Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ראשונה - קאפה טורבו 1997


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 4262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השוואה כספית אין לי כי זו הפעם הראשונה (משנת 96 שאני מחזיק מכונית) שאני מבצע בדיקה מדוקדקת לעלות רכב.

ירידת ערך כבר ציינתי כ- 2500 בשנה. נקנתה כשהמחירון היה 32 ונמכרה כעבור כמעט 8 שנים כשהמחירון היה 12. מחירי חלקים די דומים.

אהבתי יותר את המראה של התמה (אני מעדיף מכוניות מרובעות יותר) ואת מבנה הדשבורד שהיה יותר מכוון לנהג. לתמה היו בולמי קוני מתכווננים כך שהיא הייתה יותר מהנה לנהיגה. הרכבת קוני בקאפה הייתה כ-12 אלף עם צורך בבניות מיוחדות כי אין להשיג קוני מהיצרן. חייב לציין שאהבתי יותר את המזגן בתמה.

צריכת דלק- נקודה קריטית בדגמים עד שנת 92, ברגיל הייתה צורכת ליטר ל- 6.5 קילומטר. בנסיעה סופר דופר שמופר חסכונית (בלי מזגן, חלונות סגורים, 80 קמ"ש, עצבי ברזל, חמש שעות נסיעה רצופה) לאילת בלילה כשאין אף אחד על הכביש הגעתי לליטר ל- 14 קילומטר, תוצאה שהדהימה אותי. אני זוכר שהגעתי לאילת ומילאתי 125 שקל בכניסה לעיר. הבנתי שבדגמים של 93-94 שיפרו את הנושא.

היא עברה טוטל לוס אצל מי שקנה ממני והושבתה :cry: .

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי, אבל זה לא נורמלי.

 

להוציא בשנה 20 אלף על תיקונים על רכב שלא נסע כלום, זה פסיכי לגמרי.

 

מה שבמיוחד הפתיע אותי זה שלפני שפתחתי את הקובץ, הייתי בטוח שהרכב עשה לך את המוות מבחינת תקלות, אבל לא, זה פשוט המחירים השערורייתים האלה( 4500 טיימניג??? 1400 טיפול 10 אלף??? WFT?)

 

לא הייתה אפשרות להביא רכב חזק אבל עם עלויות אחזקה קצת שפויות יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצער לשמוע שתמא טובה הושבתה. בדגמי 94, איני זוכר אם גם93מערכת נהול של מגנטי מרלי הוחלפה בבוש והיו עוד שינויים.שכחתי לציין שלא התכוונתי להוצאות שכן אין מדובר בהשוואת מכוניות חדשות אלא שתי משומשות שאינן במצב זהה.

התכוונתי לכוח,ניהוג ויותר מזה תחושות. הנאה. אשמח לדעת

לתמא עצוב קלאסי סולידי. הקאפה גדולה יותר וקצת נפוחה. גמור העץ בתמא לטעמי. עץ הפלסטיק בקאפה פחות. הקאפה מעודנת יותר ביום יום.

בצריכת דלק אני מניח שהתכוונת למעורב עירוני בין עירוני סביר,בלי מאמץ רציף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

7 ש"ח לק"מ בשביל לשבת באוטו בן 15 רק בגלל שהוא יפה ?

בכמה ש"ח לק"מ תשכור לימו חתונות ?

וכולה 200 כ"ס ? היום למשפחתיות הכי שגרתיות יש יחס כ"ס/ משקל יותר טוב.בשביל זה להכניס ראש לטורבו איטלקי בן 15 ?

תגיד לי מתי אתה רוצה לקנות את האוטו הבא שלך. יש לי הצעה כמעט אסטרונאוטית כמו הקניה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי לזרוע מלח על הפצעים, הסיכום הזה מזכיר לי את ההוא עם הנובירה שהיה בטוח שהיא קניית חייו והשקיע בה פי2 מעלות הרכב מיום הקניה על תיקונים כאלה ואחרים, עד שנפל לו האסימון שזה בור בלי תחתית.

 

באמת שכואב הלב, אבל לפחות אתה נהנה ממנה, או משהו כזה..

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נינגמנקי. למה ערכת וחתכת את הקטע שבו אתה טוען שללנציה אין מה להציע ביחס למוסטאנג?

לקליאו ספורט? לגיטי איי ועוד קטנות ספורטיביות שינקנקו, כדבריך את הלנציה?

אתה דווקא מענין ומשעשע. חבל לערוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתחלה קראתי את ההודעה, שבה רשום 32K, והגבתי מה שהגבתי.

 

לאחר מעשה פתחתי את הקובץ וגיליתי שב32K מגולם עלות דלק\ביטוח\ירידת ערך, ועל מוסכים הוא הוציא רק 20K, מכאן האופציה של העמדת עוד הוט האץ' בצמוד ללאנצ'יה (כפי שהצעתי בקטע הערוך) מתבטלת. :-)

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות התחזוקה הפסיכיות הן אכן הבעיה של המכוניות האלה ואני מדבר אחרי מעל 10 שנים עם תמא וקאפה שהיו צעירות יותר (ואטמוספריות). ולמי שאמר שבשנה הקרובה יהיו הוצאות דלק בלבד- כולי תקווה, אך כנראה שנתבדה, זו בכל זאת איטלקיה בת 15...

 

חישוב כלכלי טהור יביא לכך שאחזקת רכב ספורטיבי מודרני בן כ- 5 (כמו ליאון או גולף GTI) תהיה דומה, גם אם לוקחים בחשבון ירידת ערך גבוהה (נאמר 20% על 70K ש"ח, קרי 14K ש"ח לשנה), עלויות מימון (5% ריבית על הלוואה בת 40 אלף ש"ח הם 2K ש"ח) ותיקונים/טיפולים באלפי ש"ח בודדים.

 

יחד עם זאת אני ממש לא משוכנע שהייתי מעדיף את הספורטיבית המודרנית לנסיעת כיף לילית.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי, אבל זה לא נורמלי.

 

להוציא בשנה 20 אלף על תיקונים על רכב שלא נסע כלום, זה פסיכי לגמרי.

 

מה שבמיוחד הפתיע אותי זה שלפני שפתחתי את הקובץ, הייתי בטוח שהרכב עשה לך את המוות מבחינת תקלות, אבל לא, זה פשוט המחירים השערורייתים האלה( 4500 טיימניג??? 1400 טיפול 10 אלף??? WFT?)

 

לא הייתה אפשרות להביא רכב חזק אבל עם עלויות אחזקה קצת שפויות יותר?

אני יותר ממסכים איתך. להוציא סכומים כאלה על רכב שכמעט לא נוסע זה כמו שרשמתי קטסטרופה.

 

לגבי מחירים - יש פה מספיק בעלי מקצוע שיוכלו לחוות דיעה (אורן?). הבנתי שטיפול טיימינג סטנדרטי עולה 2500 אבל במקרה שלי כשפתחנו ראינו שכל מחזירי השמן נוזלים מיסבים גמורים וכו' והוחלט לבצע הכול כמו שצריך ולא לחפף ולכן המחיר טיפס.

 

לגבי הנקודה האחרונה של עלויות אחזקה. רכב שמגיע אליי בשנה הראשונה תמיד מקבל את המקסימום שאני יכול לתת ובלנצ'יה קאפה לא היה שום סיכוי ששנה ראשונה תהיה זולה. עשיתי השוואה על אותה תקופה לאיביזה 2007 FR שלא התקלקל בה כלום, הפרש העלויות כמובן קיים והוא לטובת ה-FR אבל הביטוח הרבה יותר יקר וירידת הערך הרבה יותר גבוהה ובנוסף לכל זה אני אסע בסופר מיני שאינה ייחודית מספיק בעיניי. אני בניגוד לרוב האנשים נהנה להגיע למוסך ומעדיף להוציא את הכסף במוסך מאשר על ירידת ערך. תיקונים אינם הוצאה שבטוח שתהיה, ישנם שנים יותר שקטות. ירידת ערך לעומת זאת היא צניחה חופשית במחיר הרכב שבטוח שתהיה.

 

היו לי למעלה מ- 10 כלי רכב משנת 96. אף אחד מהם למעט התמה לא החזיק מעבר לשנה כי הם שעממו אותי. התמה החזיקה 8 שנים כי היא הייתה מעניינת. הפונטו 2005 גיר רציף שבאה בין התמה לקאפה (במטרה לקנות רכב חסכוני) הרגה לי את החשק לנהוג והיא עפה תוך 9 חודשים. אז כן זה לא ממש נורמלי להוציא סכומים כאלה על רכב אבל מצד שני מה האפשרויות שלי ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצער לשמוע שתמא טובה הושבתה. בדגמי 94, איני זוכר אם גם93מערכת נהול של מגנטי מרלי הוחלפה בבוש והיו עוד שינויים.שכחתי לציין שלא התכוונתי להוצאות שכן אין מדובר בהשוואת מכוניות חדשות אלא שתי משומשות שאינן במצב זהה.

התכוונתי לכוח,ניהוג ויותר מזה תחושות. הנאה. אשמח לדעת

לתמא עצוב קלאסי סולידי. הקאפה גדולה יותר וקצת נפוחה. גמור העץ בתמא לטעמי. עץ הפלסטיק בקאפה פחות. הקאפה מעודנת יותר ביום יום.

בצריכת דלק אני מניח שהתכוונת למעורב עירוני בין עירוני סביר,בלי מאמץ רציף.

 

הכוח של שתי המכוניות די זהה הקאפה מרגישה טיפה יותר כבדה. כמו שרשמתי לתמה היו קוני מתכווננים אז היא הייתה יותר מהנה לנהיגה.

בתמה היה עץ אמיתי. בקאפה הפלסטיק דמוי עץ נוטה להישבר ולטעמי לא נראה טוב.

צריכת דלק - נדיר למצוא אותי נוסע ללא מזגן. די נדיר למצוא אותי נוסע רגוע.לקאפה צריכת דלק של ליטר ל8-8.5 קילומטר לליטר. לשתיהן מיכל דקל של 70 ליטר ובתמה הייתי מבצע לפעמים 250 קילומטר ממיכל מלא עד הידלקות המנורה (שזה אומר כ-20 ליטר ספייר).

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

7 ש"ח לק"מ בשביל לשבת באוטו בן 15 רק בגלל שהוא יפה ?

בכמה ש"ח לק"מ תשכור לימו חתונות ?

וכולה 200 כ"ס ? היום למשפחתיות הכי שגרתיות יש יחס כ"ס/ משקל יותר טוב.בשביל זה להכניס ראש לטורבו איטלקי בן 15 ?

תגיד לי מתי אתה רוצה לקנות את האוטו הבא שלך. יש לי הצעה כמעט אסטרונאוטית כמו הקניה הזאת.

 

כן האוטו יקר רשמתי כבר.

אני לא משכיר את האוטו לאף אחד.

המשפחתיות השגרתיות היום מגיעות עם ירידת ערך מזעזעת והתנהגות כביש שמעניינת כשלג אשתקד.

טורבו איטלקי בן 15 זה פאן בשבילי (יש לך עוד דיעות קדומות שאתה רוצה לשתף אותן עם הציבור ?).

האוטו הבא שלי כנראה יהיה X1/9 בייבוא אישי אז תודה על ההצעה.

 

אתה לא יכול לבוא בגישה של הישראלי הממוצע ולקנות קאפה, זה לא עובד.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. צריכת הדלק בקאפה בהתחשב במנוע ובמשקל, טובה. אולי בתמא היו קצת בעיות חיישנים או צינור קטן שיצא או התבלה.

לך ולמבקרים אני מזכיר שחלק מן הטיפולים אינם בהכרח תלויי קילומטרא'ז. פשוט יש לעשותם. לו היית נוסע יותר, זה כמובן היה מתחלק בצורה נוחה יותר לעיכול על הקילומטראז'.

פה ושם אתה צריך רכב. פה ושם אתה פשוט רוצה לנהוג.

ברור שזה לא רק כלי פרקטי ואכן הבעלות אינה זולה.

הסקירה שלך[שאיני מצליח לפתוח] נותנת אינדיקצייה טובה למתענינים:

אתה מציל תפרנים מרכישה לא מתאימה להם.

אתה נותן לחובבי המותג ובכלל חובבי רכב, אינדיקציות הוצאה ובכך מסייע להם. ועל כך אני מודה.

אתה נותן לחכמי הפורום דרור לפניניהם, בסגנון" אמרנו לך" או"פעם הבאה תעשה ככה" וזה גורם להם להרגיש טוב עם עצמם.

הקיצר, כל אחד מוצא מה שהוא רוצה.

מקווה שתמשיך להנות מימנה ומעוד מכוניות בעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי לזרוע מלח על הפצעים, הסיכום הזה מזכיר לי את ההוא עם הנובירה שהיה בטוח שהיא קניית חייו והשקיע בה פי2 מעלות הרכב מיום הקניה על תיקונים כאלה ואחרים, עד שנפל לו האסימון שזה בור בלי תחתית.

 

באמת שכואב הלב, אבל לפחות אתה נהנה ממנה, או משהו כזה..

 

איך הגעת מזה שרשמתי שהאוטו בשנה הראשונה קטסטרופה כלכלית לזה שאני מזכיר לך את הבחור?

 

לזרות לא לזרוע.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4262 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...