Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיוון ברקסים


ilanmurad
שימו לב! השרשור הזה בן 3341 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבוע טוב חברים, אני זקוק לעצתכם בנוגע לכיוון ברקסים בקונטסה 900 .

לפני שתתחלנה ההטפות על " לא להתעסק בברקסים לבד" אז אני לא מתכוון לעשות שום דבר פולשני או קריטי בעצמי. אבל יש נושא שמציק לי ואני זוכר שכחייל כשהיתה לי הקונטסה המקורית הייתי מכוון בעצמי את גובה הדוושה על ידי סיבוב גלגל שיניים עם מברג או אום עם מפתח בכל גלגל והמורה הרוחני שלי אז בענייני " עשה זאת בעצמך" הסביר לי איך לכוון כך שהרפידה תהיה במצב של "כמעט נגיעהֿ" ב תוף ואמר שזה המצב המיטבי ה"גבוה" ביותר שניתן להשיג בדוושה. אני מזכיר לכל מי שלא מכיר שבקונטסה 900 זו מערכת הידראולית פרימיטיבית בלי מגבר בלמים: בסהכ משאבה ראשית יחידה ששולחת נוזל לארבע משאבות "עבד". אחת בכל תוף.

אבל מה? כנראה שהגיל ( שלי :) ) נותן אותותיו ואני לא מצליח למצוא את מיקום בורג או שיני הכיוון. מכיוון שעברו כמה עשרות שנים יכל מאד להיות שאני כבר מבלבל בין כל הרכבים שהיו לי אבל דבר אחד אני בטוח בו: הייתי בעצמי בקלות יחסית מכוון את הרפידות. עכשיו אני לא מצליח לזכור איך. וזה משגע אותי. הכל הצלחתי: לנקז אויר, בלי בעיה ולמען הסר כל ספק הברקסים תקינים ! עברנו גם טסט לפני חודש וחצי אבל לטעמי הדוושה טיפה נמוכה. מה גם שכשאני מושך בלם יד היא עולה לגובה מירבי מה שמלמד את ההגיון שלי שזה בפירוש עניין של כיוון עדין בכל גלגל כדי שאשיג את טיפה ההגבהה בדוושה שאני מחפש.

מי שיוכל לשפוך אור או אפילו מכיר ספציפית קונטסה 900 ויוכל להנחות אותי למען השם איפה בורגֿ/גלגל הכיוון האבוד תבוא עליו הברכה.

נ.ב. יכול להיות שצריך לפרק גלגל ? אני כבר לא בטוח כי למיטב זכרוני זה היה נעשה כשהגלגל מורכב ולא מפורק כדי לבדוק שהכיוון לא סגור או פתוח מדי…… מציק לי … עזרה בבקשה ! תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבורג של הרגולג' נמצא מאחורי התוף.

הורד גלגל

הוצא התוף

והנה הבורג!

 

אם אתה כבר שם אז עדיף לנקות את המנגנון על מנת שימתח את עצמו באופן אוטומטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן תודה אבל לא ממש הבנתי, כתבת להוריד גם את התוף.... איך מכוונים את הברקס עם התוף לא על הציר? משהו לא מסתדר לי פה. הרי התוף חייב להיות על הציר כדי שהסנדלים ייסגרו עליו לא ? מה אני מפספס פה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן מתאר מנגנון מודרני (יחסית) של ויסות בלמים אוטומטי.

אני מודה שאינני מכיר "אישית" את הבלמים של ה"קונטסה 900", אך לא נראה לי סביר שבמכונית מתחילת שנות ה- 60 (המבוססת, מיכנית, על ה"קטר-שבו" של סוף שנות ה- 40) יהיה מנגנון ויסות אוטומטי.

התאור של אילן נראה סביר יותר - ראש בורג הנמצא מאחורי תוף הבלמים (אשר גלוי ללא הורדת התוף) - הויסות נעשה ע"י סיבובו עד "נעילת" סיבוב הגלגל, ושחרור מוגבל לאחר מכן.

אילן - חפש ראש משושה (או מרובע) על הפלטה האחורית של סנדלי הבלימה. יתכן שכדאי להוריד גלגל, לפחות כדי לקבל "זוית ראיה" טובה יותר.

אולי תיזכר פתאום...:-D

עריכה אחרונה על ידי ofurst

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודד תודה, אכן רעיון טוב...

ייתכן באמת שאני מחפש "חלון" לגלגל שיניים שאני זוכר מרכב אחר שלא קיים שם בקונטסה בשעה שזה באמת ראש בורג מרובע או משושה ( באמת במבט ראשון מתחת לרכב נראו יותר מדי כאלה בגב התוף :) חחחח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי אילן,

 

איתגרת אותי...

 

חיפשתי ברשת, כמובן שקשה למצוא חומר על ה"קונטסה", אך מצאתי תאור בלם של "דופין" - יש להניח שהעקרון לפחות דומה.

ראה את התמונה המצורפת. החיצים האדומים מצביעים על מיקום שני הפינים האקסצנטריים, הקובעים את מיקום כל אחד מהסנדלים כאשר הבלם רפוי. הקצה האחורי שלהם (על הפלטה האחורית, מבחוץ) הוא משושה (אולי מרובע...).

לשם כוון הבלמים, יש לווסת כל סנדל בנפרד - תוך סיבוב הגלגל - ע"י סיבוב הפין החוצה (לכוון פנים התוף) לפי כוון החצים הכחולים בתרשים, עד לעצירת הגלגל - ואז סיבוב קל מאד חזרה. כמובן שיש צורך לחזור על כך לכל סנדל, בכל הגלגלים.

בהצלחה

Dauphine Brake adjust.pdf

עריכה אחרונה על ידי ofurst

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במבט נוסף על התמונה - יתכן שטעיתי בכוון סיבוב "ברגי" הכוון.

קל, יחסית, לוודא זאת במעט "ניסוי וטעיה", או, כדי להיות בטוח - ע"י הורדת התוף (בגלגל אחד בלבד) ובדיקה לאן מתקדמים הסנדלים. הם צריכים, כמובן, להתקרב אל משטח המגע של התוף.

עריכה אחרונה על ידי ofurst

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודד צדקת ! :) אכן בקונטסה כמו בדופין וצדקת גם לגבי כיוון הסיבוב - בדיוק כמו בציור.

איזה תענוג, רגולאז' קל ופשוט תוך עשר דקות ארבעת הגלגלים +ג'ק + מפתח 14 והדוושה חזרה לגובה שאני אוהב - קצת יותר מהמקובל נראה אני חושב , אבל זו ה"שריטה" שלי. ברכב בלי בוסטר לבלמים אני אוהב להרגיש שיש הרבה "בשר" ושהדוושה גבוהה, שריטה שלי אבל איזה כיף עכשיו היה סיבוב מענג הבוקר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3341 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...