Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך: שטיפה יעילה של הרכב [ללא ברז, ללא חשמל]


שימו לב! השרשור הזה בן 3641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי המון שעות חיפוש ללא מענה החלטתי שאני לוקח על עצמי כתיבת מדריך מלא לשטיפה של האוטו ללא חשמל וברז מים.

 

אכתוב כאן כל מיני רעיונות על מנת לעורר דיון עד לסיום כתיבתו של המדריך השלם.

 

חלק א': פיזור מים אשר עורבבו עם סבון

 

לשם כך נזדקק למכשיר ריסוס מופעל לחץ אוויר. עדיף 8 עד 16 ליטר.

http://www.g-haun.co.il/Product.asp?Pid=M15&Cat2Cat1ID=19&Cat2ID=0&aff=Zap&lang=he#.U08WzVdup8E

 

שמפו רכב איכותי.

http://www.vixdetailing.co.il/Chemical-Guys-Citra-wash-and-gloss.html

 

שמים פקק אחד של השמפו וממלאים את המיכל עד 3\4 או יותר לפי רמת הלכלוך על האוטו (יותר מים = פחות מרוכז = פחות מלוכלך).

דוחסים קצת אוויר ומתחילים בפיזור על האוטו.

 

חלק ב': שיטת 2 הדליים (אפשרות עם דלי אחד)

 

מכיוון שכעת יש לנו מיכל סבון ניתן להשתמש בדלי אחד בלבד עם מים נקיים. עדיף דלי 15 ליטר.

http://saadonshop.co.il/%D7%93%D7%9C%D7%99-15-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%93%D7%9C%D7%99-%D7%AA%D7%A2%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%AA%D7%99-.html

 

בנוסף נזדקק לכפפה \ ספוג לשם ניקיון המשטח עצמו

http://www.vixdetailing.co.il/Chemical-Guys-Extra-Thick-MultiFiber-Wash-Mitt.html

 

טרם תחילת השטיפה הייתי ממליץ לשים חומר ניקוי על הג'אנטים של הרכב על מנת לתת לו זמן לפעול.

לשם פעולה קלה ויעלה מומלץ להשתמש במיכל לחץ של 1.5 ליטר.

יחס הערבוב לרוב יהיה חצי פקק על 1.5 ליטר.

http://www.g-haun.co.il/sg_product~M5~19~0.htm#.U08b81dup8E

http://www.vixdetailing.co.il/Chemical-Guys-Premium-Blue.html

 

עם האוטו מלא שמפו, לוקחים את הכפפה כאשר היא רטובה ומתחילים להעביר על המשטח. עדיף להתחיל ממקומות גבוהים כמו גג הרכב ולעבור למטה. ניתן לרסס שוב את הרכב עם שמפו במידת הצורך.

 

מומלץ מאוד לעבוד על כל משטח בנפרד, תוך תנועות ישרות (למעלה\למטה או ימין\שמאל) על מנת להגיע לתוצאה טובה. חובה לשטוף את הכפפה אחרי כל העברה, בכך נדאג להשאיר את הלכלוך בדלי ואת הכפפה נקייה.

 

שלג ג': המשך יבוא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על המדריך אבל יש דברים שאתה לא מדייק בהם ומטעה.

שימוש בשיטת 2 הדליים הוא הכרחי בכדי שהדלי עם הסבון תמיד ישאר נקי.

חומר ניקוי לג'נטים הוא מרוכז ולכן יש לתת לו לעבוד כ 15 שניות עד חצי דקה ואז לשתוף אותו היטב מהג'אנט שלא יאכל את הלכה, במיוחד אם מדובר בג'נטים צבועים.

השטיפה מתבצעת בתנועות מלמעלה למטה לא בכדי להגיע ל"תוצאה טובה" אלה כי מעבר עם הכפפה בתנועות מעגליות יגרום לסווירלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה לא חידשת כאן כלום,הכל כבר כתוב בדפי הפורום,בנוסף כמו שהבחור מעלי רשם,לגבי התוצאה טובה זה לא בכדי להגיע לתוצאה טובה.

אין הרבה סודות בשטיפה ללא מים,חשוב לעבוד בטכניה מסויימת טעם חומרים מתאימים. onr הוא החומר לשטיפה ללא מים. כמובן מי ששוטף בשטיפה כזאת ״ישלם״את המחיר של הללא מים בסווירלים.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר ציינו מעלי. אין להשאיר את החומר על הג'אנטים ולהמשיך לעיסוקים אחרים, אלא יש לנקות אחד אחד כל ג'אנט עם מברשת ואחד החומרים המומלצים בפורום.

אחרי שמסיימים עם ג'אנט אחד מנקים ממנו את החומר עם מים וממשיכים להבא. (אני פשוט שופכת עליו קצת מים מהדלי של המים הנקיים). אחרי שכל האוטו נקי אני עוברת על הג'אנטים עם קצת ONR מדולל ומטלית לייבוש סופי (כי מהלך השטיפה הג'אנטים יתלכלכו עוד קצת).

 

לגבי החומר שצירפת בקישור, "premium blue", אז הדילול המומלץ הוא 1:4 או 1:3. ז"א על כל 100 מ"ל של חומר נוסיף 300-400 מ"ל של מים, ממש לא פקק אחד ל1.5 ליטר מים.

 

באופן כללי, החומר המומלץ לשטיפה ללא צינור הוא ONR (ר"ת: optimum no rinse).

מרסיסים ONR בדילול המתאים על הפאנל, נותנים לו כחצי דקה להתחיל לפעול ואז ממשיכים לשיטת שני דליים כאשר דלי אחד מכיל ONR מדולל והדלי השני מים נקיים.

כדאי לעבוד חלק חלק, ריסוס-שטיפה-ייבוש.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעצם אתה ממליץ על מיכל של 16 ליטר ? אצלי לאוטו גדול מספיק 3 ליטר, 3.5 ליטר אם אני מתפרע, מעבר לפער המחירים הדי גבוה (40 לעומת 200) צריך גם מקום לאחסן וכו'.

כדלי אפשר בכיף להשתמש בדלי של צבע, ניתן להשיג בחינם בכל אתר בניה.

את שיטת שני הדליים אי אפשר ליישם אם דלי אחד (למרבה ההפתעה).

חומר לג'אנטים, אני נותן לו בערך 15 שניות על הג'אנט לפני שאני מתחיל לשפשף, הוא עלול לעשות נזק אם הוא כ"כ הרבה זמן והוא גם ייתיבש בזמן השטיפה.

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

VERSION 2

 


חלק א': שטיפה חיצונית

 

הכנה לשטיפה: פיזור מים אשר עורבבו עם סבון

 

לשם כך נזדקק למכשיר ריסוס מופעל לחץ אוויר ייעודי לתרכיז סבון. עדיף 5 עד 16 ליטר, בהתאם לגודל הרכב\מספר השטיפות למיכל.

סעדון - מרסס 5L

ג.חיון - מרסס 16L

 

שמפו רכב איכותי.

וויקס - Chemical Guys Citra Wash & Gloss

 

סבון ניקוי\חומר סיכוך.

וויקס - ONR 1G

 

למיכל 5L, נשים חצי פקק של השמפו + חצי פקק של החומר סיכוך ונמלא את המיכל עד 3\4.

לפי רמת הלכלוך על האוטו נמלא יותר\פחות מים, יותר מים = פחות מרוכז = פחות מלוכלך.

נדחוס קצת אוויר ונתחיל בפיזור התרכיז על האוטו.

 

תהליך השטיפה: ניקיון המשטחים

 

נזדקק לכפפת שטיפה ייעודית לשם ניקיון המשטחים.

וויקס - Chemical Guys Extra Thick MultiFiber Wash Mitt

 

נמלא דלי עם מים נקיים לשטיפת הכפפה. עדיף דלי 15 ליטר.

סעדון - דלי 15L

 

כאשר הרכב מלא שמפו, נתחיל את השטיפה מגג הרכב.

נעבוד על כל משטח בנפרד.

נקח את כפפת השטיפה כאשר היא רטובה, נעביר תוך תנועות ישרות (למעלה\למטה או ימין\שמאל) על משטח הרכב. בכך נשמור על הצבע מפני שריטות הנגרמות כתוצאה מסיבוב (Swirls).

חובה לשטוף את הכפפה אחרי כל העברה, בכך נדאג להשאיר את הלכלוך בדלי ואת הכפפה נקייה.

ניתן לרסס שוב את הרכב עם שמפו במידת הצורך.

 

לאחר שטיפת חלקי הרכב נעבור לג'אנטים\צמיגים.

 

לשם פעולה קלה ויעלה מומלץ להשתמש במיכל לחץ של 1.5 עד 2 ליטר.

ג.חיון - מרסס 1.5L

סעדון - מרסס 2L

 

חומר לניקוי ג'אנטים\צמיגים.

וויקס - Chemical Guys Premium Blue

 

מברשת ייעודית לניקוי הג'אנטים.

וויקס - Mothers Well Brush

 

למיכל 2L, נשים פקק של החומר ונמלא את המיכל עד 2\4 (חצי).

נשים לב: אם הסרנו מהג'אנטים את רוב הלכלוך בעזרת השמפו או אם אנו שוטפים את הרכב כל שבוע, נשים חצי פקק.

 

נעבוד על כל ג'אנט בנפרד, נשפריץ מעט חומר נחכה כ 15 שניות לבסוף ננקה בעזרת מברשת ייעודית.

חשוב לזכור לשטוף את המברשת אחרי כל מעבר.

 

תהליך השטיפה: ניקיון עם מים

 

על מנת להקל על התהליך, נשתמש במכשיר ריסוס מופעל לחץ אוויר ייעודי למים נקיים. עדיף 5 עד 16 ליטר, בהתאם לגודל הרכב\מספר השטיפות למיכל.

סעדון - מרסס 5L

ג.חיון - מרסס 16L

 

נרסס מים נקיים על כל רכב על מנת להוריד שאריות סבון ולכלוך. נחזור על הפעולה בהתאם לצורך.

 

סיום השטיפה: ייבוש הרכב

 

למעשה זה השלב החשוב ביותר, לרוב בשלב זה נגרמות כל השריטות והנזקים לצבע ופח הרכב כתוצאה מייבוש\שפשוף אגרסיבי.

 

נזדקק למטלית ייבוש איכותית עם תבנית וופל.

EBAY - מטליות מיקרופייבר, תבנית וופל

 

לאחר שטיפת הרכב עם מים, נתחיל מגג הרכב, "נזרוק" את המטלית על הגג ונמשוך לאט בתנועות ישרות (למעלה\למטה או ימין\שמאל).

בצורה זאת נאסוף 95% מהמים ללא מאמץ.

נסחט את המטלית וננער אותה. נחזור על התהליך בשביל 5% הנוספים.

נחזור על התהליך על כל משטחי הרכב.

 

נשים לב: על משטחים אנכיים (צדי הרכב), נפעיל כח עדין במגע המטלית עם פח הרכב.

להזכירכם המטרה היא לספוג מים ולא "לתקן" לכלוך שלא ירד בשטיפה. ניתן לנקות לכלוך עיקש ע"י חזרה על תהליך השטיפה על המשטח המלוכלך בלבד.

 

במידה וקיים לכלוך שלא ירד בשטיפה ובהינתן שעשיתם שטיפה טובה, מומלץ ליישם את תהליך הניקוי בעזרת פלסטלינה (עליו במדריך אחר).

 

 


חלק ב': ניקיון פנים

 

כעת נעבור לניקוי פנים הרכב.

מומלץ לבצע פעם בחודש או בהתאם לרמת הלכלוך.

 

 

ניקוי: חלונות ומראות

 

מטליות ניקוי חלונות איכותיות.

EBAY - מטליות מיקרופייבר, ניקוי חלונות

 

חומר ניקוי חלונות איכותי.

וויקס - Chemical Guys Glassworkz

 

מרסס 0.5L

סעדון - מרסס 0.5L

 

טרם התחלנו לנקות את הפאנלים של הרכב, תחילה ננקה את החלונות.

בצורה זאת נבטיח כי הלכלוך מהשמשה הקדמית והחלונות לא ייפול על המשטחים שאותם כבר ניקינו.

 

למיכל 0.5L, נשים 4 פקקים של החומר ונמלא מים מזוקקים.

 

נרסס את התרכיז על החלון תחילה מבחוץ, 2 לחיצות, נעבור על החלון עם מטלית וננגב את הלכלוך.

נעבור שוב עם מטלית שנייה\יבשה בשביל להעלים את המריחות.

נחזור על התהליך על החלון מבפנים.

 

את השמשה הקדמית מומלץ להפריד ל 2 משטחי עבודה, חלק הנהג וחלק הנוסע.

 

לא לשכוח לנקות גם את המראות צד, המראה האחורית והשמשה האחורית! :lol:

 

עם התרכיז ניתן לנקות: מסכים, פאנלים עם הברקה (מערכות שמע, מכשירי ניווט, מצלמות דרך), חלונות מושחרים (תנור\מדבקה).

 

 

ניקוי: פאנלים

 

מטליות ניקוי פאנלים איכותיות.

EBAY - מטליות מיקרופייבר, ניקוי פנים 1100GSM

 

חומר ניקוי פאנלים איכותי.

וויקס - Chemical Guy All Clean

 

חומר ציפוי והגנה - ברק גבוה (8) - בריח אננס - פלסטיק\וויינל\גומי.

וויקס - Chemical Guys G6 Hyper Coat

 

חומר ציפוי והגנה - ברק בינוני (7) - בריח "רכב חדש" - פלסטיק\וויינל\גומי.

וויקס - Chemical Guys Silk Shine

 

חומר ציפוי והגנה - ברק מעודן (4) - ללא ריח - פלסטיק\וויינל\גומי. (מומלץ)

וויקס - Chemical Guys Natural Shine

 

מרסס 0.5L - ניקוי פאנלים

סעדון - מרסס 0.5L

 

מרסס 0.5L - ציפוי פאנלים

סעדון - מרסס 0.5L

 

 

שלב 1: ניקיון הפאנלים

למיכל 0.5L, נשים פקק של החומר ניקוי פאנלים ונמלא את המיכל עד הסוף.

 

חשוב: אל תשתמשו בחומר על מסכים\פלסטיקה שקופה\פלסטיקה עם הברקה! אתם עלולים להרוס את שכבת ההגנה המקורית!

למסכים\פלסטיקה שקופה\פלסטיקה עם הברקה נא להשתמש בתרכיז החלונות.

 

ננקה כל פאנל בנפרד, נרסס מעט מהחומר על הפאנל, נחכה 15 שניות ונעבור עם מטלית מייקרופייבר (אדומה) על מנת להסיר אבק ולכלוך.

ננער את המטלית מחוץ לרכב מדי פעם על מנת להוריד ממנה אבק ולכלוך. נחזור על הפעולה בהתאים לצורך.

 

תזכורת: אל תרססו את החומר ישירות על כפתורים, חלקים בהם יש שקעים (מצת) או חלקים בהם קיים זרם חשמלי.

במקרה כזאת נרסס את החומר על המטלית ונטפל במשטח נקודתית.

 

שלב 2: הגנת הפאנלים

 

מומלץ ללכת על ציפוי קרם אשר "מתלבש" על השכב העליונה של המשטח - Chemical Guys Natural Shine.

 

נשים פס של החומר ציפוי והגנה על מטלית מייקרופייבר (כחולה) וניישם על הפאנל.

נחכה 5 דקות.

נעבור עם הצד השני של המטלית על מנת לתת שכבה אחידה ולספוח שאריות חומר.

 

 

ניקוי: שטיחים וכסאות

 

נשאב את השטיחים והכסאות ברכב עם שואב אבק (לא מסובך במיוחד). :razz:

 

נשים לב: כי הפיות של השואב עדינות מספיק לריפוד עליו אנחנו נעבוד.

 

 


חלק ג': תחזוקה שנתית

 

מדי שנה, בעונת המעבר (חורף לקיץ) נבצע מספר טיפולים נוספים על מנת לשמר את שכבת ההגנה של הרכב.

 

ווקס\איטום צבע

 

המשך יבוא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שקלול עלויות:

 

סעדון:

דלי 15L

2 X מרסס 5L

3 X מרסס 0.5L

 

סה"כ: 282 ש"ח

 

EBAY:

3 X מטליות לניקוי חלונות

4 X מטליות לניקוי פנים

2 X מטליות לייבוש

 

סה"כ: $74, 255 ש"ח

 

VIX:

שמפו CG CITRA WASH

חומר ניקוי CG ALL CLEAN

כפפת ניקוי CG EXTRA THICK MULTIFIBER WASH MITT

חומר ניקוי\סיכוך ONR 1G

חומר ניקוי CG VS NATURAL SHINE

מברשת MOTHERS WELLS BRUSH

חומר ניקוי ג'אנטים CG PREMIUM BLUE

חומר ניקוי חלונות CG GLASSWORKZ

 

סה"כ: 584 ש"ח

 

==================================

 

סה"כ: 1,121 ש"ח

 

חוץ מ EBAY אפשר לקבל הנחה של כ 10% כל שאר המוצרים עם מעט מיקוח.

ב VIX לדעתי אפשר גם יותר למה יש להם מרווח רווח ענקי (באתר של CG כל המוצרים נמכרים בהנחה של 20% ומשלוח חינם ושלל מתנות).

במקרה הכי גרוע ניתן להזמין מ CG ישירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שתחזוקת הרכב יקרה להחריד במתכון שלך.

קבל ח"ח על הרמת היוזמה,אבל יש כאן כמה דברים שלא ברורים לי:

שלב1: ניקיון פאנלים.

למסכים\פלסטיקה שקופה\פלסטיקה עם הברקה נא להשתמש בתרכיז החלונות

נניח ומדובר במסך(GPS,דאבל דין בקרת אקלים) למה לרסס בתרכיז לחלונות? האם זה חלון? לצערי לא. החומר שממנו עשוי המסך הינו פלסטיק מסויים שלא מומלץ לנקות איתו עם נוזל לחלונות ולמה. בנוזל לחלונות יש או אלכוהול או אמוניה,ושתי החומרים האלה מזיקים מאוד לפלסטיקים העדינים האלה של המסכים. פלסטיק כזה שמרססים עליו את התרכיז לחלונות מקבל מיד גוון "חלבי" היות והפלסטיק נפגע מהחומר הזה ואז אכלת אותה.

ופה,לניקוי המסכים אני משתמש בתכשיר אחד טוב והוא:מים. כן,קצת מים על המטלית מיקרופייבר,סוחט ומנקה את המסך. זה לא שהוא מלוכלך מבמבה וביסלי,זה בסך הכל שומניות של הידיים.

בנוסף,אני לא הייתי מנקה עם תרכיז לחלונות גם שדולל עם מים מזוקקים, שום חלקי פלסטיק! בגלל שברכב יש הרבה סוגי פלסטיק מחומרים שונים,וחלקם פשוט יפגעו על ידי החומר המתקיף שזה הנוזל לחלונות.

בנוסף אני אגלה לך סוד על החלונות. מכיר את התופעה הזאת שעם הזמן החלונות ברכב(כולל השמשה האחורית והקדמית) תופסות מעין "שומניות" כזאת,ולמה משנה כמה ננקה את זה עדיין זה יראה לא טוב ולא נקי? אז פה נכנסת השיטה שלי לניקיון החלונות הפנימיים.

דלי עם מעט מים וסבון כלים וכפפה,כפפת מיקרופייבר גם כזאת ב4 ש"ח באיביי.

עם מעט סבון כלים מקציפים מים וטובלים את הכפפה, ופשוט "מסבנים" את החלון מבפנים(אפשרי גם מבחוץ לניקיון מושלם) ומנגבים עם מטלית. אחר"כ מנקים כמו שאנחנו רגילים בשיטה הקלאסית עם הנוזל הכחול,וככה החלון יוצא נקי מאוד מאוד. יש לך אישור להוסיף את הטיפ הזה לרשימה שלך.

ניקוי: שטיחים וכסאות

אני מודה,זה בהחלט החלק שאני הכי שונא לעשות-ניקוי שטיחים וכסאות.

הבעיה עם בד,זה "שכלוא" בפנים אבק,וברגע שמרטיבים אותו הוא הופך בוץ שזה =כתם לכלוך, מה עושים כאן.

אז כמו שכתבת,אכן שאיבה זה חובה,לשאוב ליד התפרים של הבד,שם נלכד הרבה אבק ולכלוך, וכמובן כל אחד והשיטה שלו לנקות ריפוד.

השיטה שלי,שעובדת גם על רכב מלוכלך מאוד וגם על רכב נקי מאוד(שלי) זה לעשות פעם בחצי שנה שימוש בתרסיס APC כלשהו לניקוי הריפוד. זה כולל ריסוס APC על שטיחי הרכב,הברשה,שאיבה נוספת,ניקוי המשטח מהחומר וכ'ו. אני משתמש בתרסיס של STP MULTI FOAM CLEANER שעולה רק 32 ש"ח לפחית בנפח 623 מ"ל שעושה עבודה מצויינת בניקוי,חידוש והסרת כתמים.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעריך את ההשקעה,אך מפעולה פשוטה של שטיפת רכב עשית משהו מסובך עם יותר מידי הסברים,בעלות מאוד גבוהה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זאת הדרך שבה אתה מנקה את הרכב שלך ומרוצה, אחלה. אבל לא הייתי קוראת לזה מדריך כי יש כאן המון אי דיוקים בשימוש בחומרים ודילולים לא נכונים.

אני אשתדל להתייחס להכל לפי הסדר.

 

הדילול של citra wash and gloss עפ"י ההוראות באתר הוא 1:4000. ז"א 1 מ"ל שמפו ו4 ליטר מים.

כאשר אתה משתמש בפקק שלהם ככלי מדידה אתה טועה.

הפקק של המוצרים של CG בנפח של 15 מ"ל (מדדתי כרגע עם מזרק), משמע חצי פקק (לא יודעת כמה מדוייק זה יכול להיות) 7.5 מ"ל חומר דורשים הרבה יותר מ5 ליטר מים. תשים לב שדילול מרוכז מידי עלול לפגוע בשכבת ההגנה (אם יש) על הרכב.

שאלה נוספת היא: למה לדלל את החומר עם ONR?

כל אחד מהם יכול לשמש כשמפו בפני עצמו (לשטיפה ללא צינור עדיף ONR בלבד).

 

במה אתה מרטיב את הכפפה כשאתה שוטף? בדלי של המים הנקיים או במיכל שהכנת עם התערובת לpre wash? זה לא ברור מהכתיבה שלך.

 

להשאיר את הרכב עם הסבון עליו (כי אין לנו צינור לשטוף את הסבון שנשאר אחרי שעברנו על כל הפאנלים) בזמן שעוברים לנקות את הגלגלים והג'אנטים, יגרום לסבון להתייבש על הפח.

 

לגבי ניקיון הג'אנטים, גם אני אמרתי את זה כבר קודם וגם ליאור ציין שוב. מנקים לפני שמנקים את כל הרכב, כי הלכלכוך מהם מתפזר על פח הרכב, עדיף שזה יקרה לפני שאנחנו משיקיעים בניקיון שלו.

שוב אני חוזרת לנושא הדילול של החומר לגלגלים.

הדילול המומלץ לפי היצרן הוא 400 מ"ל מים לכל 100 מ"ל של חומר.

אתה ממליץ על פקק של חומר לחצי מיכל (משמשע: 7.5 מ"ל של חומר ל1000 מ"ל מים, דילול חלש אפילו מ1:10) בדילול כזה, אתה לא באמת מקבל חומר פעיל אלא בעיקר מים.

המברשת שצירפת יעילה לניקוי החלק החיצוני של הג'אנט בלבד, לא מתאימה למי שמעוניין להכנס קצת יותר לעומק.

 

לגבי ניקוי השמשות.

לא ראיתי באתר המלצה על דילול של החומר. ככה שלדעתי, החומר מגיע מוכן לשימוש ללא צורך לדלל אותו. אחרת, אתה פוגע ביעילותו.

 

ניקוי וציפוי הפאנלים:

1. לפי הוראות יצרן יש לדלל את all clean לפי 1:20 לפנים הרכב ו1:10 לחלקים חיצוניים.

פקק אחד למיכל של חצי ליטר יוצר דילול של: 15:500, לפי ההוראות צריך לדלל 25 מ"ל של חומר בחצי ליטר מים (25:500=1:20)

2. חומרים כמו G6 ושות' שהצעת, מגיעים מוכנים לשימוש ללא צורך לדלל אותם.

 

דבר נוסף ששמתי לב, אתה אומר לקנות מרסס עבור כל חומר. רוב החומרים שהצעת כאן (של CG) מגיעים בבקבוק עם מרסס מעולה. חלק מהחומרים דורשים דילול לפני הריסוס. מה שאפשר לעשות, זה להעביר את החומר לבקבוק מים רגיל של 0.5 ליטר ואז לדלל בתוך הבקבוק המקורי שהגיע עם המרסס התואם את הכמות הנחוצה לדילול, לקבל חצי ליטר של חומר מוכן לשימוש עם מרסס הרבה יותר טוב מהמרססים שנקנה ב17 ש"ח בחנויות כל-בו.

כמובן לא לדלל חומרים שלא דורשים דילול.

באופן כללי, אני ממליצה לך (ולאחרים) לקנות כמה מזרקים פשוטים (עלות מזרק היא 1.2 ש"ח בבית מרקחת של סופר-פארם) ולעבור למדוד את הכמויות במ"ל ולא בפקקים.

 

הכתיבה שלך יפה ועם קישורים רבים וזה יפה מאוד, אבל התוכן בעייתי. כמו שאמרתי כבר לפני כן, אם אתה מרוצה ממה שאתה עושה זה נחמד, אבל זה לא מדריך לאחרים, כי האינפורמציה בו לא מדוייקת.

עריכה אחרונה על ידי Murzilka

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^ מסכים חוץ מהקטע של הפקקים- יש לכל המוצרים נפח פקק שונה וצריך למדוד עם מזרק כמו שאמרת. ב citrus W&G שלי הפקק הוא של 5 מ"ל בערך וצריך 3 מ"ל לדלי של 12 ליטר. נראה לי שבגרסה החדשה של השמפו הם הגדילו את הפקק ל15 מ"ל

 

דרך נוספת זה פשוט לקרוא את ההוראות שימוש על הבקבוק עצמו (קטע...)

 

ואם אני כבר מתערב פה אז אני גם אגיד שהמרסס חומרי הדברה לא בדיוק נועד לשטוף רכב (הוא מכניס יותר אויר ממה שצריך ולא נותן לחץ כדי באמת לשטוף. זה לא גרניק וכבר עדיף לשטוף עם כפפה ספוגה במים או לשפוך מקומית מבקבוק)

יש מוצרים משתלמים יותר מCG בהרבה מהתחומים שצויינו. אפשר להרכיב סל בסיסי ברמה גבוה שיחזיק לכמה שנים, כולל וקס או אוטם באזור ה-600 ש"ח.

והAPC של CG לא מספיק אגרסיבי נגד שומניות. מעדיף את זה של שופרסל any time (לא מכיר אחרים)

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפ קטן - את הגלגלים מנקים לפני שעוברים לשאר חלקי הרכב. אחרת הרכב יתלכלך שוב כשתגיע לגלגלים (מכל הלכלוך שיעוף )

 

תודה, אשנה את הסדר בגרסה הבא.

 

מסתבר שתחזוקת הרכב יקרה להחריד במתכון שלך.

קבל ח"ח על הרמת היוזמה,אבל יש כאן כמה דברים שלא ברורים לי:

שלב1: ניקיון פאנלים.

למסכים\פלסטיקה שקופה\פלסטיקה עם הברקה נא להשתמש בתרכיז החלונות

נניח ומדובר במסך(GPS,דאבל דין בקרת אקלים) למה לרסס בתרכיז לחלונות? האם זה חלון? לצערי לא. החומר שממנו עשוי המסך הינו פלסטיק מסויים שלא מומלץ לנקות איתו עם נוזל לחלונות ולמה. בנוזל לחלונות יש או אלכוהול או אמוניה,ושתי החומרים האלה מזיקים מאוד לפלסטיקים העדינים האלה של המסכים. פלסטיק כזה שמרססים עליו את התרכיז לחלונות מקבל מיד גוון "חלבי" היות והפלסטיק נפגע מהחומר הזה ואז אכלת אותה.

ופה,לניקוי המסכים אני משתמש בתכשיר אחד טוב והוא:מים. כן,קצת מים על המטלית מיקרופייבר,סוחט ומנקה את המסך. זה לא שהוא מלוכלך מבמבה וביסלי,זה בסך הכל שומניות של הידיים.

בנוסף,אני לא הייתי מנקה עם תרכיז לחלונות גם שדולל עם מים מזוקקים, שום חלקי פלסטיק! בגלל שברכב יש הרבה סוגי פלסטיק מחומרים שונים,וחלקם פשוט יפגעו על ידי החומר המתקיף שזה הנוזל לחלונות.

בנוסף אני אגלה לך סוד על החלונות. מכיר את התופעה הזאת שעם הזמן החלונות ברכב(כולל השמשה האחורית והקדמית) תופסות מעין "שומניות" כזאת,ולמה משנה כמה ננקה את זה עדיין זה יראה לא טוב ולא נקי? אז פה נכנסת השיטה שלי לניקיון החלונות הפנימיים.

דלי עם מעט מים וסבון כלים וכפפה,כפפת מיקרופייבר גם כזאת ב4 ש"ח באיביי.

עם מעט סבון כלים מקציפים מים וטובלים את הכפפה, ופשוט "מסבנים" את החלון מבפנים(אפשרי גם מבחוץ לניקיון מושלם) ומנגבים עם מטלית. אחר"כ מנקים כמו שאנחנו רגילים בשיטה הקלאסית עם הנוזל הכחול,וככה החלון יוצא נקי מאוד מאוד. יש לך אישור להוסיף את הטיפ הזה לרשימה שלך.

ניקוי: שטיחים וכסאות

אני מודה,זה בהחלט החלק שאני הכי שונא לעשות-ניקוי שטיחים וכסאות.

הבעיה עם בד,זה "שכלוא" בפנים אבק,וברגע שמרטיבים אותו הוא הופך בוץ שזה =כתם לכלוך, מה עושים כאן.

אז כמו שכתבת,אכן שאיבה זה חובה,לשאוב ליד התפרים של הבד,שם נלכד הרבה אבק ולכלוך, וכמובן כל אחד והשיטה שלו לנקות ריפוד.

השיטה שלי,שעובדת גם על רכב מלוכלך מאוד וגם על רכב נקי מאוד(שלי) זה לעשות פעם בחצי שנה שימוש בתרסיס APC כלשהו לניקוי הריפוד. זה כולל ריסוס APC על שטיחי הרכב,הברשה,שאיבה נוספת,ניקוי המשטח מהחומר וכ'ו. אני משתמש בתרסיס של STP MULTI FOAM CLEANER שעולה רק 32 ש"ח לפחית בנפח 623 מ"ל שעושה עבודה מצויינת בניקוי,חידוש והסרת כתמים.

 

תודה על התגובה קודם כל אך תשים לב כי מדובר בחומר ניקוי מיוחד GLASSWORKZ אשר אינו מכיל אמוניה או אלכוהול. לפי נושאים שקראתי בפורום של CHEMICAL GUYS מאוד מומלץ לצרכים אלו.

 

לא מומלץ לנקות מסכים\פלסטיקים עם מים מכיוון שמים רגילים מכילים אבנית וחומרים נוספים אשר פוגעים בשכבת ההגנה של הפלסטיק.

חלק מתפקידו של התכשיר היא לפרק את החומרים המזיקים שיש במים.

 

לגבי מחיר, זה עניין אינדיבידואלי.

רשימת החומרים אשר סיפקתי אמורה להספיק לפחות לשנתיים במתכונת של 2 שטיפות כל חודש. החומרים טובים, הציוד אמין והתוצאה בהתאם.

תזכור שקמצנים משלמים פעמיים.

 

אני מעריך את ההשקעה,אך מפעולה פשוטה של שטיפת רכב עשית משהו מסובך עם יותר מידי הסברים,בעלות מאוד גבוהה.

 

הפעולה עצמה מאוד לא מסובכת, הפירוט נועד להסביר למי שחדש לתחום (כפי שהיתי עד לפני שבוע). לגבי המחיר עניתי למעלה.

 

אם זאת הדרך שבה אתה מנקה את הרכב שלך ומרוצה, אחלה. אבל לא הייתי קוראת לזה מדריך כי יש כאן המון אי דיוקים בשימוש בחומרים ודילולים לא נכונים.

אני אשתדל להתייחס להכל לפי הסדר.

 

הדילול של citra wash and gloss עפ"י ההוראות באתר הוא 1:4000. ז"א 1 מ"ל שמפו ו4 ליטר מים.

כאשר אתה משתמש בפקק שלהם ככלי מדידה אתה טועה.

הפקק של המוצרים של CG בנפח של 15 מ"ל (מדדתי כרגע עם מזרק), משמע חצי פקק (לא יודעת כמה מדוייק זה יכול להיות) 7.5 מ"ל חומר דורשים הרבה יותר מ5 ליטר מים. תשים לב שדילול מרוכז מידי עלול לפגוע בשכבת ההגנה (אם יש) על הרכב.

שאלה נוספת היא: למה לדלל את החומר עם ONR?

כל אחד מהם יכול לשמש כשמפו בפני עצמו (לשטיפה ללא צינור עדיף ONR בלבד).

 

במה אתה מרטיב את הכפפה כשאתה שוטף? בדלי של המים הנקיים או במיכל שהכנת עם התערובת לpre wash? זה לא ברור מהכתיבה שלך.

 

להשאיר את הרכב עם הסבון עליו (כי אין לנו צינור לשטוף את הסבון שנשאר אחרי שעברנו על כל הפאנלים) בזמן שעוברים לנקות את הגלגלים והג'אנטים, יגרום לסבון להתייבש על הפח.

 

לגבי ניקיון הג'אנטים, גם אני אמרתי את זה כבר קודם וגם ליאור ציין שוב. מנקים לפני שמנקים את כל הרכב, כי הלכלכוך מהם מתפזר על פח הרכב, עדיף שזה יקרה לפני שאנחנו משיקיעים בניקיון שלו.

שוב אני חוזרת לנושא הדילול של החומר לגלגלים.

הדילול המומלץ לפי היצרן הוא 400 מ"ל מים לכל 100 מ"ל של חומר.

אתה ממליץ על פקק של חומר לחצי מיכל (משמשע: 7.5 מ"ל של חומר ל1000 מ"ל מים, דילול חלש אפילו מ1:10) בדילול כזה, אתה לא באמת מקבל חומר פעיל אלא בעיקר מים.

המברשת שצירפת יעילה לניקוי החלק החיצוני של הג'אנט בלבד, לא מתאימה למי שמעוניין להכנס קצת יותר לעומק.

 

לגבי ניקוי השמשות.

לא ראיתי באתר המלצה על דילול של החומר. ככה שלדעתי, החומר מגיע מוכן לשימוש ללא צורך לדלל אותו. אחרת, אתה פוגע ביעילותו.

 

ניקוי וציפוי הפאנלים:

1. לפי הוראות יצרן יש לדלל את all clean לפי 1:20 לפנים הרכב ו1:10 לחלקים חיצוניים.

פקק אחד למיכל של חצי ליטר יוצר דילול של: 15:500, לפי ההוראות צריך לדלל 25 מ"ל של חומר בחצי ליטר מים (25:500=1:20)

2. חומרים כמו G6 ושות' שהצעת, מגיעים מוכנים לשימוש ללא צורך לדלל אותם.

 

דבר נוסף ששמתי לב, אתה אומר לקנות מרסס עבור כל חומר. רוב החומרים שהצעת כאן (של CG) מגיעים בבקבוק עם מרסס מעולה. חלק מהחומרים דורשים דילול לפני הריסוס. מה שאפשר לעשות, זה להעביר את החומר לבקבוק מים רגיל של 0.5 ליטר ואז לדלל בתוך הבקבוק המקורי שהגיע עם המרסס התואם את הכמות הנחוצה לדילול, לקבל חצי ליטר של חומר מוכן לשימוש עם מרסס הרבה יותר טוב מהמרססים שנקנה ב17 ש"ח בחנויות כל-בו.

כמובן לא לדלל חומרים שלא דורשים דילול.

באופן כללי, אני ממליצה לך (ולאחרים) לקנות כמה מזרקים פשוטים (עלות מזרק היא 1.2 ש"ח בבית מרקחת של סופר-פארם) ולעבור למדוד את הכמויות במ"ל ולא בפקקים.

 

הכתיבה שלך יפה ועם קישורים רבים וזה יפה מאוד, אבל התוכן בעייתי. כמו שאמרתי כבר לפני כן, אם אתה מרוצה ממה שאתה עושה זה נחמד, אבל זה לא מדריך לאחרים, כי האינפורמציה בו לא מדוייקת.

 

הסיבה העיקרית לערבוב ONR יחד עם CITRA היא תוצאת הSHINE ש ONR מספק.

בנוסף ONR מאוד יעיל לפירוק לכלוך בחיבורים של הגומיות עם הפח.

לגבי הדילול אשנה לרבע פקק מכל חומר.

 

הכפפה מורטבת ע"י מים נקיים מהדלי. השטיפה של הכפפה נעשית בדלי עם מים נקיים.

 

אשמח אם תפרטי את מנות הדילול אתם היית ממליצה.

מנות הדילול אשר ציינתי הם ע"פי המלצות מהפורום של CG, אם תראי את הסרטים שלהם הם מציינים בבירור כי הדילול ניתן לקבוע לבד ע"פי רמת הלכלוך או תדירות השטיפות.

 

לגבי זמן, כל שלב א' לוקח 20 דק' והסבון לא מספיק להתייבש. למעשה הרכב שטוף כבר לאחר 10 דק', בנוסף 5 דק' על ג'אנטים ו- 5 דק' על ייבוש.

 

@דילול חומרים באריזה עם שפריצר

ישנם חומרים אותם ניתן לדלל וישנם כאלה אשר לא ניתן לדלל. צריך לשים לב למה שכתבתי ולמה שכתוב על החומר שקניתם.

לגבי שימור פנים, המלצתי על הקרם בדיוק מהסיבה הזאת - מרוכז, מתפשט טוב, חסכוני ומספיק להמון זמן.

 

 

@מטרת המדריך

מטרת המדריך היא שטיפה יעילה של הרכב ללא ברז מים זורמים וללא שימוש בחשמל (שטיפה בקיטור).

עלות היא לא המטרה העיקרית. שימו לב כי בחרתי בחומרים מאוד טובים (ויקרים), ציוד מאוד אמין (ויקר) וגם לא חסכתי על שום פרט - לכן גם השטיפה (כולל הכל) נעשית ב20 דק' בלבד.

התמהילים ד"א מספיקים למספר שטיפות, הדבר היחיד שבתכלס צריך למלא כל פעם זה הדלי עם המים הנקיים.

 

@השוואת עלויות

 

תחזוקת רכב שנתית (מכון טוב)

עלות שטיפת מכון פעמיים בחודש = 100 ש"ח (1200 ש"ח בשנה)

טיפול דיטיילינג במכון (פנים וחוץ) = 500 ש"ח לשנה

 

סה"כ לשנה באחזקה רגילה = 1700 ש"ח

 

תחזוקת רכב שנתית (עצמאית)

חומרים לשנתיים = 901 ש"ח (450.5 ש"ח לשנה)

ציוד חד פעמים (מיכלי ריסוס) = 220 ש"ח

 

סה"כ לשנה באחזקה עצמאית = 450.5 ש"ח + 220 ש"ח חד פעמי לשנה-שלוש הראשונות

 

 

לא שיכללתי את עלות הזמן (שעתיים בחודש). כמובן שאין מה לדבר על התוצאות בין 2 שיטות האחזקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...