Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4187 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
טעות חביבי.

הנזק למאזדה נראה לך את פעולת האזורים סופגי קריסה

 

על איזה אזור קריסה אתה מדבר? הגלגל האחורי נמצא בגב של המושב הקדמי. אזור קריסה לא אמור לכלול את תא הנוסעים.

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אזור הקריסה האחורי נבנה כדי לספוג מכות במהירות אטית יחסית, שאופייניות להתנגשויות חזית-אחור בעומסי תנועה. בהתנגשויות עוצמתיות יותר מהצד (כמו כאן) או מאחור כמו במקרה של כל אותם רכבים שעומדים בשולי הכביש ונפגעים מרכב סוטה - הוא עומד קצת פחות בכבוד. צריך גם לזכור שגודלו של תא המטען קטן יותר מגודלו של תא המנוע וזה משפיע על היכולת לבנות שם אזור קריסה אפקטיבי, בדיוק כמו שאזור הקריסה בדלת קטן יחסית ופחות יעיל משניהם.

 

ובכל זאת, אתה צריך לזכור שגם במקור - מיקום הגלגל האחורי הוא מתחת לכרית המושב האחורי, תצורה שאופיינית למכוניות משפחתיות שהמתלה האחורי שלהן בנוי לרוב ממוט פיתול. ומכל מקום, אזורי הקריסה נמצאים גם ברצפה מתחת לתא הנוסעים וכל עוד הגלגל לא חדר מעלה לתוך תא הנוסעים (כמו שאגב קורה לפעמים לגלגל הקדמי בפגיעה חזיתית קשה!) זה בסדר.

 

לראיה לאפקטיביות של שטחי הקריסה בשני הרכבים, שים לב שיש רק פצוע קל אחד וגם שהמזדה עדיין על נתיבי הנסיעה ולא הוטחה לצד הכביש. זה הישג בטיחותי מכובד להתנגשות כזו!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אזור הקריסה האחורי נבנה כדי לספוג מכות במהירות אטית יחסית, שאופייניות להתנגשויות חזית-אחור בעומסי תנועה. בהתנגשויות עוצמתיות יותר מהצד (כמו כאן) או מאחור כמו במקרה של כל אותם רכבים שעומדים בשולי הכביש ונפגעים מרכב סוטה - הוא עומד קצת פחות בכבוד. צריך גם לזכור שגודלו של תא המטען קטן יותר מגודלו של תא המנוע וזה משפיע על היכולת לבנות שם אזור קריסה אפקטיבי, בדיוק כמו שאזור הקריסה בדלת קטן יחסית ופחות יעיל משניהם.

 

ובכל זאת, אתה צריך לזכור שגם במקור - מיקום הגלגל האחורי הוא מתחת לכרית המושב האחורי, תצורה שאופיינית למכוניות משפחתיות שהמתלה האחורי שלהן בנוי לרוב ממוט פיתול. ומכל מקום, אזורי הקריסה נמצאים גם ברצפה מתחת לתא הנוסעים וכל עוד הגלגל לא חדר מעלה לתוך תא הנוסעים (כמו שאגב קורה לפעמים לגלגל הקדמי בפגיעה חזיתית קשה!) זה בסדר.

 

לראיה לאפקטיביות של שטחי הקריסה בשני הרכבים, שים לב שיש רק פצוע קל אחד וגם שהמזדה עדיין על נתיבי הנסיעה ולא הוטחה לצד הכביש. זה הישג בטיחותי מכובד להתנגשות כזו!

 

כשאין לך מושג בהנדסה, עדיף לא לדבר שטויות. ראית פעם מבחן ריסוק של סמארט שגודלה הוא כגודל תא המטען של המאזדה הזו?

פורסם

כן, ראיתי והתרשמתי. לא אמרתי שאין אזור קריסה מאחור, אלא שבגלל גודל תא המטען (לעומת תא המנוע) יותר מורכב להנדס לתוכו אזור קריסה יעיל, וההצלחה של המהנדסים שונה משתנה מרכב לרכב.

 

הסמרט היא דוגמה לרכב שבו תוכננו אזורי קריסה יעילים למרות הגודל הקטן. רכבי עבודה גדולים כמו טנדרים הם לרוב דוגמה הפוכה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אחת הביקורות שיוצאת כנגד יצרניות הרכב היא הבטיחות הלקוייה מאחור, מאזדה היא ממש לא דוגמה יוצאת דופן.

הסיבה הפשוטה לכך היא שזה לא נבדק, ומה שלא נבדק אין סיבה להשקיע בו. פשוט מאוד.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לכל היצרנים יש את כל הידע איך לתכנן אזורי קריסה לכל גודל וצורה של רכב, זה רק עניין של רצון וכסף.

 

כפי שאיתמר כתב, זה לא נבדק במבחני ריסוק ולכן יצרני הרכב (לא כולם יש להניח אך רובם) לא השקיעו בזה. אבל זה אפילו יותר גרוע מכך, תקרא את הכתוב בקישור ותיראה את הציונים של הסוויפט, מכונית שזכתה באירופה לחמישה כוכבים ובדגם המשווק בהודו, שניראה חיצונית ופנימית אותו הדבר בדיוק, זכתה באפס כוכבים. נכון שבדגם ההודי אין כריות אוויר, אך המרכב לא הציג את אותה עמידות וזה אומר שמישהו חסך שם כמה שקלים במשהו.

 

בקישור תמצא גם את דאטסון גו, המותג שרנו-ניסאן החייתה רק לא מזמן כמותג לשווקים מתפתחים. ברנו וניסאן לא יודעים איך לייצר מכוניות בטוחות? תצפה בקישור איך הרכב ניראה לאחר ריסוק חזיתי, זלזול מוחלט בחיי אדם לטובת בעלי המניות. כתבתי את זה פעם גם בהקשר של הקליאו החדשה. ברנו יודעים שלא בוחנים את הרכב למבוגרים במושב האחורי, אז יאללה, נוותר על וילון מלא ונתקין כרית קדמית לנהג/נוסע שתעביר אותנו את מבחן הריסוק הצידי ואז מה אם במבחן המציאות מבוגר שישב מאחור עשוי לחטוף את הקורה העליונה בראש.

פורסם
אני טועה או שהכריות במאזדה לא נפתחו ? פגם במנגון או שזה במכוון ?

 

אין צורך בכריות, בהתנגשות מאחור התאוצה מצמידה את הנהג אל גב המושב.


×
×
  • תוכן חדש...