Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קנס בגרמניה


booki222
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4585 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

אז ככה לפני חצי שנה קיבלתי קנס ברכבת בגרמניה, אחרי יומיים קיבלתי עוד אחד.

לא שילמתי אותם, השאלה היא האם זה יעלם איכשהו או שכדאי לי להתרחק מגרמניה.

או שכדאי לי להתרחק מאירופה?

יש מישהו שיודע מה קורה עם זה??

 

תודה,

פורסם

יעלם זה ממש לא. שום דבר לא סתם ככה נעלם. לך תשלם, שום סכום כסף לא שווה את זה שתשכח מזה, תגיע לחופשה באירופה והופ, מעוכב בגלל קנס מטופש שלא שילמת. יהרוס לך הכול.

I Ride Because I Really Like Dessert

פורסם

אי החזקה בכרטיס נסיעה...סביב ה-40 יורו (בכלל בתחבורה ציבורית).

 

איני יודע לענות לשאלת פותח השרשור. אבל האם הסיכוי שמשהו יקרה אכן שווים סכום כזה?

פורסם

מן הסתם לא שילם או לא תיקף כרטיס. נושא תיקוף הכרטיסים עלול לבלבל זרים, ביחוד ישראלים שאינם רגילים לשיטת התשלום בתח"צ האירופית, שבה רכישת הכרטיס אינה מספיקה, ויש לתקף אותו בכניסה לרכב או לתחנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שטו תיקוף? לא נתקלתי בזה בגרמניה (וגם לא באנגליה ושבדיה לצורך הענין).

היום כמעט בכל תחנה יש מכונה אוטומטית שמנפיקה כרטיס שמתאים לנסיעה שאתה מגדיר לה.

 

מה שכן, לאוב אין מחסום שצריך לעבור עם הכרטיס, ורובה של המערכת מתבססת על צייתנות מטעם הנוסעים. לא משהו שיעבוד במיוחד בארץ. מצד שני קראתי שגם בגרמניה עומד האחוז הממוצע של מתחמקים מתשלום על כ-3.5% מכלל הנוסעים.

 

מאחר ולא נתקלתי בסוגיה - חשבתי שזהו קנס שעליך לשלם במקום מול הכרטיסן. האם נלקחו ממך פרטים כלשהם על מנת להנפיק את הדו"ח ולשלוח בדואר? אם כן, אילו?

פורסם

תיקוף (validation) הוא הליך שבו אתה נותן לכרטיס תוקף: הכרטיס נרכש במכונה שאינה מטביעה עליו תאריך ושעה, ואתה יכול לרכוש מספר כרטיסים מראש. בכל נסיעה (או תקופה, לכרטיס תקופתי) עליך להטביע עליו חותמת עם תאריך ושעה של תחילת הנסיעה, והכרטיס תקף לזמן מסויים מרגע הטבעה, בהתאם לסוג הכרטיס. יש מדינות בהן ההליך מתבצע בדרך אלקטרונית, משהו בדומה לרב-קו אבל בלי פיסת הנייר המודפסת במכשיר.

באירופה התיקוף נעשה בדרך כלל במכשיר בכניסה לרכב (באוטובוס ובחשמלית) או לתחנה (ברכבות), אבל יש מקומות בהם אפשר לגבל את החותמת גם מהנהג. אולי הירושלמים יסבירו איך מתקפים כרטיסים ברק"ל, ובקרוב החיפאים - במטרונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בתור מישהו שעובד בחברת השכרה ומתעסק בזה יום יום זה לא ייעלם

ואף מניסיון קודם, במדיה ולא תשלם בפעם הבאה שתנסה להיכנס לאירופה יש סיכוי טוב מאוד שתיעצר בשדה (כבר קרה עם לקוח)

ממליץ לך לשלם בבנק הדואר או באינטרנט

S2k4life

 

"S2000, Its not a car Its a life style"

פורסם

לחיות עם מצפון נקי ושקט שווה הרבה יותר מ-40 יורו.

 

טעית? חטאת? היה הוגן וקבל על עצמך את העונש. שלם בלי קשר לנסיעות עתידיות לגרמניה.

The older you get, the better you used to be

פורסם

ספריאל אם אני לא טועה התיקוף לא קיים לגבי כרטיס חופשי-יומי, מה שכן כשהייתי במינכן נסעתי כל היום ברכבת התחתית(וגם פעמיים בעילית) וראיתי אולי 2-3 אנשים מתוך מאות שהעבירו כרטיס. לפעמים גם ליד שוטרים, גם כשבדקו אותנו כרטיסנים - לא התייחסו לתיקוף שלא היה(מדבר על רכבת עירונית) הייתי ממליץ לשלם את הקנס, לא נעים לחזור ולקבל בראש

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם
שטו תיקוף? לא נתקלתי בזה בגרמניה (וגם לא באנגליה ושבדיה לצורך הענין).

היום כמעט בכל תחנה יש מכונה אוטומטית שמנפיקה כרטיס שמתאים לנסיעה שאתה מגדיר לה.

 

מה שכן, לאוב אין מחסום שצריך לעבור עם הכרטיס, ורובה של המערכת מתבססת על צייתנות מטעם הנוסעים. לא משהו שיעבוד במיוחד בארץ. מצד שני קראתי שגם בגרמניה עומד האחוז הממוצע של מתחמקים מתשלום על כ-3.5% מכלל הנוסעים.

 

מאחר ולא נתקלתי בסוגיה - חשבתי שזהו קנס שעליך לשלם במקום מול הכרטיסן. האם נלקחו ממך פרטים כלשהם על מנת להנפיק את הדו"ח ולשלוח בדואר? אם כן, אילו?

 

בצרפת, אתה אמור לשלם את הקנס מול הכרטיסן אך אם אתה לא יכול לשלם (חוסר במזומנים וכו'...) לוקחים ממך את הפרטים אוני מאמין שהם שולחים קנס בדואר, הקנס ד"א עומד כל 45 יורו אם אנני טועה. לגבי עניינו של פותח האשכול, אילו פרטים לקחו ממך בעת נתינת הקנס ?

פורסם
ספריאל אם אני לא טועה התיקוף לא קיים לגבי כרטיס חופשי-יומי, מה שכן כשהייתי במינכן נסעתי כל היום ברכבת התחתית(וגם פעמיים בעילית) וראיתי אולי 2-3 אנשים מתוך מאות שהעבירו כרטיס. לפעמים גם ליד שוטרים, גם כשבדקו אותנו כרטיסנים - לא התייחסו לתיקוף שלא היה(מדבר על רכבת עירונית) הייתי ממליץ לשלם את הקנס, לא נעים לחזור ולקבל בראש

 

התיקוף קיים לגבי כרטיס כזה, לפחות במערכות שאני מכיר (ברלין ומינכן): אתה קונה את הכרטיס במכונת כרטוס, ואז מתקף אותו בתיבה שבכניסה לאוטובוס\חשמלית\רציף הרכבת. מכשיר זה מטביע חותמת עם התאריך והשעה. הרי אם לא תבצע את הפעולה תוכל להשתמש גם למחרת וכעבור יומיים וכו', או לאפשר למישהו אחר להשתמש בהם. לכן דין נסיעה בכרטיס לא מתוקף (ללא החותמת) כדין נסיעה ללא כרטיס.

אני מניח שהאנשים שאליהם התיחסת הם בעלי שני סוגי כרטיסים:

1. חופשי יומי או אחר לתקופה קצרה, שכבר תיקפו את הכרטיס יותר מוקדם.

2. בעלי פאסים לתקופות ארוכות, שבהם יש גם מסמך מזהה עם תמונה, והם תקפים לתקופה מוגדרת (חודש, רבעון או שנה) ואי אפשר להעבירם לאחר כיון שהם אישיים ומזוהים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
התיקוף קיים לגבי כרטיס כזה, לפחות במערכות שאני מכיר (ברלין ומינכן): אתה קונה את הכרטיס במכונת כרטוס, ואז מתקף אותו בתיבה שבכניסה לאוטובוס\חשמלית\רציף הרכבת. מכשיר זה מטביע חותמת עם התאריך והשעה. הרי אם לא תבצע את הפעולה תוכל להשתמש גם למחרת וכעבור יומיים וכו', או לאפשר למישהו אחר להשתמש בהם. לכן דין נסיעה בכרטיס לא מתוקף (ללא החותמת) כדין נסיעה ללא כרטיס.

אני מניח שהאנשים שאליהם התיחסת הם בעלי שני סוגי כרטיסים:

1. חופשי יומי או אחר לתקופה קצרה, שכבר תיקפו את הכרטיס יותר מוקדם.

2. בעלי פאסים לתקופות ארוכות, שבהם יש גם מסמך מזהה עם תמונה, והם תקפים לתקופה מוגדרת (חודש, רבעון או שנה) ואי אפשר להעבירם לאחר כיון שהם אישיים ומזוהים.

 

100% צודק.

 

בנסיעה האחרונה שלי למינכן נתפס בחור ללא כרטיס בתחתית (MVG) ונלקחו פרטיו.

 

מה שכן הבודקים (צמד בחורים צעירים) היו על "אזרחי" ובהחלט ניכר שאנשים לא היו מופתעים לביקורת פתע אשר התבצעה במקום.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

תודה Sperial. פשוט עוד לא נתקלתי בענין עד כה. כל כרטיס שהדפסתי היה כבר מוטבע עם תאריך ושעה.

ושאר ההסברים פה העלו את האפשרויות למצב כזה.

 

פותח השרשור, אנא ספק פרטים נוספים לגבי המקרה.

×
×
  • תוכן חדש...