Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע חיישן הטמפרטורה ברכב דווקא מדייק?


shugiflex
שימו לב! השרשור הזה בן 3323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתור מי שיש לו תחנה מטאורולוגית מקצועית בבית כולל מגן קרינה תקני (שרק הוא עלה כמה מאות), אני יכול לומר שהחיישן טמפ' החיצוני ברכב מזייף גם בחורף וגם בקיץ (במיוחד בקיץ).

בקיץ ההבדלים יכולים לנוע סביב 10 מעלות יותר, בחורף עד 3 מעלות יותר. אף פעם הוא לא מדייק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהרכב עומד והחיישן יבש, הוא אכן יכול להראות קריאה גבוהה יותר מכיוון שהשמש מחממת אותו. יחד עם זאת, עם עליית מהירות הנסיעה הקריאה הופכת להיות יותר ויותר מדוייקת מכיוון שהרוח מקררת את החיישן עד לטמפ' האמיתית של האויר.

אם החיישן רטוב, הוא עלול להראות קריאה נמוכה יותר, שכן התאיידות המים גורמת להורדת הטמפ'.

לסיכום: אם החיישן יבש והרכב נמצא בתנועה במהירות גבוהה, הסבירות לכך שקריאת הטמפ' שלו נכונה היא גבוהה.

 

אגב, זה לא צוין בכתבה, אבל ברבות מהמכוניות החיישן נמצא בחלקה התחתון של המראה הימנית. קריאת הטמפ' חשובה למחשב ניהול המנוע מכיון שהוא נעזר בה כדי לקבוע את כמות הדלק הדרושה ליצירת תערובת סטוכיומטרית בטמפ' עבודה ואת הכמות הנדרשת כדי להניע מנוע קר, בייחוד במז"א קר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אגב, זה לא צוין בכתבה, אבל ברבות מהמכוניות החיישן נמצא בחלקה התחתון של המראה הימנית. קריאת הטמפ' חשובה למחשב ניהול המנוע מכיון שהוא נעזר בה כדי לקבוע את כמות הדלק הדרושה ליצירת תערובת סטוכיומטרית בטמפ' עבודה ואת הכמות הנדרשת כדי להניע מנוע קר, בייחוד במז"א קר.

 

זה לא אותו חיישן, לפחות במכוניות שאני מכיר.

 

לקביעת הרכב תערובת יחידת בקרה משתמשת מחישן טמפ' נוזל קירור ובחיישן טמפ' אוויר שנמצא במסלול יניקת אוויר, שנקרא IAT sensor - intake air temperature.

 

 

חיישן במראה משמש להצגת טמפ' חיצונית, אולי גם בקרת אקלים נעזרת בו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, בוקי צודק במקרה הזה. חיישו טמפ חיצוני הינו חסר משמעות, כמעט, למחשב הרכב, שמשתמש בחיישן טמפ נוזל קירור, IAT ולפעמים גם טמפרטורת שמן. לפחות כשזה קשור לתערובות דלק.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה רדודה ביותר אשר לוקה במידע טכני לא מעודכן.

כבר יותר מעשור שנים שלא משתמשים בטרמוקפל למדידת טמפ' חיצונית בתחום האוטומטיבי אלא בטרמיסטור=NTC.

 

מנסיוני בגולף דור 5 הטמפ' המוצגת בלוח השעונים היא יחסית די מדוייקת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שיש לו תחנה מטאורולוגית מקצועית בבית כולל מגן קרינה תקני (שרק הוא עלה כמה מאות), אני יכול לומר שהחיישן טמפ' החיצוני ברכב מזייף גם בחורף וגם בקיץ (במיוחד בקיץ).

בקיץ ההבדלים יכולים לנוע סביב 10 מעלות יותר, בחורף עד 3 מעלות יותר. אף פעם הוא לא מדייק.

היי,

איך ביצעת את ההשוואה ובאיזה תנאים ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצעתי פעמיים את ההשוואה. פעם אחת בקיץ ופעם אחת בחורף.

 

ברשותי תחנה מטאורולוגית שהסכום הכולל שהיא עלתה עומד על כ- 1000 ש"ח. היא מודדת משקעים, לחות, טמפ' עד עשירית המעלה כולל מינ' ומקס'.

לתחנה 2 חיישנים: פנים וחוץ. חיישן החוץ נמצא בתוך מגן קרינה תקני, כדי למנוע זיופים.

 

מה שקורה זה שבקיץ בקביעות הטמפ' שנמדדת בתחנה הביתית נמוכה משמעותית ממה שהרכב מודד בקרבת הבית, כשהוא בנסיעה ולא עומד במקום. אם הרכב עומד במקום הזיוף יהיה עצום.

בחורף הטמפ' מזייפת כלפי מעלה, אם כי באופן פחות משמעותי. ניקח לדוגמא את היום בשעה 7:00 לערך:

 

התחנה המטאורולוגית: 1.6°C

מד הטמפ' בלוח שעונים: 4.0°C

 

כל השמשות של הרכב (שוב) מלאות בקרח, המגבים לא עוזרים ופשוט מטיילים על הקרח. נאלצתי לרוקן רבע מיכל של המתזים על השמשה עם מפשיר אדים עובד, את השמשה האחורית עזבתי ונסעתי כשהיא קפואה.

 

אילו מהחיישנים מדייק בהתחשב בקרח על השמשות? של התחנה הביתית, ואני אסביר:

 

הגובה של חיישן טמפ' מוגן קרינה ביתי צריך להיות לפחות 2 מטרים מעל לפני הקרקע, כאשר על הקרקע הטמפ' נמוכה בלפחות מעלה אחת.

אם התחנה היום בבוקר מדדה מעלה אחת מעל האפס, והרכב שחנה למטה סבל מקפיאה, הריי שהיו 0 מעלות בסביבתו. אם כך, למה מד הטמפ' ברכב הראה 4 מעלות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר.

 

אני רואה שאתה יודע בדיוק כיצד תחנה מטארולוגית עובדת ומה הם התנאים הנדרשים בכדי לקבל תוצאה מדוייקת ומתאימה.

 

בדקת מה הם התנאים שצריכים להתקיים בכדי שהטמפ' המוצגת בלוח השעונים תהייה נכונה ורלוונטית לסביבת הבדיקה ?

 

האם בדיקה מקצועית צריך לבצע כאשר התחנה המטארולוגית נמצאת ליד הרכב בכדי לבצע השוואה נכונה ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי החיישן ברכב - אצלי למשל הוא נמצא על המראת צד נהג.

הקריאה המדויקת ביותר מתבצעת תוך כדי נסיעה ולא תוך כדי עמידה במקום, מכיוון שאם עומדים החיישן עלול להיות מושפע מגורמים חיצוניים כמו חום מנוע או חום השמש.

בעת נסיעה בסביבת התחנה (אם רוצים להשוות לתחנה צריך לנסוע בסביבתה, וגם באותו גובה טופוגרפי מעל פני הים), החיישן הראה דווקא עלייה בטמפ' של חצי מעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדברייך אני מבין שעל מנת לבדוק בצורה מדוייקת את החיישן יש לבצע את הבדיקה באותם תנאים מה שלא ביצעת בבדיקה שלך לכן קיבלת הפרש יחסית גדול בין תוצאות המדידה.

 

כמו שכתבתי קודם לכן אני לא בדקתי מול תחנה מטאורולוגית אבל במספר מקרים יחסית גדול כאשר בדקתי את דיווחי הטמפ' באיזור רמת-גן לעומת הקריאה ברכב קיבלתי הפרש 2-5 מעלות שזה בסדר גמור מבחינתי.

 

אצלי ברכב החיישן לא חשוף לאור השמש מכיוון שהוא נמצא בקידמת הרכב ומוסתר על-ידי הגריל.

 

בהמשך אני אכתוב עוד כמה דברים בנושא מכיוון שאני צריך ללכת. יש מה לדבר על השיטה של מדידת הטמפ' בתחום האוטומטיבי שהיא קצת יותר משוכללת ממה שכולם חושבים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעריך את דעתך, ואשמח לשמוע.

 

לבינתיים עד שתחזור, הנה הסרטון מהיום בבוקר במיוחד בשבילך :) . מים קופאים מתחת לאפס מעלות או ממש קרוב לאפס. הלוח שעונים הציג פלוס 4, אין מצב בעולם שנמדדו 4 מעלות בתנאי כפור כאלה. מעניין בכמה קרח אני אתקל מחר בבוקר, בהתחשב שכבר עכשיו נמדדות פה 5.5°C. מכיוון שנמאס לי לגרד עם מגבת, רוקנתי רבע מיכל מתזים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בואו נדבר תכלס. מה יעזור לי לדעת מה הטמפ' מחוץ לרכב?

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה במדינות ענקיות כשעוברים מאזור לאזור עם אקלים שונה. זה כמו במטוס שמודיעים לנוסעים מה הטמפ' במקום הנחיתה.

אצלנו לא קשה לדעת אם חם או קר בחוץ.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאכל'ס בשביל מה צריך שעון ? תמיד ניתן לדעת בערך מהי השעה לפי זריחת השמש ושקיעתה או התבוננות בגרמי השמים.

אני אישית לא עונד שעון בכלל.

 

מערכת בקרת אקלים צריכה חיישן טמפ' חיצוני בכדי לווסת נכונה את הטמפ' ברכב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מערכת בקרת האקלים צריכה, אבל מה אתה כנוסע/נהג צריך את התצוגה של טמפ' חוץ? לנהג מספיק נורה שמתריעה על כביש קפוא. יש את זה גם ברכבים בלי בקרת אקלים.

בשעון משתמשים כדי לנהל את הזמן. בתצוגת טמפ' משתמשים כדי לנהל את... לא יודע. נחמד שיש את זה, אבל זה לא ממש מועיל במשהו.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...