Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5277 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עומד לרכוש רכב ממש בקרוב. (גיר אוטומאטי).

אחת המועמדות העיקריות כרגע לצרכים שלי היא הפולו tsi.

חלק עיקרי מהנסיעות הן בעיר. מחפש רכב חסכוני בדלק, לא גדול במידות (חנייה וכו').

חשובים לי בידוד רעשים מבחוץ (כולל רוח), נוחות נסיעה (כיום נוסע בפז'ו עם מושבים צרפתיים ונוחות גבוהה מאוד על הכביש) , אמינות, וכוח סביר לתאוצה וכדו' (מה שכנראה לא חסר ל- tsi ).

 

עשיתי נסיעות מבחן גם על הפולו וגם על יפניות בדרג הזה כמו סוזוקי סוויפט, טויוטה ספייס (או איך שקוראים לה) , הונדה ג'אז, פיאט ואופל קורסה.

לא התלהבתי מהיפניות הנ"ל, לא מבודדות טוב רעשים לטעמי ולא רכות על הכביש.

לפיאט יש גיר מאוד לא נוח, אבל חוץ מזה הייתה מאוד רכה ומבודדת רעשים.

הקורסה הייתה לא רעה, אבל לא המליצו לי עליה מסיבות אחרות.

בפולו קצת התאכזבתי מבידוד הרוח, לא ממש גרוע , אבל ניתן היה לצפות ליותר (הצרפתיות בדרך כלל נותנות את זה).

כמו כן קראתי במבחני הדרכים שעשו לפולו שהוא נוח יותר מחוץ לעיר מאשר בעיר (משהו כמו הגיר "עסוק" בהעברת הילוכים, ועוד משהו).

 

רציתי לשאול האם למשל הפיאסטה, או היונדאי i 20 או i25 יכולות להיות חלופה טובה לפולו (הן אגב פחות חסכוניות בדלק מהפולו על פי הפרסומים), או כל הצעה אחרת.

את הצורה של הפאביה אני אוהב פחות, לא מזדה 2 (הן גם לא חסכוניות ממש).

האיביזה יפה וחסכונית יחסית (קצת פחות מהפולו) אבל השאלה אם אני מקבל איתה יתרון מסוים על הפולו , מה לגבי האמינות שלה וכדו'.

ה-1.6 האוטומאטי זול יותר מהפולו וה- 1.2 tsi עולה קרוב לפולו.

סכום ההוצאה לרכישה הוא תמיד חשוב, אבל לא אקנה משהו שאני לא שלם איתו רק אם הוא זול יותר.

תודה על המלצות .

פורסם

הסתמכתי על הנתון "צריכה ממשית" שבאתר קילומטר לליטר, שלפחות לדבריהם הם אוספים נתוני משתמשים בפועל מהארץ והעולם.

נכון שאני לא יכול לדעת בוודאות אם זה מדויק פיקס, אבל מתוך בדיקה של רכבים שאני מכיר את צריכתם, יש שם בהחלט הגיון.

לגבי הפאביה ציינתי שאני גם פחות אוהב את צורתה, אז לא רלוונטי.

 

משהו לתרום להתיעצותי מעבר לכך ?

למשל השוואה עם הפיאסטה ?

פורסם

כתבתי למעלה שנסעתי על הסוג הזה (הסוויפט והטויוטה ספייס אוויאו שהיא לא שונה בהרבה מהיאריס) ולא אהבתי.

על הפיאסטה לא נסעתי, הצורה שלה די יפה בעיני, אבל צורכת די יותר מהפולו (שוב, על פי אותו אתר).

נראה לי שירדתי מהאיביזה, כך שכרגע רציתי לשמוע דברים בין הפולו לפיאסטה והאם גם ה- i20, i25 בכיוון ?

הייתה לי בשעתו יונדאי e-לנטרה מהעבודה ולא אהבתי, אבל אולי חל שיפור ממשי אצלם לאחרונה, לא יודע.

פורסם

כשאתה אומר על הפיאסטה פחות טובה, תוכל לפרט באיזה תחומים?

בהשוואה לפולו 1.2 .

על ה- i25 שמעתי דברים טובים, נכון, היא איזה 40 סמ' ארוכה יותר מהפולו, השאלה מבחינת גימור לאורך זמן, אמינות, סחירות, נוחות נסיעה וכדו'.

פורסם
כתבתי למעלה שנסעתי על הסוג הזה (הסוויפט והטויוטה ספייס אוויאו שהיא לא שונה בהרבה מהיאריס) ולא אהבתי.

על הפיאסטה לא נסעתי, הצורה שלה די יפה בעיני, אבל צורכת די יותר מהפולו (שוב, על פי אותו אתר).

נראה לי שירדתי מהאיביזה, כך שכרגע רציתי לשמוע דברים בין הפולו לפיאסטה והאם גם ה- i20, i25 בכיוון ?

הייתה לי בשעתו יונדאי e-לנטרה מהעבודה ולא אהבתי, אבל אולי חל שיפור ממשי אצלם לאחרונה, לא יודע.

 

קריטריון צריכת הדלק שעל פיו את פוסל של רכבים די תמוה בעיני,

שכן את הפרש המחירים בין פולו (הסופר מיני היקרה בארץ) לפיאסטה, שעומד על כ10K, הפולו לא תחזיר ב'חסכון בדלק' גם לא עוד שנתיים.

ההפרש בפועל במקרה הטוב יהיה 2-3 ליטר לק"מ, כדי להחזיר השקעה התחלתית של כ10K תצטרף לנסוע כ80K ק"מ.

 

זה דומה לכל אלה שקונים פריוס ומתגאים בתצרוכת הדלק המעולה שלהם אל מול 'הפראיירים' שקונים משפחתיות רגילות.

הם רק שוכחים שבהפרש המחירים אפשר לממן דלק ל5 שנים. :idea:

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם

הייתי מציע לך לבדוק ולבצע נסיעת מבחן בפיאסטה. הביקורות עליה חיוביות, היא נוחה יחסית ומרגישה טוב ואיכותית מבפנים, התנהגות כביש טובה. אל מול זה עומד הנתון שהיא תהיה מעט עצלנית ביחס לאחרות.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
קריטריון צריכת הדלק שעל פיו את פוסל של רכבים די תמוה בעיני,

שכן את הפרש המחירים בין פולו (הסופר מיני היקרה בארץ) לפיאסטה, שעומד על כ10K, הפולו לא תחזיר ב'חסכון בדלק' גם לא עוד שנתיים.

ההפרש בפועל במקרה הטוב יהיה 2-3 ליטר לק"מ, כדי להחזיר השקעה התחלתית של כ10K תצטרף לנסוע כ80K ק"מ.

 

זה דומה לכל אלה שקונים פריוס ומתגאים בתצרוכת הדלק המעולה שלהם אל מול 'הפראיירים' שקונים משפחתיות רגילות.

הם רק שוכחים שבהפרש המחירים אפשר לממן דלק ל5 שנים. :idea:

 

חברי נהג השודים 8), לרגע לא אמרתי שצריכת דלק הוא הנתון היחיד, אחרת הייתי הולך על אלטו ידני וסוגר עניין.

כפי שכתבתי, שללתי מכוניות מסוימות בגלל סיבות אחרות/נוספות.

אבל כמי שכיום נוהג על זללן דלק רציני (1800 אוט', ממוצע 1:8 ) ובמחירי הדלק היום, כנראה שיש לי רצון לשיפור משמעותי בנושא, לא על חשבון הנוחות, אמינות וכו'.

הפיאסטה בהחלט ראויה לנסיעת מבחן מצידי ונראה שאעשה זאת.

האמת שעד היום היו לי רכבים מכל הסוגים (איטלקי, צרפתי, יפני ופורד) ואף פעם לא גרמני, אז איפשהו יש לי סקרנות, כמובן שזה שיקול לא רציני ויש כמובן דברים שמרתיעים אותי בלהחזיק רכב גרמני.

אגב, הפער בין הפיאסטה לפולו 1.2 קצת נמוך ממה שכתבת , אבל הבנתי את הכוונה.

 

אגב איך היונדאי שציינתי, לא עומדות בקריטריונים שכתבתי ?

פורסם
הייתי מציע לך לבדוק ולבצע נסיעת מבחן בפיאסטה. הביקורות עליה חיוביות, היא נוחה יחסית ומרגישה טוב ואיכותית מבפנים, התנהגות כביש טובה. אל מול זה עומד הנתון שהיא תהיה מעט עצלנית ביחס לאחרות.

 

כן, נראה שאעשה עליה נסיעה.

אכן קראתי שהיא קצת איטית יותר , למשל ביחס לפולו 1.2 .

פורסם

היא האמנם איטית יותר מחלק מהמתחרות, אבל אם אתה לא מתכוון לזנק ראשון כל רמזור ולהיות הראשון בכל חור, היא תהיה יותר ממספקת עבורך.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

לדעתי תוסיף לרשימה את הקיה ריו החדשה, ב-101 אלף שקלים אתה מקבל את דגם ההאצ'בק בדגם המאובזר שלא מחסיר ממך שום דבר.

גם כאן לא תיהנה מביצועים מסמרי שיער או צריכת דלק של אופניים אבל היא משתמשת במכלולים מוכרים ואמינים וכמו שכבר ציינתי היתרון הגדול שלה הוא האבזור, בדגם המאובזר יש מחשב דרך, פנסי ערפל, חישוקי מגנזיום,תאורת DRL, חיישני אורות וגשם, מראות מתקפלות ומחוממות, גג שמש ומערכת שמע עם בלוטוס שדרכו אפשר להשמיע מוזיקה מהסמארטפון שלך וכמובן שליטה מההגה.

 

בהצלחה ושבת שלום.

×
×
  • תוכן חדש...