Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3804 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התחלתי קצת להתעניין בתחום ורוצה לשמוע ממביני עניין. יש קורסים מומלצים?

 

האם מישהו כאן מרוויח מזה די כסף בשביל להפוך את זה לעיסוק עיקרי?

פורסם

אם תחשוב רגע תבין שאם מישהו היה מצליח להתפרנס מהבורסה, הוא לא היה צריך להתפרנס מקורסים.

אם אתה רוצה להבין מבחינה טכנית מהם כללי המסחר, אני בטוח שתמצא מדריכים ברשת.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

אפשר להפוך את זה לעיסוק עיקרי ב-2 דרכים:

א. יש לך תיק של 6 ספרות שמאפשר לך להנות מהתשואה (בין אם על ידי משיכה שנתית של 4-7% או מדיבידנדים).

ב. אם אתה סוחר יומי - ואז אתה משקיע המון מאמץ ובעצם הכסף מנהל אותך.

 

 

עוד כמה טיפים בנושא:

1. לעבוד אך ורק עם בתי השקעות - אחרת העמלות ירוששו אותך (בתי השקעות העמלה היא 0.09 לעומת 0.2 בבנק).

2. להגדיר תנאים ברורים מראש למסחר ולא לחרוג מהם זה שמניה עלתה 40% ברבע שעה לא אומר שהיא לא תקרוס 20% תכף.

3. לא להתאהב במניה.

4. לפזר את הכסף בתעשיות שונות ובמטבעות שונים כדי לא לחטוף.

5. להניח שכל הכסף יכול ללכת קיבינימט.

----

פורסם

אני ממליץ על "מגמות" אבל לקחת לקחת בחשבון שיש להם אינטרס לקדם את תוכנת המסחר שלהם Coolmex. רוב מי שהצליח ליישם את הנלמד בקורס ולהרוויח במסחר ( אחוז בודד מהמסיימים, כמובן) לא סוחר דרך התכנה הזו.

טיפ חשוב: להיות זהיר מאוד. החלק הכי קשה במסחר הוא לנתק את הרגשות.

 

בנוסף ממליץ לקרוא את הספר "הסוחר מוול סטריט". לדעתי מעביר קצת את התחושה של סוחר ואת הלחצים שעוברים עליו.

 

בהצלחה.

פורסם

גילוי נאות: אני עובד בשוק ההון. יש לי רישיון לניהול תיקים.

לינק לבלוג שלי.

 

 

1. אין מה ללמוד. אף אחד לא יודע מה יהיה, ככל שאתה יודע יותר כך זה פועל נגדך משום שאתה חושב שאתה צודק על אף שהמציאות מראה אחרת.

2. אל תבזבז את הכסף על שום קורס ושום בית ספר. כמו שכתבו פה, אם היו יודעים משהו היו עושים את זה, לא מלמדים אחרים.

3. מסחר יומי ושאר השטויות הללו זו דרך בטוחה להפסיד כסף. כנ"ל שאר ההמלצות שקיבלת.

4. הדרך היחידה להרוויח בשוק ההון היא, כמו כמעט בכל תחום אחר בחיים, כתוצאה מהשקעה לטווח ארוך. מאוד. ככל שהטווח מתארך כך אלמנט ההימור פוחת.

5. טווחי השקעה של פחות מעשר שנים הם הימורים.

 

בהצלחה.

 

פורסם (נערך)

למה למרות שמרוויחים כסף לא לעשות גם קורסים?

אם מרוויחים ממסחר אז לא שווה להתאמץ קצת בשביל עוד כסף?

 

אשמח לשמוע למה מסחר יומי זאת דרך בטוחה להפסיד כסף?

(טוב, עדיין אשמח לתשובה על השאלה אבל ריפרפתי בבלוג שלך ונשמע שאתה חובב השקעות לטווח ממש ארוך אז הסלידה מרווח קטן על מניה ביום אחד בהחלט מובנת).

עריכה אחרונה על ידי David32

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
למה למרות שמרוויחים כסף לא לעשות גם קורסים?

אם מרוויחים ממסחר אז לא שווה להתאמץ קצת בשביל עוד כסף?

זה לא להתאמץ "קצת". זה עסק אחר לחלוטין.

על פי רוב, אנשים מוצאים דרך אחת לעשות כסף וחוזרים עליה שוב ושוב. אדם שמצא דרך כזו לא יפנה לדרך אחרת, אלא אם כן הראשונה הפסיקה לעבוד עבורו. מה שאתה שואל זה בעצם "רגע, אבל למה שספר לא יפתח גם מחלבה? זה גם רווחי!".

שנית אף אחד לא מרוויח ממסחר, למעט הברוקר. אנשים מרוויחים מהשקעות (וגם זה לא פשוט בכלל). לא ממסחר.

אשמח לשמוע למה מסחר יומי זאת דרך בטוחה להפסיד כסף?

נעשה תרגיל בחשבון.

בהנחה שהבנק לוקח לך 0.1% עבור עמלת מכירה/קניה (שזה נמוך ממה שהוא לוקח מרוב האוכלוסיה).

ובהנחה שאתה מבצע רק פעולה אחת מדי יום שהבורסה פועלת בו.

ובהנחה שהבורסה לא עולה ולא יורדת בשנה מסוימת...

אתה מפסיד "רק" 24.7% מדי שנה (247 ימי עסקים בשנה), בלי לעשות שום דבר.

זה פער שלא ניתן לקזז באמצעות רווחים. כדי לחזור בחזרה לאפס, אתה צריך להרוויח 33.33% בשנה, כל שנה.

 

פורסם

אני לא מבין בזה כלום אבל התחלתי לשחק במניות לאחרונה (בינתיים מופסד, בגלל הנפילות של השבועות האחרונים). הצבתי לעצמי מספר כללים מראש:

 

1. להמר רק על כסף שאני לא צריך. לא לקחת הלוואות, לא להשתמש בכסף שאני מתכנן עליו משהו בטווח הבינוני-ארוך.

2. לפזר את הכסף בצורה הגיונית. אם החלטתי שאני משקיע 100, לשים 20 בכל מנייה, נניח.

3. לבחור רק מניות שקראתי עליהן הרבה ויש לי יסוד להניח שהן צפויות לעלות יותר משהן צפויות לרדת.

4. לא להבהל אם מנייה מפסידה, אבל להציב לעצמי חסם תחתון.

5. למכור רק כאשר המנייה הרוויחה - גם אם זה אומר לחכות הרבה.

6. לבחור מניות דיבידנד לפחות בחלק מהמניות.

 

השאיפה היא שעד שאחליט שאני צריך את הכסף, המניות יעלו.

מסחר יומי נשמע לי כמו לחיות כל הזמן בחרדות ובלחץ. לא בשבילי. אני גם לא מתכנן למכור ולקנות הרבה - אולי פעם בכמה חודשים. כך שהרעיון הוא שעלויות הקנייה/מכירה יהיו בעלות השפעה נמוכה מאוד.

בסופו של דבר, אני לא מצפה להתעשר. בשביל זה צריך להמר על סכומים הרבה יותר גדולים ממה שיש לי. כן הייתי שמח להרוויח אקסטרה משכורת בכל שנה, וזה לגמרי אפשרי עם קצת מזל. עם הרבה מזל אפשר גם להרוויח הרבה יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אני לא מבין בזה כלום אבל התחלתי לשחק במניות לאחרונה (בינתיים מופסד, בגלל הנפילות של השבועות האחרונים). הצבתי לעצמי מספר כללים מראש:

 

1. להמר רק על כסף שאני לא צריך. לא לקחת הלוואות, לא להשתמש בכסף שאני מתכנן עליו משהו בטווח הבינוני-ארוך.

2. לפזר את הכסף בצורה הגיונית. אם החלטתי שאני משקיע 100, לשים 20 בכל מנייה, נניח.

3. לבחור רק מניות שקראתי עליהן הרבה ויש לי יסוד להניח שהן צפויות לעלות יותר משהן צפויות לרדת.

4. לא להבהל אם מנייה מפסידה, אבל להציב לעצמי חסם תחתון.

5. למכור רק כאשר המנייה הרוויחה - גם אם זה אומר לחכות הרבה.

6. לבחור מניות דיבידנד לפחות בחלק מהמניות.

 

השאיפה היא שעד שאחליט שאני צריך את הכסף, המניות יעלו.

מסחר יומי נשמע לי כמו לחיות כל הזמן בחרדות ובלחץ. לא בשבילי. אני גם לא מתכנן למכור ולקנות הרבה - אולי פעם בכמה חודשים. כך שהרעיון הוא שעלויות הקנייה/מכירה יהיו בעלות השפעה נמוכה מאוד.

בסופו של דבר, אני לא מצפה להתעשר. בשביל זה צריך להמר על סכומים הרבה יותר גדולים ממה שיש לי. כן הייתי שמח להרוויח אקסטרה משכורת בכל שנה, וזה לגמרי אפשרי עם קצת מזל. עם הרבה מזל אפשר גם להרוויח הרבה יותר.

 

3 לא מתקיים לעולם.

5 אתה לוקח סיכון שאתה יכול ליפול לבור ללא תחתית

פורסם

אני ויש פה עוד כמה שמתעסקים בזה כמקצוע/תחביב ביומיום.

 

אני עשיתי את הקורס למתחילים לשוק ההון ב"מגמות" בזמנו עם הנהלה שהתחלפה, כיום אני לא יודע איך הקורס אבל בזמנו היה מקיף והתעסק בהשקעות (לא במסחר יומי/שבועי).

 

אני לא מציע לך להירשם לקורס, מדובר בקורסים יקרים ולעצלנים.

 

אני יכול לתת לך רשימה של ספרים ובלוגים שתוכל לקרוא והתעמק בנושא.

 

לפני שאתה נכנס חזק בנושא, רצוי שתשקיע שעתיים בשבוע על הנושא, אולי לא תאהב?

 

אם אתה מדבר על מסחר יומי אני לא יכול לעזור לך, 90% נמחקים בשנה הראשונה, 90% שנשארו נמחקים בשנה השנייה ורק השאר מצליחים. אם אתה חושב שאתה ה1% שיצליח לך על זה.

 

הבהרה - הספרים והבלוגים מדברים על השקעה, לא מסחר.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

אני לא יודע אם פותח השירשור או sronis מודעים להבדל בין השקעה למסחר יומי\סווינג.

השקעה - לקנות מנייה לטווח של שנים ואכן הסיכוי שמנייה שתקנה היום תהיה שווה הרבה יותר עוד 10-20 שנה.

למי שמשקיע (כמו sronis נניח) מציע ללכת לפי השיטה של וורן באפט - לקנות מניות שעושים בהן שימוש יום יומי והן סוג של מונפול בתחומן: קוקה קולה, ג'ילט, גוגל, פייסבוק וכו'

שמדובר בהשקעה פחות עניין אותך מה התשקיף של החברה לרבעון הבא, כי אתה קונה לכמה שנים קדימה

 

מסחר יומי\סווינג זה משהו אחר, מניות שקונים לטווחים הרבה יותר קצרים, לטווח של מספר דקות עד מספר ימים ובשביל להצליח בזה צריך להיות מעודכן גם בדוחות של החברה, גם בחדשות שיוצאות, וגם לדעת ניתוח טכני.

 

 

אוסיף ואציין: לשוק יש שנים יותר טובות ושנים פחות טובות.

2015 הייתה שנה גרועה ו 2016 בינתיים ממשיכה אותה.

מה יהיה בהמשך - אף אחד לא יודע, אפשר רק לשער. (נפט קורס, חברות אנרגיה פושטות רגל ומי יודע איפה ז היגמר)

פורסם
3 לא מתקיים לעולם.

5 אתה לוקח סיכון שאתה יכול ליפול לבור ללא תחתית

 

בטח שמתקיים. אתה בכל הכנות יכול להגיד שכל בחירה שנובעת מקריאת מידע מרובה היא בבחינת 50-50? אני לא טוען שיש כאן 90% הצלחה, אני טוען שאם אתה משקיע בחברות גדולות ויציבות, הסיכוי שלך גבוה יותר בהתאמה.

 

בנוגע ללחכות הרבה - ברור שאפשר ליפול בגדול, שים לב שרק ציינתי שאני מנסה למזער סיכויים. אם בחרתי במנייה והיא נופלת ונופלת ולא נראה שיש דרך החוצה, אז אחשוק שיניים ואמכור (שים לב לנקודה 4 - חסם תחתון).

 

אני לא יודע אם פותח השירשור או sronis מודעים להבדל בין השקעה למסחר יומי\סווינג.

השקעה - לקנות מנייה לטווח של שנים ואכן הסיכוי שמנייה שתקנה היום תהיה שווה הרבה יותר עוד 10-20 שנה.

למי שמשקיע (כמו sronis נניח) מציע ללכת לפי השיטה של וורן באפט - לקנות מניות שעושים בהן שימוש יום יומי והן סוג של מונפול בתחומן: קוקה קולה, ג'ילט, גוגל, פייסבוק וכו'

 

בינתיים וורן באפט לא עשה לי הרבה טוב. קניתי IBM אחרי שהיא נפלה הרבה, ועכשיו היא נפלה עוד ואני כרגע מופסד שם (לפחות היא מחלקת דיווידנד).

 

מה שכן, אני די מצטער שלא היה לי כסף ו/או שכל להשקיע בפייסבוק, גוגל או אמזון לפני כמה שנים. אלו חברות שהיה ברור שאין מצב שהן נופלות. וכן, הנבואה ניתנה לשוטים אבל אילו היינו עכשיו ב-2011 נניח, אלו בדיוק החברות שהייתי מהמר עליהן (גוגל יותר מהכפילה את עצמה, פייסבוק הכפילה את עצמה מאז ההנפקה, אמזון שילשה את עצמה)

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

sronis - אין לך מה להצטער, צריך לנתק את הרגשות כשזה נוגע לעניינים כאלה.

לא ניתן לחזות שום דבר לאורך זמן, בטח שזה תלוי באין סוף משתנים.

 

aka77 - אם אתה מתעסק בזה כמקצוע, אז איך אתה לא נמצא במסחר יומי?

אלא אם כן אתה ברוקר.

×
×
  • תוכן חדש...