Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4384 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר במאזדה 3 ספיריט 2009.

השמן עדיין מקורי ובספר הרכב מומלץ על MV.

הכוונה לעשות החלפת שמן חלקית.

בשיחת טלפון עם חזי דלאל, הוא המליץ על LV, כי הוא משופר יותר מ- MV.

נראה קצת מוזר ש: "L" מתקדם יותר מ: "M".

מישהו יודע על זה משהו ?

פורסם

אני לא מתמצא לעומק בשמני הגיר של מאזדה, אבל השמן נקרא M-V או M5. אני ממליץ בחום להיצמד להנחיות היצרן בכל הנוגע לשמני ממסרה ולא למוכר בחנות החלפים.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

כמעט כל השמנים הסינטטיים החדשים לממסרות אוטומטיות מכילים בתוכם את התקן - MV / LV ומאזדה M-3/M-5

ותקני /SP4/SP2/SP3 של מיצובישי , יונדאי ו קאיה . ו הונדה ATF Z1 .. ועוד יצרנים .

 

כגון -

א - BG Synthecit ATF -

http://www.autostore.co.il/151426/%D...94%D7%95%D7%91

 

ב - ולוולין Valvoline MaxLife ATF

http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7...ATF-3-78L.html

וכאן מפורטים רשימת תקני החברות הנמצאים בו .

http://ftp.motointegrator.pl/specyfi...INE/9D431E.pdf

 

לא השתמשתי motorcraft Mercon LV , ויש נוזלים אחרים טובים ומתאימים למאזדה .

אבל יש סיפור יפה מאחורי חברת פורד ונוזל הממסרה הנ"ל .

פורד עם יציאת שמן הממסרה הנ"ל ב 2007 - דרשה לא לערבב אותו עם נוזלי ממסרה אחרים .

 

מאחר והשמן הנ"ל מורכב מ קבוצת הסינטטיים 3 -Group III base stock

ולא כמו רוב השמנים הסינטטיים האחרים בשוק מקבוצה 2 / 2+ Group II or Group II-plus base oil

ופורד לא ממליצה לערבב בניהם - ורצוי להשתמש בתקן LV , רק ברכבים אשר מולאו/יצאו עמו מהמפעל .

[TABLE]

[TR]

[TD]

bullet.gif

[/TD]

[TD]Do not use in applications where MERCON® V, MERCON® SP (exceptTorqShift®), Continuously Variable Chain Type

 

https://www.fcsdchemicalsandlubricants.com/main/product.asp?product=MERCON%AE%20LV%20Automatic%20Transmission%20Fluid&category=Transmission%20Fluid

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

כעבור כ שנה ההוראות השתנו והותאמו כי אפשר להשתמש ב motorcraft Mercon LV כתואם וחליפי לתקן SP לרכבים ישנים

 

וכעבור שנתיים ההוראות שוב השתנו והותאמו כתואם ואפשר במקום תקן MV הקודם גם לרכבים ישנים https://www.fcsdchemicalsandlubricants.com/main/quickref/atf.pdf

 

לא נמסר כיצד - האם אפשר לערבב עם הנוזל בתקן הישן בממסרה ,

או חובה לרוקן כללית את הנוזל מהממסרה לבצע פלאשינג - ואז למלא את הממסרה רק בנוזל ה LV .

לא מצאתי הסבר מניח את הדעת לשינויים -

והתזה המושמעת בשוק באמריקה אומרת - כי פורד רצתה עם הוראות האי ערבוב ,

למנוע מיצרנים אחרים להרוויח כסף , בשוק המגלגל כ 197 million gallons of ATF מיליון גלונים בשנה .

א - http://www.imakenews.com/lng/e_article000801818.cfm?x=b9qLVVK,b4bRbnH9

ב - http://www.imakenews.com/lng/e_article000564317.cfm?x=b79gdNq,b2W5q9fm,w

 

*** לכן צריך לבדוק במידה ועל הבקבוק של שמן הממסרה motorcraft Mercon LV או במפרט הטכני -

יהיה כתוב מתאים לתקן מאזדה M-5 , רק אז (אני עדיין הייתי חושש )

אפשר להשתמש בנוזל הממסרה motorcraft Mercon LV - כתואם את תקן מאזדה M-5 -

שאל את חזי דלאל אם זה רשום .

גם לא מצאתי מפרט טכני עדכני המאשר את שמן motorcraft Mercon LV -

כמתאים לרכבי מאזדה ותקנים אשר הוא תואם .

 

למאזדה בתקן M-5 מתאימים עוד שני נוזלי ממסרה טובים ישראליים עולים כ 180 ש" לכ 4 ליטר .

(לא מעודכן בהם התאמה לתקן motorcraft Mercon LV ומבחינת מאזדה זה לא חשוב )

ו מניסיון מתאימים מאוד למאזדה ועומדים בתקן מאזדה M-5 .

 

ג - http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

ד - http://www.delkol.co.il/userFiles/fi...7%98%D7%99.pdf

 

כעת יש לך ארבעה נוזלי ממסרה תואמים/מתאימים + המקורי במוסכי החברה .

ואם תבקש מחזי דלאל הוא ימצא לך שמן בתקן מאזדה M-5 מתאים ולא motorcraft Mercon LV .

 

 

מומלץ לקרוא כאן דיונים על תקני נוזלי הממסרה שמן ממסרה ל פורד ו מאזדה .

 

א - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?489959-איפה-אני-מוצא-באיזור-נתניה-בזול-שמן-גיר-Mercon-LV&highlight=%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93

 

ב - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?513334-מאזדה-3-בעיות-גיר&highlight=%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94

ג - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?523453-איזה-שמן-גיר-יש-במאזדה-3-ספיריט-2008&highlight=%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94

 

ד - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?530424-החלפת-שמן-גיר-הונדה-סיויק-2006-דור-8&highlight=%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

לשאלת רונן שחפ:

אני חושב, כמו רבים אחרים, שהשמן מאבד מתכונותיו עם הזמן ורצוי להחליף מדי פעם

אעפ"י שבספר הרכב מצויין רק לבדוק.

 

תודה אייל על ההסבר.

בסופו של דבר בוצעה החלפה חלקית עם: Motorcraft MERCON LV. מקווה שלא תהיה קטסטרופה.

פורסם

כמה ק"מ עברת? בדר"כ צריך לרענן כל 60 אלף .

מי שלא רענן כל 60 אלף ועושה החלפה מלאה פתאום אחריי 200 אלף עולל לסכן את התיבה האוטומטית שלו בגלל שהשמן החדש דליל יותר מול הישן שהיה במערכת.

החלפה בהדרגה מאפשרת לך לשלוט על הדלילות של השמן ובכך לתת לתיבה להתרגל לשמן החדש ואחרי עוד 20 אלף להחליף עוד הפעם על מנת להוציא את הישן עד הסוף.

במידה הרכב עבר החלפות או זה חלפה ראשונה שלו (כלומר רכב חדש) אתה יכול להחליף את כל השמן.

פורסם

הרכב בן 5 ועבר 40k ק"מ.

כל הנושא הזה נטחן כאן בפורום בלי סוף.

לבסוף זאת היתה ההחלטה שלי ומתוך נסיונם והמלצתם של אחרים.

פורסם (נערך)

יענקו -

האם על מיכל השמן/נוזל הממסרה בתקן LV שמילאתה עכשיו - רשום / מופיע גם

תקן מאזדה M5 - האומר כי אפשר להשתמש בו לרכבי מאזדה .

 

(אמור להיות רשום על המיכל , רשימת תקני חברות שבהן הוא עומד)

 

אייל .

 

נ.ב - בקשתי מ Buki לתקן את הודעה מס' 4 הקודמת שלי - מאחר ויש ספק בשימוש בתקן LV לרכבי מאזדה .

הטעות ההיתה בכל המקומות שהיה רשום תקן - MV -

היה צריך להרשם תקן motorcraft Mercon LV ועכשיו זה רשום נכון .

 

ולשים לב - כאשר רשום תקן פורד MV או LV - בלבד על המיכל .

זה לא בדיוק מתאים לרכבי מאזדה ומיצובישי קאיה הונדה וכו'

הוא לא תקן מאזדה M-5 / מאזדה M-V . או מיצובישי SP3 .

 

אפשר כי התקנים הללו של פורד יופיעו על מיכל נוזל הממסרה -

אבל יותר חשוב כי יופיעו על מיכל הנוזל גם התקנים של מאזדה .

ויש נוזלי ממסרה הכוללים את כל התקנים - רשומים כ א'- וב' בהודעה 4 .

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...