Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5277 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עכשיו הבנתי על מה קיה מתכננים - על האיבזור. זה לא שהרכב שלהם טוב יותר משל המתחרים (אני משער, לא לרגום אותי בסלעים), הוא הרבה יותר מאובזר :wink:

 

נ.ב

כנ"ל יונדאי, בחלק מהדגמים.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

לכל רכב היתרונות והחסרונות שלו, אין ספק שכמות כזאת גדולה של איבזור כסטנדרט היא נקודת משיכה דיי מוחשית, לדעתי בכל אופן. במקרה הספיצפי הזה כשהתוספת מהדגם הפשוט לדגם המאובזר היא 2000 שקלים אז זה כמובן מאוד משתלם ללקוח הפרטי ובנוסף בקבוצת הסופר מיני שרוב המכוניות לא עשירות באיבזור וגם לא מציעות גירסאות מאובזרות במיוחד למעט סיאט איביזה, סקודה פביה ובמידה מסויימת יונדאי I20 אבל המחירים ברוב המקרים יקרים יותר.

פורסם

מודה שבגדול יש לי סטיגמה לא חיובית על הקוריאניות.:oops:

זה מהתנסויות שלי ביונדאי וקיה לפני מספר שנים.

יתכן וחל אצלם שיפור לאחרונה, אולי אבדוק, אם כי נסיעת מבחן לגביהם לא תענה על כל שאלותיי, כי חלק מהדברים שלא אהבתי שם הם פלסטיקה זולה יחסית ומתפרקת אחרי כמה זמן,

כנ"ל בידוד אקוסטי לא טוב מבחוץ.

מודה שכרגע הפייבוריט שלי הוא הפולו 1.2 , אבל השבוע אני הולך אולי לנסוע על נוספות, כנראה פיאסטה ואולי i25 . אבדוק ואקרא קצת גם מה קורה עם הקיה.

אעדכן לאחר מכן.

פורסם

נראה לי שבאת דיי נעול ואתה רוצה לקבל חיזוקים על הפולו.

עולם הרכב הוא דיי מקביל לעולם הטלפונים הסלולאריים, אתה לא יכול להשליך על היום ממה שחווית לפני כמה שנים טובות.

יונדאי וקיה של היום זה לא הרכבים שנמכרו לפני מספר שנים.

תשווה גטס ל-I20, קיה ריו הישנה לריו החדשה, יונדאי אלנטרה ל-I30, כל קשר מלבד הסמל הוא מקרי.

אם באת נעול על הפולו אז לך על זה, לא נראה לי שתתאכזב, מדובר ברכב מרווח וזריז ובעל יחידת כוח חדשנית ומתקדמת שתורמת גם לביצועים וגם לצריכת הדלק.

אם אתה בא בראש פתוח אז בדוק גם את האופציות שמציעים לך, לא חסר סופר מיני ראויות כמו הקיה שאני הצעתי שעולה על הפולו באיבזור עשיר ומחיר אטרקטיבי אבל נופלת בתחום יחידת הכוח והקדמה הטכנולוגית בתחום זה.

פורסם

זה נכון שהגעתי לכאן עם הפולו חזק על הכוונת, אבל זה לא הגיע out of the blue ,

ראשית , עשיתי עליה נסיעה, שנית נתונים שונים החשובים לי, שקראתי (אגב, זה בדיוק כל הדברים שהיטבת לנסח עליה בתגובתך האחרונה).

כל זה לא אומר שאם אשתכנע במשתנים החשובים לי, מרכב אחר, לא אשנה את דעתי.

ולראיה אני הולך לנסוע על הפיאסטה וכנראה גם על היונדאי (עוד לא החלטתי אם על ה- 20, 25, או שתיהן).

לגבי הריו החדשה, אני מבין שהיא ממש יצאה לאחרונה, שווה לבדוק/לקרוא מבחני דרך.

 

עריכה:

בינתיים קראתי מבחן דרך אחד על הריו החדשה.

ללא ספק אבזור מרשים, אבל לא ממש התלהבו ממנה שם בשאר הדברים, בעיני חשובים יותר, אבל אני פתוח לנסות בעצמי.

http://www.mako.co.il/cars-road-tests/Article-56b86a122eec431006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=529170498

פורסם

נ.ב

האמת שהדבר היחיד שקצת גורם לי להסס לגבי הפולו הוא שהטכנולוגיה החדשה שלה לא עמדה עדיין למבחן לפרק זמן רב,

והוצאות התחזוקה , אם למשל קורה משהו לאחד מהרכיבים היקרים האלו לאחר תקופת האחראיות, זה עלול לעלוות ביוקר , תרתי משמע.

בנושא הזה למשל מכונית כמו הפיאסטה, דווקא עם הטכנולוגיה היותר שמרנית שלה, ועלות חלקים, מהווה אולי פחות סיכון.

 

אך מצד שני כנראה יש מחיר לכל דבר...

פורסם

עשיתי היום נסיעת מבחן בפולו 1.2 ואיכשהו על הדרך הגעתי גם לנסוע בפוקוס החדשה.

כמו כן ביקרתי בקיה וראיתי את הריו החדשה, עליה אסע ביום ד' הקרוב.

האמת, קצת התאכזבתי מהפולו.

מניח שהביקורת שיש לי עליה כבר מוכרת ורשומה גם במבחני הדרך.

ראשית תחושה קצת קולוסטרופובית, נכון, אפשר לומר מה אתה רוצה, סופר מיני, אבל מסתבר שבמרבית המקבילות לה המרחק בין הסרנים גדול בכ- 10 סמ' וזה כמובן משפיע על תחושת המרווח בפנים, כנ"ל אולי גם מבנה הדשבורד מושבים וכו'.

דבר שני, ה-'היסוס' הקטן של תחילת הנסיעה. חושב שאם זה היה רק זה, הייתי מוכן להתרגל, לא לגמרי קריטי כי בשנייה שלאחר מכן האוטו 'טס' .

בידוד רוח וכו' מבחוץ, ראיתי טובים יותר.

וכמובן האבזור הדל והמראה הספרטני, ביחס לאחרות.

אין זה אומר שירדתי ממננה לגמרי, הכל תלוי בחלופות האחרות שאני מתכנן לנסוע עליהן.

 

כאמור, נסעתי גם על הפוקוס החדשה והיפה, 5 דלתות.

הגעתי יותר לפיאסטה, אבל היה פוקוס זמין ונסעתי.

יופי של מראה , פנימי וחיצוני, אבזור לא רע.

לטענתם הם "תיקנו" בגיר החדש שם (שנקרא power shift אם איני טועה- 6 הילוכים כפול מצמד) את ה"פגמים" של ה- dsg של פולסווגן, לטענתם העברה חלקה יותר.

למרבה הפלא, למרות היותו גדול וכבד יותר מהפולו, הוא לא לגמרי ידידותי לכביש ומורגשים בו 'יפה' המהמורות. אפילו בהשוואה לפולו.

זז קצת כבד יותר מהפולו וגם שם יש איזה delay אומנם קל, עד שהאוטו מתחיל לזוז, ויחד עם זאת תחושת המרחב והיופי הפנימי מרשימים מאוד.

כמובן לא אותה קטגוריה, ארוך יותר וכו' וגם יקר יותר 120 k .

 

הקיה ריו החדשה יפהפיה ובאמת כפי שכתב אחד החברים לעיל, מקבלים בה את 'כל העולם האבזורי' ב101,900שח'.

והבוננזה הגדולה ביותר- 7 שנות אחראיות !, 3 רגילות ועוד 4 על גיר ומנוע, דבר שאין לזלזל בו.

מודה שאם לא היו מאפשרים ברכבים נסיעת מבחן...., זה האוטו שהייתי קונה.

אבל....., כל זה לא שווה אם בנסיעת המבחן הקרובה ארגיש שזה לא זה.

 

רכב נוסף שקבעתי עליו נסיעה הוא הפיאט פונטו. בשעתו נסעתי עליו ומאוד נהניתי, למעט העניין של הגיר הטיטרוני שהייתה בו תחושת רתיעה/נפילה כבגיר ידני כשאתה בעמידה, לא דבר שקל להתרגל אליו, אבל מכיון שמבחינת נוחות ובידוד רעשים אהבתי אותו מאוד החלטתי לתת צ'אנס נוסף.

 

כמו כן יש לי נסיעה גם על הפיאסטה, כרגע היא לא בין המועדפות עלי, אבל נראה.

 

הייתי רוצה לשאול לגבי האמינות (כלומר ביקור במוסכים) של הפיאט שבשעתו היה לו שם לא טוב, האם כרגע זה שונה?

אגב, הטיפולים בפיאט הם אחת לשנתיים או 30,000

לעומת הפולו שזה 15,000 או שנה.

 

כנ"ל האם יש איזה ניסיון עם האמינות של קיה למשל?

פורסם

לי יש ניסיון של8 חודשים אינטנסיביים עם קיה פורטה ועברנו יחד 50 אלף קילומטרים, ולא היו בעיות אמינות כלל אבל רכב בן שנתיים ו-70 אלף קילומטרים זה לא ממש מדד, על אמינות נוכל לדעת רק בעוד כמה שנים.

דווקא אני אישית התרשמתי מהמרווח בפולו, מזכירה משפחתית קומפקטית מהדור הקודם כמו הקורולה ששווקה עד 2002.

אני חושב שהריו היא אחלה כיוון אם אתה לא מחפש ביצועים, בהפרש בינה לבין הפולו למשל אפשר לממן המון דלק.

פורסם

תראה, שנתיים זה גם משהו. אבל נכון בדרך כלל הבעיות מתחילות קצת אחרי.

לגבי תחושת המרווח בפולו, שמע היא מאוד צרה, וזה גם מגובה בנתונים ממשיים של רוחב.

לגבי "שנות הדלק" אתה צודק, עשיתי חשבון של משהו כמו 8-10 שנים, גם אם ההפרש ביניהן יהיה 20 % חיסכון דלק לטובת הפולו.

יש מצב אבל שהפולו תשמור יותר ערך, בגלל שהיא לא מגיעה בכלל לליסינגים. בקיה אמרו לי שכרגע הם מתרכזים בשוק הפרטי עם הריו החדשה ועדיין לא סחרו עם הליסינג, אבל 'כרגע' זה משהו נזיל...

אבל הנסיעה תקבע ביותר.

 

תוכל להגיד דברים אם שמעת על הפיאט, אמינות, המלצות כלליות וכו' ?

פורסם

אם קיה תמשיך לשווק את הריו הקודמת במקביל לחדשה כמו שעושה יונדאי עם ה-I25 אז זה יטיב עם המחירון של הריו וגם עם הביקוש שלה כמשומשת ואחוז הרכבים שימכרו לשוק הפרטי.

עם הפונטו איוו אין לי ניסיון.

שמירת ערך זה נושא בעייתי משום שגם אם בחרת ברכב שאמור בתאוריה לשמור על ערכו הכי טוב זה יכול להיפגע מנתוני הקילומטראז' שלך או מנזק שיגרם לרכב ויגרור ירידת ערך מסחרית מה שיפגע גם בביקוש וגם במחיר.

אני חושב שרכב קונים לתקופה של כמה שנים והכי חשוב שהוא ישרת אותך ואת הצרכים שלך בצורה הכי טובה שיש ביחס לתקציב שלך, עניין המחירון, המכירה והביקוש בעתיד הם שוליים יחסית לסוגיית התמורה במהלך הזמן בו הרכב ברשותך.

פורסם
אם קיה תמשיך לשווק את הריו הקודמת במקביל לחדשה כמו שעושה יונדאי עם ה-I25 אז זה יטיב עם המחירון של הריו וגם עם הביקוש שלה כמשומשת ואחוז הרכבים שימכרו לשוק הפרטי.

עם הפונטו איוו אין לי ניסיון.

שמירת ערך זה נושא בעייתי משום שגם אם בחרת ברכב שאמור בתאוריה לשמור על ערכו הכי טוב זה יכול להיפגע מנתוני הקילומטראז' שלך או מנזק שיגרם לרכב ויגרור ירידת ערך מסחרית מה שיפגע גם בביקוש וגם במחיר.

אני חושב שרכב קונים לתקופה של כמה שנים והכי חשוב שהוא ישרת אותך ואת הצרכים שלך בצורה הכי טובה שיש ביחס לתקציב שלך, עניין המחירון, המכירה והביקוש בעתיד הם שוליים יחסית לסוגיית התמורה במהלך הזמן בו הרכב ברשותך.

מסכים לכל מילה. "רכב קונים לתקופה של כמה שנים והכי חשוב שהוא ישרת אותך ואת הצרכים שלך בצורה הכי טובה שיש ביחס לתקציב שלך"

טוב, אעדכן אחרי נסיעת המבחן.

×
×
  • תוכן חדש...