Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה בארץ אוהבים גיר אוטומטי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7915 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
טון מכוניות גיור?

לא מייבא הרבה גיר?

מאשר הגיר?

אתה בטח מאלה שאומרים "לאוטו שלי יש 120 כוח" :-P

מצחיק אותי שהתירוץ של חצי מהאנשים לגיר אוטומט הוא שכל שניה יש פקק או רמזור. אלו אותם אנשים שאומרים "למה לך מכונית ספורט? ממילא אין איפה לנהוג איתה פה בארץ!". אותם אנשים שגרים במרכז המטרופולין ויוצאים ממנו פעם בחצי שנה לאירועים משפחתיים.

אני נוהג מעט ק"מ יחסית בחודש, ולא בשעות של עומס, לרוב. קורה לי אולי פעם בשלושה חודשים שאני מקלל את דוושת הקלאץ'. אבל ברגע שהתנועה נפתחת אני מוריד הילוך וטס קדימה. על אוטומט רגיל אני משתגע לנהוג. השיוט הזה בסל"ד אפסי בהילוך הגבוה, חוסר הזמינות של הכח מתי שצריך אותו... וזה ככה לא רק ביאריס 1.3 מסכנה אלא גם במכונית מנהלים 2.0. בשביל הפעם בכמה זמן שאני מתבאס בגלל הפקקים, אני לא צריך לסבול בכל שאר הזמן...

 

רוני

בעיקר ביגלל הסיבה הזו אנשים מעדיפים אוטומט, אם אתה מבין את הכוונה שלי...

אותם אנשים שמעדיפים לנהוג בצד שמאל 65 קמ"ש, אותם אנשים שמעדיפים לחנות על 2.5 חניות במקום לתמרן טיפה ולחנות כמו שצריך (בניצב למידרכה ולא באחכסון נוראי ולתפוס כמעט 3 מקומות!!!), אותם אנשים שאומרים כל בוקר "תפילת הדרך" יחד עם מישפט "אבל עצור זה לתלמידי נהיגה", אותם אנשים שעוצרים באמצע הכביש כדי להוריד את הילדים שלהם לגן וחוסמים את הנתיב...

אותם אנשים שבישבילם נהיגה היא סבל נוראי וצריך להשכיח אותו בכל דרך, אם במוסיקה טובה, אם בקריאת עיתון, מריחת איפור, שתיית קפה, שיחה על החברים בפלאפון או החלפת הילוכים...

 

בקיצור, כאן זה לא אירופה, תתרגלו...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני נוהג מעט ק"מ יחסית בחודש, ולא בשעות של עומס, לרוב. קורה לי אולי פעם בשלושה חודשים שאני מקלל את דוושת הקלאץ'. אבל ברגע שהתנועה נפתחת אני מוריד הילוך וטס קדימה. רוני
או, פה קבור ממיר המומנט ...

 

אני נוהג כ 2500 ק"מ בחודש, כמעט אך ורק בשעות העומס באיזור המרכז, ובא לי גם ככה לתלוש את השערות שנותרו לי מרוב פקקים.

 

אני לא רואה את עצמי קונה לצרכים שלי רכב עם גיר רגיל, סורי, אני אוהב את רגל שמאל. כשאני נוהג בשביל הכיף (בעיקר במונדיאו) אני בהחלט מצטער שאין לה גיר רגיל, אבל לא בנסיעות העבודה שלי.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

Litmanen כתב:

 

6. לאמא שצריכה להסיע את הילדים מהגן לא היו צריכים לתת רישיון מלכתחילה (לה ולעוד 3 מיליארד נשים בעולם). שתזמין להם מונית כל יום.

נו באמת... :nono:

נו באמת זה לא תגובה מספקת להצעה המטופשת הזאת.

 

קודם כל, שינסה הבחור להזמין מונית עם מושב בטיחות לתינוק או לילד, ישמע את התגובה של תחנת המוניות, ואז יחשוב שוב אם הוא אי פעם רוצה להסיע את הילדים שלו במונית כלשהי....

כל השאר לא שווה התייחסות.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

1. עצלות של הישראלי המצוי (דווקא מובנת, מהתקופה שלי במרכז הבנתי שגיר אוטומטי הוא דבר מתקבל על הדעת למי שגר בתסבוכת התחבורתית המביכה הזו)

 

2. קשיים בירוקרטיים ביבוא רכב, מה שגורם להתעסקות נוספת ומיותרת של יבואנים בבואם לייבא גרסאות רבות של הרכב (ובהקשר הזה, יצויינו לטובה צ'מפיון, ולרעה דלק מוטורס). כך היבואנים משתדלים לצמצם את מגוון הגרסאות, והראשונות שסובלות הן הידניות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
נו באמת זה לא תגובה מספקת להצעה המטופשת הזאת.

קודם כל, שינסה הבחור להזמין מונית עם מושב בטיחות לתינוק או לילד, ישמע את התגובה של תחנת המוניות, ואז יחשוב שוב אם הוא אי פעם רוצה להסיע את הילדים שלו במונית כלשהי....

כל השאר לא שווה התייחסות.

לכל מי שיש בעיה לגבי מה שכתבתי - תשבו לכם בשקט (בתוך המכוניות שלכם), ומי שרוצה להתווכח איתי מוזמן לשלוח לי הודעות פרטיות. דעתי האישית היא שנשים לא יודעות לנהוג. לא שווה התייחסות ?

יאללה, נחמם קצת את הפורום הזה.

פורסם

 

רישיון נהיגה - 6 שנים.

ק"מ בחודש - 1200 בערך.

בד"כ נוסע מחוץ לעיר.

פה קבור הכלב (או הקלאץ').

 

עם ישראל הוא בקטע הזה הוא כמו האמריקאים - אוהבים נוחות.

אוהבים שעושים בשבילנו את העבודה, מזיינים את השכל ש"נראה לך שאם יש פקק

באיילון אני אסע בגיר רגיל ?" ועוד כל מיני חארטות כאלה.

רמת המוטוריקה בארץ שואפת ל-0 בגלל המחשבה המטומטמת הזאת, ובקטע הזה

אנחנו נפגר שנות אור אחרי מדינות המערב. בגרמניה יש פאקינג רכבי סלון ידניים ! אתם קולטים ?

אאודי A6 ידנית, מרצדס S קלאס ידנית ! הם לא עצלנים ! ומי שרוצה לנסוע ממינכן לברלין צריך לעבור

550 ק"מ, בניגוד לחיפה ת"א של 100 ק"מ !

אני ?????? קחו את מילותיי ותלו אותם:

בחיים, אבל בחיים - כל עוד כוחי במותניי, אקנה רכב אוטומט ויהי מה !

אני מעדיף למות ! איפה חדוות הנהיגה ? איפה הכיף ? איפה הרגשת ה"אתה שולט ברכב ולא הרכב שולט בך" ? יפסיקו חברות המכוניות לייצר מכוניות גיר אוטומט לאלתר, ויפה שעה אחת קודם !

קודם כל, מי אמר שלקנות מכונית פאר עם גיר רגיל משייך אותך ישר לקבוצת ה"לא עצלנים" ?

אולי דווקא אותם "לא עצלנים" הם הפרימיטייבים שהיו רוצים שהגיר יחליף להם את ההילוכים לבד אך מפחדים מהשינוי ?

 

בנוגע לתגובתך הקודמת:

יש לי רישיון 9 שנים, נוהג כ-2000 ק"מ בחודש, ב-ע-י-ר.

אחרי 3 שנים עם רכב ידני (4 במצטבר עם רכב אחר שהיה לי, מבלי לקחת בחשבון רכבי עבודה ו/או תקופת צבא - שביחד עימם זה בערך 6-7 שנים) - זהו, נמאס.

 

איפה ה"הנאה" בפקקים כל יום בדרך חזרה הביתה או אפילו בערב בדרך ליציאה ?

אתה חושב שאם היית נוסע בעיר ק"מ שהוא כמעט כפול ממה שאתה עושה היום עדיין הייתי נשאר לאורך שנים נאמן לגיר הידני ? אני בספק.

כיום, לא חסרים גירים אוטומטיים מעולים שעושים את העבודה ב-ד-י-ו-ק כמו שצריך - מבלי לשלוט בך.

כמו שאמרתי בעבר: אתה אוהב להנות מהנהיגה ? סבבה. מבחינתי עדיף לסבול אחת לחודש באשתאול, מאשר בכל יום חול. אתה מעדיף אחרת ? לבריאות. מה לעשות שהצפיפות בכבישים בישראל+ התשתית יוצרים מצב שלא ניתן להנות בו עם גיר ידני, לפחות לא בגוש דן.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לכל מי שיש בעיה לגבי מה שכתבתי - תשבו לכם בשקט (בתוך המכוניות שלכם), ומי שרוצה להתווכח איתי מוזמן לשלוח לי הודעות פרטיות. דעתי האישית היא שנשים לא יודעות לנהוג. לא שווה התייחסות ?

יאללה, נחמם קצת את הפורום הזה.

 

הבעיה הופכת לשלך כשמה שאתה כותב מעצבן את מנהלי הפורום. אל תשכח את זה. שלחתי לך הודעה פרטית. לא טרחת לענות. אין לי בעיה עם זה, רק אל תצפה שאני גם אתן לך דין וחשבון... :twisted:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
משעשע אותי לשמוע את כל ההשוואות האלו: "התיבה הזאת והזאת מעבירה הילוכים ב-0.00001 שניה יותר מהר מהתיבה שלך!", יופי, כאילו שזה משנה משהו. 0.2 זה בהחלט מהר מספיק, וכל עוד אתה לא נמצא במירוץ על מסלול זה ממש לא משנה. הרבה יותר חשוב כמה חלק התיבה מעבירה הילוכים, כמה הפסדי כוח יש ומהם יחסי ההעברה. בת'כלס, גם אם תיבה אחת מעבירה מהר יותר מהשניה, זה לא אומר שהיא עדיפה, ובהחלט לא אומר שזה משנה משהו לנהג הרגיל או אפילו הספורטיבי. לא מדובר פה על תיבות אוטומטיות עלובות אלא על תיבות מתוחכמות ומהירות.

 

רוני

רוני, רק הייתי חייב לומר:

זה לא צריך לשעשע אותך שמדברים על כמה מהר התיבה מעבירה הילוך.:wink:

ברור שההבדל בין 0.0082 ב-SMG לבין 0.2 (או כמה שזה) ב-DSG זה לא מה שישנה לי או לך את אופן או צורת הנהיגה.

כמו-כן, ברור שמהירות החלפת ההילוכים בתיבה לא מסגירה עד כמה היא טובה מאחרות. ואתה צודק במיליון אחוז בכל שאר הדברים שאמרת כאן בציטוט.

 

אבל, היופי שבתיבת ה-SMG, (ואני בא בטענת נגד למר gibsonlP), זה אופן הפעולה החלק, המהיר מאוד, המדוייק, והאמין ש-BMW בנו.

 

אותה החלפה סופר מהירה, מחליפה באופן מושלם את המיומנות הכי טובה שיכולה להיות לבן-אדם אנושי.

דווקא אופן הפעולה של ה-SMG והגאונות שבה- הם שהדהימו את בוחני הרכב ולא העובדה שההילוך מוחלף ב-0.0082 שניות!

 

 

המשך יום נעים לכולם!

פורסם

BMW, אם אני זוכר נכון את המבחנים שקראתי, ה-SMG מעבירה חלק רק על המצב הנינוח יותר, במצב הסופר ספורטיבי ההעברות באמת מהירות כברק אבל גם לא חלקות ושקטות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

נושא ממש מרתק רק רציתי להוסיף שלא מזמן הייתי בספרד.

ומתוך כל המכוניות שראיתי לא מדבבר על יוקרה סתפ מכוניות שחנו בשולי הכביש הייתה רק מכונית שראיתי שהיא לא הייתה בעלת גיר ידני , זו הייתה מרצדס. זה היה פשוט מצחיק איך כל המכוניות פשוט בעלות גיר ידני ( לא משהו שהתרגלתי אליו בארץ ).

ניסן אלמרה 01' 1800

פורסם

אתה חושב שאם היית נוסע בעיר ק"מ שהוא כמעט כפול ממה שאתה עושה היום עדיין הייתי נשאר לאורך שנים נאמן לגיר הידני ? אני בספק.

קודם כל-כן. אני לא אוהב גיר אוטומטי לא בעיר ולא בכפר. רק בפקק של נסיעה-עמידה.

 

כיום, לא חסרים גירים אוטומטיים מעולים שעושים את העבודה ב-ד-י-ו-ק כמו שצריך - מבלי לשלוט בך.

אני מודה שלא נהגתי לא ב-MSG ולא ב-DSG אבל בינתיים לא נתקלתי בגיר אוטומטי שלא סובל, יחסית לידני, מיחסי העברה ארוכים יותר, תגובת דוושה מושהית, הורדות הילוך לא חלקות (יחסית למי שרגיל לעשות זאת עם גז ביניים) ובוודאי שלא מתוזמנות (אלא אם יש אופציה לשליטה ידנית, ואז... נכון, הן לא חלקות). וזה לא מתייחס רק לנהיגה נמרצת. לדוגמא, לפעמים בנהיגה בתנועה מהירה אני בוחר ברביעי בשביל לקבל תגובת דוושה משופרת (להאטה או להאצה). זה הבדל דק בין שיוט לכוח שלא קיים ברוב האוטומטיות שיצא לי לנהוג בהן (יחסי העברה ארוכים ולרוב ארבעה הילוכים בלבד).

 

כמו שאמרתי בעבר: אתה אוהב להנות מהנהיגה ? סבבה. מבחינתי עדיף לסבול אחת לחודש באשתאול, מאשר בכל יום חול. אתה מעדיף אחרת ? לבריאות. מה לעשות שהצפיפות בכבישים בישראל+ התשתית יוצרים מצב שלא ניתן להנות בו עם גיר ידני, לפחות לא בגוש דן.

איציק

קודם כל אני גר בגוש דן ונהנה מגיר ידני מידי יום. לא כל שעה הכבישים צפופים וגם שהם כן, לגיר הידני יש יתרונות דינמיים מובנים. נכון, אם אתה לא חובב הגה ולא רוצה להשקיע אנרגיה בנהיגה עדיף לך גיר אוטומטי. אין ויכוח.

 

אבל אם אתה חובב הגה אין לך מה לחפש בכלל באוטומטי, משום שגיר אוטומטי שודד חלק ניכר מההנאה מנהיגה. קודם כל, הוא אינו מאפשר שליטה אידיאלית, שהיא כל הרעיון בנהיגה "ספורטיבית". בנוסף, עצם התחביב הוא לנהוג ברכב. יש לך אוטומטי?! לקחו לך חלק מפעולת הנהיגה ופגמו בעצם התחביב.

 

ולבסוף, עם גיר אוטומטי לא מגיעים בכלל לאשתאול. אם לחזור על אנלוגיה ישנה שלי, גם עם בחורה אתה לא מקיים יחסי מין רוב הזמן. ועדיין חשיבות זמן הזנונים במערכת יחסים גדול בהרבה מפרק הזמן המושקע בו. אם אתה מחפש חברה לחיים ותו לא (כלומר רכב שמביא אותך מ-א' ל-ב') גיר אוטומטי זה טוב מספיק. אם אתה רוצה גם חושניות (כלומר להנות מנהיגה לשם נהיגה) אתה צריך לבחור בידני.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
... אם אתה מחפש חברה לחיים ותו לא (כלומר רכב שמביא אותך מ-א' ל-ב') גיר אוטומטי זה טוב מספיק. אם אתה רוצה גם חושניות (כלומר להנות מנהיגה לשם נהיגה) אתה צריך לבחור בידני.

תנסה DSG או SMG ואז תגיד אם ההנאה נפגמת, או אם אתה מרגיש פחות חושניות :)

פורסם
תנסה DSG או SMG ואז תגיד אם ההנאה נפגמת, או אם אתה מרגיש פחות חושניות :)

הDSG והSMG אולי יעבירו הילוכים מהר יותר מגיר ידני וע"י כך הביצועים אולי יעלו, אבל לפי דעתי אין תחליף להעברה עצמית של ההילוכים ובחישה במוט ההילוכים. חלק ממהנאה זה ללחוץ על הקלאץ ולהעביר הילוכים בעצמך, ולא שהמכונית תחליט במקומך לאיזה הילוך לשלב ומתי לשלב.

 

פליקס

ROOONEEYY

פורסם
הDSG והSMG אולי יעבירו הילוכים מהר יותר מגיר ידני וע"י כך הביצועים אולי יעלו, אבל לפי דעתי אין תחליף להעברה עצמית של ההילוכים ובחישה במוט ההילוכים. חלק ממהנאה זה ללחוץ על הקלאץ ולהעביר הילוכים בעצמך, ולא שהמכונית תחליט במקומך לאיזה הילוך לשלב ומתי לשלב.

 

פליקס, אבל זה בדיוק העניין. התיבות הללו הן ידניות רק ללא קלאץ. הן לא מחליטות בשבילך כלום. אתה זה שמחליט לאיזה הילוך לשלב ומתי. אתה פשוט לא צריך את הקלאץ' בשביל זה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...