Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה בארץ אוהבים גיר אוטומטי


sk
שימו לב! השרשור הזה בן 7136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב שאתה טועה במספר דברים.

הגיר שנמצא באלפא, הוא גיר בדמוי הטיפטרוניק,אקטיבמטיק,סרווטרוניק,סלספיד וכו'......

כלומר, זהו גיר אוטומטי לכל דבר, עם אפשרות לתפעול ידני.

הגיר שיש לך, ה-DSG, שהוא על סגנון ה-SMG, והוא גיר ידני עם תפעול אוטומטי.

ונכון, הגיר שיש באלפא הוא באמת בין הגרועים שיש.

 

רק תעשה לי טובה מר gibsonlp:

אל תזכיר את ה-SMG יחד עם הלסלספיד של אלפא או ביחד עם ה-DSG שלך.

כי עם כל הכבוד (ויש כבוד) יקחו עוד כמה שנים טובות עד שאחת מהחברות תצליח להגיע לרמת תחרות עם ה-SMG של ב.מ.וו.

כיום זוהי התיבה הטובה והמשוכללת שיש, ואין לה כרגע מתחרים ראויים באופק.

 

BMW, אתה הוא זה שטועה. הסלספיד הוא גיר ידני לכל דבר. רק בלי קלאץ'. והוא בכלל לא כל כך גרוע. רק דורש הסתגלות.

ה-DSG הוא גיר חדש ומצוין, מערכת הקלאץ' הכפול שלו היא ייחודית למיטב זכרוני. אני לא יודע אם הוא נועד להוות תחרות ל-SMG, וגם אם כן - יכול מאוד להיות שהוא מסוגל לעשות את זה. מישהו לקח פעם ב.מ.וו ואאודי עם הגירים האלו והשווה ביניהם? אני לא מכיר כזה מבחן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב שאתה טועה במספר דברים.

הגיר שנמצא באלפא, הוא גיר בדמוי הטיפטרוניק,אקטיבמטיק,סרווטרוניק,סלספיד וכו'......

 

כלומר, זהו גיר אוטומטי לכל דבר, עם אפשרות לתפעול ידני.

 

הגיר שיש לך, ה-DSG, שהוא על סגנון ה-SMG, והוא גיר ידני עם תפעול אוטומטי.

 

ונכון, הגיר שיש באלפא הוא באמת בין הגרועים שיש.

 

 

רק תעשה לי טובה מר gibsonlp:

אל תזכיר את ה-SMG יחד עם הלסלספיד של אלפא או ביחד עם ה-DSG שלך.

 

כי עם כל הכבוד (ויש כבוד) יקחו עוד כמה שנים טובות עד שאחת מהחברות תצליח להגיע לרמת תחרות עם ה-SMG של ב.מ.וו.

 

כיום זוהי התיבה הטובה והמשוכללת שיש, ואין לה כרגע מתחרים ראויים באופק.

מר באםוו היקר, צר לי, אבל אתה טועה, בגדול.

 

הסלספיד הינו גיר רובוטי לכל דבר, פעולתו דומה לשיטת הפעולה של הSMG.

לגבי ההשוואה בין DSG לSMG - אתה אכן צודק, אין מה להשוות בין השניים עקב העובדה שבכל הכתבות שאני קראתי (במיוחד כתבות מחו"ל) אמרו שהDSG טוב יותר מה SMG.

הDSG בכלל לא דומה לSMG עקב היותו בעל 2 מצמדים, שיטת הפעולה שונה בעליל והעברת ההילוך מהירה יותר* וחלקה יותר (זה מה שחשוב בגיר רובוטי)

 

* אפשר לכייל את הSMG שיהיה זריז יותר מהDSG, על חשבון אורך החיים שלו (שחיקה מוגברת).

קצת עשית באלגן פה עם המונחים:

tiptronic - שליטה ידנית על גיר אוטומאטי עם ממיר מומנט.

סרווטרוניק - השם של ההגה בעל ההיגוי המתגבר של קונצרן VAG...

Selespeed - גיר רובוטי בעל מצמד אחד אלקטרו-הידראולי (כמו הסנסודרייב של סיטרואן, ASM של מזדה, דורהשיפט של פורד ו... הSMG של BMW...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BMW, אתה הוא זה שטועה. הסלספיד הוא גיר ידני לכל דבר. רק בלי קלאץ'. והוא בכלל לא כל כך גרוע. רק דורש הסתגלות.

ה-DSG הוא גיר חדש ומצוין, מערכת הקלאץ' הכפול שלו היא ייחודית למיטב זכרוני. אני לא יודע אם הוא נועד להוות תחרות ל-SMG, וגם אם כן - יכול מאוד להיות שהוא מסוגל לעשות את זה. מישהו לקח פעם ב.מ.וו ואאודי עם הגירים האלו והשווה ביניהם? אני לא מכיר כזה מבחן.

 

רוני

יצא לי לנהוג על אלפא של חבר עם סלספיד... לא הצלחתי להתרגל - העברת ההילוכים פשוט לא חלקה ולוקחת יחסית הרבה זמן...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

6. לאמא שצריכה להסיע את הילדים מהגן לא היו צריכים לתת רישיון מלכתחילה (לה ולעוד 3 מיליארד נשים בעולם). שתזמין להם מונית כל יום.

נו באמת... :nono:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני ו-gibsonlp היקרים.

 

טוב, מודה, טעיתי לגבי שיוך התיבה של אלפא.

לא בדיוק ידעתי איפה לשייך אותה ושייכתי אותה לאוטומטית עם תפעול ידני בגלל ההרגשה.

 

יצא לי לנהוג על אלפא של חבר עם סלספיד... לא הצלחתי להתרגל - העברת ההילוכים פשוט לא חלקה ולוקחת יחסית הרבה זמן...

גם לי יצא לנהוג על הסלספיד, ועוד במקרה חירום כך שהגעתי למהירויות גבוהות ובנסיעה מאוד אגריסיבית.

 

קשה מאוד, ומעצבן מאוד להתרגל לתיבה המסורבלת הזאת.

אני יצאתי מאוכזב.

 

לגבי ה-SMG.

DSG טוב יותר מה SMG.

 

אני לא חושב שה-DSG שלך תוכל להעביר הילוך במהירות של 0.082 שניות!!!!!!

 

וזה לא משנה כיול או לא..... מוכח, ידוע, וגם אני קראתי אין ספור כתבות (אם אמצא אעלה אותם פה)

ה-SMG היא הטובה והמיוחדת במינה, והיא מעבירה את ההילוכים הרבה יותר מהר ממה שנהג אנושי מסוגל להעביר, באופן חלק וזריז ללא הרגשה.

 

לגבי המונחים, קצת התבלבלתי, מקבל את התיקון.

 

ה-DSG אכן מעולה, אין ספק לגבי זה.

אך מבחנים רבים הציבו את ה-SNG בראש הרשימה הרבה לפני הגיר של VW.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יצא לנהוג על הסלספיד, ועוד במקרה חירום כך שהגעתי למהירויות גבוהות ובנסיעה מאוד אגריסיבית.

 

קשה מאוד, ומעצבן מאוד להתרגל לתיבה המסורבלת הזאת.

אני יצאתי מאוכזב.

 

לגבי ה-SMG.

אני לא חושב שה-DSG שלך תוכל להעביר הילוך במהירות של 0.082 שניות!!!!!!

 

וזה לא משנה כיול או לא..... מוכח, ידוע, וגם אני קראתי אין ספור כתבות (אם אמצא אעלה אותם פה)

ה-SMG היא הטובה והמיוחדת במינה, והיא מעבירה את ההילוכים הרבה יותר מהר ממה שנהג אנושי מסוגל להעביר, באופן חלק וזריז ללא הרגשה.

 

לגבי המונחים, קצת התבלבלתי, מקבל את התיקון.

 

ה-DSG אכן מעולה, אין ספק לגבי זה.

אך מבחנים רבים הציבו את ה-SNG בראש הרשימה הרבה לפני הגיר של VW.

ההרגשה בסלספיד דווקא מיד מסגירה כי מדובר בתיבה רובוטית... אין את ההחלקה של הממיר מומנט...

 

לגבי ה0.082 שניות - הכל מצויין אבל למיטב הבנתי מדובר על הכיול הכי אגרסיבי של התיבה שגורם לה לבלאי ענק. לא חוכמה להעביר הילוך ב0.118 שניות יותר מהר מהDSG ולפרק תיבת הילוכים כל 100,000 ק"מ...

 

רק לידע כללי - בDSG ניתן ע"י שינוי תוכנה פשוט יחסית לקבוע העברה מהירה יותר (פחות מ0.1 שניות, לא יודע כמה) אבל תוך פגיעה באורך החיים של הגיר.

למעשה - כחלק מהשדרוג ECU שאני מתכוון לבצע באודי שלי אני מתכוון לעשות משהו דומה כאשר התיבה נמצאת במצב ספורט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משעשע אותי לשמוע את כל ההשוואות האלו: "התיבה הזאת והזאת מעבירה הילוכים ב-0.00001 שניה יותר מהר מהתיבה שלך!", יופי, כאילו שזה משנה משהו. 0.2 זה בהחלט מהר מספיק, וכל עוד אתה לא נמצא במירוץ על מסלול זה ממש לא משנה. הרבה יותר חשוב כמה חלק התיבה מעבירה הילוכים, כמה הפסדי כוח יש ומהם יחסי ההעברה. בת'כלס, גם אם תיבה אחת מעבירה מהר יותר מהשניה, זה לא אומר שהיא עדיפה, ובהחלט לא אומר שזה משנה משהו לנהג הרגיל או אפילו הספורטיבי. לא מדובר פה על תיבות אוטומטיות עלובות אלא על תיבות מתוחכמות ומהירות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאלה למר gibsonlp,

 

האם זה בדוק ומוכח שכל 100K מחליפים תיבה בב.מ.וו עם SMG ?

כי כתבת את זה כעובדה, השאלה היא אם אכן אתה יכול להוכיח זאת או שזאת "חצי עובדה-חצי דעתך" ?

 

ועוד שאלה, באיזה סוג של תיבה פרארי משתמשת ? (אני מתכוון לרובוטית שלה כמובן, לא לידני הרגיל)

 

 

חג שמח.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה לפותח האשכול:

 

אם הייתה אומר את זה ליפני 10 שנים אז אנשים היו מיסתכלים עליך :shock:

 

כי אז לימצא רכב אוטומטי בארץ זה היה מציאה..

 

גם עד שנת 98 רוב המכוניות היו עדיין ידניות וזו היתה האופציה הראשונה של היבואנים

 

אפילו אז אוטומט ברכב 1400 לא היה בא בחשבון..זה פשוט לא היה ניתן לעיקול.

 

עכשיו מה שקרה זה ביגלל המודרניזציה אנשים רוצים כמה דברים שיעשו את העבודה בישבילם

 

גם כולם רוצים להרגיש כאלו "מנהלים"..

 

עכשיו כמו בארהב די נדיר לימצא רכב ידני מאז המילניום.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאלה למר gibsonlp,

 

האם זה בדוק ומוכח שכל 100K מחליפים תיבה בב.מ.וו עם SMG ?

כי כתבת את זה כעובדה, השאלה היא אם אכן אתה יכול להוכיח זאת או שזאת "חצי עובדה-חצי דעתך" ?

 

ועוד שאלה, באיזה סוג של תיבה פרארי משתמשת ? (אני מתכוון לרובוטית שלה כמובן, לא לידני הרגיל)

 

 

חג שמח.

הוא ציין שאם תשים את הSMG בצורה הכי אגרסיבית שלה, יגרם לה בלאי שידרוש החלפה כל 100K..

 

ולתיבה של פרארי קוראים.. תתכונן.. F1 ! :-o

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאומר שזה בגלל הפקקים ממש טועה

כמו שאמרו פה מקודם גם באירופה יש פקקים ובהרבה יותר רצינים מפה

ועובדה אצלהם יש טון מכוניות גיר .

פשוט עם ישראל התרגל להילוכים כי היבואן כבר לא מייבא הרבה גיר בגלל שהמחיר שלו נמוך יותר

מהאוטומט.

וגם האוטומט יותר נוח בנהיגה מאשר הגיר כי אצלנו בארץ אין כבישים שאתה יכול להיות על אילוך 5 כמה זמן כי כל שנייה או פקק או רמזור

 

 

שנה טובה לכולם שנה בלי תאונות :lol:

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ישראל הוא בקטע הזה הוא כמו האמריקאים - אוהבים נוחות.

אוהבים שעושים בשבילנו את העבודה, מזיינים את השכל ש"נראה לך שאם יש פקק

באיילון אני אסע בגיר רגיל ?" ועוד כל מיני חארטות כאלה.

רמת המוטוריקה בארץ שואפת ל-0 בגלל המחשבה המטומטמת הזאת, ובקטע הזה

אנחנו נפגר שנות אור אחרי מדינות המערב. בגרמניה יש פאקינג רכבי סלון ידניים ! אתם קולטים ?

אאודי A6 ידנית, מרצדס S קלאס ידנית ! הם לא עצלנים ! ומי שרוצה לנסוע ממינכן לברלין צריך לעבור

550 ק"מ, בניגוד לחיפה ת"א של 100 ק"מ !

אני ?????? קחו את מילותיי ותלו אותם:

בחיים, אבל בחיים - כל עוד כוחי במותניי, אקנה רכב אוטומט ויהי מה !

אני מעדיף למות ! איפה חדוות הנהיגה ? איפה הכיף ? איפה הרגשת ה"אתה שולט ברכב ולא הרכב שולט בך" ? יפסיקו חברות המכוניות לייצר מכוניות גיר אוטומט לאלתר, ויפה שעה אחת קודם !

מר LITMANEN, כמה זמן יש לך רישיון נהיגה ?

כמה ק"מ בחודש אתה נוסע ?

איפה בד"כ אתה נוסע (בעיר ? מחוץ לעיר ?)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאלה למר gibsonlp,

 

האם זה בדוק ומוכח שכל 100K מחליפים תיבה בב.מ.וו עם SMG ?

כי כתבת את זה כעובדה, השאלה היא אם אכן אתה יכול להוכיח זאת או שזאת "חצי עובדה-חצי דעתך" ?

 

ועוד שאלה, באיזה סוג של תיבה פרארי משתמשת ? (אני מתכוון לרובוטית שלה כמובן, לא לידני הרגיל)

 

 

חג שמח.

זה לא בדוק ולא מוכח, כל מה שאני יודע זה שכשמכיילים את הSMG להעביר הילוך מהר יותר - התיבה נשחקת הרבה יותר מהר (הגיוני, לא? אחרת BMW היו מכיילים את התיבה להעביר הכי מהר וזהו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר LITMANEN, כמה זמן יש לך רישיון נהיגה ?

כמה ק"מ בחודש אתה נוסע ?

איפה בד"כ אתה נוסע (בעיר ? מחוץ לעיר ?)

איציק

רישיון נהיגה - 6 שנים.

ק"מ בחודש - 1200 בערך.

בד"כ נוסע מחוץ לעיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאומר שזה בגלל הפקקים ממש טועה

כמו שאמרו פה מקודם גם באירופה יש פקקים ובהרבה יותר רצינים מפה

ועובדה אצלהם יש טון מכוניות גיר .

פשוט עם ישראל התרגל להילוכים כי היבואן כבר לא מייבא הרבה גיר בגלל שהמחיר שלו נמוך יותר

מהאוטומט.

וגם האוטומט יותר נוח בנהיגה מאשר הגיר כי אצלנו בארץ אין כבישים שאתה יכול להיות על אילוך 5 כמה זמן כי כל שנייה או פקק או רמזור

 

 

שנה טובה לכולם שנה בלי תאונות :lol:

 

טון מכוניות גיר?

לא מייבא הרבה גיר?

מאשר הגיר?

 

אתה בטח מאלה שאומרים "לאוטו שלי יש 120 כוח" :-P

 

מצחיק אותי שהתירוץ של חצי מהאנשים לגיר אוטומט הוא שכל שניה יש פקק או רמזור. אלו אותם אנשים שאומרים "למה לך מכונית ספורט? ממילא אין איפה לנהוג איתה פה בארץ!". אותם אנשים שגרים במרכז המטרופולין ויוצאים ממנו פעם בחצי שנה לאירועים משפחתיים.

 

אני נוהג מעט ק"מ יחסית בחודש, ולא בשעות של עומס, לרוב. קורה לי אולי פעם בשלושה חודשים שאני מקלל את דוושת הקלאץ'. אבל ברגע שהתנועה נפתחת אני מוריד הילוך וטס קדימה. על אוטומט רגיל אני משתגע לנהוג. השיוט הזה בסל"ד אפסי בהילוך הגבוה, חוסר הזמינות של הכח מתי שצריך אותו... וזה ככה לא רק ביאריס 1.3 מסכנה אלא גם במכונית מנהלים 2.0. בשביל הפעם בכמה זמן שאני מתבאס בגלל הפקקים, אני לא צריך לסבול בכל שאר הזמן...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...