסכים וזו העבודה שלהם. הם מקצוענים ואני במקרה הטוב חובבן - יש לי עבודה בתחום אחר ואין לי יכולת להשקיע שעות כל יום במסחר.

 

ולכן אם אני אתחרה בהם באותה זירה - אפסיד.

 

בנוסף, אני גם לא כל כך רוצה להשקיע זמן יקר בבחירת מניות ספציפיות בפינצטה.

 

לכן אני משקיע בעיקר בתעודות סל. זה נותן פיזור כך שאני כמעט לא חשוף לנפילה של שום חברה ספציפית.

פיזור על פני כמה תעודות סל נותן גם פיזור גיאוגרפי.

אני מעדיף תעודות שנסחרות בת"א כדי להימנע מעמלות מוגזמות על מסחר בניירות ערך זרים.

 

התרחיש העיקרי בו אני מופסד זו ירידה כלל עולמית כמו שיש עכשיו וזה אכן לא נעים לראות אחוזים ניכרים מהתיק נמחקים.

אבל מאחר ואני משקיע לטווח ארוך (שנים) אני לא מתרגש ולא מוכר בירידות. זה יעלה חזרה. יקח שבוע או חודש או חצי שנה או שנתיים. התגובה של השוק לאירועים (למשל ההאטה בסין) היא הרבה פעמים מוגזמת ויש אובר-שוט ואז תיקון. לא מבצע פעולות תחת לחץ.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

סליחה על התגובה המאוחרת! ושבת שלום לכולם.

 

אתה בכל הכנות יכול להגיד שכל בחירה שנובעת מקריאת מידע מרובה היא בבחינת 50-50? אני לא טוען שיש כאן 90% הצלחה, אני טוען שאם אתה משקיע בחברות גדולות ויציבות, הסיכוי שלך גבוה יותר בהתאמה.
טעות בידך.

הבורסה היא לא ברומטר למצב החברות הנסחרות היום, או לכל דבר אחר שקורה היום. שוק ההון הוא היוון של ציפיות הציבור בנוגע לעתיד. את אותו המידע שאתה קורא, גם שאר הציבור קורא. אלא אם כן אתה חשוף למידע פנים ומשתמש בו (שאז אתה כמובן מבצע עבירה פלילית), אתה לא יודע שום דבר שאחרים לא יודעים. ולכן זה אכן 50-50 ואפילו גרוע מכך, כי יש עמלה ודמי שמירה ומה לא.

שנית, בנוגע לסיפא. באופן כללי ופשטני, השקעה בחברות גדולות לאורך זמן תניב תוצאות גרועות ביחס להשקעה בחברות קטנות ומצ'וקמקות. מה שיותר מסוכן, מתומחר נמוך. מה שבטוח, מתומחר גבוה. אין מה להתפלא לדוגמא, שמדד יתר 50 בשנת 2015 עלה יותר מ-20% בעוד שהמדדים המובילים סיימו סביב האפס.

 

בינתיים וורן באפט לא עשה לי הרבה טוב....אני די מצטער שלא היה לי כסף ו/או שכל להשקיע בפייסבוק, גוגל או אמזון לפני כמה שנים. אלו חברות שהיה ברור שאין מצב שהן נופלות.
רק לשם ההמחשה:

BerkshireHathaway1967-2007.GIF

 

ובהשוואה לשוק המניות האמריקאי:

good-index-comp-final.jpg

 

במקומך הייתי נזהר בהצהרות שלי :wink:

 

זה לא "ספר שפותח מחלבה" ממש לא, יותר לכיוון של ספר שמלמד כמה ספרים מתחילים.
אתה טועה, אבל אפשר להסתובב סביב זה הרבה מאוד זמן.

ספר מצליח לא ילמד ספרים מתחילים כיצד להצליח כמוהו. ספר מצליח, ימשיך להצליח בדרכו.

מה שמשאיר לנו רק את האפשרות שהספר לא כל כך מצליח. אם הוא לא כל כך מצליח, מדוע שירצו ללמוד ממנו?

 

יש לך מבט מאוד צר לגבי ההבורסה ומסחר, רואים את זה גם פה וגם בבלוג שלך,אתה פשוט נעול על עיניין ההשקעות לטווח ארוך וחבל, שווה לשמור על ראש טיפה יותר פתוח.

תודה לך על הביקורת :)

אתה מצחיק אותי מאוד. הסברתי לך בצורה הבסיסית ביותר למה אי אפשר להכות את השוק במסחר יומי, או לעשות רווח, או כל דבר אחר שמביא תועלת. ואתה מאשים אותי בהשקפה צרה. מה עם איזושהי ראיה נגדית? הסבר סותר? משהו? :)

הייתי רוצה להיות הבנק שלך. הם בטח חוגגים.

 

למי שמחפש חומר קריאה, קראו את ההמלצות של BarryG.

המלצות מעולות.

 

תודה, סליחה, וחג שמח.

 

פורסם

מזל שאני מצחיק אותך.

אתה טוען שאי אפשר להרוויח ממסחר יומי ואני פעמיים בשבוע יושב עם חבר שסוחר יומית כבר כמה שנים וואלה - יש רווח, מה שכן הוא לא סוחר בארץ, אין לו עמלות לפי אחוזים אלא נטו עמלה פר מניה.

 

על הספר המלמד אפשר להתווכח עוד הרבה, אני טוען שאם אני כזה סוחר מצליח, וכבר יש לי חברה, ויש לי זמן והכסף זורם, לפתוח קורס, לקחת ולהעסיק את התלמיד הטוב ביותר ועל הדרך להרוויח עוד כסף זה עיסוק לא רע.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

עובד בתחום כבר מעל 15 שנה ולכן אתן את 2 הסנט שלי,

אמרו את זה פה מעולה לפני - aka77 הוא קורא דוחות, מעמיק, מחפש את כל הדברים החריגים בדוחות וזו הדרך שלו. מי שטוב בזה זו דרך מעולה, (2 בלוגים מעולים בעברית בתחום השקעות ערך http://www.assafnathan.com/ http://www.erech-muhlat.com/# ).

הגישה של wil נכונה גם היא למי שזה לא הDAY JOB שלו בדכ, אי אפשר לנצח מי שחי את זה 24/7

והגישה השלישית היא של מסחר יומי וצודק מי שאמר שזה קשה אבל אפשרי, וdavid32 בהחלט אומר נכון, ואני לגמרי מאשר את זה מהכרות של שנים מהצד שלי.

טיפ שלי למי שרוצה להתחיל? להכנס לבנק/בית השקעות לחדר המסחר/עסקאות או כל תחום עם נגיעה לחדר שבשלב 2 תנסו להגיע לשם.

פורסם

מסחר יומי זה בדיוק כמו להמר בטוטו על תוצאות של משחקי ספורט.

מי שחושב שאפשר להרוויח כסף ככה...

בטווח הארוך תמיד מפסידים יותר ממה שמרוויחים.

×
×
  • תוכן חדש...