Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גבר,החלפת כבר פלאנץ' השנה? כדאי! ההוראות בפנים


eladns

פוסטים מומלצים

אגב, כתוב על הדוד לא להחליף אוגן ללא מגנזיום, מה זה אומר?

קרא כאן

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?550240-%D7%93%D7%95%D7%93-%D7%A9%D7%9E%D7%A9-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%AA%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%AA/page5

 

והמשמעות היא שתצטרך לקנות אוגן (פלנג') זול וחפיף בחנות על ידך ואז להשיג חתיכת אלקטרודת מגנזיום ולרתך אותה לאוגן, וזאת לפני שאתה פותח את הדוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שלא ממש מתאים לי להסביר לך כשאינך טורח לקרוא את השרשור שהפניתי אותך אליו.

'אה? מה?' אינם תחליף להשקעת 10 דקות מזמנך היקר בקריאה.

 

בכל זאת אנסה להסביר בתקווה שלא יאזל לך הדלק ותצליח להפנים את המשפטים הבאים:

האלקטרודה איננה חיונית אם אינך רוצה למקסם את חיי הדוד אצלך.

כל הפלנג'ים הנמכרים בחנויות החפיף כמו הום סנטר ובחנויות השכונתיות אינם כוללים אלקטרודה כזו ולו טרחת לקרוא את השרשור היית מבין שבהכללה, גם כל הפלנג'ים שירכיבו לך טכנאי החפיף המצויים לא מכילים כזו אלקטרודה.

היא קיימת בדוד חדש ותקני, והמדבקה על הדוד באה להבהיר שיש בה צורך, רק שלא מובהר למה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חס וחלילה, לא זלזלתי בדבריך ואני מעריך מאוד את עזרתך. כן קראתי את השרשור ההוא, רק לא קיבלתי תשובה ממנו האם מגנזיום זה משהו שהוא חובה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, הבנת כבר שזו לא חובה. אבל בכל זאת המגנזיום יאריך את חיי הדוד.

אז קבל עיצה שאני שונא לתת אבל שבמקרה שלך עדיפה בהרבה מלא כלום.

 

אתה צריך שאלקטרודת המגנזיום תחובר חשמלית לגוף הדוד באופן שלא יפגום בציפוי הקיים ושיאפשר את החלפתה.

האלקטרודה הזו עשויה מליבה של מוט ברזל בקוטר של נניח 5 מ"מ ועליו יצוק שרוול של מגנזיום נניח בקוטר של 2.5 ס"מ.

הפרקטיקה המקובלת היא לחשוף קטע מליבת הברזל ע"י קילוף קטע של המגנזיום ואת ה'זנב' שנחשף לרתך לפלנג'. את הריתוך יש לבצע כך שהאלקטרודה תמוקם מחוץ למאיץ באופן שיהיה קו ראייה ישיר להיקף הפנימי של הדוד, אחרת המיסוך של המאיץ יפגע אנושות באפקט ההגנה.

ועכשיו, כשהפלנג' אצלך ביד הרכב זמנית את המאיץ על גוף החימום ושאל את עצמך - לאן אני יכול לחבר את זנב האלקטרודה כך שיתקיימו התנאים שמניתי?

התשובה הברורה היא לקשור אותו לצינור התרמוסטט. חשוב שבאזור החיבור של זנב הברזל לצינורית התרמוסטט לא יהיה ציפוי הגנה או צבע. איך לקשור? לא טוב לערב מתכות שונות בחיבור ולכן הכי נכון לרתך. אבל אם אין לך יכולת כזו אז קנה בנד נירוסטה, חשוף קטע קצת יותר ארוך של ליבת הברזל והדק אותו לצינור של התרמוסטט. יתכן שהבנד יתפורר בגלל המגע בברזל אבל זה עדיף על כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה וההסברים, אני מאוד מעריך את זה. זה תמיד עניין עלות/תועלת והבניין שבו אני גר הולך בקרוב לפינוי בינוי כך שאני לא בטוח עד כמה אני רוצה להשקיע בריתוך מגנזיום. כמובן שאם הייתי גר בדירה חדשה ודוד חדש שעליו אני רוצה לשמור לאורך שנים הייתי מבצע את העצה שלך.

אני אקנה פלאנג' רגיל ובמידה הצורך פשוט אחליף אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שהדוד חייב להיות מוארק.

בזמן העבודה נתק את המתח לדוד.

חוץ מזה יתכן בבניין ישן שההארקה לא באמת מחוברת לאדמה כך שהחוט הזה בעצם תחת מתח, חלקי או מלא. לכן הקפד לנעול נעליים מבודדות, אל תעבוד על גג רטוב והשתמש בכלים מבודדים כמו מסיר בידוד בעל שרוולי בידוד בידיות וכדומה.

חשמל הוא עבד טוב ואדון רע ולכן היה זהיר.

בכל מקרה נצל את ההזדמנות לבדוק שיש לך ממסר פחת ושהוא תקין.

אם תתקל בתופעה מוזרה שלאחר חיבור ההארקה הפחת קופץ או שהדוד מחשמל הזמן חשמלאי ואל תסתכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

מעדכן לטובת מי שירצה לקנות פלאנץ עם אלקטרודת מגנזיום במקום להתחיל לרתך.

מצאתי פלאנץ כזה אצל יצרן הדוד שלי ראנד חברה בבעלות אמישראגז שמייצרת פלאנצ'ים בפתח תקוה. עלה לי יקר לעומת פלאנץ תחליפי רגיל. (הרגיל החל לנזול אחרי שנה וחצי מכוון גוף חימום והשרוול של התרמוסטט)

 

 

פלאנץ כולל תרמוסטט 200 שקל כולל מע"מ.

uploadfromtaptalk1426157483509.jpg

uploadfromtaptalk1426157552520.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לא רע, במקום לרתך את המגנזיום לפלאנץ' עצמו, הוא מחובר עם מוט מאריך. נראה לי שזה ישפר את קו הראיה שלו לכל חלקי הדוד.

נוסף על כך, היות והוא מוברג ולא מרותך, תיאורטית אפשר להחליף אותו אם הוא יגמר לפני גוף החימום והפלאנץ'.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את הצורך של המוט מגנזיום לשמירה על ציפוי הדוד.

מישהו יכול להסביר איך הוא מגן בפועל?

 

קודם כל לא 'המוט מגנזיום' אלא 'מוט המגנזיום'.

 

מעבר לכך, המגנזיום לא שומר על הציפוי אלא מקטין את החלדת הדופן הפנימית של הדוד לאחר שהציפוי מתבלה.

אם הציפוי במצב חדש המגנזיום כמעט לא יתכלה - כמעט ואין התמוססות שלו.

כשהציפוי נסדק/מתקלף וכדומה, קיר הברזל נחשף ואז המגנזיום מתמוסס ומגן על הדוד כדי שלא יחליד. אם הדופן תאכל הדוד מת, והחלפת פלנג' כמובן לא תעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה מבוססת על קטעי דברים שליקטתי לאורך זמן, וללא אחריות.

סיפר לי פעם מתקין דוודים שיצא לו לפגוש מישהו שיצר לעצמו דוד מדופן נירוסטה עבה שאכן חי הרבה עשרות שנים ללא שום בעייה.

 

ככל שסופר לי הניסיון של סולתם לייצר דוד נירוסטה נכשל בגלל שהם השתמשו בקליפת נירוסטה דקה שנארזה בדוד מפח פלדה חשופה. ההסבר שאני קיבלתי הוא שהתקן מחייב עובי דופן של 4 מ"מ והוא לא הותאם לחומר הנירוסטה שחזקה בהרבה מפלדה דלת פחמן רגילה. היות ולייצר דוד מקליפת נירוסטה של 4 מ"מ גם קשה מאד וגם יקר מאד, סולתם התחכמו וחילקו את העובי לנירוסטה דקיקה ולפח שחור עבה. הם רק שכחו את העובדה שבכך נוצר תא גלווני. הם עוד התעלו על עצמם וציידו את הדוודים בגופי חימום שנעשו מצינור נחושת. אז את השטוזה הראשונה הם חטפו כשתוך חודשים בודדים גופי החימום נאכלו והתקצרו, ואז הם נכנסו להשקעה לא קטנה של החלפת הגופים בכל הדוודים שנמכרו. אבל זה עוד כלום לעומת הנזק שהם חוו כשהדוד עצמו נאכל בגלל המגע בין הנירוסטה לפח השחור החשוף. אם אתה רוצה להצמיד 2 מתכות בעלות פוטנציאל אלקטרוכימי שונה זו לזו אתה חייב לבודדן חשמלית זו מזו, אחרת תיווצר סוללה ואחת המתכות תעלם.

מזכיר לי שמישהו שלא אזכיר בשם השתמש בשימסים מפליז לשיוור מנועים באתר התפלה. מי הים שתמיד מצליחים איכשהו לדלוף הם אלקטרוליט מעולה ותוך זמן קצר לא נשאר הרבה מהשימסים מפליז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...