Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4729 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים.

 

מתנצל מראש על הבורות אך שמעתי היום שהתנעת מכונית בעזרת כבלים יכולה להיות מסוכנת.

אשמח לדעת מה הסיכון ואת ההיקף שלו, ואיך לא לבצע את החיבורים כראוי על מנת לא לסכן שום מכלול.

 

עד היום לא חשבתי שיש משהו שחייב לדעת על מנת להתניע מכונית אחרת בעזרת כבלים,

חיברתי פלוס לפלוס, מינוס למינוס כאשר הרכב המחלץ כבוי וללא מפתח בסוויץ'.

האם אני מבצע את זה נכון? אשמח לתיקון ומתנצל שוב על הבורות.

 

דבר נוסף, אני מניח שהנעה בעזרת בוסטר היא יותא בטוחה, אך מפאת גודל בעייתי אני מניח שהדבר יהיה קשה.

אשמח בכל זאת לקבל אינדיקציה לגבי מחירים של דבר כזה.

 

תודה מראש לעוזרים.

שלומי.

פורסם

מציע לבדוק בספר הרכב שלך, מניח שיש מערכות ברכבים מסויימים שיכולות לההרס, בעיקר ברכבים חדשים יחסית.

למשל ההוראות שכתובות בספר הרכב שלי (אקסנט 97') הם לפי חלק מהמגיבים בפורום בעלות פוטנציאל הרס נוראי לרכב, למרות שהיצרן כתב אחרת.

(אין פה ציניות חלילה, אלא כנראה שלפי התגובות המלומדות בפורום, אין כלל אצבע לכל סוגי הרכב- שזה די מפתיע)

פורסם

אני בחיים לא הנעתי עם כבלים אני תמיד מדרדר..

אבל ממקרה שראיתי מול העיניים שלי שהתפוצץ מצבר לבנאדם מול הפרצוף, אז צריך באמת לשקול איך מחברים כבלים..

גולף 1.8 שנת 99 ידני לא צריך יותר מזה!!!

פורסם

בוסטר (לרכב פרטי) תופס מקום בדיוק כמו כבלים מקופלים, ושוקל אולי 2 ק"ג יותר מכבלים וגם זה אולי

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אף פעם לא נתקלתי בבעיה בהתנעה עם כבלים בהונדות ופיאט מה-15 שנים האחרונות.

כנראה יש האבלים שמקצרים את המצבר וכך נוצר נזק למצבר , או מחברים + אל -.

פורסם

^

מצטער, אבל הסקת המסקנות שלך מסוכנת (שלא לומר מטופשת!)

 

אני גם לא נתקלתי בפיצוץ בחיבור כבלים למצבר. זה לא אומר שזה לא קורה לעולם.

מתי זה כן קורה?

כשהמצבר פולט מימן, גז נפיץ ביותר. אולי הנפיץ ביותר בטבע!

 

גם חיבור נכון, בעת סגירת מעגל גורם לניצוץ קטן עד בינוני.

 

ניצוץ + גז נפיץ = ?

פורסם

במקרה של פליטת מימן בחיבור האחרון יווצר ניצוץ.

את החיבור הסופי (הרביעי מתוך 4) יש לבצע בין הקוטב השלילי של הרכב התורם לרכב הנתרם בנקודה בגוף הרכב או המנוע, רחוק ככל הניתן מהמצבר.

פורסם
אני בחיים לא הנעתי עם כבלים אני תמיד מדרדר..

אבל ממקרה שראיתי מול העיניים שלי שהתפוצץ מצבר לבנאדם מול הפרצוף, אז צריך באמת לשקול איך מחברים כבלים..

 

לא יודע אם במכוניות זה גם ככה אבל באופנועים עם הזרקת דלק המנוע עלול לא להתניע כי אין למערכת ההזרקה מתח לעבוד.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

פה יש הסבר די ממצה.

http://www.wikihow.com/Jump-Your-Battery

 

כאן מתוארת הטענה של 5 דקות של המצבר החלש.

זה עשוי להספיק למי ששכח את אורות הרכב דולקים, אבל לא מתאים למצבר מקולקל.

יש הגורסים כי הרכב המניע צריך להיות כבוי בזמן ההתנעה.

אני הייתי ממליץ לנהוג כך על מנת למנוע נזק לרכב המניע (אין לי הסבר מלומד לעניין)

פורסם

הרכב התורם חייב להיות כבוי וסוויץ' סגור במהלך כל התהליך, לא רק בעת חיבור.

 

ההסבר לעניין הוא פשוט - כשהרכב כבוי וסוויץ' סגור רוב המערכות החשמליות מנותקות.

 

כך שבמקרה של קצר/טעות/תקלה הסיכון שיקרה משהו לרכב התורם - נמוך יותר.

 

 

פורסם
אהלן חברים.

 

מתנצל מראש על הבורות אך שמעתי היום שהתנעת מכונית בעזרת כבלים יכולה להיות מסוכנת.

אשמח לדעת מה הסיכון ואת ההיקף שלו, ואיך לא לבצע את החיבורים כראוי על מנת לא לסכן שום מכלול.

 

עד היום לא חשבתי שיש משהו שחייב לדעת על מנת להתניע מכונית אחרת בעזרת כבלים,

חיברתי פלוס לפלוס, מינוס למינוס כאשר הרכב המחלץ כבוי וללא מפתח בסוויץ'.

האם אני מבצע את זה נכון? אשמח לתיקון ומתנצל שוב על הבורות.

 

דבר נוסף, אני מניח שהנעה בעזרת בוסטר היא יותא בטוחה, אך מפאת גודל בעייתי אני מניח שהדבר יהיה קשה.

אשמח בכל זאת לקבל אינדיקציה לגבי מחירים של דבר כזה.

 

תודה מראש לעוזרים.

 

רצוי לחבר את המינוס של הרכב המקבל לגוף (הארקה) ולא ישירות למינוס של המצבר.

.We apologise for the inconvenience

×
×
  • תוכן חדש...