Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4700 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים ברשותי פורד מונדאו 2006 עם 115,000 ק״מ וכבר פעמים שהולך לי האלטרנטור,לפני 10 חודשים

האלטרנטור שופץ ואתמול שוב נידלקה לי נורת טעינה.

חשוב לציין בזמן שאני לוחץ גז הנורה נכבת וכאשר אני מרפה מהדוושה היא נדלקת שוב לאחר 5 שניות.

מה אפשר לעשות בנידון אני יודע שזאת המחלה של הרכב הזה אבל אין פיתרון לבעיה הזו ?

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם

1. לרכוש מפירוקיה אלטרנטור מרכב שנסע מעט קילומטריםץ

2. לרכוש אחד חדש.

3. לחפש משפץ אלטרנטורים אשר משפץ את האלטרנטור בחלקים מקורים או שווה ערך למקורים. נסה את חבר הפורום רוניסטארט אשר טוען לשיפוץ בחלקים מקורים במידה והלקוח מבקש זאת.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=4004382#post4004382

איזה כייף לי :)

  • ספונסר פורום
פורסם

יש משפץ אלטרנטורים מצוין בשם רוני סטרטרים אבל הוא יושב בתל-אביב. הוא משפץ ברמה גבוהה מאוד ונותן אחריות ארוכה לאלטרנטורים שהוא משפץ. צור איתו קשר ובדוק האם הוא יכול לשלוח לך את האלטרנטור לחיפה.

פורסם
שלום חברים ברשותי פורד מונדאו 2006 עם 115,000 ק״מ וכבר פעמים שהולך לי האלטרנטור,לפני 10 חודשים

האלטרנטור שופץ ואתמול שוב נידלקה לי נורת טעינה.

חשוב לציין בזמן שאני לוחץ גז הנורה נכבת וכאשר אני מרפה מהדוושה היא נדלקת שוב לאחר 5 שניות.

מה אפשר לעשות בנידון אני יודע שזאת המחלה של הרכב הזה אבל אין פיתרון לבעיה הזו ?

 

הבעיה שאתה מתאר זה כנראה ה"ווסת". לדעתי תעשה בדיקה מעמיקה שאולי יש משהו ש"מקצר" אותו. אולי המצבר לא במייטבו. או שבאמת השיפוץ לא היה משהו.

כל סוף הוא התחלה חדשה, העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה...

פורסם

אם הבעיה היא בסל"ד סרק בלבד, יש לבדוק שסל"ד הסרק בתקן. שאינו נמוך באופן קיצוני.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם
אם הבעיה היא בסל"ד סרק בלבד, יש לבדוק שסל"ד הסרק בתקן. שאינו נמוך באופן קיצוני.

 

הסל״ד סרק בסדר גמור אם הסל״ד היה נמוך אז הייתי מרגיש זאת מיד.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם

יש מקום שמתמקצע בעניין,לא זוכר את השם אבל הוא בכביש שרות אחרי שזר, אם באים מחיפה בצק פוסט לכיוון קריית אתא , בכביש שרות לפני הגשר(לפני הפנייה לקריית אתא), הוא עושה לך לפי הזמנה, תסביר לו את הבעיה והוא יפתור לך אותה לצמיתות.

אולי הוא יכול לייצר לך אחד מחוזק או משהו בסגון.

הוא גם מספק לכל המוסכים מהאיזור את כל הסטרטרים והאלטרנטורים חדשים\משופצים.

 

נזכרתי, " כרמלי " 04-8722155

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

מצטרף לשירשור. יש לנו מיצובישי ישנה במשפחה וכמעט כל שנה-שנתיים מחליפים את האלטרנטור. פעם שעברה זה היה משומש מפרוקיה. אתמול נסעתי לחיפה ובאמצע הדרך נדלקה לי מנורת טעינה. האלטרנטור הלך. במקום לחכות לגרר בחום אימים העדפתי להמשיך לנסוע הביתה עד אשר האוטו יתקע בדרך. האחיין הקטן שלי היה ברכב והעדפתי להתקדם כמה שיותר לכיוון הבית בכדי שיוכלו לבוא ולאסוף אותו מאשר לחכות איתו במשך כמה שעות בשמש לגרר. למרבה המזל והפליאה המצבר הצליח לחזיק מעמד במשך 60 ק"מ עד אשר הגעתי הביתה.

שאפו למצברי אינגייזר. המצבר שם הוא בן 3.5 שנים וזה לא פעם ראשונה שהמצבר עובר כזו פריקה מלאה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

הסבר קצר על רגל אחת:

בפורד מונדאו יש בעיה ידועה עם האלטרנטורים. הם לא מחזיקים מעמד.

גם אם מרכיבים חדש מקורי מהחברה באלפי שקלים הוא יחזיק שנה +-.

איפה הבעיה? במצבר.

ברגע שמחליפים סט: מצבר חדש ואלטרנטור חדש (או משופץ טוב) - ועם עדיפות לחוט זרם חדש - הבעיה נפתרת.

העניין הוא שלהחליף גם אלטרנטור וגם מצבר מגיע לסכום לא קטן - יותר מ1000 שקל, שאנשים פשוט לא מוכנים להשקיע ולכן חוזרים וקונים אלטרנטורים כל 10-14 חודשים.

מצבר טוב כמו בוש, שנפ או ורטה חדש הוא תנאי הכרחי לאמינות האלטרנטור.

אני יכל להעיד שלקח לא מעט זמן לבעלי מקצוע ומוסכים למצוא את הפתרון, וגם היום לא כל המוסכים מכירים את הבעיה ונראה כאילו עובדים על הלקוח ומרמים אותו.

כל בעלי הפורד מונדאו, עשו לעצמכם חיים קלים: במקום להחליף כל הזמן אלטרנטורים, שימו סט ותפתרו את הבעיה.

...

פורסם
הסבר קצר על רגל אחת:

בפורד מונדאו יש בעיה ידועה עם האלטרנטורים. הם לא מחזיקים מעמד.

גם אם מרכיבים חדש מקורי מהחברה באלפי שקלים הוא יחזיק שנה +-.

איפה הבעיה? במצבר.

ברגע שמחליפים סט: מצבר חדש ואלטרנטור חדש (או משופץ טוב) - ועם עדיפות לחוט זרם חדש - הבעיה נפתרת.

העניין הוא שלהחליף גם אלטרנטור וגם מצבר מגיע לסכום לא קטן - יותר מ1000 שקל, שאנשים פשוט לא מוכנים להשקיע ולכן חוזרים וקונים אלטרנטורים כל 10-14 חודשים.

מצבר טוב כמו בוש, שנפ או ורטה חדש הוא תנאי הכרחי לאמינות האלטרנטור.

אני יכל להעיד שלקח לא מעט זמן לבעלי מקצוע ומוסכים למצוא את הפתרון, וגם היום לא כל המוסכים מכירים את הבעיה ונראה כאילו עובדים על הלקוח ומרמים אותו.

כל בעלי הפורד מונדאו, עשו לעצמכם חיים קלים: במקום להחליף כל הזמן אלטרנטורים, שימו סט ותפתרו את הבעיה.

מה הבעיה או התקלה הספציפית באלטרנטור של פורד מונדאו ובאיזה שנתון או מודל התופעה קיימת.

 

האם מדובר על מערכת טעינה חכמה קרי טעינה מבוקרת על ידי מחשב הרכב ?

 

אני בטוח שייצרן הרכב מצא פיתרון נכון לבעיה במידה והיא קיימת ולא על-ידי החלפת מצבר+הכבל. צור קשר עם המוסך המרכזי ואני בטוח שקיים איזה TSB או הנחייה טכנית לבעיה במידה והיא קיימת.

איזה כייף לי :)

פורסם
מה הבעיה או התקלה הספציפית באלטרנטור של פורד מונדאו ובאיזה שנתון או מודל התופעה קיימת.

 

תשמ'ע, ההסבר או הפיתרון נשמע לי תלוש מהמציאות. החלפת מצבר+כבל פותרת את הבעיה של אמינות האלטרנטור.

 

אני בטוח שייצרן הרכב מצא פיתרון נכון לבעיה במידה והיא קיימת ולא על-ידי החלפת מצבר. צור קשר עם המוסך המרכזי ואני בטוח שקיים איזה TSB או הנחייה טכנית לבעיה במידה והיא קיימת.

 

אם אתה מדמיין בניין משרדים אי שם באירופה שבו מחלקה של אנליסטים ומהנדסים בחלוקים לבנים שיושבים מול מסכי ענק שעליהם גרפים מרצדים והמון נתונים ומנתחים איך לפתור את הבעיות האלה כדי לתת פתרונות בזמן אמת למוסכים...

צר לי.

האמת היא שמוסכים מרכזיים יוצרים קשר איתנו כדי לפתור את הבעיות האלה, ואנחנו (בעלי המקצוע) עולים על הפתרון. זאת לא פעם ראשונה. יש מקרים שבגללנו הגיעו הוראות לריקולים של מאות מכוניות. ספציפית, את הבעיה הזאת הציגו המוסכים לבעלי המקצוע ואנחנו הצגנו את הפתרון.

לרוב מדובר במוסכניקים מהשורה שפשוט לא יודעים ולא ערוכים לבעיות האלה, ועד שמגיעה תשובה מהיצרנים כבר עוברים 3-4 דגמים והבעיה כבר נפתרת (כי מסדרים אותה לכבוד הדגם הנכנס). נדיר שמוציאים פתרון למקרה ספציפי כמו בדוגמה הזאת.

אם אתה ממש רוצה להיות מופתע, יש בעלי מקצוע שגם מספקים פתרונות זמניים לתעשייה האווירית במטוסים.

הצורה שבה אתה מתאר את הדברים היא הדרך הנכונה והאמיתית לעבוד. אבל בתקלות כ'כ נקודתיות ויחסית פשוטות, אף אחד לא ישקיע משאבים עצומים כשהפתרון כ'כ פשוט.

ולמה זה נשמע לך תלוש מהמציאות? לא נראה לך הגיוני שיש קשר בין המצבר לאלטרנטור? (כבר הוכחת לי שאתה מבין בזה דבר או שניים, אז אני מניח שהתשובה היא כן) - ואם כן, לא נראה לך הגיוני שיש "מחלה" של אלטרנטור בדגם מסויים שעושה בעיות בגלל מצבר? המקצוע הזה לא כ'כ מסובך כמו שאתה מנסה להציג אותו, והפתרונות ב99,9% מהמקרים הם פתרונות מצחיקים שלא דורשים הנדסה גבוהה, אלא "תעשה X,Y,Z" ונפתרת הבעיה. ככה זה עובד בתחום, גם אם זה נראה לך תלוש מהמציאות...

אין לי זמן להיכנס עכשיו להסברים על למה זה קורה, אבל אם יהיה לי זמן אני אתן תשובה מפורטת יותר בערב. בגדול מה שקורה זה שהאלטרנטור עובד בעומס כל הזמן, מתחמם ומת.

אחלה יום :)

...

פורסם

שים לב שערכתי את ההודעה הקודמת רגע אחרי שכתבתי ואתה הוספת ציטוט של הודעה לפני ההעריכה.

 

בהחלט מצבר שנפרק פריקה עמוקה גורם לעומס נוסף על האלטרנטור וחימום ייתר וגם הייצרנים כותבים שחור על גבי לבן שמצבר שנפרק יש להטעין בעזרת מטען חיצוני.

הבלאי שנגרם לאלטרנטור כתוצאה מטעינת מצבר שנפרק קשה לההערכה אבל זה לא מקצר את חיי האלטרנטור שמחזיק 200K ל-50K קילומטרים גם אם זה קורה מספר פעמים.

 

גם אם מתח הקטבים של המצבר נמוך מ-11 וולט הזרם שבו ייטען המצבר מוגבל על-ידי ההתנגדות הכללית של המצבר והכבלים לכן לעולם זרם הטעינה לא יגיע למכסימום שמסוגל האלטרנטור לספק ובל נשכח שהאלטרנטור לעולם לא יכול לספק זרם יותר גבוה מהזרם המקסימלי (לא הנומינלי) בגלל מבנה האלטרנטור.

 

בהחלט אני מסכים שבמקרים מסויימים יש להחליף את המצבר בכדי למנוע עומס נוסף על האלטרנטור אבל זה לא נשמע לי סביר להחליף מצבר אם האלטנטור לא תקין.

בודקים את המצבר תחת עומס לאחר טעינה איטית ומלאה ואז מחליטים לאן ממשיכים.

איזה כייף לי :)

פורסם
אם אתה מדמיין בניין משרדים אי שם באירופה שבו מחלקה של אנליסטים ומהנדסים בחלוקים לבנים שיושבים מול מסכי ענק שעליהם גרפים מרצדים והמון נתונים ומנתחים איך לפתור את הבעיות האלה כדי לתת פתרונות בזמן אמת למוסכים...

צר לי.

האמת היא שמוסכים מרכזיים יוצרים קשר איתנו כדי לפתור את הבעיות האלה, ואנחנו (בעלי המקצוע) עולים על הפתרון. זאת לא פעם ראשונה. יש מקרים שבגללנו הגיעו הוראות לריקולים של מאות מכוניות. ספציפית, את הבעיה הזאת הציגו המוסכים לבעלי המקצוע ואנחנו הצגנו את הפתרון.

לרוב מדובר במוסכניקים מהשורה שפשוט לא יודעים ולא ערוכים לבעיות האלה, ועד שמגיעה תשובה מהיצרנים כבר עוברים 3-4 דגמים והבעיה כבר נפתרת (כי מסדרים אותה לכבוד הדגם הנכנס). נדיר שמוציאים פתרון למקרה ספציפי כמו בדוגמה הזאת.

אם אתה ממש רוצה להיות מופתע, יש בעלי מקצוע שגם מספקים פתרונות זמניים לתעשייה האווירית במטוסים.

הצורה שבה אתה מתאר את הדברים היא הדרך הנכונה והאמיתית לעבוד. אבל בתקלות כ'כ נקודתיות ויחסית פשוטות, אף אחד לא ישקיע משאבים עצומים כשהפתרון כ'כ פשוט.

ולמה זה נשמע לך תלוש מהמציאות? לא נראה לך הגיוני שיש קשר בין המצבר לאלטרנטור? (כבר הוכחת לי שאתה מבין בזה דבר או שניים, אז אני מניח שהתשובה היא כן) - ואם כן, לא נראה לך הגיוני שיש "מחלה" של אלטרנטור בדגם מסויים שעושה בעיות בגלל מצבר? המקצוע הזה לא כ'כ מסובך כמו שאתה מנסה להציג אותו, והפתרונות ב99,9% מהמקרים הם פתרונות מצחיקים שלא דורשים הנדסה גבוהה, אלא "תעשה X,Y,Z" ונפתרת הבעיה. ככה זה עובד בתחום, גם אם זה נראה לך תלוש מהמציאות...

אין לי זמן להיכנס עכשיו להסברים על למה זה קורה, אבל אם יהיה לי זמן אני אתן תשובה מפורטת יותר בערב. בגדול מה שקורה זה שהאלטרנטור עובד בעומס כל הזמן, מתחמם ומת.

אחלה יום :)

אהבתי! תשובה של אחד מהשטח וגם אני נתקלתי בתקלות דומות בדגמי רכב אחרים עם בעיה דומה

לדעתי הסט הוא מצבר אלטרנטור וחוט טעינה חדש ורצוי גם קצת עבה יותר

×
×
  • תוכן חדש...