Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רילוקיישן VS ארץ זבת חלב ודבש?!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5058 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

CAR4FUN, אני אומר, לך על זה. אם יש לך אפשרות להגר לארץ אחרת אז כדאי שתנצל אותה. עדיף שתעבור למדינה אחרת ותראה ששם טוב לך או לא טוב לך מאשר תחייה כאן כל חייך בתחושת פיספוס. זה כמו גבר או אישה שעומדים להתחתן אבל לא בטוחים במאת האחוזים שהם באמת רוצים לבלות את שארית חייהם עם האדם הזה. מוטב להיפרד ואולי אחר כך להתגעגע מאשר להיות נשוי כל החיים ולחשוב "מה אם"...

 

אני חייתי המון זמן בארה"ב וחזרתי לארץ. לא היה חסר לי כלום והייתי די שמח בחלקי. הבנתי בשלב מסויים שזה הכל עניין של תן וקח. שם אתה מקבל דברים שפה הם יקרים ולהיפך. אחת הדוגמאות למשל היא בריאות. אני חושב שבארץ למשפחה הבריאות היא יותר נגישה ושווה לכל כיס. נכון, מערכת הבריאות שלנו היא רחוקה מלהיות מושלמת אבל בכל זאת אף אדם לא ידחה מטיפול כי חסר לו כסף. האם אתה יכול לומר זאת לגבי ארה"ב?

 

עוד דוגמה של תן וקח. השכלה גבוהה. קח את הטכניון, אחד המוסדות המכובדים להשכלה גבוהה בעל שם בכל העולם. קח את ה MIT שזהו הטכניון האמריקאי שנמצא בבוסטון. לאיזה אדם יש סיכוי יותר גבוה שילדיו יוציאו תואר של מהנדס? בישראל או בארה"ב? התשובה היא ישראל חד משמעית.

שכר הלימוד בישראל הוא מגוחך לעומת ארצות אחרות בעולם. בישראל שנת לימוד לתואר ראשון עולה מקסימום ואני מפריז בכוונה ואומר 16 אלף שח שהם 4 אלף דולר. לעומת זאת, בארה"ב שנת לימוד במוסד להשכלה גבוהה מכובד כמו ב MIT ואחרים יעלה לא פחות מ 50 אלף דולר לשנה.

אז הנה החשבון :

תואר מהנדס מכונות מטעם הטכניון עולה 16 אלף דולר. תואר מהנדס מכונות מטעם ה MIT עולה 200 אלף דולר.

 

נכון מאוד, בארה"ב מכוניות שעולות כאן הון תועפות שם הן עולות אולי חצי מזה. כאשר מרצדס בנץ E 350 עולה בארץ מעל לחצי מיליון ש"ח שם היא עולה 60 אלף דולר על הכביש. אבל בסופו של דבר כאשר אתה הופך לבעל משפחה זה לא ממש מעניין אותך שאתה יכול לנסוע במכונית פאר בחצי מחיר אלא מעניין אותך להביא פרנסה בכדי שתוכל לשים אוכל על השולחן ולהעניק שירותי בריאות וחינוך נאותים לילדיך. בישראל ללא כל צל של ספק, אדם עם 4 ילדים יכול להעניק לילדיו יותר בריאות, יותר חינוך ויותר השכלה לילדיו מאשר אדם ממוצע בארה"ב.

 

בישראל לעומת זאת ישנה בעיה אחת. הבעיה של הפרזיטים, האוכלי חינם והקרציות. סגור להם את הברזים והפסק את הזרמת כספי החינם ותראה איך מדינת ישראל הופכת לגן עדן עלי אדמות. עד אז, אנשים ימשיכו להילחם על מנת לסגור את החודש.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קח את הטכניון, בלה בלה בלה בלה בלה. קח את ה MIT בלה בלה בלה בלה בלה

 

אתה אשכרה משווה את הטכניון ל-MIT?!

 

מסכים שזה עניין של קח ותן, אבל לא מדובר פה רק בכמה עולה 2 ליטר חלב בסופר.

יש דברים שאי אפשר לקנות בכסף - בטחון, הזדמנויות, שקט.

 

אתה טוען שהבריאות פה זולה - תנסה לחשב את סך הכסף שגבו ממך בתלושי המשכורת תחת הסעיף "מס בריאות".

החינוך יקר בארה"ב? זה בגלל שהוא לא ממומן מכספי המיסים ששילמת כל חייך.

נסה לחשב כמה מס הכנסה (או מיסים עקיפים מטורפים) אתה משלם בישראל ב-20 שנה (הזמן שבין הולדת הילד להרשמתו לאוניברסיטה), נסה לחסוך במהלך ה-20 שנה האלו לטובת ההשכלה הגבוהה של הילד שלך (השכלה במקומות קצת פחות נחשבים מ-MIT עולים משמעותית פחות מ-200K)

 

אגב, זה לאו דווקא מכוון לארה"ב, התנהלות כלכלית נכונה מתאימה לכל מדינה.

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

פורסם

מקומות כמו הארווארד מממנים מעל 60% מהסטודנטים עם מלגות, כך ששכר הלימוד האפקטיבי נמוך משמעותית. יש גם student loans, שזה לא הדבר הכי חיובי בעולם אבל כן מאפשר לימודים למי שבאמת רוצה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
CAR4FUN, אני אומר, לך על זה. אם יש לך אפשרות להגר לארץ אחרת אז כדאי שתנצל אותה. עדיף שתעבור למדינה אחרת ותראה ששם טוב לך או לא טוב לך מאשר תחייה כאן כל חייך בתחושת פיספוס. זה כמו גבר או אישה שעומדים להתחתן אבל לא בטוחים במאת האחוזים שהם באמת רוצים לבלות את שארית חייהם עם האדם הזה. מוטב להיפרד ואולי אחר כך להתגעגע מאשר להיות נשוי כל החיים ולחשוב "מה אם"...

 

אני חייתי המון זמן בארה"ב וחזרתי לארץ. לא היה חסר לי כלום והייתי די שמח בחלקי. הבנתי בשלב מסויים שזה הכל עניין של תן וקח. שם אתה מקבל דברים שפה הם יקרים ולהיפך. אחת הדוגמאות למשל היא בריאות. אני חושב שבארץ למשפחה הבריאות היא יותר נגישה ושווה לכל כיס. נכון, מערכת הבריאות שלנו היא רחוקה מלהיות מושלמת אבל בכל זאת אף אדם לא ידחה מטיפול כי חסר לו כסף. האם אתה יכול לומר זאת לגבי ארה"ב?

 

עוד דוגמה של תן וקח. השכלה גבוהה. קח את הטכניון, אחד המוסדות המכובדים להשכלה גבוהה בעל שם בכל העולם. קח את ה MIT שזהו הטכניון האמריקאי שנמצא בבוסטון. לאיזה אדם יש סיכוי יותר גבוה שילדיו יוציאו תואר של מהנדס? בישראל או בארה"ב? התשובה היא ישראל חד משמעית.

שכר הלימוד בישראל הוא מגוחך לעומת ארצות אחרות בעולם. בישראל שנת לימוד לתואר ראשון עולה מקסימום ואני מפריז בכוונה ואומר 16 אלף שח שהם 4 אלף דולר. לעומת זאת, בארה"ב שנת לימוד במוסד להשכלה גבוהה מכובד כמו ב MIT ואחרים יעלה לא פחות מ 50 אלף דולר לשנה.

אז הנה החשבון :

תואר מהנדס מכונות מטעם הטכניון עולה 16 אלף דולר. תואר מהנדס מכונות מטעם ה MIT עולה 200 אלף דולר.

 

נכון מאוד, בארה"ב מכוניות שעולות כאן הון תועפות שם הן עולות אולי חצי מזה. כאשר מרצדס בנץ E 350 עולה בארץ מעל לחצי מיליון ש"ח שם היא עולה 60 אלף דולר על הכביש. אבל בסופו של דבר כאשר אתה הופך לבעל משפחה זה לא ממש מעניין אותך שאתה יכול לנסוע במכונית פאר בחצי מחיר אלא מעניין אותך להביא פרנסה בכדי שתוכל לשים אוכל על השולחן ולהעניק שירותי בריאות וחינוך נאותים לילדיך. בישראל ללא כל צל של ספק, אדם עם 4 ילדים יכול להעניק לילדיו יותר בריאות, יותר חינוך ויותר השכלה לילדיו מאשר אדם ממוצע בארה"ב.

 

בישראל לעומת זאת ישנה בעיה אחת. הבעיה של הפרזיטים, האוכלי חינם והקרציות. סגור להם את הברזים והפסק את הזרמת כספי החינם ותראה איך מדינת ישראל הופכת לגן עדן עלי אדמות. עד אז, אנשים ימשיכו להילחם על מנת לסגור את החודש.

 

Your points are valid, however, in regards to education you can't just compare the cost of the tuition, it really dosen't mean anything by itself, you have to compare how much each of the students will earn after the graduation, which I believe will be more favorable to the MIT graduate.

פורסם
אתה אשכרה משווה את הטכניון ל-MIT?!

 

מסכים שזה עניין של קח ותן, אבל לא מדובר פה רק בכמה עולה 2 ליטר חלב בסופר.

יש דברים שאי אפשר לקנות בכסף - בטחון, הזדמנויות, שקט.

 

אתה טוען שהבריאות פה זולה - תנסה לחשב את סך הכסף שגבו ממך בתלושי המשכורת תחת הסעיף "מס בריאות".

החינוך יקר בארה"ב? זה בגלל שהוא לא ממומן מכספי המיסים ששילמת כל חייך.

נסה לחשב כמה מס הכנסה (או מיסים עקיפים מטורפים) אתה משלם בישראל ב-20 שנה (הזמן שבין הולדת הילד להרשמתו לאוניברסיטה), נסה לחסוך במהלך ה-20 שנה האלו לטובת ההשכלה הגבוהה של הילד שלך (השכלה במקומות קצת פחות נחשבים מ-MIT עולים משמעותית פחות מ-200K)

 

אגב, זה לאו דווקא מכוון לארה"ב, התנהלות כלכלית נכונה מתאימה לכל מדינה.

 

לא, אני לא משווה את ה MIT עם הטכניון אני משווה כמה עולה להוציא תואר מהנדס מהמוסד הכי יוקרתי בישראל וכמה מהמוסד הכי יוקרתי בארה"ב.

מה שאני יודע שבחו"ל הייתי משלם 500 דולר בחודש עבור בטוח בריאות לפני שהייתי בכלל רואה רופא. בישראל אני עדיין לא משלם 2000 שקל בחודש.

 

הסברתי את זה אין ספור פעמים. אתה גר במדינה סוציאלית. מדינה שחרטה על דגלה לעזור לכל הנזקקים. הבעיה היא שאוכלי חינם ופרזיטים מנצלים את המערכת וכולם סובלים בגלל זה. סגור את כל השיברים, בטל את חלוקת כספי החינם ותראה איך המצב בארץ משתפר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
אתה גר במדינה סוציאלית. מדינה שחרטה על דגלה לעזור לכל הנזקקים.

 

אז זהו שלא.

זה אולי מה שכתוב על הקיר במשרד הבריאות או הרווחה, אבל בפועל העזרה היא סקטוריאלית, ולא שוויונית.

יש מעמדות של נזקקים, ולא על פי מבחן ההכנסה, אלא על פי שיוך עדתי, מפלגתי או משפחתי.

 

במדינת הקומבינה, אתה צריך ויטמין P על מנת לקבל את מה שמגיע לך.

לקחת הם יודעים לקחת, לתת זה כבר סיפור אחר, וימצאו 1001 סיפורים למה אתה לא זכאי.

 

משכורת ממוצעת של עובד הייטק היא 20000 ש"ח נניח. מס הבריאות הוא 4.8%, כלומר כמעט 1000 ש"ח כל חודש על ביטוח בריאות. כמובן שגם מתוך מס ההכנסה ה"רגיל" חלק הולך לבריאות.

 

אמנם זה לא 500$, אבל זה גם לא זול.

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

פורסם

מה שאני יודע שבחו"ל הייתי משלם 500 דולר בחודש עבור בטוח בריאות לפני שהייתי בכלל רואה רופא. בישראל אני עדיין לא משלם 2000 שקל בחודש.

 

ההשוואה של 500 דולר = 2000 שקל שגויה מיסודה. כנ"ל לגבי השוואת מחירי הרכבים.

 

יותר חשוב שתסתכל על המשוואה בצורה הזו: כמה אני עובד -> כמה\מה אני יכול לקנות.

 

אם בארץ שכר המינימום הוא 22 שח לשעה, ואתה עובד 8 שעות ליום, הרווחת 176 ש"ח לפני מיסים.

במקרה הטוב (!) אתה צריך לעבוד יומיים בשביל לתדלק את הרכב FULL בבנזין 95 אוקטן.

 

בארה"ב (קליפורניה לצורך העניין) שכר המינימום הוא 8$ לשעה. אם עבדת 8 שעות אז הרווחת כ 64$ לפני מיסים.

גאלון, נכון ליום, עולה כ 3.65$. נכנסת לתדלק 50 ליטר (נניח 13 גאלון בערך) ויצאת עם חשבון של 47.5$ לטנק דלק מלא.

יוצא שבארה"ב אתה עובד פחות מיום בשביל לתדלק את הרכב FULL בבנזין 95 אוקטן.

 

ככה צריך להסתכל על זה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק עושה את החשבון הנכון, אני בקליפורניה, במסעדות שמעסיקות ישראלים בלי ניירת משלמים 10 דולר לשעה לפני הטיפים.

וכן יש מסעדה ישראלית חביבה שאני אוהב ואחד המלצרים נוהג על E55 AMG, מלצר !

 

הרעיון הוא שצריך להשוות הוצאות בהתאם להכנסה, נמאס לי בכל שרשור להעלות את המשכורת והתנאים של עובד מקדונלדס.

 

לא בעיה בתור פועל שחור לעשות פה 100 דולרים ביום, לחשב מה ההוצאות אל מול ההכנסה ולהשוות את זה לפועל שחור בישראל?

haters will hate

פורסם

משכורת ממוצעת של עובד הייטק היא 20000 ש"ח נניח. מס הבריאות הוא 4.8%, כלומר כמעט 1000 ש"ח כל חודש על ביטוח בריאות. כמובן שגם מתוך מס ההכנסה ה"רגיל" חלק הולך לבריאות.

 

אבל גם אשתו של העובד, אם היא עובדת בעצמה, משלמת ביטוח בריאות. זה עוד כמה מאות שקלים (למרות שהמס מדורג). נגיד 300 ש"ח. אבל גם זה קונה את הביטוח הבסיסי ביותר. ונגיד אתה עושה פלטינום בקופת חולים ונגיד שעל זה מוסיף עוד ביטוח בריאות פרטי לכל בני המשפחה... ואנחנו מאוד קרובים ל2000 ש"ח לחודש.

בארה"ב, במקצועות טובים (בטח שבתחומי ההנדסה) המעסיק סופג את רוב, או כל, ביטוח הבריאות עבורך ועבור משפחתך.

 

לעניים טוב כאן, אבל מישהו משלם את החשבון. כמו שאומר ביבי, אין ארוחות חינם...

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

פועל שחור בישראל יכול גם לעשות יותר מ10 אלף שקל בחודש. גם התיאלנדים.

שכר מינימום בקליפורניה עמד, עד לפני חודש, על כ8.5 דולר לשעה.

מה כן, עובדים פשוטים, כאלו בחנות בגדים, מרוויחים כ13.5 דולר לשעה.

חשוב לזכור כי בארהב יש דברים יקרים, אבל בחישוב הכללי הרוב זול.

מי שמתלונן על ביטוח בריאות, לימודים, בתי ספר וכדומה, תמיד מוזמן לעבור למדינות הסקנדינביה.

ניקח לדוגמא את שבדיה.

ב180 אלף שקל, קונים בית פרטי על 3 דונם, במצב חדש (אני יכול לצרף קישורים למי שלא מאמין). וזה לא רחוק מעיר גדולה עם נמל תעופה (קלמר).

מעבר לזה, בעלי אישור שהיה (אזרחות אירופאית וכדומה) מקבלים חינוך חינם, כולל תואר ראשון, שני ושלישי, ללא הוצאה של שקל אחד על הלימודים. האוניברסיטאות שם ברמה גבוהה. ואפשר בהחלט להסתדר עם שפה אנגלית בלי לדעת שבדית (למי שלא הולך ללמוד). כל השבדים דוברים אנגלית והם נהנים לעשות זאת.

אוטו יעלה כמו בארץ. ודלק טיפה יותר יקר.

הבריאות מסובסדת כמעט לחלוטין, כולל מרפאת פוריות, רפואת שיניים וכדומה, ואדם חולה ימצא עצמו משלם בשנה כ150 דולר לרופאים. (אדם שמבקר בתכיפות בבתי החולים).

בשיקלול הכולל, תמכרו את הדירה שלכם ב1.5 מיליון וצאו לפנסיה בשבדיה.

אגב, שכר המינימום בשבדיה עומד על כ65 שקל לשעה.

פורסם

אני רק שאלה:

 

לא מזמן עלה בי רעיון כלשהו לעשות רילוקיישן להונגריה (בודפשט בעיקר). ב900 אירו לחודש אתה יכול למצוא לך דופלקס מרוהט עם שלושה חדרים ושלושה שירותים. האוכל והאלכוהול זולים בהחלט, תחבורה ציבורית נגישה בכל מקום. ביגוד, מוניות, כניסות למועדונים בגרושים. אני יודע שהשכר מינימום שם מתחת לכל ביקורת אבל בתור בעל תואר אקדמאי מישראל (היי טק, כלכלה, לוגיסטיקה או מה שהולך שם היום, אני לא ממש בקיא) יש לך שם מה לחפש ?

 

תודה לעוזרים

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם

בנצי, אם הבנתי את תוכן ההודעה שלך נכון זה אומר שאני מבזבז את הזמן ובמקום להקליד כאן אני אמור להתחיל להזיז ולקדם עניינים.

אני אשמח..!

אך האם יש לאדם כמוני סיכוי לגור בארה"ב בצורה הולמת (מבלי לברוח ממשרד ההגירה)?

וכשאני אומר כמוני אני מתכוון לנשוי+1 שאין לו אזרחות נוספת או דרכון זר .

מה שכן,

יש לי דוד בעל עסק חוקי לחלוטין בקליפורניה, ודוד אחר בניו יורק אם אני לא טועה. האם זה משהו שאני אוכל להיעזר בו?

העסק שלי הוא הידיים שלי. אני מתעסק בתחום היופי כך שפה לפחות אני רגוע כי זה איתי תמיד לאן שאלך. ומוכן להוכיח לכל מי שרק ירצה (שם). האם יש קהילות יהודיות שמוכנות לעזור ליהודים "בשעת צרה" כמוני שאולי יכולים למצוא בי גם הזדמנות עסקית להשקעה? או סתם לעזור ליהודים ?

אם מישהו יוכל לעזור או לכוון אותי אני אשמח, כי מאוד רציני בעניין העזיבה.

אגב היום חזרתי מהתרשמות מפעוטון , האמת זול דווקא.. 2500 ש"ח לחודש זה סביר.. :shock:

 

תודה מראש..

פורסם

כמה השקלים שלי:

1. אם אתה שוקל להגר ברצינות ואשתך בעניין, אפילו לתקופה קצרה - לך על זה. במקרה הגרוע תחזור לארץ

2. לקנדה ואוסטרליה אפשר לקבל ויזת עבודה חוקית לחלוטין יחסית בקלות. ברר באתרים של משרדי ההגירה שלהם ותתייץ בשגרירות. (מנסיון, לפחות זו הקנדית מאוד עוזרת).

3. ארה"ב הגמישה את תנאי הכניסה למי שרוצה לפתוח שם עסק ולהשקיע.

 

4. החיים בקנדה, אוסטרליה, אנגליה, גרמניה, וארה"ב הרבה יותר נוחים מבישראל. המשכורת פשוט מספיקה ליותר דברים.

יש לי לא מעט חברים בארה"ב, בקנדה באנגליה, בגרמניה באוסטרליה ובעוד מדינות וכולם אומרים אותו הדבר. לאלה מהם שיש ילדים כבר קצת חבל על זה שהילדים לא מכירים את התרבות הישראלית, אבל מצד שני הילדים שלהם מחונכים לעילא ועילא.

אלה מהם שחזרו, הפריע להם מאוד הנתק מהמשפחה והחברים יותר מהכל. גם לי הם חסרים.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
בנצי, אם הבנתי את תוכן ההודעה שלך נכון זה אומר שאני מבזבז את הזמן ובמקום להקליד כאן אני אמור להתחיל להזיז ולקדם עניינים.

אני אשמח..!

אך האם יש לאדם כמוני סיכוי לגור בארה"ב בצורה הולמת (מבלי לברוח ממשרד ההגירה)?

וכשאני אומר כמוני אני מתכוון לנשוי+1 שאין לו אזרחות נוספת או דרכון זר .

מה שכן,

יש לי דוד בעל עסק חוקי לחלוטין בקליפורניה, ודוד אחר בניו יורק אם אני לא טועה. האם זה משהו שאני אוכל להיעזר בו?

העסק שלי הוא הידיים שלי. אני מתעסק בתחום היופי כך שפה לפחות אני רגוע כי זה איתי תמיד לאן שאלך. ומוכן להוכיח לכל מי שרק ירצה (שם). האם יש קהילות יהודיות שמוכנות לעזור ליהודים "בשעת צרה" כמוני שאולי יכולים למצוא בי גם הזדמנות עסקית להשקעה? או סתם לעזור ליהודים ?

אם מישהו יוכל לעזור או לכוון אותי אני אשמח, כי מאוד רציני בעניין העזיבה.

אגב היום חזרתי מהתרשמות מפעוטון , האמת זול דווקא.. 2500 ש"ח לחודש זה סביר.. :shock:

 

תודה מראש..

 

בנצי יכול לספר לך סיפורים מקליפורניה ועד ניו יורק.

בסופו של יום הוא גם נאלץ להתחתן עם מקומית כדי לקבל שהייה.

אם העסק של דוד שלך הוא עסק מיוחד, שדורש עובדים עם כישורים מיוחדים, הוא יכול להגיש בקשה להעסיק אותך. התהליך לוקח כשלושה חודשים. לרוב נופלים על בירוקרטיה ומילוי לא נכון של טפסים. מה שכן, לא כל בעל פיצריה יכול להביא מישהו מבחוץ לעבודה בארה"ב.

אני מכיר הרבה שאמרו "אני אלך לעבוד בעגלות, אתפור מלא כסף". את רובם תפסו וסילקו לקנדה. ומי שלא, מצא עצמו במאסר מהר מאוד.

הקהילות היהודיות לא יעזרו לך. מהסיבה הפשוטה. אתה לא היהודי היחיד שחשב לפנות אליהן. לא בפלורידה, לא בלוס אנגל'ס ולא בשום מקום. אם אתה חושב שהעובדה שאתה יהודי, אומרת כי תקבל יחס מיוחד, אתה טועה. בשבילם אתה עוד אדם.

אם היית רציני מהעזיבה, היית בודק מה אפשר לעשות.

הפעולה מתחלקת למספר אפשרויות

1- השקעה של כ100 אלף דולר בעסק חדש בארה"ב. במקרה הזה תקבל אישור לעבוד בעסק המדובר למשך שנתיים. כאשר השנתיים מתחדשות אוטומטית - ועד אינסוף, זאת כל עוד העסק עובד. אתה תוכל לעבוד רק בעסק. בת זוגתך תוכל לעבוד בכל מקום עבודה (עם קבלת אישור). הילדים שלך לא יהיו זכאים לדבר. לא אזרחות ולא תושבות. אם יוולד לך ילד אחר, הוא יקבל אזרחות מתוקף לידה. הוא יוכל "לזמן" אתכם לארה"ב אחרי גיל 18. בשום מצב לא תקבל במקרה הזה גרין קארד או אזרחות. גם אחרי 20 שנה.

2 - השקעה של 500 אלף דולר באזור כושל, או מיליון דולר באזור רגיל, בעסקים (לא נדל"ן). אפשר דרך עורך דין. במקרה הזה מקבלים גרין קארד משקיע. גרין קארד לכל דבר. אחרי 7 שנים מגישים בגשה לאזרחות.

3 - הגרלת הגרין קארד השנתית (מתוך 13 מיליון איש, 50 אלף יהיו זכאים לקבלה. הסבירות? תעשה לבד, לא משהו, אבל טובה מהלוטו בישראל).

4 - ויזת עבודה דרך מעסיק מקומי בישראל ששולח עובדים לארה"ב

5 - ויזת עבודה בארה"ב דרך הזמנה של מעסיק

6 - ויזה לאנשים בעלי "כישורים מיוחדים". לדוגמא? שר בממשלה, ראש ממשלה לשעבר ואנשים שעשו דברים יוצאי דופן בחייהם (לקנות דירה 3 חדרים ולהביא ילדים לעולם - לא נחשב).

 

אתה נשוי. אז להתחתן עוד פעם לא בא בחשבון. אני מניח שאם היה לך כסף להשקיע (מיליון דולר), לא היית חושב לעזוב את ישראל, כי היית עשיר שם. ואם כן, לא היית בודק על זה בפורום. לכן, כנראה שאופציה 2 היא לא בשבילך.

פורסם

דווקא היה זכור לי דיבור על 50K דולר להשקעה.


×
×
  • תוכן חדש...