Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8009 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נניח, אבל אז צריך מנוע חשמלי נפרד עם שליטה נפרדת לכל 'שסתום', והמנוע הזה צריך להיות מסוגל לשנות מהירות בקצב גבוה (לעצור את השסתום במצב פתוח, ואז להסתובב למצב סגור). לא חשבתי על זה עד הסוף אבל אני די בטוח.

בצורה שבתמונה לא ניתן לייצר תזמון משתנה כי כל השסתומים מונעים יחד על ציר משותף, ומן הסתם הציר הזה מסונכרן למנוע. זמני הפתיחה של השסתום בתמונה תלויים רק בחריטה של הגלגל שלו.

 

אולי. לא בטוח. יכול להיות שאנחנו שבויים בקונספציה של תנועה במהירות סיבובית קבועה, כי זה מה שלמדנו על גל"ז קובנציונלי.

ומה אם אתה מביא את פתח היניקה של בוכנה 1 למצב פתוח. עוצר. ובזמן הנכון ממשיך לסובב את גל הזיזים בשביל לפתוח לבוכנה 3 את הפתח? עוצר? וכן הלאה?

 

בתחום שכתבתי, הבקרה שאנחנו עושים, אנחנו משנים בצורה חופשית את כיוון התנועה של הגג"ש, עוצרים, משנים מהירות, וכו' . זה לא נראה שונה, על פניו.

 

או שלא.

פורסם
והערה קטנה לעניין אי תלות תזמון הצתה בזוית קרנק - גם אם אין מפלג, מערכת ההצתה המתוחכמת ביותר בעולם תהיה תלויה בסנסור לזוית הקרנק. אולי הוא יותר משוכלל ממפלג (לי ידוע שמשתמשים בפיקאפ מגנטי שמודד סיבובים של גלגל התנופה) אבל עדיין זוית הקרנק היא אינפוט חיוני למערכת.

 

כבר יצרו מערכת הצתה שבה הטיימינג לניצוץ נקבע על ידי דגימה רציפה של ההתנגדות בין אלקטרודות המצת (שמשתנה כתלות בלחץ הגזים) במקום דגימה של זווית הקרנק.

 

אני לא בטוח במאה אחוז, נדמה לי שיש חברה בשם JACOBS משהו, עם מע' הצתה כזו לשוק האפטר-מרקט.

פורסם
זה פשוט נראה יפהפה, כמו חלק מכני מהאנטרפרייז...
זה נראה הרבה פחות טוב כשזה בייצור סדרתי, או אחרי שזה אכל קצת ג'יפה של דלק ושמן ...

והערה קטנה לעניין אי תלות תזמון הצתה בזוית קרנק - גם אם אין מפלג, מערכת ההצתה המתוחכמת ביותר בעולם תהיה תלויה בסנסור לזוית הקרנק. אולי הוא יותר משוכלל ממפלג (לי ידוע שמשתמשים בפיקאפ מגנטי שמודד סיבובים של גלגל התנופה) אבל עדיין זוית הקרנק היא אינפוט חיוני למערכת.
יופי. בטח שזה תלוי בזוית קרנק. אבל זה לא מקובע לזוית קרנק מסויימת. סליחה שאני כותב לא ברור.

 

אולי. לא בטוח. יכול להיות שאנחנו שבויים בקונספציה של תנועה במהירות סיבובית קבועה, כי זה מה שלמדנו על גל"ז קובנציונלי.

ומה אם אתה מביא את פתח היניקה של בוכנה 1 למצב פתוח. עוצר. ובזמן הנכון ממשיך לסובב את גל הזיזים בשביל לפתוח לבוכנה 3 את הפתח? עוצר? וכן הלאה?

בוא נקרא ביחד את מה שכתבתי:
נניח, אבל אז צריך מנוע חשמלי נפרד עם שליטה נפרדת לכל 'שסתום', והמנוע הזה צריך להיות מסוגל לשנות מהירות בקצב גבוה (לעצור את השסתום במצב פתוח, ואז להסתובב למצב סגור)

ומה הבעיה ? שמכיוון שכל השסתומים מחוברים לציר משותף, לא בטוח שאתה יכול תמיד לייצר את המצב שאתה רוצה בו-זמנית בכל 4 הצילינדרים (שלא לדבר מה קורה אם יש 6) ולכן צריך שליטה נפרדת על כל שסתום. וזה כבר נראה לי מסובך/יקר/לא אמין, לפחות בשלב זה.

.

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
לא בטוח שאתה יכול תמיד לייצר את המצב שאתה רוצה בכל 4 הצילינדרים

 

לא בטוח. זה הדבר שהכי בטוח כאן. זו גם הסיבה שאני מוסיף בדרך כלל בסוף תגובה את "או שלא" כי כבר למדתי בגילי המתקדם לא לשים סימני קריאה בסוף משפט.

 

תכל'ס? שנינו לא ממש יודעים, אלא משחקים ב"נדמה לי" של הנדסת מכונות (אני מהנדס אלק' , לא מכונות) , ולכן כתבתי בתגובתי הראשונה "לא הייתי נחרץ כ"כ " .

 

:):wink:

פורסם
לא בטוח. זה הדבר שהכי בטוח כאן. זו גם הסיבה שאני מוסיף בדרך כלל בסוף תגובה את "או שלא" כי כבר למדתי בגילי המתקדם לא לשים סימני קריאה בסוף משפט.

תכל'ס? שנינו לא ממש יודעים, אלא משחקים ב"נדמה לי" של הנדסת מכונות (אני מהנדס אלק' , לא מכונות) , ולכן כתבתי בתגובתי הראשונה "לא הייתי נחרץ כ"כ " .

כש-VAG או הונדה ישלמו לי על הזמן שצריך להשקיע, אז אני אשים גם סימני קריאה ואשתמש פחות בביטוי "לא בטוח" :).

וגם אני מאלה שמעדיפים טרנזיסטורים על גלגלי-שיניים :wink:. ומה שאני למדתי בגילי זה שכמעט כל דבר אפשר להנדס ככה שיעבוד, השאלה רק כמה זה יעלה וכמה זמן יש לפני שזה יתקלקל ...

My responses are limited. You must ask the right questions

×
×
  • תוכן חדש...