Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הדרך המקובלת למכירת רכב?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4711 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רגע, להסביר לאט שאבין מהר.

כל עוד אין שילדה, תאונה לא נחשבת לתאונה רצינית שמחייבת הורדה במחיר או שלילה של הרכישה?

למרות שהוחלפו טמבונים כנף בגאג׳ ( בכוונה אני מוסיף ומנפח)?

או בצורה אחרת,

אם הבנתי נכון, תאונה משמעותית המצריכה הורדת מחיר או מחשבה שנייה לרכישת רכב הנבדק רק אם נמצא שילדה. במידה ולא נמצא שילדה (וגיר ומנוע) הרכב מתאים ויהיה סחיר לצורכי קניה-מכירה עתידיים.

אמת?

פורסם

איפה הבעיה?

 

ספר את האמת שאתה יודע, אל תתחייב. תמכור.

 

לא מבין את אלה שמתחייבים, ולא מבין את אלה שדורשים התחייבויות.

משכנתא זה קל

פורסם

זו בדיוק הסיבה שפתחתי את הנושא. אני שומע מאנשים שכן צריך להתחייב ושומע כמוך שלא.

אז מה כן מקובל ולגיטימי?

הרי מספיק שאגיד אני מתחייג רק על מנוע או רק על שלדה כי כפי שאמרו כאן גיר אי אפשר להתחייב כי לך תדע, מספיק שאגיד

שאני לא מתחייב או לא מתחייב על הכל כדי שקונה לא ימשיך להתעניין ברכב. כל רכב, לא רק שלי.

פורסם

כפי שודאי שמת לב, ישנם אנשים (אני ביניהם) שלא מוכנים להתחייב על כלום בעת מכירה של רכב (מכרתי כבר כמה רכבים בחיי, מי שלא מתאים לו, שפשוט יעבור הלאה) וגם לא דורשים התחייבות בעת קנייה. ואילו אחרים לא יהיו מוכנים להמשיך איתך בעסקה מבלי לקבל ממך התחייבות. כך שאין משהו מקובל, הכל תלוי בגישתם של המוכר והקונה.

את טעם נרכש,את כמו בירה,כמו סיגריות,כמו קפה.

פורסם

יש קונים שאם לא תתחייב יסתובבו וילכו (תן להם ללכת) ויש כאלה שלא.

אני מעולם לא שאלתי מוכר אם הוא מתחייב על משהו, אבל כן שואל אם היו תאונות. באופן כללי גם אני הייתי נבהל אם הדבר הראשון שמוכר היה אומר לי זה שהוא קנה את הרכב ללא בדיקה ולכן אין לו מושג אם היו תאונות. זה מרגיש קצת... מסריח. כאילו שאתה לא אומר את האמת אבל גם לא רוצה לשקר במצח נחושה.

לכן אני ממליץ לך לקחת את הרכב לפחח כדי שתדע אילו חלקי פח תוקנו/הוחלפו והאם יש פגיעות בשלדה. זה לא יעלה הרבה ותוכל לומר את האמת לקונה מבלי להחייב לשום דבר.

 

וסתם קוריוז: אחד הדברים ששיכנעו אותי לקנות את הרכב הנוכחי שלי ואפילו לשלם עליו מחירון (מינוס ריג'קטים בבדיקה) זה שאף חלק במרכב הרכב לא הוחלף ולא נצבע. שלא תבין לא נכון, יש עליו לא מעט שריטות, אבל כך ידעתי בדיוק מה עבר על הרכב. המחשבה שרוב הקונים יעדיפו רכב כזה היא זו שמונעת ממני לצבוע את הפגוש הקדמי, למרות השריטות שיש בפינות שלו שמציקות לי בעין.

 

עריכה:

אם בעל רכב אמר לי שלא היו תאונות לרכב וכשבאתי זיהיתי הבדלי גוון, הרכב נפסל מיד. תיאורטית, אם לא הייתי מזהה והיו מודיעים לי את זה בבדיקה, הייתי מתעצבן כי מבחינתי הוא שיקר לי (כן, למרות הסיכוי שהנזק נעשה עוד כשהרכב נפרק מהאוניה - מעדיף לפסול רכב אחד טוב מאשר ליפול על נבלה). לעומת זאת ברכב הקודם שלי הבעלים אמר מראש שאחת הדלתות האחוריות נפגעה ונצבעה וכמו שאתה מבין עדין קניתי את הרכב.

פורסם
זו בדיוק הסיבה שפתחתי את הנושא. אני שומע מאנשים שכן צריך להתחייב ושומע כמוך שלא.

אז מה כן מקובל ולגיטימי?

הרי מספיק שאגיד אני מתחייג רק על מנוע או רק על שלדה כי כפי שאמרו כאן גיר אי אפשר להתחייב כי לך תדע, מספיק שאגיד

שאני לא מתחייב או לא מתחייב על הכל כדי שקונה לא ימשיך להתעניין ברכב. כל רכב, לא רק שלי.

 

 

אני לא יכול להתחייב שהשמש תזרח מחר!

אז על מנוע או גיר או שלדה?

 

מי שלא מוכן לבדוק אם אתה לא מתחייב, לא רציני מספיק.

 

תבהיר:

לי לא ידוע על תאונות או בעיות במנוע או בגיר, אבל אתה מוזמן לבדוק, אני לא מתחייב על כלום

משכנתא זה קל

פורסם

אני מאלו שלא מוכנים להתחייב. הנימוק שלי הוא פשוט. לא היו תאונות (במידה ולא היו). הוחלף/נצבע א,ב,ג (במידה ונצבע). אני לא מכונאי והרכב נוסע מצויין. תמיד יכולים להפתיע בבדיקה גם בן אדם "מבין". ישנם דברים שלא ניתן לדעת מנסיעה יום יומית, בשביל זה הקונה משלם על בדיקה. זה האינטרס שלו נטו. ואם יגידו לך שהקומפרסייה באחד הצילנדרים נמוכה יותר מסטנדרט? אתה לא יגול לדעת מזה. אתה לא מכונאי, אז למה שתשתתף בעלות הבדיקה.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

עדכון: בסופ״ש הזה אני לוקח את הרכב לבדיקה בקומפיוטסט חיפה יחד עם הקונה (בלשון נקבה), הסברתי לה שהרכב נקנה ללא בדיקה אבל אני מוכן להתחלק איתה בבדיקה במידה וימצאו ליקויים מהותיים. סגרנו.

שאלתי היא,

אני מבין שליקוי כמו שילדה תגרום להשתתפותי בעלות אך אילו סעיפים במנוע או גיר יכולים להקרא מהותיים? אני שואל כי קראתי כבר בכמה שרשורים שמכוני הבדיקה ממציאים תקלות גם ברכבים התקינים ביותר.

כמו כן,

אילו עוד סעיפים ידוע לכם כמהותיים בעלי חשיבות גבוהה ?

ונניח שימצאו משהו, איל יודעים כמה להוריד במחיר?

תודה.

וואוו המון שאלות

פורסם

נכנסת לכאן, שאלת שאלות שנבעו ממה שנראה כמצוקה אמיתית, הבאת אנשים לכתוב לך ולנסות לחלק איתך את ניסיונם, עכשיו שמכרת אתה אומר תודה שלום וזהו ?

פורסם

לא רואה בעיה. באמת נשמע שהוא שואל שאלות כדי לא להיקלע למצבים מביכים/משפטיים. גם אם הוא מכר את הרכב בהצלחה, הוא בטוח החכים מכל העצות שקיבל פה.

הוא מכר והודה לכולם, מה הוא לא עשה בסדר? היה צריך לשלם עמלה למייעצים? :shock:

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

העניין של: "תודה שלום, אפשר לנעול" מתאים יותר לFXP מאשר לפורום הזה (כמו גם ריבוי אותיות חוזרות).

בפורום הזה מישהו עם שאלה דומה יכול להשתמש בשאלה לשאלת המשך ואם אין הודעות רלוונטיות אז פשוט לא כותבים.

המנעול הוא "נשק" כבד יותר, למיטב הבנתי.

פורסם
לא רואה בעיה. באמת נשמע שהוא שואל שאלות כדי לא להיקלע למצבים מביכים/משפטיים. גם אם הוא מכר את הרכב בהצלחה, הוא בטוח החכים מכל העצות שקיבל פה.

הוא מכר והודה לכולם, מה הוא לא עשה בסדר? היה צריך לשלם עמלה למייעצים? :shock:

במיוחד בגלל שמדובר בגישות קוטביות, לנסיון הפרטי של מי שדי "התייסר" בשאלה הזו, יש חשיבות להערכתי, המינימום הוא לפחות להבהיר אם היתה לשאלה הזו איזו משמעות במכירה של האוטו, אם נמכר. הפורום הזה אינו פורום של מומחים שעונים על שאלות, הוא כר לדיון ולהחלפת חוויות ונסיונות וכדאי להתייחס אליו כך.

×
×
  • תוכן חדש...