Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה או סקודה פאביה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5210 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אוראל, אז את הסביר להניח שלך תשים בצד. נהגתי גם נהגתי (לא ידנית, אבל 1.6 של חבר שקיבל מהעבודה), והיא הרגישה לי דיי זריזה. אז אם לפי היצרן הידנית מורידה 2 שניות מהמיאוץ הקלאסי למאה, הרי שהידנית באמת זריזה מאוד.

אגב, אם תקרא את ההודעה הקודמת שלי, לא עשיתי שום השוואה ביניהם, רק כתבתי שהוא לא כזה רכב זבל כמו שאתה עושה ממנו, וגם מאובזר היטב.

 

נ.ב

אתה יודע, יופי הוא בעיני המתבונן, ולא אחד או שניים טוענים שהפאביה מכוערת לחלוטין, כנ"ל לגבי ה-I20 (למרות שפחות). אתה אהבת את הפאביה, ומצד שני לא אהבת את המראה של ה-I20, וזה בסדר ולגיטימי.

אני לא אוהב את המראה של אף אחת מהן :wink:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מסכים בחלק מהדברים עם RS , נהגתי בI20 כ12 שעות רצופות והתפללתי שיחליפו לי את הרכב כבר. זה היה לפני שנה והדבר שאני הכי זוכר זה כאבי הגב שהיו לי.

מעבר לזה , האוטו הרגיש טיפה עצל (אני באמת לא זוכר איזו גרסה זו הייתה)

בכל מקרה לפותח השרשור כדאי שתסגר על עצמך כי אתה רוצה רכב ב70K אבל מוכן להשקיע גם 86K אז תחליט מה התקציב שלך סופית כי אפשר מ86 להגיע גם 100K ולהוסיף עוד רכבים לשיקול.

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

נראה לי שרק לנהוג 12 שעות רצוף עושה כאבי גב, לא? לא משנה באיזה רכב, ככה נראה לי (לא בריא בכלל).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

אני רואה שהדיון התפתח יפה הא?

היום לאחר נסיעת מבחן בפאביה אני חייב לומר שהתרשמתי לטובה..

נהגתי ב1.4 86, ובאמת נהיגה לא ראה בכלל!! נהגתי כל הדרך עם מזגן וסליחה על הביטוי אבל היא סחבה כמו בת ז*נה!!!

הגעתי ל160 קמ"ש נראה לי הבוחן קצת נגנב חח

מה שכן במהירויות הנמוכות לוקח לה קצת זמן והיא טיפה יותר מרעישה אבל בגבהות 100-160 בקושי שמעתי רעשים והיא סחבה יופי.

 

בסוף החלטתי ללכת על התקציב הראשון 70K ולא לחרוג מימנו כי סה"כ זה כולה אוטו ויש עוד הוצאות.

עכשיו ההתלבטות העיקרית שלי היא בין פאביה חדשה מהיבואן או יונדאי קופה 2007 ידנית,

coupe_wa.jpg

אל תשאלו איך הגעתי לזה, אני יודע שאין קשר אבל זאת ההתלבטות, הן עולות אותו דבר 73

אם למישהו יש חוות דעת, או בכללי יודע קצת על היונדאי הזאת מבחינת אמינות,עלות טיפולים, צריכה ומחיר חליפים

שירשום כאן בקשה שלא נפתח עוד נושא סתם.. תודה לכולם!

 

 

פאביה עדיין במבצע מתומחר ב-73K ש"ח או שחזר למחיר מקורי?

כן היא עדיין באותו מחיר.. והאיביזה עם אוטו מנועה עולה 69.. אני מאמין שאם נחקה קצת גם הפאביה תרד לאותו מחיר.

פורסם
אני לא יודע איך הגעת שהI20 גרועה, נהגתי המון עליה ועל הפאביה ובאמת אין מה להשוות בין המכוניות הI20 הרבה יותר טובה בכל פרמטר, מה שמצחיק אותי שאמרת על האיכות חומרים של הפאביה שהיא גרועה ונראית מיושנת מאוד, אני גם לא יכנס להבדלי האיבזור לטובת הI20 או העיצוב, אבל אני יגיד שהמזל של הפאביה היא שאין I20 ב70K בארץ כי במקרה כזה אף אחד לא היה קונה פאביה ובטח לא את האיביזה. פיאסטה,מיקרה, I20 זה מה שצריך להיות הלהיט.

 

לפני כשלושה חודשים עמתי מול אותה צומת דרכים, חיפשתי רכב חדש שיחליף את הסיאט טולדו שלי.

בדקתי אינספור רכבים תחת אותה הקטגוריה פחות או יותר, כמעט את כולן לקחתי לנסיעות מבחן למעט אלו שלא תאמו את הציפיות שלי מבחינת המרחב הפנימי.

בדקתי את הסוויפט, הפאביה, פולו, איביזה, I20, אופל והפיאסטה.

חיפשתי אוטומטי - נקודה. זה היה מבחינתי היהרג בל יעבור, אוטומט או כלום.

לרכב היו צריכים להידחס של ה187 ס"מ שלי ובנוחות מקסימלית.

 

אני אתוודה כאן ועכשיו מול כולם, לישורת האחרונה הגיעו הI20 שהוזכרה והפאביה.

שתי נסיעות מבחן, היכרות עם יונדאי כרכב אמין מאוד (יש בבעלות המשפחה גם I10) והיכרות עם סקודה דווקא מהקצה השני של הנישה עם סופרב TDI DSG.

אחרי נסיעות המבחן ההחלטה הייתה חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים:

הפאביה לקחה ובענק.

בעוד הI20 הרגיש כמו.....I10 גדולה.....הפאביה נתנה סוג של חווית נהיגה אחרת, שונה מהיונדאי שהיא....יונדאי...רכב מעולה, אמין מאוד אבל מוכתם בכתם הליסינג, משדר "רגילות" מוחלטת וחוסר ייחוד.

אין ספק שביונדאי ההצעות היו מפתות יותר, גם מבחינת אבזור שהוצע בחינם, ללא כל תוספות תשלום, תנאי מימון מפליגים (הרבה יותר מאלו של סקודה) אספקה מהירה יותר ותג מחיר זול יותר....בכל זאת ולמרות...בחרתי בפאביה ואני לא מתחרט על ההחלטה הזו לרגע.

 

בתור נהג שחובב רכבים גדולים המעבר לסופר מיני חדשה מכיוון אחר לגמרי של פאסאט יד שניה היה סוג של שינוי פאזה אדיר....עם הפאביה המעבר היה קל, נעים ומהנה.

 

אז אפשר לחרוש את הפורומים ולמצוא אינסוף השמצות של הDSG ושל צ'מפיון....האם זה יניא אותי מבחירה ברכב המיובא ע"י צ'מפיון?....לא. אני מכיר את העלויות, מכיר את השירות וגם מכיר סופרב שגמעה 220 אלף ק"מ בשנתיים עם הDSG המושמץ בלי החלפה של מצמדים, בלי החלפה של מוח ורחמנא ליצלן בלי החלפה של כל הגיר.

יש לכאן ויש לשם, בקש את דעתם של עשרה ישראלים על אותה הסוגיה ותקבל עשר דעות שונות, במכולת לא תוכל לקנות עם זה כלום וגם לא לצאת עם החלטה....מקסימום תסכול.

 

שורה תחתונה - בחרתי בפאביה, TSI DSG ספורט, שילמתי הכי הרבה שאפשר לשלם על פאביה (סעמו למה אין VRS) ואני מבסוט עד הגג.

פורסם
כרגע אני נוהג על ספארק, לבד ברכב אני מגיע ל140 בלי להרגיש בלי ללחוץ..

עם 5 איש ברכב כאשר נהגתי בעליה של אריאל היא לא הצליחה לעבור ת90/100 והמנוע ממש בכה לי.

הפאביה שוקלת כמעט ב200 קילו יותר מהספארק והאיביזה בכמעט 100 אבל ההספק שלהם זהה לספארק..

אז נראה לי זה יהיה ממש על הפנים.. :?

 

אם כבר להוסיף 20K לדעתי עדיף כבר לקחת את היראיס החדשה נראה לי שמבחינת אמינות לא רואה את שתיהן.

אם היה עליה מבצע או הנחה של לפחות 5K הייתי לוקח אותה בלי לחשוב פעמיים.

 

ולגבי נסיעת מבחן שבוע הבא יש לי על הפאביה אבל בכל זאת לא יודע כמה עליות נעבור ולא נהיה רכב מלא.. אז זה לא זה.

 

נ.ב כמה מציעים על האיביזה עם ה105 כוח סוס ידני היום?

 

 

להשוות ספארק לפאביה עושה עוול גדול לפאביה.

זו בכלל לא אותה הקטגוריה (ובכלל....אתה צריך לראות את הפאביה שלי חונה ליד הI10 של אחי בחניה...זה נראה כמו אוטו ליד צעצוע)

בשיוט בכביש ישר לבד אין שום בעיה להגיע עם כל רכב שעולה על כבישי מדינת ישראל היום להגיע ל140 קמ"ש.

תעמיס 4 מבוגרים, תפעיל מזגן והניגון משתנה לגמרי כמו שכתבת.

 

כבר לקחתי עם הפאביה עקיפות ב145 קמ"ש בעליות עם מזגן פועל ושני שמנים בלי להתאמץ יותר מידי כשהרכב בהילוך חמישי מתוך שבעה. (אני מדבר על ה105 כ"ס DSG)

פורסם

גיא, דרור אולי התלהב יתר על המידה, אבל יש צדק בדבריו - הזמינות כוח של המנוע הקטנטן והגודש היא מצויינת, בעיקר בעדכון האחרון שלו.

 

סתם כדרך אגב, המנוע הזערורי הזה יכה ב-1.6 של הוולוסטר שלך בלי סוף. אז בוא נוותר על הציניות :wink:

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

כבר לקחתי עם הפאביה עקיפות ב145 קמ"ש בעליות עם מזגן פועל ושני שמנים בלי להתאמץ יותר מידי כשהרכב בהילוך חמישי מתוך שבעה. (אני מדבר על ה105 כ"ס DSG)

 

יאללה אוראל, צאו מהסרט הזה כאילו מדובר במינימום איזה מנוע של איוו. ראית מה הוא כתב? אדוני, סופר דרור, צא מהסרט,כולה 1.2עם טורבו קטן. עליה עם 2 שמנים על 150 קמ"ש ובלי להתאמץ זה תעשה עם איוו ולא עם הרכב שלך. אתם הופכים את המנוע הזה כאילו מדובר באיזה מנוע עם 50 קג"מ מינימום. ואף אחד לא הכניס כאן את הולוסטר, אוראל, חוץ ממך.

ואגב, אני מגיב על השטות הזאת שהוא כתב, כי יש כאן אנשים שקוראים וחבל סתם לגרום להם לאשליות ולהסיק דברים לא נכונים.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

כבר אין איביזה 1.6 105 כ"ס??

----------------------------------------------------

HU:JVC746,COMP FRONT:MOREL HYBRID 6.5,COMP BACK:MOREL DOTECH 6.5,AMPS:TRU S44,TRU S500,SUB:MOREL ULTIMO SC 12

פורסם

עזוב, כבר הוסכם בפורום שאני טועה והפאביה זה הרכב הכי טוב שקיים, על אחת כמה וכמה בגרסת ה-1.2TSI. מצטער שהעזתי בשיא חוצפתי לצאת כנגדך ולהגיד שהמנוע "טיפה" התאמץ בעליה עם "2 שמנים" ברכב, מזגן, על 250 קמ"ש.

 

ולבחור, לא אין כבר 1.6 באיביזה. ה-1.2TSI החליף את המנוע הזה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
יאללה אוראל, צאו מהסרט הזה כאילו מדובר במינימום איזה מנוע של איוו. ראית מה הוא כתב? אדוני, סופר דרור, צא מהסרט,כולה 1.2עם טורבו קטן. עליה עם 2 שמנים על 150 קמ"ש ובלי להתאמץ זה תעשה עם איוו ולא עם הרכב שלך. אתם הופכים את המנוע הזה כאילו מדובר באיזה מנוע עם 50 קג"מ מינימום. ואף אחד לא הכניס כאן את הולוסטר, אוראל, חוץ ממך.

ואגב, אני מגיב על השטות הזאת שהוא כתב, כי יש כאן אנשים שקוראים וחבל סתם לגרום להם לאשליות ולהסיק דברים לא נכונים.

 

אני לא מבין למה אתה כל כך נסער?

התעניינת איזה עליה? התעניינת באיזה סל"ד? פשוט ירית לכל הכיוונים בלי אבחנה.

מה שאותי מפתיע זה שאתה בתור גולש שטוחן את הפורומים הללו (אם נשפוט זאת עפ"י כמות הודעותיך) מופתע שמכונית מודרנית שמיוצרת ב2012 מגיעה בכלל ל130 או 140 או 180 קמ"ש....

מאזדה 3 ליסינגית ואפרורית לא תגיע ל160 קמ"ש? תגיע ועוד איך.

יונאי I10 במישור לא תגיע ל150 קמ"ש עם מנוע 1.1 בלי טורבו ובלי תוספות? תגיע גם תגיע.

היום לא צריך איוו וזוג שבלולים בשביל להגיע ל140 קמ"ש....יונדאי אקסנט עם מנוע 1.4 שנת 2008 מגיעה למהירויות האלה.

 

אוקיי, אז זה לא היה ב1500 סל"ד וגם לא ב2800 סל"ד.....

וזה לא היה בעליה לנווה אטיב או בשער הגיא....והשמנים לא שוקלים 170 ק"ג כל אחד.

בוא נכניס את הדברים לפרופורציות, גם את מה שאני כתבתי וגם את מה שאתה כתבת.

 

ההשוואה שלי מתבססת על הרכב הקודם שנהגתי בו, טולדו 1.6 אוטומט 100 כ"ס (שיכול לאפיין כל משפחתומטית ממוצעת) ומשקל כמעט זהה לזה של הפאביה.

הטולדו הרגיש כמו טנק מרכבה שבשביל 140 קמ"ש מד הסל"ד היה צריך לעשות שני סיבובים מלאים ובעליה צריך לכבות את המזגן או לרדת לדחוף.

בפאביה, ההבדל שמים וארץ, מנוע קטן ומוגדש עם תיבה של 7 יחסי העברה יצליחו להוציא מהזערור הזה את מה שתיבה של 4 הילוכים לא תצליח להוציא ממנוע 1.6 אטמוספרי עם הספק בכ"ס כמעט זהה ומשקל דומה +\-

זו עובדה ואני מקווה שגם על זה אתה לא מתכוון להתנגח בי גם כן.

אז כן, בהשוואה ל1.6 משפחתומטית הפאביה היא רכב זריז.

בשיוט, לפאביה יהיה יותר קל לשייט בהילוך שביעי מאשר המשפחתומטית הממוצעת עם מנוע 1.6 ו4 יחסי העברה.

זמינות הכוח בפאביה תהיה טובה יותר בסל"ד נמוך יותר בגלל תוספת המגדש מאשר משפחתומטית אטמוספרית.

לא השוויתי את הפאביה למרצדס S63 או לאיוו וגם לא לM3, כי הקטגוריה לא אקטואלית בכלל.

 

אז אני מקווה שהבאתי את הדברים לדיוקם ולאישורם ואשמח לקבל את ברכתך על סיום ההתגוששות המיותרת הזו ובברכת גלישה מהנה ונסיעה בטוחה לכולם!

פורסם

לא טענתי שמשפחתיות 1600 יקחו עליה בקלות יותר מהפאביה שלך, ההיפך הוא הנכון. אבל כשכתבת את מה שכתבת ובצורה שכתבת, היה נשמע כאילו מדובר מינימום ברכב ספורט עתיר מומנט וסוסים, שייקח עליה בכיף ובלי דרמות מיותרות. עכשיו, משתקנת את מה שכתבת, אני כבר מסכים איתך. ברור לי הרי שמנועי הטורבו מתנהגים טוב יותר מהאטמוספריים שיש במשפחתיות הדיי עגלות. לא על זה היו הודעותיי. אבל הינה, תיקנת, ועם מה שכתבת בהודעה האחרונה אני מסכים. לילה טוב :wave2:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM


×
×
  • תוכן חדש...