Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5329 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

לאחרונה התחילה תקלה מעצבנת במיוחד, מדובר על 307 שנת 2005 דגם XT 2.0L.

 

הבקרת אקלים:

 

tuto307-19.jpg

 

המערכת "נתפסת" על חימום/קירור. כלומר, לא משנה איזה טמפרטורה בוחרים, לפעמים יוצא רק חום או רק קור מפתחי האוורור.

החימום / קירור עובד מצויין, רק לא לפי קביעת הטמפרטורה.

 

יש נסיעות שהמערכת עובדת תקין, על פי שינוי טמפרטורה בצג עוברת מחימום לקרור תוך שניות. ובאותו יום, נסיעה מאוחר יותר שוב לא משתנה מחימום לקירור.

 

כמובן התחלתי לשים לב לבעיה כשהגיע החורף, לפני כמה שבועות. בדיוק באותו שבוע הוחלף רדיאטור חימום ואני לא יודע אם זה קשור.

 

בחיפושים ברשת מצאתי בפורומים בחו"ל שהתקלה נפוצה בשחיקה של שיניים במדף במערכת אוורור:

http://www.peugeotforums.com/forums/307-38/help-climate-control-307sw-se-hdi-2006-ken68-fixed-8088/

 

המוסך (מורשה פג'ו) לא יודע מה הבעיה, לטענתם השיניים במצב מצויין והם לא מוצאים תקלה.

 

אני ממש עובד עצות, כל כיוון יעזור.

 

תודה

פורסם

עניין הגלגלי שיניים (קיט תיקון), למיטב ידיעתי, מדבר על המודלים המתוחים (2006 ומעלה אצלנו) של ה 307. אותו הדבר גם ב C4 (הן חולקות כמה וכמה מכלולים משותפים - והקיט תיקון הזה הוא בינהם).

 

לדעתי כדאי להתחיל עם הדבר הכי פשוט: חיישן טמפ' רדיאטור חימום פנימי. לפי מה שאני זוכר הוא יושב בצד ימין של הקונסולה והוא מתחבר ללוח בקרת אקלים שבחזית הפאנל.

אם החליפו רדיאטור חימום, יכול להיות ששלפו את הרדיאטור, החזירו חדש למקום אבל החיישן מצד ימין לא נכנס פנימה לתוך הרדיאטור חימום החדש ואז הקריאה שלו שגויה.

 

במודל 2002~ עם מנוע 2000 נתקלתי בהרבה מקרים של חיישן כזה שהתקלקל. המזגן פשוט לא היה מקרר כי הבקרת אקלים חשבה שהרדיאטור חימום הפנימי לא מחמם ופשוט השאירה את האויר זורם דרכו ב"ידיעה" שאין שם חום. בקצרה - המערכת היתה תקועה על חום.

 

במקרה שלך מדובר על מערכת שתקועה על חום או קור, לכן לא בטוח שמדובר באותו המקרה. שווה בכל אופן לפרק 2-3 ברגים בצד ימין ורק לוודא שהחיישן הקטן מוכנס לתוך הרדיאטור חימום כמו שצריך.

אם הכל שם תקין, שווה לבדוק כאשר התקלה מתרחשת האם יש תנועה במנוע-תריס בין חום לקור. בצד ימין של הקונסולה ממוקמים 2 החיישני טמפ' (זה שקרוב יותר למנוע הוא של המאייד מזגן, זה של הרדיאטור חימום נמצא בדיוק "בטוסיק" של הרדיאטור חימום) וגם והמנועי תריס.

את החיישן של הרדיאטור חימום וציא החוצה ותראה שהוא שלם - אולי שברו אותו כאשר חיברו את הרדיאטור חימום.

 

בצד השני (הצד של הנהג), כמדומני יש מנוע תריס נוסף שמווסת את החימום והקירור - ויכול להיות שבזמן ההתעסקות עם הרדיאטור חימום אולי התקע יצא או שהוא לא במקום כמו שצריך.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
עניין הגלגלי שיניים (קיט תיקון), למיטב ידיעתי, מדבר על המודלים המתוחים (2006 ומעלה אצלנו) של ה 307. אותו הדבר גם ב C4 (הן חולקות כמה וכמה מכלולים משותפים - והקיט תיקון הזה הוא בינהם).

 

לדעתי כדאי להתחיל עם הדבר הכי פשוט: חיישן טמפ' רדיאטור חימום פנימי. לפי מה שאני זוכר הוא יושב בצד ימין של הקונסולה והוא מתחבר ללוח בקרת אקלים שבחזית הפאנל.

אם החליפו רדיאטור חימום, יכול להיות ששלפו את הרדיאטור, החזירו חדש למקום אבל החיישן מצד ימין לא נכנס פנימה לתוך הרדיאטור חימום החדש ואז הקריאה שלו שגויה.

 

במודל 2002~ עם מנוע 2000 נתקלתי בהרבה מקרים של חיישן כזה שהתקלקל. המזגן פשוט לא היה מקרר כי הבקרת אקלים חשבה שהרדיאטור חימום הפנימי לא מחמם ופשוט השאירה את האויר זורם דרכו ב"ידיעה" שאין שם חום. בקצרה - המערכת היתה תקועה על חום.

 

במקרה שלך מדובר על מערכת שתקועה על חום או קור, לכן לא בטוח שמדובר באותו המקרה. שווה בכל אופן לפרק 2-3 ברגים בצד ימין ורק לוודא שהחיישן הקטן מוכנס לתוך הרדיאטור חימום כמו שצריך.

אם הכל שם תקין, שווה לבדוק כאשר התקלה מתרחשת האם יש תנועה במנוע-תריס בין חום לקור. בצד ימין של הקונסולה ממוקמים 2 החיישני טמפ' (זה שקרוב יותר למנוע הוא של המאייד מזגן, זה של הרדיאטור חימום נמצא בדיוק "בטוסיק" של הרדיאטור חימום) וגם והמנועי תריס.

את החיישן של הרדיאטור חימום וציא החוצה ותראה שהוא שלם - אולי שברו אותו כאשר חיברו את הרדיאטור חימום.

 

בצד השני (הצד של הנהג), כמדומני יש מנוע תריס נוסף שמווסת את החימום והקירור - ויכול להיות שבזמן ההתעסקות עם הרדיאטור חימום אולי התקע יצא או שהוא לא במקום כמו שצריך.

 

איציק

 

הי איציק, תודה על התשובה המפורטת

אם הבנתי נכון, יש שני חיישני טמפרטורה שנמצאים בצד ימין של הקונסולה (צד נוסע)

א. רדיאטור מזגן

ב. רדיאטור חימום

 

האם החיישן של רדיאטור חימום אמור להיות צמוד אליו? ברכב שלי הרדיאטור חימום בצד שמאל (ליד רגלי הנהג).

 

יכול להיות שבדגם שלי יש רק מנוע + תריס אחד בצד הנוסע? שיש שני תריסים בדגם לאחר מתיחת הפנים עם בחירת הטמפרטורה הכפולה ?

 

שוב תודה על העזרה, כרגע סאונה באוטו באמצע החורף.

×
×
  • תוכן חדש...