Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה בארץ אוהבים גיר אוטומטי


sk
שימו לב! השרשור הזה בן 7154 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל, ברכב עם ממיר מומנט יש כמעט תמיד נעילת ממיר מומנט, שמשנה את הסל"ד בלי קשר ללחיצה על הגז (שים לב שבתיבה אוטומטית אם תתן גז אחרי שעזבת הסל"ד קודם יבצע קפיצה קטנה למעלה ורק אז יתחיל להשפיע - כל זה בלי הורדת הילוך וקורה כאשר הנעילה משתחררת). בנוסף, בגיר אוטומטי ישנה הרגשה תמידית של קלאץ' מחליק כאשר הסל"ד לא לגמרי מתואם עם שינוי המהירות בעזיבה ולחיצה על הגז. קל מאוד להרגיש את עבודת ממיר המומנט בזמן העברת הילוכים, אם כי קשה לי להסביר את זה מעל גבי הפורום.

 

בגיר כמו הסלספיד אין את כל הדברים האלו. הוא עובד בדיוק כמו ידני. תן גז והכוח מיידית שם. תגובת דוושה מיידית ודאבל קלאץ' בהורדת הילוך. זאת אחת הסיבות שה-156 מרגישה הרבה יותר חזקה ממה שהנתונים שלה מספרים (155 כ"ס יש למשל גם להונדה אקורד החדשה, אבל לך תשווה בין השתיים - האלפא מחסלת אותה בלי למצמץ).

רוני

רוני, ניסיון יפה בהסבר אבל כמו שאתה אומר-קשה לנסח את זה על גבי הפורום.

שאלתי את השאלה הזאת כיוון שבצבא אני עובד עם ממסרות ומנועים של מרכבה סימן 4 (ויש לי הרבה דברים מעניינים לספר מעל גבי הפורום...מדהים איזה הקשר יש בין טנק לרכב מבחינת הנעה).

 

בכל אופן, ממיר המומנט במרכבה מורגש בעוצמה רבה, עם המון כוח, ואי אפשר שלא לשים לב אליו.

אבל כשאתה יורד מכלי כזה לרכב, פתאום הכל נראה זניח וחסר הרגשה.

 

ובאמת, אחד הדברים שהכי מעצבנים אותי בתיבות אוטומטיות ברכבים סטנדרטיים הוא הלג. ההשתהות המעצבנת הזאת כשרוצים את הכח. לא רק שצריך לחכות שההילוך ירד, אלא גם אחרי שהוא יורד פעולת ממיר המומנט מורגשת והכוח לא עובר באופן ישיר לגלגלים. זה ממש מרגיש כאילו לקחו למנוע כמה כוחות סוס עם תיבה אוטומטית (מה שבאמת נכון, בסופו של דבר). אני רוצה ללחוץ על הגז ולקבל תגובה מיידית ומדויקת, לא לחכות שהתיבה תתחיל להתבחבש עם עצמה...

קח למשל את המאזדה.

אם אני נועל את ההילוך במצב הקיים, כלומר לחיצה על כפתור ה-HOLD..

למעשה אני משבש את פעולת הממיר מומנט.(או מונע החלקה).

ככה שאני מאלץ את המנוע (דרך הגיר) להישאר ברצועת סל"ד גבוהה וכך יש לי כוח זמין, ותגובה מהירה של המנוע בכל לחיצה על דוושת הגז.

למעשה אני מבטל את הלג הזה של הורדת הילוך ואיבוד כוח בהעלת סל"ד.

 

נכונה התיאוריה הזה? או שאני משחק עם עצמי בנדמה לי?:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רוני, ניסיון יפה בהסבר אבל כמו שאתה אומר-קשה לנסח את זה על גבי הפורום.

שאלתי את השאלה הזאת כיוון שבצבא אני עובד עם ממסרות ומנועים של מרכבה סימן 4 (ויש לי הרבה דברים מעניינים לספר מעל גבי הפורום...מדהים איזה הקשר יש בין טנק לרכב מבחינת הנעה).

 

בכל אופן, ממיר המומנט במרכבה מורגש בעוצמה רבה, עם המון כוח, ואי אפשר שלא לשים לב אליו.

אבל כשאתה יורד מכלי כזה לרכב, פתאום הכל נראה זניח וחסר הרגשה.

 

קח למשל את המאזדה.

אם אני נועל את ההילוך במצב הקיים, כלומר לחיצה על כפתור ה-HOLD..

למעשה אני משבש את פעולת הממיר מומנט.(או מונע החלקה).

ככה שאני מאלץ את המנוע (דרך הגיר) להישאר ברצועת סל"ד גבוהה וכך יש לי כוח זמין, ותגובה מהירה של המנוע בכל לחיצה על דוושת הגז.

למעשה אני מבטל את הלג הזה של הורדת הילוך ואיבוד כוח בהעלת סל"ד.

 

נכונה התיאוריה הזה? או שאני משחק עם עצמי בנדמה לי?:wink:

אתה משחק בנדמה לי....

 

לגבי הטנק - יש לו כמה אלפי כ"ס אם אני לא טועה.

אם המנוע היה מניע את הטנק דרך גיר ידני (ואם היה קלאץ' חזק מספיק כדי לעמוד בכוחות האלה) סביר להניח שלמרכבה היו ביצועים עוד יותר טובים.

 

ולגבי כפתור HOLD - הוא לא נועל את ממיר המומנט אלא פשוט מוריד הילוך. גם אחרי הורדת ההילוך אתה עדיין נשאר עם התחושה המעצבנת הזאת (לטעמי) של כוח שהולך לאיבוד וחוסר קשר ישיר בין רגל ימין לגלגלים.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BMW, הדרך הפשוטה ביותר לבחון את זה היא לנהוג בלנטיס לכמה דקות ואז לנהוג ברכב ידני כלשהו לכמה דקות. אני מבטיח לך שתרגיש היטב את ההבדל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד אוהב לנהוג (לנהוג, לא "לנסוע"), אבל גם יכול להחזיק רק רכב אחד שממלא עבורי את 2 המשימות, בינהן הנאה מנהיגה וגם להגיע מנקודה א' ל-ב' בצורה יותר נוחה.

אז נכון שזה גורע מהמרכיב הספורטיבי שיש ברכב - אבל מה לעשות שכשצריך לבחור רכב אחד שימלא כמה מטלות וכמה דרישות אישיות שלי, קיימת פשרה שבאה לידי ביטוי בחיסרון בכל אחת מהמטלות שהרכב צריך למלא ביחס לדרישות... בין היתר, החיסרון בתחום ההנאה מנהיגה בא לידי ביטוי בשליטה פחות טובה בגיר וכל המשתמע מכך (יחסי העברה ארוכים יותר, תגובת מצערת כהה יותר וכד').

איציק

איציק, אין לי שום דבר נגד מי שבוחר באוטומט. יכול להיות שאם הייתי מעביר את זמני יומיום בתנועה עירונית צפופה הייתי עושה את אותו הדבר, אבל פירושו של דבר היה ויתור מצידי על הרכב כמקור להנאה מנהיגה. אני גם לא סובל משימוש בגיר ידני בפקקים, אבל יכול להיות שאם הייתי מבלה שעות בפקקים מידי יום הייתי חושב אחרת.

 

אני יודע שהבחירות שלי נראות קצת 'קיצוניות'. בסופו של דבר קניתי קליאו ספורט במחיר שבמקומו יכולתי לקנות משפחתית אוטומטית או ידנית (והיה נשאר קצת עודף) ואני משלם על כך בנוחות ושימושיות. זו פשרה שאני מוכן לקחת ברצון.

אני לא חושב שמי שנוהג באוטומטי הוא לא חובב הגה בהגדרה, אבל הוא לא קודם כל חובב הגה. נהיגה לשם נהיגה היא לא בראש סדרי העדיפויות שלו. ואין בזה שום דבר לא בסדר. יש רכישות שאני חושב שהן הרבה יותר תמוהות מכך (כמו לקנות ג'יפ מגודל או מכונית פאר).

 

יוצא לי לנהוג לא מעט על 328Ci אוטומטית שלא חסר לה כוח ואני אף פעם לא ממש נהנה לנהוג עליה. אני תמיד מוצא את עצמי לבסוף נוהג לי בחוסר איכפתיות כי הרכב פשוט לא מזמין אותך לתקוף פניות. השלדה מצויינת, הבלמים מעולים, הביצועים טובים מאוד והתנהגות הכביש משובבת, רק הגיר מנתק אותך מהרכב ומשבית את השמחה. לפחות את זו שלי.

אז אם אני רוצה לרדת לאילת במהירות ובנוחות - סבבה. אבל עדיין כל פעם שאני חוזר לפחית שלי אני נזכר כמה אני יותר נהנה לנהוג בה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, אין לי שום דבר נגד מי שבוחר באוטומט. יכול להיות שאם הייתי מעביר את זמני יומיום בתנועה עירונית צפופה הייתי עושה את אותו הדבר, אבל פירושו של דבר היה ויתור מצידי על הרכב כמקור להנאה מנהיגה. אני גם לא סובל משימוש בגיר ידני בפקקים, אבל יכול להיות שאם הייתי מבלה שעות בפקקים מידי יום הייתי חושב אחרת.

 

אני יודע שהבחירות שלי נראות קצת 'קיצוניות'. בסופו של דבר קניתי קליאו ספורט במחיר שבמקומו יכולתי לקנות משפחתית אוטומטית או ידנית (והיה נשאר קצת עודף) ואני משלם על כך בנוחות ושימושיות. זו פשרה שאני מוכן לקחת ברצון.

אני לא חושב שמי שנוהג באוטומטי הוא לא חובב הגה בהגדרה, אבל הוא לא קודם כל חובב הגה. נהיגה לשם נהיגה היא לא בראש סדרי העדיפויות שלו. ואין בזה שום דבר לא בסדר. יש רכישות שאני חושב שהן הרבה יותר תמוהות מכך (כמו לקנות ג'יפ מגודל או מכונית פאר).

 

יבה.

כאן אתה קצת טועה ,שם לב להדגשה הראשונה...

 

קשה לי להסביר איך אני מרגיש שמדובר בממיר מומנט, בגדול - כשאני נוסע ברכב אוטומאטי אני מרגיש מעיין חוסר סנכרון בין הכוח שהמנוע מפיק לכוח שמגיע בפועל לגלגלים, מעיין lag שכזה, כאילו צילינדר מסתובב ולאט לאט מסובב צילינדר אחר בתוכו (כמובן ש"לאט לאט" הכוונה להבדלים של רבע שניה או פחות...)

אחד הרכבים החלופיים שקיבלתי מהביטוח היה אופל קורס "אוטומאטית" (כך טענו בחברת השכרה).

מיד כשעליתי על האוטו הרגשתי שמשהו מוזר בהעברת ההילוכים, התיבה מרגישה ישירה מדי, חדה מדי בהעברת הכוח בשביל תיבה אוטומאטית.

הרמתי טלפון לחבר לשאול אותו אם הוא יודע על פשר העניין והתברר לי שלקורסה אכן יש גיר רובוטי - מחורבן בעליל, אבל רובוטי.

 

יכול להיות שכל מה שכתבתי פה הוא בליל של שטויות, יכול להיות שאם אני אנהג ברכב רובוטי אחר אני לא אשים לב להבדל. בכל מקרה - אלו התחושות שלי...

באסטרה אכן זאת אחת הסיבות שתעמוד בעליה והרכב ידרדר אחורה...

שם מדובר על רכב עם תיבה ידנית בעיקרון רק שהיא עוברת אוטומטית..באחד המבחנים שעשו לה הגדירו את זה,אתה מרגיש שמשהו מעביר לך את ההילוכים במקומך...

 

צביקה

 

אגב זה נדמה לי או שהשרשור הזה ברובו איכותי משהו:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נזכרתי היום בעוד דבר שמארה שישראלים נוהגים על אוטומט רק בשביל להשוויץ "ששלהם יותר טוב".

 

אנשים נוהגים שרגל שמאל מקופלת על המושב בצורה שכל מי שעובר ברחוב רואה אותם.

 

אני לא מצליח לשבת ככה.לא ברכב אוטו',לא בקטנוע אוטו',לא בנגמש אוטו' ולא בתומ"ת אוטו'.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, אין לי שום דבר נגד מי שבוחר באוטומט. יכול להיות שאם הייתי מעביר את זמני יומיום בתנועה עירונית צפופה הייתי עושה את אותו הדבר, אבל פירושו של דבר היה ויתור מצידי על הרכב כמקור להנאה מנהיגה. אני גם לא סובל משימוש בגיר ידני בפקקים, אבל יכול להיות שאם הייתי מבלה שעות בפקקים מידי יום הייתי חושב אחרת.

 

אני יודע שהבחירות שלי נראות קצת 'קיצוניות'. בסופו של דבר קניתי קליאו ספורט במחיר שבמקומו יכולתי לקנות משפחתית אוטומטית או ידנית (והיה נשאר קצת עודף) ואני משלם על כך בנוחות ושימושיות. זו פשרה שאני מוכן לקחת ברצון.

אני לא חושב שמי שנוהג באוטומטי הוא לא חובב הגה בהגדרה, אבל הוא לא קודם כל חובב הגה. נהיגה לשם נהיגה היא לא בראש סדרי העדיפויות שלו. ואין בזה שום דבר לא בסדר. יש רכישות שאני חושב שהן הרבה יותר תמוהות מכך (כמו לקנות ג'יפ מגודל או מכונית פאר).

 

יוצא לי לנהוג לא מעט על 328Ci אוטומטית שלא חסר לה כוח ואני אף פעם לא ממש נהנה לנהוג עליה. אני תמיד מוצא את עצמי לבסוף נוהג לי בחוסר איכפתיות כי הרכב פשוט לא מזמין אותך לתקוף פניות. השלדה מצויינת, הבלמים מעולים, הביצועים טובים מאוד והתנהגות הכביש משובבת, רק הגיר מנתק אותך מהרכב ומשבית את השמחה. לפחות את זו שלי.

אז אם אני רוצה לרדת לאילת במהירות ובנוחות - סבבה. אבל עדיין כל פעם שאני חוזר לפחית שלי אני נזכר כמה אני יותר נהנה לנהוג בה.

מקובל. כל עוד אנחנו לוקחים את הבחירה שלנו מרצון ומקבלים אותה כמו שהיא (עם היתרונות והחסרונות שלה) אין כאן שום בעיה.

חידוד קטן בהמשך לדבריך: לי באופן אישי אין שום בעיה עם גיר ידני. אני אוהב לנהוג על גיר ידני וגם נהנה מזה מאוד - רק שבסופו של דבר, בשיקלול הסופי ביחס לנסיעות שאני עושה ביום-יום, המסקנה המתבקשת מבחינתי היתה לעבור לאוטומטי ואני מאוד מרוצה מכך. המעבר לאוטומטי לא הפך אותי לאנטי-ידני (מי אמר י.כ. ?) ואני סבור שכל אחד צריך לעשות מה שטוב לו ולא לאחרים. בעברי החזקתי גם מכוניות ידניות וגם אוטומטית (זה תמיד היה לסרוגין, האוטו הראשון היה ידני, אח"כ אוטומטי, שוב ידני ועכשיו אוטומטי. - לפי הסטטיסטיקה האוטו הבא שלי צריך להיות ידני :mm_tongue )

 

:mm_wink:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומבית סובארו...:wink:
כמובן, כמו כל ה-4 האחרונות :grin::mm_wink:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

'צטער, לא הבנתי.

שם לב בהודעתי לציטוט שלך מה שהדגשתי ראשון,יש כאלה ויעיד הבנאדם עם המונדיאו שלקח רכב אוטומט בגלל שאת רוב שעות נסיעתו הוא מבלה בפקקים של המרכז,למרות שבנסיעות שהן להנאה נטו(ולא נסיעה רגילה שהיא הנאה בפני עצמה) הוא מתצטער על זה שאין לו ידני

 

זאת אומרת אתה אמרת גם את זה וגם את הצד השני שלא כל אחד שלוקח אוטומט מהסיבות האלה הוא לא קודם כל חובב הגה בהגדרתו...אולי הוא חובב רגלו השמאלית?בצחוק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
BMW, אתה הוא זה שטועה. הסלספיד הוא גיר ידני לכל דבר. רק בלי קלאץ'. והוא בכלל לא כל כך גרוע. רק דורש הסתגלות.

ה-DSG הוא גיר חדש ומצוין, מערכת הקלאץ' הכפול שלו היא ייחודית למיטב זכרוני. אני לא יודע אם הוא נועד להוות תחרות ל-SMG, וגם אם כן - יכול מאוד להיות שהוא מסוגל לעשות את זה. מישהו לקח פעם ב.מ.וו ואאודי עם הגירים האלו והשווה ביניהם? אני לא מכיר כזה מבחן.

 

רוני

Roni, Road&Track magazine actually did a test between the Audi TT 3.2L DSG and the BMW Z4 3.0L SMG, the results showed that the BMW's SMG is actually a better transmission and got a lot of compliments

 

.Audi's DSG got some compliments too but the testers had a few complaints about the in-ability of the transmission to hold gears.

I'll try to find it and scan it for you guys

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שם לב בהודעתי לציטוט שלך מה שהדגשתי ראשון,יש כאלה ויעיד הבנאדם עם המונדיאו שלקח רכב אוטומט בגלל שאת רוב שעות נסיעתו הוא מבלה בפקקים של המרכז,למרות שבנסיעות שהן להנאה נטו(ולא נסיעה רגילה שהיא הנאה בפני עצמה) הוא מתצטער על זה שאין לו ידני

 

זאת אומרת אתה אמרת גם את זה וגם את הצד השני שלא כל אחד שלוקח אוטומט מהסיבות האלה הוא לא קודם כל חובב הגה בהגדרתו...אולי הוא חובב רגלו השמאלית?בצחוק...

בוודאי שהוא לא קודם כל חובב הגה. מי שהנאה מהנהיגה חשובה לו יותר מנוחות בפקק לוקח גיר ידני (ומכונית אחרת...) ומקריב את הנוחות לטובת ההנאה. בכביש של נהיגה נטו גיר אוטומטי זה חיסרון מאוד מאוד גדול, בטח ובטח אם אין לך איזה מנוע אימתני לפצות על כך לפחות חלקית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Roni, Road&Track magazine actually did a test between the Audi TT 3.2L DSG and the BMW Z4 3.0L SMG, the results showed that the BMW's SMG is actually a better transmission and got a lot of compliments

 

.Audi's DSG got some compliments too but the testers had a few complaints about the in-ability of the transmission to hold gears.

I'll try to find it and scan it for you guys

 

.Moti

 

מוטי תודה. אני אשמח לקרוא את זה. יוצא לי רק לעיתים רחוקות לתפוס גיליון של R&T והאמת היא שלרוב זה מגזין מרשים למדי. אם לא בהגשה (איכות הגיליון עצמו, תמונות) אז לפחות בתוכן (הרבה נתונים). עדיין, מגזינים בריטיים עדיפים בעיני.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I absolutely agree with you, I think the best car magazine in the world is the british EVO, with the second best one being a magazine you probably never heard of - Grassroots Motorsports (GRM) that is published here in the US

 

 

R&T is a nice magazine, but too often seems to try to please the readers too much are write only nice things about cars, even if they don't really deserve it

 

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7154 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...