Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורס CNC, מבקש עזרה והמלצות.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4319 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני משתעשע ברעיון של לעבור הסבה מקצועית או לפחות ללכת ללמוד תחום שמושך אותי: חריטה וכירסום.

מאחר ואין לי מושג ירוק לגבי מי, מה, מו, איך כמה ולמה, אני מתייעץ פה בנוסף לנידנודים לדוד גוגל.

כל מידע יתקבל בזרועות פתוחות ובהכרת תודה.

תודה לעוזרים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

מהיכרות שטחית ע"ג הפורום אני חושב שזה יתאים לך מאוד.

עבודה שדורשת מחשבה, השקעה ואהבה של המקצוע. אפשר להסתדר רק עם 2 תכונות מבין השלוש אבל למי שיש את 3 התכונות יתקדם וגם ירוויח יותר.

הסוד של המקצוע הוא ניסיון ולכן במקביל לרישום לקורס אני ממליץ לך לחפש עבודה.

כמו תמיד מומלץ למצוא מקום עם בוסים שמוכנים ללמד ומחפשים משהו לטווח הרחוק.

קח בחשבון שיש הגורסים כי עם התפתחות של תוכנות התיב"ם המקצוע יגווע עם השנים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

אני לא מאמין שהמקצוע יגווע, מהסיבה הפשוטה שמכונות ממוחשבות הן יקרות מאד לרכישה לעומת מכונות שמופעלות ע"י אדם, בנוסף לגמישות שמפעיל אנושי מסוגל לתת לתוצר הסופי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

זה בדיוק מה שאמרו לפני 20 שנה, כאשר יציקה "שלטה בשוק" ומכונות עיבוד שבבי היו יקרות מאוד ולא כ"כ מדויקות.

אני לא צריך לספר לך מה קורה היום.

 

עוף פופיק, זה מזכיר לי שרשור אחר שהיה פה. טלפון נייד שלא מחובר לשקע בקיר?! אין מצב שזה יתפוס. מחשב אישי לבית לשעות הפנאי?! אין סיכוי שזה יתפוס.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

יציקה לא החליפה עיבוד שבבי אף פעם והיא ממש לא נעלמה.

היציקות הפשוטות עברו לסין בגלל איכות הסביבה ומחסור בעובדים (עבודה קשה מאוד פיזית ומאוד מסוכנת).

 

בתחום הcnc הייתי ממליץ לך ללכת ללמוד כוון ומפעיל ולא מתכנת. רק אחרי שתצבור ניסיון לך ללמוד תכנות וגם אז שים דגש על g קוד יותר ממה שעל תיב"מ.

 

בכל מקרה כמו שאני מכיר אותך לך לעבוד כטכנאי מכונות. יש בזה הרבה עבודה ואין הרבה אנשים ברמה שלך.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

השאלה אם מתאים לו להיות תקוע בתוך מכונה חצי יום מדי פעם(החלפת מיסבים\טיפולים) יש המון מה ללמוד עבודות עם שעון מיקרונים קריאת שירטוטי מכאניקה וחשמל.

אם אתה אוהב להבריג דברים ומבין בזה ולא אכפת לך לעבוד פיזית אז זאת בהחלט אפשרות

 

אני עובד כטכנאי מכונות CNC כחודשיים, הייתי טכנאי מנועים בצבא חשבתי שאני שפיץ, עד שהגעתי לעבודה הזאת.

פורסם

אם אתה רוצה להתאמן על תכנות g code וכרסום/חריטה בעץ/פרספקס אתה יכול להעמיד היום מכונה מחוברת למחשב באזור 2,000 ש"ח (מנועי צעדים, בקר, מנוע, מיסבים ופרופילים) אם אתה מסוגל לעבודת נגרות בסיסית לבנות את השולחן והגנטרי.

פורסם
השאלה אם מתאים לו להיות תקוע בתוך מכונה חצי יום מדי פעם(החלפת מיסבים\טיפולים) יש המון מה ללמוד עבודות עם שעון מיקרונים קריאת שירטוטי מכאניקה וחשמל.

אם אתה אוהב להבריג דברים ומבין בזה ולא אכפת לך לעבוד פיזית אז זאת בהחלט אפשרות

 

אני עובד כטכנאי מכונות CNC כחודשיים, הייתי טכנאי מנועים בצבא חשבתי שאני שפיץ, עד שהגעתי לעבודה הזאת.

 

אין ספק שיש הרבה מה ללמוד אבל החלק הכי חשוב זה ראש פתוח וידיים טובות (ואת שני אלה יש לברווז).לי אין שום הכשרה פורמלית בתחום (אני מהנדס מכונות אבל לא למדתי בבית ספר מקצועי אף פעם) וכבר יצא לי להחליף ברגים כדוריים, לשפץ ספינדל, לתקן גיר ולהחליף טורקייט (עם ייעוץ והכוונה טלפוניים). גם חיישנים ומיקרוסוויטצ'ים איתרתי והחלפתי לפי הצורך.

 

אפשר לשאול איפה אתה עובד כטכנאי (אפשר גם בה"פ)? אני נעזר בטכנאים מידי פעם.

 

נוגי, בשביל סימולטור G קוד לא צריך מכונה. יש מספיק סימולטורים על המחשב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מסכים שאפשר להתאמן על סילומטור, אבל לא מזיק גם להתאמן בביצוע/ייצור.

 

גילוי נאות, יש לי אפס עגול של הבנה וניסיון ב cnc אבל אני משתעשע ברעיון של בניית מכונה פשוטה בבית.

פורסם

בניית מכונה פשוטה מבחינת האלקטרוניקה והברגים. התסבוכת מתחילה עם לבנות אותה מספיק יציבה לעבודה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אם אתה מסוגל לעבודת נגרות בסיסית לבנות את השולחן והגנטרי.

אם לא הייתי מסוגל לבצע "עבודת נגרות בסיסית", נראה לך שהייתי חושב על להתקרב לעיבוד שבבי?... :roflmao:

אין ספק שיש הרבה מה ללמוד אבל החלק הכי חשוב זה ראש פתוח וידיים טובות (ואת שני אלה יש לברווז).

אויש, תמשיך... :oops:

אתה משליך עלי יותר מדיי מהיכרות שיטחית למדיי, ידידי.

מסכים שאפשר להתאמן על סילומטור, אבל לא מזיק גם להתאמן בביצוע/ייצור.

חייבים להתאמן בביצוע, יחד עם הסימולטור. הסימולטור מביא אותך למצב של היכרות, לא למצב של הבנה. יש הבדל בין להכיר, נניח, לשם הדוגמא- איך להניח בלוק אלומיניום על מחרטה לבין להרגיש את המשקל שלו ביד כשאתה מנסה לתפוס אותו עם היד השנייה בפוטר, וזו הדוגמא הבסיסית ביותר שאני יכול לחשוב עליה בינתיים. או להבדיל לפי הרגש ביכולת החדירה למתכות שונות (במכונה ידנית) ועוד הרבה שמסך מחשב לא יכול להעביר.

אני טיפוס שלומד יותר דרך הידיים מאשר דרך הראש כשמדובר על דברים טכניים.

התסבוכת מתחילה עם לבנות אותה מספיק יציבה לעבודה.

לא כזה בעייה, אם אתה גר בקומת קרקע. קצת יותר קשה, אם אתה בקומה רביעית בלי מעלית :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברווז ידידי, אני רואה את המסלול המקצועי שלך עד יום וברור לי שיש לך את מה שטענתי שיש לך.

 

כשאתה תיתקל במשהו שלא עובד אתה תפרק אותו ותנסה לגלות למה. לא תזמין ישר טכנאי וגם אם כבר תזמין אז תעמוד איתו ותלמד.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני מבין שאתה עוקב אחריי... :lol:

האמת, אתה צודק. אנשי מקצוע אני מזמין רק לבעיות שאני לא מסוגל להתמודד איתן בעצמי, ולא כי לא ניסיתי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...