Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4712 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הפרויקט נעשה בשיתוף חבר הפורום E.E ועל הרכב שלו- מאזדה CX-5 שנת 2013, פחות מחודש על הכביש.

הרכב היה במצב לא רע באופן כללי, לא היו סווירלס נראים לעין, היו מעט חרקים מתים ונקודות שחורות שהיה צורך להסיר.

הפעולות שנעשו הם שטיפה-פלסטלינה-שטיפה אחרי-ייבוש-מסקינטייפ כחול על חלקי פלסטיק-אוטם צבע-המתנה וניגוב.

 

תמונות של לפני:

IMG_0949.jpg

 

כתמים עיקשים:

IMG_0953.jpg

 

בשעה 9 בבוקר נפגשנו, ישבנו על כוס קפה ואכלנו עוגה טעימה שאישתו הכינה לנו :-D כבר הבוקר התחיל טוב.

סביבות 9:30 התחלנו את העבודה.

-שטיפת כל הרכב עם צינור מים.

-התזה של ONR עם מיכל ריסוס על כל הרכב... או PRE WASH, לריכוך הלכלוך.

 

IMG_0955.jpg

 

-הכנו 2 דליים לשטיפה, דלי עם 30ML ONR ומים ודלי שני רק עם מים לשטיפת הכפפות/ספוגים.

-לראשונה התנסיתי בשטיפה עם כפפת "נודלס" ו E.E התנסה לראשונה שטיפה עם כפפת מיקרופייבר, היה נחמד וחוויה מרעננת.

 

IMG_0956.jpg

 

חלק מהלכלוך העיקש דרש התערבות של מגווירס BUG AND TAR שהפעם השתמשתי לפי ההוראות ואחרי ההתזה עברתי עם פד ספוג פשוט ועשיתי "עיסוי" למפגעים והם ירדו בקלות יחסית.

 

IMG_0957.jpg

 

הצמיגים קיבלו מנה של מגווירס APC ומעבר עם מברשת והג'אנטים קיבלו מגווירס WHEEL CLEANER ומעבר עם מברשת SPOKE.

אחרי המעבר עם הכפפות שטפנו עם הצינור את הכל והתחלנו להתכונן לפלסטלינה.

 

-מיכל הריסוס מולא מחדש ב ONR בדילול של 30ML, הפלסטלינה היא מייד אין צ'יינה ולמרות זאת עושה את העבודה מצויין.

הוא לקח רבע ואני לקחתי רבע (רכב די גדול אחרי הכל) והתחלנו לעבור בתנועות ישרות.

 

IMG_0958.jpg

 

היו נקודות עיקשות שדרשו מעבר לעיתים במעט יותר כח ולעיתים אפילו חזרה כמה פעמים על אותה נקודה עד אשר כל הכתמים הוסרו לחלוטין.

למדתי לקח מהפעם שעברה, אין יותר רבע שעה פלסטלינה....לקח משהו כמו 40 דקות לשנינו לעבור על כל הרכב, עברנו ביסודיות והקפדנו למחוק כל נקודה שנראית לעין.

-הפח היה ממש חלק למגע ונראה די נקי.

-אחרי זה שטפנו, הפעם עם שמפו אולטימייט WASH AND WAX של מגווירס שיש לו ריח משגע והורדנו כל זכר לשאריות פלסטלינה.

-ייבשנו את הרכב, הוא התנסה לראשונה עם מגבת מיקרופייבר של CG ואני התנסתי לראשונה עם ג'ילדה ואני חייב להודות שהופתעתי לטובה מכושר הספיגה והייבוש שלה.

אחרי זה הצמיגים קיבלו מריחה של אופטי-בונד שהקנה להם מראה רטוב והגנה טובה.

 

IMG_0959.jpg

 

-כעת הגיעה העבודה הכי קשה, הדבקת המסקינטייפ.

במאזדה CX-5 הזו יש הרבה פלסטיקים! זה לקח 20 דקות או יותר אפילו רק להדביק סביב.

המסקינטייפ הוא סיני של 3M, שלושה גלילים במחיר ממש זול, אוסיף בהמשך.

השתמשתי בו לראשונה בפרויקט הזה והוא עושה את העבודה, נשאר יציב עם הפלסטיק, לא נפתח, לא "מידלדל" על הפלסטיק, דבוק היטב ואחרי ההסרה לא משאיר סימני דבק.

 

IMG_0960.jpg

 

IMG_0962.jpg

 

-אוטם צבע: MENZERNA PL!! (והכוס קפה בין לבין)

IMG_0970.jpg

 

רבות דובר על האוטם הזה, אמור להיות מעולה.

היה ל E.E אפליקטור טוב של OPTIMUM שהתנסתי בו לראשונה, ממש תענוג לעבוד איתו, ארכוש לי אחד כזה לאוסף.

כמות מועטה של האפליקטור ולמרוח:

 

IMG_0963.jpg

 

היישום של המנזרנה היה פשוט עד לכדי גיחוך...כמות קטנה על הפד ומעבר על חלק גדול יחסית.

עברנו על כל הרכב בזרירות ויישבנו לאבטח קר וכוס קפה (: על מנת לתת למנזרנה לעשות את שלה.

 

מנזרנה על החלון....

IMG_0967.jpg

 

מנזרנה על הסאן-רוף...

IMG_0964.jpg

 

כל הרכב מרוח, מחכים לייבוש החומר....

IMG_0969.jpg

 

-הניגוב עם מטליות מיקרופייבר רכות היה ממש קליל, שוב...עד כדי גיחוך! היישום והניגוב ממש קלים והופתעתי לטובה.

הנמכנו ציפיות מהתוצאה, כי אמרנו לעצמינו: "מה כבר יכול להיות? אוטם צבע בדרך כלל חלש בברק ובטח לא נרגיש בהבדל רב" אבל טעינו ובגדול, איך שמסירים את האוטם נגלית אלינו שכבת צבע מלאה בברק וחלקה כמשי.

תוך דקות ספורות כל הרכב נוקה מהשאריות של האוטם ועוד אהבתי שלא היה "אבק" לבן.

 

החצי הרחוק של הסאן-רוף-מתחילים לנגב...

IMG_0973.jpg

 

חלק אחורי אחרי ניגוב - מבריק...

IMG_0974.jpg

 

IMG_0980.jpg

 

מראה מושלם!! והאופטי בונד? כל מילה מיותרת...

IMG_0983.jpg

 

היו כתמים עיקשים על הטמבון-מישהו זוכר?

IMG_0981.jpg

 

לפני.........IMG_0948.jpg

 

אחרי.....(מכסה מנוע)

IMG_0971.jpg

 

IMG_0975.jpg

 

וזהו...בקיצור, היה מאוד נחמד לעבוד עם מישהו אחר, זו פעם ראשונה שלי.

נחשפתי לחומרים חדשים ולמוצרים חדשים והחלפנו הרבה מידע.

זמן הסיום הרשמי היה 13:40.

תודה כמובן ל E.E על האירוח הנהדר היה ממש כיף, אשמח לחזור לפרויקטים נוספים (:

 

חומרים:

OPTIMUM NO RINSE נקנה מ VIX.

http://www.autostore.co.il/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%93%D7%99%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A8-OPT-NO-RINSE-Shine-128oz.html

שמפו מגווירס WASH AND WAX.

http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%A4%D7%95-%D7%A2%D7%9D-%D7%95%D7%95%D7%A7%D7%A1-Meguiar-s-Ultimate-1-360L.html

BUG AND TAR REMOVER של מגווירס.

http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-and-exterior/meguiars-gold-class-bug-tar-remover/prod_105.html

APC מגווירס בדילול 1:4.

http://www.autostore.co.il/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%99-Meguiar-s-All-Purpose-Cleaner-3-78L.html

WHEEL CLEANER של מגווירס בדילול 1:4.

http://www.autostore.co.il/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%9D-Meguiar-s-Whell-Brightener-3-78L.html

כמיקל גייז GLASSWORKZ לחלונות.

http://www.autostore.co.il/%D7%AA%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%A1-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%A9%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%AA-Chemical-Guys-Glass-Workz.html

OPTIMUM OPTI BOND לצמיגים.

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%92-%D7%9C-%D7%97%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A9-%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%9B%D7%96-OPTIMUM-OPTI-BOND

MENZERNA PL מאוטוסטור.

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%90%D7%95%D7%98%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-Menzerna-PL

מסקינטייפ 3M מ-EBAY.

http://www.ebay.com/itm/3M-3434-Blue-Masking-Tape19mm-3-rolls-19mm-x-50m-3-4-Scotch-adhesive-/281135870216?pt=UK_Body_Shop_Supplies_Paint&hash=item417500f108

אני לא מוצא את המוכר שמכר את המ שאני קניתי, אני קניתי ממש בזול, משום מה המשלוח פה ממש יקר.

אפליקטור של אופטימום.

http://www.autostore.co.il/%D7%90%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%95%D7%A7%D7%A1-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-OPTIMUM.html

מברשות.

http://www.autostore.co.il/%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%92%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%92-%D7%90%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%9D-Chemical-Guys.html

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%93%D7%93%D7%AA-Carplan

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%93%D7%93%D7%AA-Carplan

 

זהו? סיימנו? אה עוד לא.....

תודה רבה ל E.E על האירוח שוב פעם ולכולכם שתהיה המשך שבת מגניבה!

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

פורסם

אחלה עבודה. דבר אחד שיכול להשפיע על העמידות של האוטם זה השמפו שהשתמשת בו,הוא מכיל כמות מזערית של ווקס שנמצאת כרגע בין האוטם לצבע הרכב. היא לא נועדה להחזיק מעמד מעבר לשבוע ואני מקווה שזה לא יפגום בחיבור של האוטם. לגבי המוכר של הדבק תבדוק בהיסטוריה של הקניות שלך.

פורסם

יש הגיון במה שאתה אומר, אבל לשמחתי עם מה שאמרת שהכמות של הווקס שם היא מזערית...כך שאני מעריך שזה זניח.

מה שאתה מעלה פה זה מעניין, הרי הרבה אנשים שוטפים עם שמפו כזה ואחרי זה מיישמים לאחריו ווקס כי השמפו הזה אפשר להגיד שכמעט ואיןן בו ווקס...אז זה פוגע גם בעמידות של הווקס?

מעניין יהיה לשמוע דיעות נוספות בנושא.....

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

פורסם

לכן כשאני עומד למרוח ווקס\אוטם אני משתמש בשמפו ללא ווקסים למינהם.

למשל סונאקס או סיטרוס של cg ..אחרי עבודה של פוליש כשיש המון שמנים על הרכב אני משתמש גם בפיירי.

עמידות של ווקס או אוטם כפי שאתה יודע מאוד תלויה בהכנה,ודיטיילינג כמו אלוהים מתעסק בפרטים הקטנים וזה אחד מהם.

למרות שאין לי הוכחה מוכחת אבל זה מה שההגיון הבריא אומר לי. וכך אני נוהג.:-)

עריכה: בגלל הכמות המזערית של הווקס בשמפו נפגמת העמידות שלו זה לא בהכרח טוב מבחינתך.

נניח ותדביק נייר דבק מעפן על הקיר ועליו תדביק נייר דבק חזק. בקיצור החוזק של דבר הוא כחוזק החוליה החלשה ביותר בשרשרת.

פורסם

אחלה פרוייקט חבר'ס, כל הכבוד.

 

נשמע מעניין לעבוד עם מישהו נוסף, לא בטוח שהייתי יכול לעמוד במשימה כזו בהצלחה אבל כל הכבוד לכם.

 

הכמות של המנזרנה שיש בתמונה הבאה היא כמות גדולה למדי עבור יישום בודד (פאנל בודד).

IMG_0963.jpg

:wink: if it's not clean enough :arrow: add some elbow grease

**Warning, this post may contain sarcasm ... it's your decision to get upset about it**

בבקשה לא לשלוח לי ה.פ עם שאלות שרלוונטיות לפורום דיטיילינג :nono:

פורסם

איזה תענוג לקרוא ולראות :)

 

אגב, המטלית תלתלים זאת ההיא ב-3 ש"ח לא? יש לה חסרון - יש בה מעט נפח יחסית והיא לא מחזיקה מים. קניתי 4 כאלה ואני משתמש בהן לג'אנטים ובשביל לחפוף את הכלבה :-D

 

נסו את זאת של KENT

$T2eC16FHJH8E9qSEUctDBP+ChWbth!~~60_35.JPG

פורסם

תודה דימה.

אם אתה אומר אתה בטח יודע...תמיד אומרים בחומרים האלה ש-LESS IS MORE.

הרכב בצבע לבן וכשהסתכלנו היה קשה לראות את המריחות של המנזרנה וחשבנו שזה מספיק.

אם אתה אומר שצריך עוד פחות מזה אז בכלל החומר הוא חסכוני אפילו יותר מסתבר.

זו פעם ראשונה שהשתמשתי במה שנקרא "אוטם צבע" ובתור חוויה ראשונית אני מוכרח לציין שלמדתי כמה טיפים לעתיד, גם מדבריו של אלי וגם מדברייך.

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

פורסם
איזה תענוג לקרוא ולראות :)

 

אגב, המטלית תלתלים זאת ההיא ב-3 ש"ח לא? יש לה חסרון - יש בה מעט נפח יחסית והיא לא מחזיקה מים. קניתי 4 כאלה ואני משתמש בהן לג'אנטים ובשביל לחפוף את הכלבה :-D

 

נסו את זאת של KENT

$T2eC16FHJH8E9qSEUctDBP+ChWbth!~~60_35.JPG

 

אין לי מושג, אני לא רכשתי את המטלית, צריך לשאול את e.e (לא רוצה לחשוף פה את שמו-אם הוא ירצה הוא יחשוף).

אני ראיתי שהמטלית תלתלים הזו היא מצד אחד נודלס ומצד שני מיקרופייבר רגיל.

אבל אפרופו KENT, יש לי את כפפת המיקרופייבר שלהם והיא מנקה די טוב, חבל שאין יותר מוצרים שלהם בזמינות גבוהה יותר.

 

עריכה: כשאתה כותב מטלית תלחתלים אתה מתכוון לכפפת שטיפה, לא?

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

פורסם

איזה יופי של עבודה !!!, מעניין שהיה קשה להוריד את הכתמי חרקים מהרכב כי רכב חדש מגיע עם שכבת ווקס\אוטם כלשהוא מהמפעל\יבואן ואז הרבה מאוד קל להוריד את החרקים בחודשים הראשונים של חייו

לא ראיתם בידינג כאשר עשיתם את השטיפה הראשונית לפני כל העבודה?

לא שקלתם ליישם אוטם long life כגון opti coat ?

פורסם
איזה יופי של עבודה !!!, מעניין שהיה קשה להוריד את הכתמי חרקים מהרכב כי רכב חדש מגיע עם שכבת ווקס\אוטם כלשהוא מהמפעל\יבואן ואז הרבה מאוד קל להוריד את החרקים בחודשים הראשונים של חייו

לא ראיתם בידינג כאשר עשיתם את השטיפה הראשונית לפני כל העבודה?

לא שקלתם ליישם אוטם long life כגון opti coat ?

בארץ רק פרארי וריינג' רובר דואגים לתת לך רכב ברמה גבוהה מבחינה קוסמטית. כל השאר תגיד תודה אם לא תקבל עם סווירלים ושפשופים פה ושם. ווקס או אוטם זה בכלל לא קיים ואם אמרו לך אז עבדו עלייך או שילמת על כך.

פורסם

הדבר היחיד שמקבלים בארץ זה רכב שהוא כבר ניזוק, וגם בחול המצב זהה. השינוע של הרכבים, הידיים שהם עוברים עד הלקוח הסופי, האכסון הארוך במגרשים כאשר לפעמים אפילו שטיפה אחת לא נגעה ברכב במשך חודשים רבים, השטיפה הגרועה רגע לפני המסירה ועוד ועוד ועוד. כל אלו מביאים את הרכבים למצב "חרבנה" עבור עיני הדיטיילרים. כמובן שרוב האוכלוסיה לא תבחין בהבדל (לפחות עד שיספקו להם תמונות 50/50).

:wink: if it's not clean enough :arrow: add some elbow grease

**Warning, this post may contain sarcasm ... it's your decision to get upset about it**

בבקשה לא לשלוח לי ה.פ עם שאלות שרלוונטיות לפורום דיטיילינג :nono:

×
×
  • תוכן חדש...