Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גבר,החלפת כבר פלאנץ' השנה? כדאי! ההוראות בפנים


eladns

פוסטים מומלצים

כמה שנים שרת הפלאנץ' פירקת?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שיגידו שיש לך ביד יצירת אומנות שכדאי שתיבנה סטנד מעוצב בשבילו ותעמיד אותו בסלון :-).

Peagaut 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנינת האומנות הזאת החזיקה 3 שנים

 

 

מצב סטנדרטי עם המים שיש לנו בארץ. אם היה לך מאיץ, היה יותר מעניין - כל המכלול של גוף חימום והמאיץ הופכים ליחידה אחת מלאה באבנית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז גם אני החלפתי פלאנץ אתמול , בדוד כרומגן בן 8 שנים שדולק ללא הפסקה (מצ"ב תמונה של כמות האבנית שהיתה בדוד), הפלאנץ הישן היה מורכב ללא המאיץ (שהבנתי שמאיץ גם את הבלאי), ולכן גם את החדש הרכבתי בלעדיו.

שתי שאלות:

1. הפלאנץ הקודם היה מסוג "פלא חום" , והחדש הוא רגיל של ספק סחר, האם הדבר יקצר את חיי הדוד?

2. שרכשתי את הפלאנץ בהום סנטר, נתקלתי בפטנט הבא: http://www.bi-energy.co.il , שלכאורה אמור להאריך את חיי הדוד ולהפוך את התחזוקה לקלה יותר , מישהו ניסה?

 

 

c3624b324b9de46b23ba111b03a01c0b.jpg

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז גם אני החלפתי פלאנץ אתמול , בדוד כרומגן בן 8 שנים שדולק ללא הפסקה

...

הפלאנץ הישן היה מורכב ללא המאיץ (שהבנתי שמאיץ גם את הבלאי), ולכן גם את החדש הרכבתי בלעדיו.

 

אם הדוד מופעל ברציפות, אז אין לך שום תועלת ממאיץ בכל מקרה.

אם הדוד מופעל ברציפות (2) כדאי להחליף החלפת מנע את הטרמוסטט, אם הוא לא הוחלף, כי הוא עובר חיים לא קלים.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא החלפתי את הטרמוסטט, ההחלפה שלו היא מאוד פשוטה , ולא מצאתי סיבה להחליף אותו כל עוד הוא עובד .

עדיין מסקרן אותי הesb , אף אחד לא שמע על זה? ראיתי שיש דגם שלהם בהספק של 3500 וואט .

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הדוד מופעל ברציפות כדאי להחליף החלפת מנע את הטרמוסטט, אם הוא לא הוחלף, כי הוא עובר חיים לא קלים.

מבקש להזכיר או להוסיף שטרמוסטט תקני הוא בעצם 2 טרמוסטטים בגוף אחד. הראשון הניתן לויסות מכתיב טמפרטורת ניתוק/חיבור מחדש. השני מכוון מראש מבית החרושת ולא ניתן לשינוי, ובא להגן על הדוד מפני טמפרטורת יתר. כשהוא מנתק הוא לא חוזר למצבו הרגיל, המוליך.

לפחות בזה שאני בחנתי ניתן היה לרסט את הטרמוסטט ההגנתי הזה מבעד לנקב בגוף הפלסטי של הטרמוסטט אבל אני לא בטוח שזה נכון גם היום.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין מסקרן אותי הesb , אף אחד לא שמע על זה? ראיתי שיש דגם שלהם בהספק של 3500 וואט .

לצערי לא פגשתי עדיין מישהו שהוא בעל ניסיון עם אביזר כזה.

לא ראיתי שיש לו הגנה בפני חימום יתר. יש לו טרמוסטט?

הרעיון של חימום מים נפרד נשמע נחמד, אבל השאלה היא האם באמת האבנית נפרדת ושוקעת על קרקעית האביזר כפי שמוצג בפרסומת. אם תבודד היטב את קו המים החמים העולה לדוד בחלקו העליון, אם יש לך חוטי הזנה מספיק עבים להזין גוף חימום של 3500 וואט ואם האבנית אכן נפרדת זה נראה לי רעיון.

רק שבדודים רגילים נקודת הכניסה של המים החמים מהקולטים נוטה להיסתם ממשקעי אבנית, זו תקלה נפוצה. אז עקרונית גם האביזר הזה חשוף לאותה צרה אף כי החימום המרוכז צפוי לגרום לזרימה טרמוסיפונית חזקה מאד, כך שאולי האבנית תיגרף ולא תשקע.

דרך אגב, ממה עשוי הגוף של אביזר זה? אם הוא לא פלסטי אז גם הוא חשוף לקורוזיה מהמים החמים שהוא מייצר ולא נראה לי שיש בו מקום להגנה קטודית.

אה, ועוד משהו. האביזר מזרים מים חמים לכניסת הדוד ובמקביל גם ליציאת הקולטים. היות וכנראה אין שסתום חד-כווני בקו הקולטים חלק מהמים החמים שנוצרים עלולים לזרום לתוך הקולטים, יצטננו בתוכם (הרי יש להם שטח החלפת חום עצום ביחס לנפח הצנרת בתוכם) וזה אומר שאחוז שאינני יודע להעריך מהמים שהשקעת בחימומם יגדיל את האנטרופיה ללא תועלת לך. התופעה הזו תלויה במיקום היחסי של הקצה העליון בקולטים בהשוואה לכניסת המים לדוד ותלויה בראש של מתקין הדוודים. אז צריך להביא זאת בחשבון. בסרטון אומנם רואים שהאביזר מותקן כולו מעל למפלס הקולטים ואז אין בעיה.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
WOW!

 

אצלי אני מחכה לקצת פחות קרה.

נפלתי על אחלה מחיר לפלאנג' אבל - 49 ש"ח (באלמוג ציוד טכני במפרץ חיפה).

 

יום שישי החלפתי סוף סוף.

הופתעתי מהמצב הטוב של גוף החימום - לאחר כ-8-10 שנים.

מה שכן, הקערית פלסטיק הייתה מלאה מים ולכן הדוד קיצר.

 

גם הברגים החלודים היו זוועה לפתוח. אבל קצת מכות פטיש וזה הסתדר.

 

לדעתי חשוב מאוד - WD40 ובוקסה 14 עם מאריך או שניים (לי היה רק מפתח - לא נוח בעליל).

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניגשתי לפרק את גוף החימום, מכיוון שלוקח לו שעות לחמם, ואז יש מים לכמה דקות בלבד.

 

יש גוף חימום שלא דומה לאף אחת מהתמונות שצורפו, ולכן לא פירקתי אותו על מנת לא להשאר בלי חימום מים בכלל.

 

איזה גוף חימום זה? מה שמו?

 

ניתן להרכיב במקומו גוף חימום רגיל, או צריך לקנות זהה?

 

תודה.

 

פלנג.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה התרמוסטט. גוף החימום מאחוריו.

 

נכון, רק שבניגוד לטרמוסטט רגיל, הוא לא יוצא במשיכה אלא מקובע אכשהו (אולי בעזרת האום שמבצבץ מאחוריו?).

 

חשבתי לפרק את כל הפלאנג' כדי לבדוק, אבל לא רציתי להשאר בשישי בלי מים חמים בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...