Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5132 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

יש לי סוזוקי סוויפט 1300 אוטומטי שעשתה 54,000 ק"מ אני צריך המלצה על שמן מנוע איכותי , אין לי מושג איזה צמיגות צריך לפי הוראות יצרן ... אם מישהו יודע אז תודה.

פורסם

אני לא זוכר אם יש ברכב הזה מרימים הידראוליים .אם כן מומלץ, שמן חצי סינתטי 15/40 ,בהנחה שהמנוע במצב טוב.

 

בברכה

מוטי

פורסם

15W40 או

20W50

מינראלי של כל יצרן איכותי.

 

החלפה כל חצי שנה או 10.000, לא יותר.

 

 

מוטי - אין מרימים הידראווליים במנוע זה.

 

 

פורסם
15W40 או

20W50

מינראלי של כל יצרן איכותי.

 

החלפה כל חצי שנה או 10.000, לא יותר.

 

 

מוטי - אין מרימים הידראווליים במנוע זה.

 

תודה !

פורסם

אז צריך מינרלי או חצי סינטטי ?

כל חצי שנה לא מהר מידי ? לפי מה שאמרו לי כל שנה להחליף

מישהו יכול הסביר לי מה ההבדל בין מינרלי וסינטטי ?

ואם אפשר שם של כמה חברות איכותיות

פורסם

20/50 יהיה בסדר למנוע.

 

לגבי סוג השמן : תלוי כמה אתה רוצה לפנק את הרכב .ישנן חברות טובות כמו AGIP MOTORCRAFT MOBILE ליקווימולי ואפילו "דלקול" .

לגבי ההבדלים : ישנו חבר שהשקיע בהסבר על ההבדלים ומשום מה איני מוצא את הקישור.

בכל מקרה ,אם זה ממש מעניין אותך ,חיפוש ייתן לך המון תוצאות (סרגל עליון).

 

 

נ.ב.

לשאלתך לגבי מועד ההחלפה :

השמן מאבד מאיכותו לאחר כחצי שנה (תהליך חימצון) ,גם אם לא נסעת הרבה .מומלץ להחליף .

עלות נמוכה מאוד מול התוצאה .

כמו כן חשוב לא פחות להחליף למסנן שמן איכותי .

 

בברכה

מוטי

פורסם

אני ממליץ על שמן 10W40 של וולוולין ,אני משתמש בו בסוויפט שנת 90 מנוע 1.0 ,אין איבוד בכלל כבר 8000 ק"מ

המנוע עובד טוב איתו.

ניתן להשיג :http://www.valvoline.co.il/מפיצים

פורסם

כל חצי שנה לא מהר מידי ? לפי מה שאמרו לי כל שנה להחליף

 

בדגם זה לפי הוראות היצרן יש להחליף שמן כל חצי שנה/10000 ק"מ.

 

המלצה זו מתייחסת לשמנים מינראליים בלבד, להם אורך חיים קצר יחסית.

 

היום כבר אין מכוניות, שדורשות שרות כל חצי שנה, המרווח הסטנדרטי היום הוא שנה עד שנתיים, וכנראה באופן אוטומטי מישהו החליט להחיל את זה גם על הסוויפט.

 

 

פורסם
20/50 יהיה בסדר למנוע.

נ.ב.

לשאלתך לגבי מועד ההחלפה :

השמן מאבד מאיכותו לאחר כחצי שנה (תהליך חימצון) ,גם אם לא נסעת הרבה .מומלץ להחליף .

עלות נמוכה מאוד מול התוצאה .

כמו כן חשוב לא פחות להחליף למסנן שמן איכותי .

 

בברכה

מוטי

 

מסנן איכותי זה פשוט לקנות מסנן מקורי של סוזוקי ?

ולגבי הצמיגות , מישהו יודע מה כתוב בספר המקורי של היצרן ? כי חלק אומרים 10W40 וחלק 20W50 וזה קריטי אם זה חצי סינטטי או מנירלי ?

פורסם

היתי מיעץ לך מניסיון של 6 רכבים כולל משאית איוקו רכבים שעושים 45000 קמ בממוצע בשנה

לשסתמש בשמן של חב קסדו עים תוסף מיוחד שמגיע עים השמן המחיר סביר צלצל לאיש מכירות בחור נחמד בשם

מוטי טל 0544899170 תגיד לו שעפר מהמשאבות המליץ תאמין לי לא תצטער:-D

BABY FORD 1949

CORVETTE BB 454 1972

 

MOKA:-D

פורסם
מסנן איכותי זה פשוט לקנות מסנן מקורי של סוזוקי ?

ולגבי הצמיגות , מישהו יודע מה כתוב בספר המקורי של היצרן ? כי חלק אומרים 10W40 וחלק 20W50 וזה קריטי אם זה חצי סינטטי או מנירלי ?

 

 

זה לא חייב להיות מקורי אבל שלא יהיה סיני פשוט .לא יכול לתת לך המלצה לסוג מסוים .

לשאלתך השנייה :

מה שחשוב זה לרוקן היטב את השמן הישן ולא לערבב בין סוגים.

זה לא קריטי הקטע של המינרלי או החצי סינטתי .מה שחשוב שיהיה איכותי.

אם המנוע "מזיע" ,אפשר לשנות צמיגות בטיפול הבא.

עם החלפת השמן אני מאמין שתרגיש ותשמע את השיפור של המנוע ,ואולי גם בצריכת הדלק .

 

בברכה

מוטי

פורסם

מה רע ב 10-40 חצי סינטטי API SJ של דלקול, עולה 50 שקלים ל 4 ליטר?

לא רוצה להישמע מזלזל חס וחלילה אבל מדובר בסך הכל בסוזוקי סייפט ובמכונית שנת 1990.

ראיתי גם פריסטון מינראלי 15-40 SJ ב 50 שקלים גם כן ל 4 ליטר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
מסנן איכותי זה פשוט לקנות מסנן מקורי של סוזוקי ?

ולגבי הצמיגות , מישהו יודע מה כתוב בספר המקורי של היצרן ? כי חלק אומרים 10W40 וחלק 20W50 וזה קריטי אם זה חצי סינטטי או מנירלי ?

.

 

פילטר שמן מקורי לסוויפט עולה 45 ש"ח.

 

תחליפיים עולים 20-30 ש"ח, ובהפרש מחיר כזה פשוט לא כדאי לקנות תחליפי ולהתחיל לבדוק האם הוא מספיק טוב או לא.

 

 

היצרן לא קובע באופן חד משמעי את צמיגות השמן, אלא נותן מספר אופציות, בהתאם לאקלים במדינות השונות.

 

באקלים חם אפשר להשתמש ב 20W50, 10W40 ו 15W40. ראה קובץ מצורף.

 

אפשר להשתמש במינראלי ובחצי סינטטי.

 

יש יותר משמעות ליצרן איכותי ופחות לצמיגות, כל עוד היא אחת מאלו שרשמתי.

11.jpg

 

 

×
×
  • תוכן חדש...