Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב היברידי - טכניקת pulse and glide לחסכון בדלק


niro123
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4545 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

היי,

 

שמעתם במקרה על טכניקת ה- Pulse and Glide ברכבים היברידיים? מסתבר שזו טכניקה ידועה לחסכון בדלק ברכבים היברידיים (יש הרבה מאמרים וסרטונים ברשת).

 

הרעיון הוא כזה: (מקווה שאני מדייק)

1. שלב ה- Pulse - בעת האצת הרכב (למשל כאשר עומדים ברמזור ורוצים להתחיל נסיעה) יש להאיץ את הרכב בצורה מהירה ולהגיע למהירות הרצויה בזריזות (בניגוד מוחלט לאינטואיציה שאומרת להאיץ במתינות רבה).

2. שלב ה- Glide - לאחר שהרכב הגיע למהירות הרצויה יש לבצע גלישה - בשלב זה יש להשאיר את דוושת הגז לחוצה במינימום ההכרחי כך שלא תתבצע טעינה מחדש של הסוללה (כלומר נסיעה בכוח מינימלי של המנוע החשמלי או נסיעה מכוח האינרציה בלבד).

 

לאחר שהרכב מתחיל להאיט יותר מידי יש לחזור על התהליך.

 

מסתבר שטכניקה זו חוסכת דלק משום שמנוע הבזין נכבה מהר יחסית בתהליך. כלומר במקום להאיץ בצורה מתונה (שהיא לכאורה חסכונית) לאורך זמן עדיף להאיץ בצורה מהירה וקצרה על מנת לכבות את מנוע הבזין מהר ככל הניתן ולאחר מכן "לגלוש" כאשר מנוע הבנזין כבוי לחלוטין.

 

אשמח לשמוע את דעתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכל זה בתנאי שתנאי הדרך מאפשרים לך האצה מהירה למהירות שיוט.

מה קורה בדרך עירונית צפופה? פקקים? נסיעה אחרי רכב אחר שמאיץ יותר לאט?

 

כמובן.

הרעיון הוא להשתמש בטכניקה רק כאשר תנאי הדרך מאפשרים זאת. בנסיעה אחרי רכב איטי אין לך ממש אפשרות לבצע את הטכניקה.

 

אני אישית הייתי נוהג להאיץ לאט (מאוד) בעת תחילת נסיעה וכעת מסתבר שאם אני אאיץ מהר יותר אני אפילו אוכל לחסוך דלק (וגם כמובן להנות יותר מהנסיעה, לא כיף להאיץ לאט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי חסכוני אבל נשמע לא בטיחותי במיוחד.

לא לנהג שצריך להתעסק עם מד המהירות ודוושת המאיץ במקום עם הכביש ובטח לא לנהגים הנמצאים מאחור שלא יכולים לצפות את פרצי התאוצה/האטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטכניקה הזו ממש לא חדשה ובטח שלא מדברת רק על רכבים היברידיים.

השיטה הזו טיפשית מבסיסה וממש לא עובדת. האצה חזקה צורכת הרבה דלק, ובנוגע ל"דאייה" ההמלצה היא להאיץ את הרכב למהירות הרצוייה ולהרפות טיפה מדוושת הגז אך שהרכב עדיין ישמור על המהירות. יש הטוענים כי במצב הזה הזרקת הדלק למנוע מופחתת בצורה משמעותית.

ניסית את זה כמה וכמה פעמים והתייאשתי, זה בלתי אפשרי. קשה לשמור את הרכב במהירות הרצוייה ואסור לשנות את זווית דוושת הגז.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי פעם שזו שיטה לחסכון גם בכל רכב רגיל, בניגוד למה שנהוג לחשוב, להאיץ חזק ולהגיע למהירות הרצויה ואז לשייט, זה יותר חסכוני מלהאיץ חלש ולהגיע למהירות הרצויה ואז לשייט.

 

כנראה שההיגיון הוא שהרכב מגיע תוך מרחק וזמן קצרים יותר למהירות שיוט ומכאן הרכב נוסע מרחק וזמן גדולים יותר במהירות שיוט, שהיא חסכונית יותר וגוברת על צריכת הדלק המוגברת בהאצה החזקה יותר.

 

אני לא יודע אם זה נכון.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכור לי שדנו בסוגיה הנ"ל בפרק של טופגיר.

המונד השתמש באותו רכב, עם אותה כמות דלק, לביצוע הקפות במסלול בשלוש שיטות שונות.

וספרו כמה הקפות הצליח לעשות בכל שיטה עד שהדלק נגמר.

 

את הדבר החשוב ביותר אני לא מצליח לזכור - איזו מהשיטות הייתה עדיפה.

יש מתנדבים לחיפוש הפרק? או מישהו שצפה בפרק וזוכר?

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...