Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4072 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם



(פרסמתי גם בפורום אספנות )

 

במיני 78 שלי מורכב מנוע 998 שנקנה והורכב כמו שהוא לפני כשלוש שנים.

הרכב נסע טוב למרות שבהנעה ראשונית המנוע עישן עשן לבן בצורה קלה מאוד והפסיק לאחר כמה שניות לגמרי.

המנוע תיפקד עד לפני כמה שבועות באופן סביר עד שהבחנתי בבועות ודליפה קטנה מאזור אטם ראש המנוע .

התחיל גם ריח לא נעים של שמן שרוף ולכן החלטתי לעשות שיפוץ לראש המנוע.

הזמנתי סט אטמים שלם שכלל אטם ראש מנוע מקורי ואיכותי .

בנוסף קניתי גומיות שסתומים מהסוג הכי טוב ומובילי שסתומים משופרים.

ראש המנוע פורק במוסך ונשלח לשיפוץ.

במוסך נאמר לי שהצלינדרים נראים טוב וללא שריטות או מדרגות.

בעל המקצוע ששיפץ את הראש טען ששסתומי הפליטה שחוקים ודורשים החלפה אך לעומת זאת

אין צורך להחליף את המובילים והם במצב טוב וחבל לגעת בהם(למרות שהיו לי מובילים חדשים והייתי מוכן להוצאה הנוספת של החלפתם).

הוזמנו ממיניספרס שסתומי פליטה מתאימים חדשים ,הראש הורכב מחדש והמנוע נסגר במוסך.

נאמר לי במוסך שלאחר 500 ק"מ להגיע לחיזוק ראש וכיוון שסתומים.

 

הבעיה היא שעכשיו המנוע מעשן מאוד בהתנעה ראשונה עשן לבן כבד-שאמנם מפסיק לאחר מספר דקות אבל אני לא יכול לנסוע ככה עם הרכב .

 

במוסך נאמר לי שכנראה הבעיה ברינגים שתפוסים ומשתחררים כשהמנוע מתחמם.

לפי מה שהוסבר לי הבוכנות שעשויות מאלומניום מתעוותות עם השנים והחריצים של הרינגים תופסים אותם.

(כמו כן אולי הרינגים שבורים או שחוקים?)

הלחץ המוגבר במנוע לאחר שיפוץ הראש יכול לגרום לעישון כבד כזה?

 

האם יש בדיקות כמו בדיקת לחץ הפוך שיכולות להצביע בוודעות על הבעיה בלי לפרק לגמרי את הבוכנות?

(מכונאי נוסף שהתייעצתי איתו טען שבדיקות קומפרסיה או לחץ הפוך יתנו תוצאות טובות גם אם יש בעיה ברינגים של השמן ולכן לא יעזרו)

 

האם יש מצב שלא שיפצו טוב את ראש המנוע? ואולי בגלל שלא החליפו את המובילים?(אולי לא רצו להסתבך עם עבודה כזאת-ידוע לי שאם לא מתאימים אותם כמו שצריך השסתומים נתפסים).

 

לפני שיפוץ הראש מלאתי תמיד שמן 20/50 של AGIP שנקנה באוטו דיפו ולאחר השיפוץ עכשיו לא מצאתי אותו ומלאתי שמן 20/50 של CASTROL שנקנה בצנטרל בשנצינו-יכול להיות בעיה בשמן?

 

המון עובדות ושאלות אבל לפני שאני מחליף את המנוע(יש לי עוד מנוע שאמור להיות במצב טוב)

אשמח לשמוע את דעתכם אם אפשר להציל את המנוע הזה ללא פירוק והחלפת רינגים או שיפוץ כללי.

תודה

ניר

NIR .Y

פורסם

אני הייתי הולך לכיוון ה"רינגים" (אין דבר כזה רינגים יש טבעות בוכנה) אבל בשביל לדעת מה באמת שחוק אתה יכול לעשות בדיקת לחץ הפוך

×
×
  • תוכן חדש...