Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה בארץ אוהבים גיר אוטומטי


sk
שימו לב! השרשור הזה בן 7155 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תנסה DSG או SMG ואז תגיד אם ההנאה נפגמת, או אם אתה מרגיש פחות חושניות :)
תראה, פחות חושניות זה בטוח. זה אולי יותר יעיל ופחות קשה לשליטה מגיר רגיל, אבל הקושי הוא לפעמים חלק מהעניין.

עם זאת יכול להיות שהגירים הנ"ל לא לא סובלים מהחולשות האוביקטיביות של גירים אוטומטים, יחסי העברה ארוכים, תגובת דוושה מושהית וכו'. יאם כי כול להיות שיש להם בעיות אחרות (כיצד הקלאץ' משתלב וכו')

מצד שני, הם אכן לא גירים אוטומטים.

מצד שלישי, הם גם עולים לא מעט...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פליקס, אבל זה בדיוק העניין. התיבות הללו הן ידניות רק ללא קלאץ. הן לא מחליטות בשבילך כלום. אתה זה שמחליט לאיזה הילוך לשלב ומתי. אתה פשוט לא צריך את הקלאץ' בשביל זה.

 

רוני

נכון ולא נכון.

לדוגמא, הבעיה העיקרית עם הסלספיד של אלפא (שהוא טוב מאוטומטי מבחינת חובב ההגה) היא שאתה לא שולט בשילוב הקלאץ' ומתקשה לצפות אותו. בנסיעה לאחור זה בכלל לא משעשע...

עם הזמן לומדים את האוטו, אבל זה לא אידיאלי.

 

מה שכן אידיאלי, וכתבתי זאת לפחות 10 פעמים בעבר, אבל מילא, זה שלא צריך להוריד את רגל שמאל מהמדרס בבלימה כדי להוריד הילוך. זה הופך את הדיוק בבלימה לכל כך קל, בלי שצריך רתמה ושות'

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou, אני לא יודע אם קראת על הגירים הללו (של אאודי וב.מ.וו). אני כן. לפי מה שקראתי (וגם לפי ההגיון), ב.מ.וו ואאודי לא עברו את כל הטרחה הזאת של ייצור גיר חדש לגמרי ומתוחכם מאוד רק בשביל לשדך לו יחסי העברה ארוכים מדי או תגובת דוושה גרועה. אלו גירים ידניים לכל דבר, רק ללא המצמד הידני (או יותר נכון הרגלי). מדובר פה על אמצעים משופרים לנהיגה ספורטיבית רק ללא הדוושה השלישית. בסלספיד זה בכלל לא מושלם, אבל הרי כבר עברנו על זה - יש לתיבה של אלפא הרבה מגבלות, והיא לא ממש ברת תחרות לתיבות של הגרמנים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי מה עשיתי פתחתי תיבת פנדורה

סך הכל רציתי לשאול למה אוהבים גיר אוטומט

ושרשור הפך למגילת אסתר

חברה אני חושב אפשר לנוח כבר

הבנו את הנושא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פליקס, אבל זה בדיוק העניין. התיבות הללו הן ידניות רק ללא קלאץ. הן לא מחליטות בשבילך כלום. אתה זה שמחליט לאיזה הילוך לשלב ומתי. אתה פשוט לא צריך את הקלאץ' בשביל זה.

 

רוני

רוני, אם אתה זה שמחליף הילוכים במקום התיבה, איפה כאן הנוחות שאותה מחפשים בעלי האוטומטיות?ובנוסף איך בתיבות הנ"ל ניתן לתת גז ביניים אם אין דוושת קלאץ?

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל-כן. אני לא אוהב גיר אוטומטי לא בעיר ולא בכפר. רק בפקק של נסיעה-עמידה.

 

אני מודה שלא נהגתי לא ב-MSG ולא ב-DSG אבל בינתיים לא נתקלתי בגיר אוטומטי שלא סובל, יחסית לידני, מיחסי העברה ארוכים יותר, תגובת דוושה מושהית, הורדות הילוך לא חלקות (יחסית למי שרגיל לעשות זאת עם גז ביניים) ובוודאי שלא מתוזמנות (אלא אם יש אופציה לשליטה ידנית, ואז... נכון, הן לא חלקות). וזה לא מתייחס רק לנהיגה נמרצת. לדוגמא, לפעמים בנהיגה בתנועה מהירה אני בוחר ברביעי בשביל לקבל תגובת דוושה משופרת (להאטה או להאצה). זה הבדל דק בין שיוט לכוח שלא קיים ברוב האוטומטיות שיצא לי לנהוג בהן (יחסי העברה ארוכים ולרוב ארבעה הילוכים בלבד).

 

 

קודם כל אני גר בגוש דן ונהנה מגיר ידני מידי יום. לא כל שעה הכבישים צפופים וגם שהם כן, לגיר הידני יש יתרונות דינמיים מובנים. נכון, אם אתה לא חובב הגה ולא רוצה להשקיע אנרגיה בנהיגה עדיף לך גיר אוטומטי. אין ויכוח.

 

אבל אם אתה חובב הגה אין לך מה לחפש בכלל באוטומטי, משום שגיר אוטומטי שודד חלק ניכר מההנאה מנהיגה. קודם כל, הוא אינו מאפשר שליטה אידיאלית, שהיא כל הרעיון בנהיגה "ספורטיבית". בנוסף, עצם התחביב הוא לנהוג ברכב. יש לך אוטומטי?! לקחו לך חלק מפעולת הנהיגה ופגמו בעצם התחביב.

 

ולבסוף, עם גיר אוטומטי לא מגיעים בכלל לאשתאול. אם לחזור על אנלוגיה ישנה שלי, גם עם בחורה אתה לא מקיים יחסי מין רוב הזמן. ועדיין חשיבות זמן הזנונים במערכת יחסים גדול בהרבה מפרק הזמן המושקע בו. אם אתה מחפש חברה לחיים ותו לא (כלומר רכב שמביא אותך מ-א' ל-ב') גיר אוטומטי זה טוב מספיק. אם אתה רוצה גם חושניות (כלומר להנות מנהיגה לשם נהיגה) אתה צריך לבחור בידני.

אוקיי, את עמדתך אני כבר מכיר והיא מובנת לי במלואה - אך מדבריך ניתן להסיק כי בכל נהיגה ובכל מצב ניתן להנות - ואני לעומתך, לא חושב כך. אומנם סייגת את דבריך ב"רק בפקק של נסיעה-עמידה" אך רק על זה יכול להתפתח דיון ארוך שינסה להסביר בצורה ברורה מה זה בדיוק "פקק של נסיעה-עמידה" והאם כל עומס בשעות היום הוא כזה. בכל מקרה, לא זה העניין.

 

עיקר הנהיגה שלי מבוסס בשעות של עומס, בשעות של תנועה ערה מאוד, בשעות שקשה מאוד להנות ולמצות את הרכב ואת מרכיב ההנאה מנהיגה כמו שצריך.

בשבילי רכב ממלא את 2 התפקידים שציינת בהודעתך: הנאה מנהיגה ולהגיע מנקודה א' ל-ב'.

אם אתה מסוגל למצות את הרכב שלך בין רמזורים שהמרחק הממוצע בינהם הוא 300-700 מטרים, אז לבריאות. אני לא מצאתי יתרון לגיר הידני במרחק הזה, אפילו לא בשעות שאין עומס בכלל.

 

אני סבור שגם במושג "הנאה מנהיגה" או "חובב הגה" יש כמה וכמה דרגות - וקשה לעשות אנלוגיה לשחור או לבן במקרים הללו.

אני מאוד אוהב לנהוג (לנהוג, לא "לנסוע"), אבל גם יכול להחזיק רק רכב אחד שממלא עבורי את 2 המשימות, בינהן הנאה מנהיגה וגם להגיע מנקודה א' ל-ב' בצורה יותר נוחה.

אז נכון שזה גורע מהמרכיב הספורטיבי שיש ברכב - אבל מה לעשות שכשצריך לבחור רכב אחד שימלא כמה מטלות וכמה דרישות אישיות שלי, קיימת פשרה שבאה לידי ביטוי בחיסרון בכל אחת מהמטלות שהרכב צריך למלא ביחס לדרישות... בין היתר, החיסרון בתחום ההנאה מנהיגה בא לידי ביטוי בשליטה פחות טובה בגיר וכל המשתמע מכך (יחסי העברה ארוכים יותר, תגובת מצערת כהה יותר וכד').

 

אני לא מצאתי יתרון בגיר הידני בשעות העומס. יכול להיות שאני טועה, יכול להיות שצורת ההסתכלות שלי על הדברים שונה משלך, וזה מקובל כל עוד אני מקבל לגמרי את דעתך (ויכול להיות שאתה לא מקבל את דעתי) אבל שנינו חיים בשלום ובשלווה עם החלטותינו, אני מכבד את החלטתך וזה לדעתי הכי חשוב. אני לא בא לנסות לשכנע אותך כמה גיר אוטומטי זה טוב או שכדאי שתקנה מייד גיר אוטומטי, אני בסה"כ מנסה להציג צד אחר של המטבע ולנסות להבהיר את הנקודה שגם במרכיב שעבורך מהווה חיסרון מובהק, עבור חלק אחר של אנשים הוא דווקא יתרון וכלי עזר חיובי בחיי היום יום.

 

השיקולים שלי במעבר לגיר אוטומטי היו ברורים, זה התחיל מזה שבסופו של דבר נשברתי.

הפוטנציאל המזערי שהיה לרכב המשפחתי-ידני שהיה ברשותי לא היה מנוצל עד תומו כשברוב המקרים מצאתי את עצמי משוטט ב 90% מהזמן בין הילוך ראשון לשני (עד 60-70 קמ"ש) עד הרמזור הקרוב (או עד הדביל הקרוב). ההתעסקות עם הגיר בסופו של דבר הפכה מיתרון לחיסרון, כי זה התחיל להיות מטרד שלא מהווה לי שום יתרון למעט ביצועים על העגלות שמסביבי - אבל בכל מה שקשור לביצועים, אינני מתלונן כיום, לקחתי בחשבון שהמעבר לרכב אוטומטי יהיה חייב להתבצע לרכב עם מנוע חזק יותר (מעל 1600 סמ"ק) ועם ביצועים טובים יותר ממה שהיו לי ב 1600-ידני - ומצאתי את מבוקשי.

 

אני מרוצה מהבחירה שלי וחי איתה בשלווה ובששון רב. אם זה הופך אותי לחובב הגה פחות מאחרים, אז בכיף, שיחשבו מה שיחשבו. אני עדיין אותו איציק שאוהב לנהוג, אוהב את ההגה, אבל עושה את השיקולים שלי ביחס למה שאני יודע שטוב עבורי בחיי היום היום.

 

שבוע טוב :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לזה, הארופאים קמצנים/חסכניים...

הישראלי המצוי "משחק אותה לארג'" ורוצה להראות ש"שלי יותר גדול"...

מה לעשות, תרבות ים תיכונית מול תרבות ארופאית (צוננת)....

לכל אחד יש את החסרונות והיתרונות שלו...

 

אני? "אני לא יכול לנסוע לאירופה כי אני לא יודע ארופית..." (משפט של רס"ר ששרת יחד איתי, משהו שנחרט בזיכרון לאחר שעתיים של צחוק מיתגלגל... סליחה...)

 

גילי

מקצת שיטוט בפורומים אירופאים זו הסיבה, באירופה תמצא מכוניות עם מנוע קטנטן גיר ידני (אחרת היא לא תזוז) וגימור סופר פשוט- פוקוס, מגאן, 307, סניק (:shock: ) ועוד עם מנוע 1.4 חלשלוש אבל חסכוני במחיר זול מאד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, אם אתה זה שמחליף הילוכים במקום התיבה, איפה כאן הנוחות שאותה מחפשים בעלי האוטומטיות?ובנוסף איך בתיבות הנ"ל ניתן לתת גז ביניים אם אין דוושת קלאץ?

 

פליקס

 

קודם כל, לכל רכב עם גרסה כזאת של הגיר יש גם גרסה אוטומטית מלאה בדיוק בשביל אלו שלא מחפשים יכולות ספורטיביות. (מלבד כמובן מכוניות שכל הייעוד שלהן הוא ספורטיבי כמו M3, בה יש או ידני או SMG). הגיר הזה מיועד לאלו שקצה נפשם בקלאץ' אבל לא רוצים להתפשר על היכולות הספורטיביות של הרכב שלהם (או להפך - יותר קל להם לנצל את היכולות הספורטיביות שלו עם התיבה המתוחכמת).

 

בנוגע לנוחות - לשתי התיבות הללו יכולת העברת הילוכים בעצמן (מצב אוטומטי מלא, לצורך העניין). הוא, מן הסתם, נחות ברוב המקרים מבתיבה אוטומטית רגילה (אם כי ב-DSG הבנתי שזה מטופל היטב) אבל עדיין עובד. (גם בסלספיד יש את זה, אבל שם זה ממש לא משהו).

בנוגע לגז ביניים - אם תיבה כמו הסלספיד מסוגלת לבצע גז ביניים עם דאבל קלאץ' בדיוק מופתי, אז אני משוכנע שגם התיבות המתוחכמות הללו מסוגלות לעשות את זה היטב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק אותי שהתירוץ של חצי מהאנשים לגיר אוטומט הוא שכל שניה יש פקק או רמזור. אלו אותם אנשים שאומרים "למה לך מכונית ספורט? ממילא אין איפה לנהוג איתה פה בארץ!". אותם אנשים שגרים במרכז המטרופולין ויוצאים ממנו פעם בחצי שנה לאירועים משפחתיים.

 

אני נוהג מעט ק"מ יחסית בחודש, ולא בשעות של עומס, לרוב. קורה לי אולי פעם בשלושה חודשים שאני מקלל את דוושת הקלאץ'. אבל ברגע שהתנועה נפתחת אני מוריד הילוך וטס קדימה. על אוטומט רגיל אני משתגע לנהוג. השיוט הזה בסל"ד אפסי בהילוך הגבוה, חוסר הזמינות של הכח מתי שצריך אותו... וזה ככה לא רק ביאריס 1.3 מסכנה אלא גם במכונית מנהלים 2.0. בשביל הפעם בכמה זמן שאני מתבאס בגלל הפקקים, אני לא צריך לסבול בכל שאר הזמן...

 

רוני

:rofl:

כל מי שאמר פה שמה שחשוב בעיקר לישראלים להגיע מנקודה לנקודה צודק 100%

 

רוני,שיוט בסל"ד אפסי יכול להיות פחות גרוע(לא תחליף,אני מדגיש)בהורדת הילוך אחד O/D או שלישי בצרפתיות בעיקר...

 

אם אתה מחזיק רכב ממוצע לך תמצא משהו שיקנה ממך לאנטיס ידנית?!?!אנשים לא יאמינו ויעיד על כך ג'רמי שכתב לגבי אנשים שביקשו מהם תוספת מליסינג על גיר רגיל...

 

הגיר הרגיל תמיד היה יותר "ספורטיבי" או מהנה לנהיגה לחובבי רכב אבל היום ישנם גם אוטומטים שיכולים להשתפר במעט ולהיות די טובים...

 

שוב,ג'רמי אמר לגבי אבא שלו שחושב להיכנס לאוטומט...נכון עם ישראל הוא זה שיוצר את השוק הזה אבל מה הוא יכול לעשות?להיתקע עם הרכב במכירה?

 

בת דודה שלי למשל,אף פעם לא הפריע לה גיר ידני וגם היום לא עקרוני לה אבל,שמעתי אותה פעם כן מקללת את הקלאץ' ואפילו מודה שזאת הפעם הראשונה שהפריע לה בגלל הפקקים בבוקר...

 

יכול להיות שכאן

בגלל המציאות העצלנית,הפקוקה והישראלי שרוצה הכי משוכלל...(חותך נייר טואלט חשמלי אין לנו,אבל...מוכר?)

זה הדבר הראשון שבנאדם חושב עליו שהוא קונה רכב ולא מוכן להתפשר...

 

אני אישית,לאחר נסיעות על אוטומט חושב לפעמים לעצמי ועושה השוואות...

אין ספק שנסיעה ברכב רגיל שונה לטוב ולרע

 

בגלל זה אתה רואה אנשים שנוהגים כאילו הם על קארטינג של ילדים ולא מתקשרים עם הרכב,לא קולטים פתאום שיש בעיה והסל"ד גבוה(מקרה שהרביעי לא נכנס תמיד בקלות)

או הרכב לא סוחב ולא שמים לב שהם על 2 במקום D:?

 

אחרי המגילה הזאת,אם משהו חושב שספורט מוטורי ישנה את הגישה לאזרח הממוצע

(שלא מבין למה צריך את זה וחושב שזה מטורף/מסוכן בניגוד לכדורגל)

אני בספק רב...

 

צביקה

 

תוספת...

או, פה קבור ממיר המומנט ...

 

אני נוהג כ 2500 ק"מ בחודש, כמעט אך ורק בשעות העומס באיזור המרכז, ובא לי גם ככה לתלוש את השערות שנותרו לי מרוב פקקים.

 

אני לא רואה את עצמי קונה לצרכים שלי רכב עם גיר רגיל, סורי, אני אוהב את רגל שמאל. כשאני נוהג בשביל הכיף (בעיקר במונדיאו) אני בהחלט מצטער שאין לה גיר רגיל, אבל לא בנסיעות העבודה שלי.[/QUOTE]

 

זהו בדיוק סיכום של ההודעה שלי למעלה...

אבל,צריך להפוך כל נהיגה לכיף...ולנהוג בלי חשק או מצברוח יכול להיות גם קצת מסוכן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לנוחות - לשתי התיבות הללו יכולת העברת הילוכים בעצמן (מצב אוטומטי מלא, לצורך העניין). הוא, מן הסתם, נחות ברוב המקרים מבתיבה אוטומטית רגילה (אם כי ב-DSG הבנתי שזה מטופל היטב) אבל עדיין עובד. (גם בסלספיד יש את זה, אבל שם זה ממש לא משהו).

בנוגע לגז ביניים - אם תיבה כמו הסלספיד מסוגלת לבצע גז ביניים עם דאבל קלאץ' בדיוק מופתי, אז אני משוכנע שגם התיבות המתוחכמות הללו מסוגלות לעשות את זה היטב.

 

רוני

אז בעצם הגירים הנ"ל הם שילוב של גיר רגיל עם גיר אוטומטי כמו מן טיפטרוניק, רק הרבה יותר מתוחכם וטוב. מי שרוצה בוחר בשליטה ידנית, ומי שרוצה מצב אוטומטי לחלוטין כמו בתיבות אוטומטיות רגילות בוחר מצב אוטומטי. נשמע יפה, אבל אותי זה לא שכנע. אני עדיין אעדיף גיר רגיל ומסורתי עם דוושת קלאץ.

 

דבר שלא הבנתי הוא איך התיבות הנ"ל יבצעו גז ביניים? שהרי אין בהן קלאץ, איך הגיר ידע מתי לתת קלאץ ומתי לא?

 

ועוד דבר שלא הבנתי הוא במה שונות התיבות הנ"ל מהתיבה הרובוטית שיש בפונטו, או לחילופין במערכת שקיימת ברנו טווינגו?

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם הגירים הנ"ל הם שילוב של גיר רגיל עם גיר אוטומטי כמו מן טיפטרוניק, רק הרבה יותר מתוחכם וטוב. מי שרוצה בוחר בשליטה ידנית, ומי שרוצה מצב אוטומטי לחלוטין כמו בתיבות אוטומטיות רגילות בוחר מצב אוטומטי. נשמע יפה, אבל אותי זה לא שכנע. אני עדיין אעדיף גיר רגיל ומסורתי עם דוושת קלאץ.

 

דבר שלא הבנתי הוא איך התיבות הנ"ל יבצעו גז ביניים? שהרי אין בהן קלאץ, איך הגיר ידע מתי לתת קלאץ ומתי לא?

 

ועוד דבר שלא הבנתי הוא במה שונות התיבות הנ"ל מהתיבה הרובוטית שיש בפונטו, או לחילופין במערכת שקיימת ברנו טווינגו?

 

פליקס

 

הגירים הללו הם ידניים באופן הפעולה שלהם, אבל עם שכלולים המורידים מהנהג את הצורך בשימוש בקלאץ' ומאפשרים שליטה ממוחשבת על ההילוכים. זה מאפשר להם אופן פעולה עדיף על ידני בגלל שהמשתמש הממוצע לא מסוגל לתפעל את הגיר הידני ברמת הדיוק והמהירות הטובה ביותר, והתיבות הללו פועלות ברמה הזאת תמיד.

 

בנוגע לגז ביניים - אין בעיה. בגלל שהן בבסיסן ידניות, בהחלט יש בהן קלאץ' (ב-DSG אפילו שניים, אתה יכול לבצע חיפוש באתרים של אאודי וב.מ.וו בנוגע לאופן הפעולה של שתיהן). העברת ההילוכים מבוצעת ע"י לחיצה על כפתור, נניח, הנותנת פקודה אלקטרונית למחשב הגיר להעביר הילוך. אותה פקודה גם מאפשרת את גז הביניים.

 

התיבה שבפונטו היא רציפה למיטב ידיעתי, כך שזה משהו אחר. בטווינגו זו מערכת מאוד מאוד פשוטה ללא כל תחכום. אין מה להשוות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיבה שבפונטו היא רציפה למיטב ידיעתי, כך שזה משהו אחר. בטווינגו זו מערכת מאוד מאוד פשוטה ללא כל תחכום. אין מה להשוות.

 

רוני

בפנדה וגם בפונטו יש תיבה רובוטית (לפונטו יש גם גרסא רציפה) שגם היא תומכת בפיצ'רים שתוארו, לא נהגתי על סלספיד אבל בפנדה העברות ההילוכים טובות למדי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה: (רוני,gibsonlp והשאר)

 

איך בכלל אתם יכולים להרגיש או לזהות אם יש ממיר מומנט או אין ממיר מומנט?

 

gibsonlp ציין בשרשור שבסלספיד לא מורגש ממיר מומנט ולכן קל לזהות שהיא תיבה רובוטית.

 

אני לא מצליח להבין איפה נמצאת ההרגשה הזאת?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה: (רוני,gibsonlp והשאר)

 

איך בכלל אתם יכולים להרגיש או לזהות אם יש ממיר מומנט או אין ממיר מומנט?

 

gibsonlp ציין בשרשור שבסלספיד לא מורגש ממיר מומנט ולכן קל לזהות שהיא תיבה רובוטית.

 

אני לא מצליח להבין איפה נמצאת ההרגשה הזאת?!

קשה לי להסביר איך אני מרגיש שמדובר בממיר מומנט, בגדול - כשאני נוסע ברכב אוטומאטי אני מרגיש מעיין חוסר סנכרון בין הכוח שהמנוע מפיק לכוח שמגיע בפועל לגלגלים, מעיין lag שכזה, כאילו צילינדר מסתובב ולאט לאט מסובב צילינדר אחר בתוכו (כמובן ש"לאט לאט" הכוונה להבדלים של רבע שניה או פחות...)

אחד הרכבים החלופיים שקיבלתי מהביטוח היה אופל קורס "אוטומאטית" (כך טענו בחברת השכרה).

מיד כשעליתי על האוטו הרגשתי שמשהו מוזר בהעברת ההילוכים, התיבה מרגישה ישירה מדי, חדה מדי בהעברת הכוח בשביל תיבה אוטומאטית.

הרמתי טלפון לחבר לשאול אותו אם הוא יודע על פשר העניין והתברר לי שלקורסה אכן יש גיר רובוטי - מחורבן בעליל, אבל רובוטי.

 

יכול להיות שכל מה שכתבתי פה הוא בליל של שטויות, יכול להיות שאם אני אנהג ברכב רובוטי אחר אני לא אשים לב להבדל. בכל מקרה - אלו התחושות שלי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, ברכב עם ממיר מומנט יש כמעט תמיד נעילת ממיר מומנט, שמשנה את הסל"ד בלי קשר ללחיצה על הגז (שים לב שבתיבה אוטומטית אם תתן גז אחרי שעזבת הסל"ד קודם יבצע קפיצה קטנה למעלה ורק אז יתחיל להשפיע - כל זה בלי הורדת הילוך וקורה כאשר הנעילה משתחררת). בנוסף, בגיר אוטומטי ישנה הרגשה תמידית של קלאץ' מחליק כאשר הסל"ד לא לגמרי מתואם עם שינוי המהירות בעזיבה ולחיצה על הגז. קל מאוד להרגיש את עבודת ממיר המומנט בזמן העברת הילוכים, אם כי קשה לי להסביר את זה מעל גבי הפורום.

 

בגיר כמו הסלספיד אין את כל הדברים האלו. הוא עובד בדיוק כמו ידני. תן גז והכוח מיידית שם. תגובת דוושה מיידית ודאבל קלאץ' בהורדת הילוך. זאת אחת הסיבות שה-156 מרגישה הרבה יותר חזקה ממה שהנתונים שלה מספרים (155 כ"ס יש למשל גם להונדה אקורד החדשה, אבל לך תשווה בין השתיים - האלפא מחסלת אותה בלי למצמץ).

 

ובאמת, אחד הדברים שהכי מעצבנים אותי בתיבות אוטומטיות ברכבים סטנדרטיים הוא הלג. ההשתהות המעצבנת הזאת כשרוצים את הכח. לא רק שצריך לחכות שההילוך ירד, אלא גם אחרי שהוא יורד פעולת ממיר המומנט מורגשת והכוח לא עובר באופן ישיר לגלגלים. זה ממש מרגיש כאילו לקחו למנוע כמה כוחות סוס עם תיבה אוטומטית (מה שבאמת נכון, בסופו של דבר). אני רוצה ללחוץ על הגז ולקבל תגובה מיידית ומדויקת, לא לחכות שהתיבה תתחיל להתבחבש עם עצמה...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7155 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...