Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4769 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב וחג שמח,

ברכב לאחרונה יש מן רעש מוזר כזה שדומה לנדנדה חריקות כאלה,

הרעש גם שאני לוחץ על הבולמים בחזית הרכב, אציין שהם תקינים כי הם מחזירים את הרכב ישירות למצב ישר,

הרעש בא והולך, אפשר לשמוע אותו שאני מזיז במהירות את ההגה ימינה שמאלה.

קולגה לעבודה התסכל ואמר שיש מצב שמוט מייצב עשה את שלו ?

איך אפשר לבדוק מה בדיוק חורק שם ?

תודה רבה, דניאל.

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

פורסם

הכריות בולמים אכן מקוריות ולא הוחלפו אף פעם,

אפשרי לעשות את העבודה ביתית ?

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

פורסם

גם לי זה נישמע כמו כריות בולמים. כדי להחליף כריות בולמים צריך מכווצי קפיצים. עבודה שכזו בהחלט אפשר לעשות בבית וכבר ביצעתי אותה כמה פעמים אבל אך ורק עם מכווצי קפיצים ובלי קומבינות למיניהם.

פורסם

העבודה מסוכנת ביותר, יש סיכון בזמן הפירוק והרכבה של הקפיצים דורש מכווץ קפיצים, וצריך לדעת כיצד לכווץ את הקפיץ באופן נכון אחרת הוא עלול להתעופף לו בזמן הכיווץ ולערוף ראש של מישהו.

וכמובן יש סיכון בהרכבה לא נכונה של הקפיץ או בהרכבת המתלה חזרה לרכב, מדובר במכלול בטיחותי ולכן אם אין ברשותך את הכלים המתאימים ואת הידע הדרוש עדיף וממליץ לך בחום לפנות למוסך ולא להתעסק עם זה בעצמך.

 

זה שהכריות בולמים לא הוחלפו מעולם לא אומר כלום יכול להיות שהן תקינות, תחילה יש לברר מהיכן מגיע הרעש לפני שמחליפים סתם חלקים.

פורסם

בדיוק בגלל זה שאלתי, לפני שאכניס למוסך

מה שבטוח זה משהו שקשור לבולמים, כי הרעש מופיע כאשר אני לוחץ על הבולמים, (בשני הצדדים הרעש מופיע)

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

פורסם
טוב מכווצי בולמים אין לי,

כמה תהיה עלות העבודה במוסך ?

רק עבודה עצמה תעלה סביב ה 200-300 ש"ח. לגבי חלקים אין לי מושג ברנו. אבל שוב, חשוב לבדוק מהיכן מגיע הרעש. שאתה מפעיל לחץ על הבולמים הלחץ גם משפיע על הכריות עצמם.

פורסם

לא בטוח שזה ספציפית מהבולמים, מה שבטוח שזה מגיע מהמתלים כמו למשל תותבים, בולג'ויינטים, בולמי זעזועים, כריות בולמים,מוטות מייצב.

פורסם

עדכון, אחרי בדיקה ארוכה במוסך,

הרעש נובע מתפוחים,

החלקים שזקוקים להחלפה :

זוג תפוחים (למזלי בנפרד ממשולש)

זוג מייסבים אחוריים

וזוג תושבות בולמים

 

המחיר לתהנוג הוא :

זוג תפוחים : 90X2

זוג תושבות בולם : 80X2

זוג מייסבים : 120X2

ועבודה 300 ש"ח.

המחיר כולל כיוון פרונט (לא ממוחשב)

 

בנוסף לרעש הותרה נזילה ממשאבת בולם שמאלי אחורי,

זוג משאבות : 75X2

במקרה ואחליף באותו טיפול המחיר יכלול בעבודה.

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

פורסם
עדכון, אחרי בדיקה ארוכה במוסך,

הרעש נובע מתפוחים,

החלקים שזקוקים להחלפה :

זוג תפוחים (למזלי בנפרד ממשולש)

זוג מייסבים אחוריים

וזוג תושבות בולמים

 

המחיר לתהנוג הוא :

זוג תפוחים : 90X2

זוג תושבות בולם : 80X2

זוג מייסבים : 120X2

ועבודה 300 ש"ח.

המחיר כולל כיוון פרונט (לא ממוחשב)

 

בנוסף לרעש הותרה נזילה ממשאבת בולם שמאלי אחורי,

זוג משאבות : 75X2

במקרה ואחליף באותו טיפול המחיר יכלול בעבודה.

 

מבקש סליחה אם כבר הלכת למוסך. לא מתכוון "לבאס" אותך - אולי לפעם הבאה אם כבר הלכת למוסך ואתה רק מסכם.

 

כמה דברים:

 

קודם כל - איך יכול להיות ששני מיסבים אחוריים תקולים? בד"כ זה רק אחד מהם.

שווה להחליף למיסבים איכותיים (לדוגמה skf) כי אחרת הם נהרסים שוב.

מה הסיבה לזה שהמיסבים נהרסו? יכול להיות ששווה לעשות בדיקה לצמיגים (כיוון).

זה נראה לי שהמוסך הולך על בוא נחליף את הכל - בטוח נעלה על התקלה. אז לא - בוא נמצא בדיוק מה התקלה ונתקן. זה פשוט מניסיון שלי - הלכתי למוסך ועשו הרבה החלפות של דברים ובסוף לא נפתרה התקלה. אם המכונאי יודע מה הבעיה בדיוק - אז שיפתור ואם יש רשימה של דברים - אז הוא לא יודע והוא רוצה ללכת על בטוח. בכל אופן - הרשימה לא ארוכה ולהחליף תפוחים של הגה זה כדאי גם מבחינה בטיחותית.

בכל מקרה אבל - המחיר הוא לא מוגזם והמחיר של העבודה נשמע לי סביר בהחלט.

 

אגב, - זה מאד מומלץ לאיתור רעשים. אם יש לך אחד כזה - שווה לוודא שזה לא הבולם עצמו שחורק.

פורסם

מה שרשמתי זה מבדיקה,

הרעש נובע רק מתפוחים!

לגבי מייסב, הוא השמיע לי ואכן אחד ממש נשמע גמור, השני קצת פחות..

תושבת בולם, הוא הראה לי שהבולם זז, כל הדברים שרשמתי הוא הראה לי אותם בעין,

כך ש״אישרתי״ את ההצעה.

הרכב יכנס לטיפול הזה רק שבוע הבא.

 

אם אני לא יחליף מייסבים תוכל להיגרם בעיה עתידית?

כלומר יש חששות?

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

פורסם

פעמונית - drive shaft outer gaiter/boot

תפוח - tie rod outer balljoint

ציריה - drive shaft

 

שיהיו בריאים עם השמות שהמציאו להם בעיברית.

 

חשוב מאד להחליף מיסב גלגל תקול. הוא יכול להישבר בזמן נסיעה. זה קרה פעם לחבר למזלו הרב ולמזלם של הנהגים בסביבתו בזמן נסיעה איטית.

 

בהצלחה!!

×
×
  • תוכן חדש...