Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

ביצעתי חיפוש לגבי הנושא ולא מצאתי תשובה קולעת.. ובלינק שאיציק נתן לא הבנתי כלום.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=314&highlight=%E7%F6%E9+%F1%F0%E8%E8%E9

 

הרכב שלי הוא 306, מנוע 1.8 ליטר.

הרכב נקנה לפני כמעט חודש, והמוסך מורשה שטיפל בו ב-10 שנים האחרונות אמר לי לקנות שמן חצי-סנטטי 10W-40.

היום אבא שלי קנה לי שמן של דלקול שהוא סנטטי מלא.. לכן אני שואל בטרם אני מחזיר אותו לחנות.

 

רציתי לשאול מה ההבדל בין חצי-סנטטי לסנטטי?

מהו הסוג המומלץ? (כמו שהמליצו לי או שיש יותר טוב?)

המטרה היא להחליף את כל השמן ברכב כחלק מיישור קו שאני מבצע..

 

מצטער אם היה כבר שרשור בנושא.

 

תודה לעונים.

פורסם

It's not going to do any damage, it has longer service life, you can pour it in and just switch back to semi-synthetic next time... in a normal vehicle, full synthetic oil just costs more and has almost no benefits

 

 

 

 

.Moti

תודה מוטי.

אבל העניין הוא שכרגע יש ברכב שמן מנוע חצי סנטטי והבנתי שאסור לערבב שמנים.

הבנתי מדבריך שלא יהיה אצלי הבדל בין החצי סנטטי למלא(אני שואף לבלאי הנמוך ביותר מהמנוע) אז עדיף להישאר עם החצי סנטטי?

 

ותודה....

 

אמיר.

פורסם

You're not mixing between them, you drain the semi-synthetic and fill it up with the fully synthetic, then when you need to change it again, you drain the full synth and fill it back up with the semi synth... you're not mixing, the car has no memory for the oil it had last time

 

Full synth oil makes for better wear protection in all motors, but is formulated best for turbocharged or supercharged motors, you can use it on a normal motor too but it's a lot of money for no reason... the semi synth oil does the job just fine and costs half... your choice, I personally wouldn't bother with the full synth if there's no turbo or SC, unless it a built race motor

 

.Moti

פורסם

אז בוא ספר לנו עם איזה שמן מגיע AUDI בנזין למינהם , VW בנזין למינהם , וכולי...

ללא TURBOCHARGING ן SUPERCHARGE , אני לא חושב שיש קשר , אבל לגבי

הבזבוז של כסף על סינטטי מלא אתה צודק , 10/40 חצי סינטטי יעשה את העבודה

בצורה טובה מאד וחבל להוציא מחיר כפול על סינטטי מלא .

פורסם

אני אספר לך משהו קטן ששמעתי ממקור ראשון השמן שהם מוכרים כסינטטי הוא 10 40 גם והבנתי שהם רושמי סנטטי אבל הוא לא סנתתי אלא חצי סנטטי אני בדקתי והוא מתערבב יפה לעומת שמן סיתתי מלא של קסטרול שלא מתערבב כראוי..

אז אל תדאג..

פורסם
SORRY DAD
:wink: ...Much better

 

It's all related to service intervals, someone wants to market a car and advertize that you only need to change oil every so long time period, the service life of full synthetic oil is longer than normal dino (mineral) oil or semi-synthetic oil, so you can actually extend the time periods between oil changes to longer ones

 

Now here's the bad thing about it - the oil filter is getting dirtier because you keep it running longer... it's in fact much better to use the lower grade oil, in this case semi-synth and change it with the filter more often

 

It always kills me to see when I see ads saying that in X car you only need to change the oil every 15k or 20k Kms, I can't think of a worse way to increase the wear of your motor from day one... if you want to take good care of your motor and really make it live long and retain good compression, you need to use good grade oil and replace it with the filter very often, and the harder you run it the more often you want to change it

 

Another thing that full synthetic oil does better than dino oil or semi-synth is to deal with heat, it has a much higher tolerance to heat and retains it's properties in high stress and high heat applications much better, which is why I would definitely go with a fully synth oil in a race motor which is both high stress and high heat, and also in motors that have high compression pistons because of the stress

 

With VW / Audi, I'm not sure wihich one of the two is the deal, it might also be the pistons clearance and type of oil rings that they use, in any case I will follow in the weight of the oil and type of oil exactly what the manufacturer recommends and if the recommendation is to change oil every long period of time I would change it much earlier - in a car that needs an oil change every 15k kms for example I would go with an oil change every 10k and replace the filter as well, it is equally as important

 

.Moti

פורסם

מסכים איתך בכל , לסניטטי מלא יש את היתרונות , להחליף שמן כל 15K גם לי לא נראה רעיון

טוב,אבל הרעיון שעומד מאחורי זה , זה שהשמן פשוט עמיד יותר ובעל ביצועים טובים יותר עד

ל 10Kולכן הוא עדיף , אבל לא לכל רכב ובטח שלא לרכבים שחצי עולם החליף להם שמן, ומי יודע איזה ובאיזו איכות , מה שבטוח הוא שלא שמרו על עקביות בנושא החלפת השמן , ומכאן יוצא ששמן סינטטי מלא לא בהכרח יועיל או יוסיף.

פורסם

אגב בנושא רכבים אם טורבו ושמנים סינטטיים מלאים,בקופה שלי ממולץ לפי היצרן להשתמש בשמן חצי סינטטי כמובן מאיכות הגבוהה ביותר ולהחליף כל 7500 ק"מ.אני מחליף כל 5000 ק"מ +פילטר.

לפעמים סינטטי מלא אינו השמן הנכון מפני שבמנועים לא חדשים עלולים להיווצר הזעות שמן מכל מני מקומות ועליה באכילת השמן.

רועי

coupe turbo 16v

ibiza turbo 20v

פורסם

.Bulldog, it's a good thing that you change the oil and filter every so often, it should last good long period of time in good condition

 

As for the full synth oil causing a rise in the oil consumption, if it does that, your piston clearnaces might already higher than normal and you need to switch to thicker oil in this case

 

.Moti

פורסם
אגב בנושא רכבים אם טורבו ושמנים סינטטיים מלאים,בקופה שלי ממולץ לפי היצרן להשתמש בשמן חצי סינטטי כמובן מאיכות הגבוהה ביותר ולהחליף כל 7500 ק"מ.אני מחליף כל 5000 ק"מ +פילטר.

לפעמים סינטטי מלא אינו השמן הנכון מפני שבמנועים לא חדשים עלולים להיווצר הזעות שמן מכל מני מקומות ועליה באכילת השמן.

רועי

אצלי מומלץ(ע"פ היינס) כל 15K או שנה לפי המוקדם (שמן+פילטר )15-40 או 10-40

 

אני מחליף כל חצי שנה או 10K לפי המוקדם-הפעם שמתי סינטטי מלא ואני מאד מרוצה-כ500 ק"מ עברו ללא נזילות,ירידה מוחשית בטמפ העבודה( השעון על הקו האמצעי כמעט קבוע).

פעולת מנוע שקטה ,עגולה ,וסחיבה מצויינת.

 

ניצן

פורסם

רגע אחד. אתם מתעלמים מנושא אחד מאוד חשוב, שאני לא מבין איך אתם מזניחים אותו. בשמן סינטטי/חצי סינטטי אין דטרגנטים אשר שומרים על נקיון המנוע ועל הורדת פיח. בשמן מינרלי יש.

 

נסיעה ממושכת על שמן סינטטי/חצי סינטטי ואח"כ מעבר לשמן מינרלי יכולה להוות גזר דין מוות למנוע עם הרבה ק"מ! פחות דרסטי אבל דומה לפלאשינג. בכל מנוע "ותיק" יש הצתברות של פיח "רע" (כמו סביב שסטומים,ואז הם לא אוטמים,ההספק יורד ובסוף השסתום נשרף) ופיח "טוב" (פיח מסביב לרינגים לדוגמא). הפיח הזה הוא לא ממש טוב, אבל במידה מסוימת הוא עוזר לנו, ניקוי יסודי של כל הפיח הזה(בעזרת פלאשינג למשל) יכול לגרום לנזק גדול מאוד(בעיקר במעברי שמן,מים,ורינגים).

שימוש בשמן מינרלי(המכיל דטרגנטים מנקים) לאחר שימוש ממושך בשמן סינטטי(שאינו מכיל את הדטרגנטים) יכול להיות בעייתי מאוד,בלשון המעטה.

נ.ב. למען גילוי נאות נציין שלא כל השמנים המינרלים מכילים דטרגנטים אבל בהחלט רובם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...