Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

עם הגיבוי האוטומטי של גוגל אפילו עניין כרטיס הזכרון שולי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
עד שהוא נהיה בלתי נסבל.לשימוש או מתקלקל.

כך גם אני. זו בדיוק הסיבה שבגינה החלפתי את הגלקסי S דור ראשון שלי לדור 4 (אחרי שיצא דור 5) ב-2014 ואני עדיין איתו.

הסוללה שלי לאחרונה התחילה לעשות בעיות (פתחתי פה שירשור שעזר לי) בעיקר בגלל אפליקצייה שטחנה אותה, אז הסוללה הוחלפה והטלפון סוג של מתפקד. התחיל לעשות בעיות קלות אחרות, שמקווה שנפתרו ברגע שהוצאתי את הסוללה החוצה לכמה דקות "לנשום אוויר" :lol:.

מעבר לזה, מרוצה. לא רואה צורך בינתיים להחליף.

 

העניין שבעולם האנדרואיד הטלפונים כל כך זולים היום, שהרבה יותר קל להעיף ולשדרג כל שנה-שנתיים, הטלפון לא עולה אלפים רבים.

"אלפים רבים"... כאילו שלכולנו יש כמה אלפים זמינים בצד :wink:

יש לי מכונות ממוחשבות בנות 30 והם עדיין בדיוק כמו שיצאו מהמפעל. לפי התיאוריה שאחרי שנתיים שלוש יש ירידה מורגשת הם היו צריכות למות מזמן.

בבקשה אל תשווה.

טכנולוגייה עתיקה היא הרבה יותר עמידה מהמודרנית. יש לזה מספר סיבות.

מזעור- טכנולוגיית ה THROUGH HOLE הרבה יותר אמינה מאשר SMT. הרכיבים יותר גדולים, כך שהם פחות מושפעים מחום למשל. הרבה פחות הלחמות "קרות". מגע יותר טוב בין הרכיב ללוח.

הנדסת כשל- לפני 30 שנה, לא חשבו על זה בכלל. כיום, המוצרים בנויים עם אורך חיים ידוע מראש (ברמת דיוק של חודשים בודדים). היה לי מאוורר פעם, היה בן 18 במותו, תנצב"ה. עבד עד שלא יכל יותר לסבול את הקיץ הישראלי. כל אלו שבאו אחריו החזיקו פחות משנתיים- בין 18 ל-20 חודשים. מילא, אחד או שניים, נגיד שמוצר דפוק. אבל, חברות שונות, כמויות גדולות יותר, 18-20 חודש בכל פעם. זה לא שגיאה, זו שיטה.

תעשייה- זו עובדה שמוצרים לתעשייה נבנים תחת סטנדרטים שונים מאלו של מוצרים לבית ולחובבן. באנגלית, יש קטגורייה להגדרת מוצרים כאלה (מוכר לי מתחום הדבקים): INDUSTRY STRENGTH. זה בא לציין שהחומר יותר חזק מחומרים שלא נושאים סימן זה.

 

בתחום האלקטרוניקה הצרכנית, ישנם טרנדים. כך שלא מספיק השיווק שגורם לך לרצות להחליף כאן ועכשיו כל שנה, אלא צריך גם לתמוך בזה עם חומרה שמתיישנת עליך במהירות יחסית, אחרת לא מספיק אנשים ירכשו חדש והחברות יפסידו כסף.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

בבקשה אל תשווה.

טכנולוגייה עתיקה היא הרבה יותר עמידה מהמודרנית. יש לזה מספר סיבות.

מזעור- טכנולוגיית ה THROUGH HOLE הרבה יותר אמינה מאשר SMT. הרכיבים יותר גדולים, כך שהם פחות מושפעים מחום למשל. הרבה פחות הלחמות "קרות". מגע יותר טוב בין הרכיב ללוח.

תענה לי בכנות בבקשה האם עבדת פעם במפעל אלקטרוניקה מול מחלקת הנדסה וייצור או עם ציוד לבחינת מעגלים מודפסים בתנאי חום/רעידות/רעש ועוד...?

ראית או קראת מפרטי ייצור של מעגלים מודפסים ?

הלחמת אי-פעם רכיב באריזת SMD שאתה כותב בביטחון מופרז שטכנולוגיה עתיקה עדיפה היא הרבה יותר עמידה מטכנולוגיה מודרנית ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

לאמור "אלקטרוניקה" זה מאוד מאוד כללי. מוצרים ביתיים סיניים שעולים כמה שקלים באמת לא עמידים כי מייצרים אותם ברמה מאוד מאוד נמוכה מרכיבים ברמה נמוכה. מוצרים כאלה בכלל לא היו לפני 30 שנה, עכשיו השוק מוצף בהם וזה מה שמייצר את הרושם שהכל לא עמיד.

 

מוצרים מודרניים שמשקעים בהם יותר יכולים להיות אמינים ועמידים מאוד ברמה שלא הכרנו בכלל לפני 30 שנה.

 

אני מכיר מעגלים אלקטרוניים יקרים שעובדים בלי שום בעיה 10-15 שנה ולאחר מכן הציוד בדרך כלל מוחלף כי הוא מתיישן. אם המעגלים מוחלפים, זה ברוב המקרים בגלל סיבה חיצונית (תקלות בהספקת מתח, קצרים מגופים זרים וכו').

 

 

פורסם
"אלפים רבים"... כאילו שלכולנו יש כמה אלפים זמינים בצד :wink:

הייתי במקום עבודה שבו כמעט כולם הרוויחו סביב מינימום, אבל היו שם אנשים ששמו במזומן 5-6 אלף על אייפון 5 עוד לפני שהוא הגיע רשמית לארץ.

 

עניין של להגדיר לעצמך סדרי עדיפויות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
חבר הזמין mi5 שאני הזמנתי את הs.

רק ספר את הימים עד להחלפה.

 

המכשירים האלו טובים לתקציבם. אולי זה הטלפון הכי טוב שהיה לך, אבל לטענתו הכי גרוע שהיה לו.

 

וכן, גם הוא היה נתקע מדי פעם.

 

דווקא הs מרגיש יותר איכותי ו״אפוי״ מה5

 

אין לי אינדיקציה מול ה 5, אבל לאישתי קניתי את ה Mi5S והיא התחילה להשתמש בו רק לפני חודשיים (אחרי שהסמסונג S5 שלה - בן 3 - שעבד מצויין, הפסיק להיטען בגלל שהתקלקל לו השקע USB).

המכשיר אכן מרגיש טוב, ולמרות שהיא טוחנת אותו כל היום - היא הפסיקה להסתובב עם מטען, כי אין צורך. המכשיר מהיר, לא נתקע, מצלמה סבבה לגמרי וכל האפליקציות עובדות טוב.

 

אפרופו טלפונים שדוברו עליהם כאן בשירשור, אז הנה כמה אינפוטים קטנים:

 

1. MEIZU M1 NOTE שקניתי לפני איזה שנתיים - מקבל עידכוני תוכנה כל כמה חודשים. מפתיע (מאוד) לטובה. ה GPS השתפר אבל לא 100%. העידכון האחרון נעשה ממש לפני כמה ימים (עדכון 10/1/2018). לא תוקן מעולם ולא הוחלף בו חלק. הסוללה מחזיקה כמו ביום הראשון שקניתי אותו (בשימוש עדין הוא יחזיק גם יומיים ללא טעינה).

 

2. Xiaomi Mi5S - קיבל היום הודעה על עדכון ל MIUI 9. טרם ביצענו את העדכון (יבוצע היום\מחר). אהבתי את המכשיר ומקווה שהוא יוכיח את עצמו.

 

3. Xiaomi Mi4C - משרת אותי כבר מאיזור מאי-יוני 2016 (בקרוב חוגגים שנתיים). לא קיבל מעולם הודעה על עדכון תוכנה. נסדק לי בעבר המסך והחלפתי בעצמי (מן הסתם - לא מקורי לצערי כי ממש אין להשיג) ואיכות החליפי קצת פחות טובה מהמקורי. הטלפון עובד טוב למרות שהתקנתי עליו כבר מעל 30 אפליקציות חיצוניות והוא לא עבר פירמוט מאז שקניתי אותו. סה"כ מאוד מרוצה - ואני שוקל להחליף בשיומי יותר חדש.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לגבי ה-Mi4c - יש הבדל בעדכונים בין מכשירים שנרכשו ממקורות שונים. אצלי מכשיר אחד נרכש מגירבסט והאחר מעליאקספרס, והם מקבלים עדכונים שונים. התקלה שהיתה לי היתה במכשיר שמקורו בגירבסט, כאמור, תוקנה לאחר מספר שבועות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בבקשה אל תשווה.

טכנולוגייה עתיקה היא הרבה יותר עמידה מהמודרנית. יש לזה מספר סיבות.

מזעור- טכנולוגיית ה THROUGH HOLE הרבה יותר אמינה מאשר SMT. הרכיבים יותר גדולים, כך שהם פחות מושפעים מחום למשל. הרבה פחות הלחמות "קרות". מגע יותר טוב בין הרכיב ללוח.

הנדסת כשל- לפני 30 שנה, לא חשבו על זה בכלל. כיום, המוצרים בנויים עם אורך חיים ידוע מראש (ברמת דיוק של חודשים בודדים). היה לי מאוורר פעם, היה בן 18 במותו, תנצב"ה. עבד עד שלא יכל יותר לסבול את הקיץ הישראלי. כל אלו שבאו אחריו החזיקו פחות משנתיים- בין 18 ל-20 חודשים. מילא, אחד או שניים, נגיד שמוצר דפוק. אבל, חברות שונות, כמויות גדולות יותר, 18-20 חודש בכל פעם. זה לא שגיאה, זו שיטה.

תעשייה- זו עובדה שמוצרים לתעשייה נבנים תחת סטנדרטים שונים מאלו של מוצרים לבית ולחובבן. באנגלית, יש קטגורייה להגדרת מוצרים כאלה (מוכר לי מתחום הדבקים): INDUSTRY STRENGTH. זה בא לציין שהחומר יותר חזק מחומרים שלא נושאים סימן זה.

 

בתחום האלקטרוניקה הצרכנית, ישנם טרנדים. כך שלא מספיק השיווק שגורם לך לרצות להחליף כאן ועכשיו כל שנה, אלא צריך גם לתמוך בזה עם חומרה שמתיישנת עליך במהירות יחסית, אחרת לא מספיק אנשים ירכשו חדש והחברות יפסידו כסף.

פעם הטרנזיסטורים לא היו מגבישי סיליקון (גבישי מל"מ), היה היו מנורות להט. אמנם אין לי מושג אין הטכנולוגיה של המנורה להט עבדה, אבל היא לא הייתה אמינה כמו גביש מל"מ שיש היום (זו טכנולוגיה שמיוצרת לדעתי בעשורים האחרונים) ואורך החיים שלה הוא כמעט אינסופי. ראית פעם מעבד/זכרון של מחשב שנהרס מאורך החיים שלו? מחשבון? שלט? כלשהו?

אם נלך לתחום המכניקה, פעם היו מיצרים הכל בברזל. היום יש מגמה להמציא חומרים מרוכבים שהיו לא פחות חזקים מברזל. אחת היתרונות של חומר מרוכב הוא יכולת ספיגה אנרגיה. זו גם הסיבה שכל המכוניות ב-20 שנה האחרונות יש להם טמבון מפלסטיק ולא מברזל.

פורסם (נערך)
פעם הטרנזיסטורים לא היו מגבישי סיליקון (גבישי מל"מ), היה היו מנורות להט. אמנם אין לי מושג אין הטכנולוגיה של המנורה להט עבדה, אבל היא לא הייתה אמינה כמו גביש מל"מ שיש היום (זו טכנולוגיה שמיוצרת לדעתי בעשורים האחרונים) ואורך החיים שלה הוא כמעט אינסופי. ראית פעם מעבד/זכרון של מחשב שנהרס מאורך החיים שלו? מחשבון? שלט? כלשהו?

אם נלך לתחום המכניקה, פעם היו מיצרים הכל בברזל. היום יש מגמה להמציא חומרים מרוכבים שהיו לא פחות חזקים מברזל. אחת היתרונות של חומר מרוכב הוא יכולת ספיגה אנרגיה. זו גם הסיבה שכל המכוניות ב-20 שנה האחרונות יש להם טמבון מפלסטיק ולא מברזל.

רק בשביל לדייק, הטרנזיסטורים לא היו עשויים מנורות להט. נורות להט זה נורות להט וטרנזיסטורים זה טרנזיסטורים.

טרנזיסטורים הפכו נפוצים מסחרית משנות החמישים.

 

פגושים (קורות ספיגה) של רכבים עדיין עשויים מתכת, הפלסטיק זה רק מסכה שמסתירה את הפגוש עצמו.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם
תענה לי בכנות בבקשה האם עבדת פעם במפעל אלקטרוניקה כן מול מחלקת הנדסה וייצור לא... או עם ציוד לבחינת מעגלים מודפסים בתנאי חום/רעידות/רעש ועוד...?

לא.

ראית או קראת מפרטי ייצור של מעגלים מודפסים ?

לא.

הלחמת אי-פעם רכיב באריזת SMD שאתה כותב בביטחון מופרז שטכנולוגיה עתיקה עדיפה היא הרבה יותר עמידה מטכנולוגיה מודרנית ?

ואיך אני אמור להלחים דבר כזה בדיוק? יותר קטן ממה שאני מסוגל לתפוס באצבעותיי. זה לא נועד להלחמה בידיים של בני אדם אלא של רובוטים.

לשאלתך, כן, עבדתי במפעל אלקטרוניקה. עבדתי גם במפעל שמייצר לוחות חשמל, אגב. מ-2 המקרים הללו, אני יודע בוודאות שיש הנדסת כשל מתוכננת מראש בדברים מסויימים.

אם נרחיב, יש לי בבית כמה דברים בטכנולוגייה "עתיקה". עדיין עובדים כמו חדש. כבר החלפתי אין-סוף דברים חדשים יותר, בטכנולוגייה מודרנית, שלא מחזיקים מעמד. הדוגמא שקופצת לי לראש כרגע? המגבר העתיק שלי. דוגמא נוספת? בעבודה, מערכת האזעקה היא עתיקה, בת יותר מ-30 שנה. נוצר מצב שבו הבוס רוצה להחליף את חברת השמירה, והנציגים שהיו אצלנו לביצוע הערכות דיברו על הנקודה הזו בדיוק- המערכות האלו אמינות ולמעט החלפת מצבר פעם בעשור לערך, כמעט שאין תקלות - לעומת החדשות שמתקלקלות כל מספר חודשים מגיל מסויים. נעמיק עוד יותר, מה לגבי כל המכוניות החדשות יחסית, שהאלקטרוניקה שלהם מתחרפנת? למה זה לא קורה במכוניות הישנות יותר, עם הטכנולוגייה ה"עתיקה"? למה המחשב מנוע ברכב חדש, יכול להתחרפן עוד בתקופת האחריות אבל במכוניות אחרות (וישנות יותר) אין את הבעייה הזו בכלל? למה מערכות אזעקה לא שורדות יותר מ-6 שנים?

 

לאמור "אלקטרוניקה" זה מאוד מאוד כללי. מוצרים ביתיים סיניים שעולים כמה שקלים באמת לא עמידים כי מייצרים אותם ברמה מאוד מאוד נמוכה מרכיבים ברמה נמוכה. מוצרים כאלה בכלל לא היו לפני 30 שנה, עכשיו השוק מוצף בהם וזה מה שמייצר את הרושם שהכל לא עמיד.

אל תשכח, שחברות קונות את הרכיבים הללו במיוחד עבור אותה "הנדסת כשל" מדוברת.

 

מוצרים מודרניים שמשקעים בהם יותר יכולים להיות אמינים ועמידים מאוד ברמה שלא הכרנו בכלל לפני 30 שנה.

מסכים. יש חברות שמייצרות מוצרים מושקעים, לרוב מדובר על דברים לתעשייה. רוב החברות, מייצרות "חצי מושקע" במקרה הטוב- "עלות מול תועלת".

אני מכיר מעגלים אלקטרוניים יקרים שעובדים בלי שום בעיה 10-15 שנה ולאחר מכן הציוד בדרך כלל מוחלף כי הוא מתיישן. אם המעגלים מוחלפים, זה ברוב המקרים בגלל סיבה חיצונית (תקלות בהספקת מתח, קצרים מגופים זרים וכו').

כמו שציינו בציטוט קצת יותר למטה, זיכרון של מחשב למשל זו דוגמא מצויינת.

הייתי במקום עבודה שבו כמעט כולם הרוויחו סביב מינימום, אבל היו שם אנשים ששמו במזומן 5-6 אלף על אייפון 5 עוד לפני שהוא הגיע רשמית לארץ.

 

עניין של להגדיר לעצמך סדרי עדיפויות.

סדרי עדיפויות?! זה נחשב אצלך לסדר עדיפויות? האייפלוץ הכי חדש? באמת? זו פנאטיות לשמה, ולא יותר מזה. מי שמרוויח את הסכומים האלו ועושה שטויות כאלו, מכניס את עצמו לבורות ללא יכולת לצאת מהם. ואני מדבר מניסיון של מי שהרוויח פעם את הסכומים האלו (ומן הסתם, בסדר העדיפויות שלו לא היה האנדרוגינוס או האייפלוץ הכי חדש). מי שעושה שטויות כאלו, הוא - רציתי להגיד אדיוט, אבל לא אגיד את זה. במקום זה, אגיד "חסר אחריות כלכלית לחלוטין".

פעם הטרנזיסטורים לא היו מגבישי סיליקון (גבישי מל"מ), היה היו מנורות להט. אמנם אין לי מושג אין הטכנולוגיה של המנורה להט עבדה, אבל היא לא הייתה אמינה כמו גביש מל"מ שיש היום (זו טכנולוגיה שמיוצרת לדעתי בעשורים האחרונים) ואורך החיים שלה הוא כמעט אינסופי. ראית פעם מעבד/זכרון של מחשב שנהרס מאורך החיים שלו? מחשבון? שלט? כלשהו?

אם נלך לתחום המכניקה, פעם היו מיצרים הכל בברזל. היום יש מגמה להמציא חומרים מרוכבים שהיו לא פחות חזקים מברזל. אחת היתרונות של חומר מרוכב הוא יכולת ספיגה אנרגיה. זו גם הסיבה שכל המכוניות ב-20 שנה האחרונות יש להם טמבון מפלסטיק ולא מברזל.

שלטים נהרסים דווקא.

שאר הדוגמאות שהבאת, לא מתאימות לעניין הזה- מעבד\זיכרון זו טכנולוגייה שמוחלפת לחלוטין אחת למספר שנים (אם כי החלקים האלו לרוב מוצאים "בית חם חדש" וממשיכים לגלות אמינות לשנים רבות) כך שלא סביר שלמישהו ייצא לראות את סוף החיים של הרכיב. מחשבון זה מוצר שנמצא בשימוש מעט מאד זמן באופן יחסי, ה"סטיית תקן" פה גדולה מדיי בשביל שזה יעיד על משהו.

לעומת זאת, ראיתי (ושמעתי) על רכיבים שמתנפחים (קבל? אם אני זוכר נכון?) ושבטכנולוגייה הישנה ניתן בקלות להחליפם, בטכנולוגייה המודרנית זה אומר לזרוק את הלוח ולקנות חדש (אם משתמשים ברכיב הזה ב-SMT בכלל, זו שאלה טובה שהתשובה לא ידועה לי ואשמח ללמוד). ראיתי לדים (פאקינג לד. נורה בעלת אורך חיים קרוב לאין-סופי) עם אורך חיים של 3 שנים בלבד, כולל הצהרת יצרן על זה. מצד שני, ראיתי את 2 צידי המתרס של טכנולוגייה מודרנית אחרת- סיגרייה אלקטרונית עם ווסת מתח. מצד אחד, יש בשוק הרבה מאד חברות שהמוצר שלהן מחזיק רק כמה חודשים במקרה הטוב (החדש שלי הגיע בדואר ואני צריך לאסוף אותו, ובדיוק בזמן- הישן עושה בעיות :wink:) ומצד שני, ראיתי ביוטיוב חברה אחת, שמייצרת לוחות בסטנדרטים של נאס"א. עלות המוצר בהתאם, והיה לי אחד. טנק, זו לא מילה. שרד כמות מכובדת ביותר של נפילות, חלקן קשות, מכות בתוך הכיסים כל הזמן (עבדתי בעבודה פיזית קשה בתקופה שבה השתמשתי בו) ואלוהים יודע מה עוד. עדיין תקין ועובד, הוחלף עקב שינויים בטכנולוגייה וחוסר התאימות שלו לראשים שמיוצרים היום ואופי השימוש בהם. רק להכניס סוללה ולהפעיל.

ראיתי עוד כל מיני דברים במו עיניי, אבל אני כבר לא זוכר הכל. שכחתי מה אומרים שהולך ראשון עם הגיל כנראה.:wink:

 

איך אומרים, לכל כלל יש יוצא מן הכלל. לרוב, למוצרים לתעשייה יהיה אורך חיים גבוה יותר מאשר למוצרים ביתיים. לרוב, למוצרים הזולים יהיה אורך חיים קצר משמעותית מהמוצרים היקרים יותר. אבל אין שום הבטחות בחיים- אחד יכול לקנות אנדרוגינוס 9 או אייפלוץ 10 וליפול על לימון, בדיוק כמו שאחד יכול לקנות טלפון של חברות אחרות, כולל סיניות "פחות נחשבות" ושהכל יעבוד תקין למשך שנים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
סדרי עדיפויות?! זה נחשב אצלך לסדר עדיפויות? האייפלוץ הכי חדש? באמת? זו פנאטיות לשמה, ולא יותר מזה. מי שמרוויח את הסכומים האלו ועושה שטויות כאלו, מכניס את עצמו לבורות ללא יכולת לצאת מהם. ואני מדבר מניסיון של מי שהרוויח פעם את הסכומים האלו (ומן הסתם, בסדר העדיפויות שלו לא היה האנדרוגינוס או האייפלוץ הכי חדש). מי שעושה שטויות כאלו, הוא - רציתי להגיד אדיוט, אבל לא אגיד את זה. במקום זה, אגיד "חסר אחריות כלכלית לחלוטין".

אני לא שופט.

 

כל אחד והסדר עדיפויות שלו. מדינה חופשית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

שלטים נהרסים דווקא.

שאר הדוגמאות שהבאת, לא מתאימות לעניין הזה- מעבד\זיכרון זו טכנולוגייה שמוחלפת לחלוטין אחת למספר שנים (אם כי החלקים האלו לרוב מוצאים "בית חם חדש" וממשיכים לגלות אמינות לשנים רבות) כך שלא סביר שלמישהו ייצא לראות את סוף החיים של הרכיב. מחשבון זה מוצר שנמצא בשימוש מעט מאד זמן באופן יחסי, ה"סטיית תקן" פה גדולה מדיי בשביל שזה יעיד על משהו.

לעומת זאת, ראיתי (ושמעתי) על רכיבים שמתנפחים (קבל? אם אני זוכר נכון?) ושבטכנולוגייה הישנה ניתן בקלות להחליפם, בטכנולוגייה המודרנית זה אומר לזרוק את הלוח ולקנות חדש (אם משתמשים ברכיב הזה ב-SMT בכלל, זו שאלה טובה שהתשובה לא ידועה לי ואשמח ללמוד). ראיתי לדים (פאקינג לד. נורה בעלת אורך חיים קרוב לאין-סופי) עם אורך חיים של 3 שנים בלבד, כולל הצהרת יצרן על זה. מצד שני, ראיתי את 2 צידי המתרס של טכנולוגייה מודרנית אחרת- סיגרייה אלקטרונית עם ווסת מתח. מצד אחד, יש בשוק הרבה מאד חברות שהמוצר שלהן מחזיק רק כמה חודשים במקרה הטוב (החדש שלי הגיע בדואר ואני צריך לאסוף אותו, ובדיוק בזמן- הישן עושה בעיות :wink:) ומצד שני, ראיתי ביוטיוב חברה אחת, שמייצרת לוחות בסטנדרטים של נאס"א. עלות המוצר בהתאם, והיה לי אחד. טנק, זו לא מילה. שרד כמות מכובדת ביותר של נפילות, חלקן קשות, מכות בתוך הכיסים כל הזמן (עבדתי בעבודה פיזית קשה בתקופה שבה השתמשתי בו) ואלוהים יודע מה עוד. עדיין תקין ועובד, הוחלף עקב שינויים בטכנולוגייה וחוסר התאימות שלו לראשים שמיוצרים היום ואופי השימוש בהם. רק להכניס סוללה ולהפעיל.

ראיתי עוד כל מיני דברים במו עיניי, אבל אני כבר לא זוכר הכל. שכחתי מה אומרים שהולך ראשון עם הגיל כנראה.:wink:

 

איך אומרים, לכל כלל יש יוצא מן הכלל. לרוב, למוצרים לתעשייה יהיה אורך חיים גבוה יותר מאשר למוצרים ביתיים. לרוב, למוצרים הזולים יהיה אורך חיים קצר משמעותית מהמוצרים היקרים יותר. אבל אין שום הבטחות בחיים- אחד יכול לקנות אנדרוגינוס 9 או אייפלוץ 10 וליפול על לימון, בדיוק כמו שאחד יכול לקנות טלפון של חברות אחרות, כולל סיניות "פחות נחשבות" ושהכל יעבוד תקין למשך שנים.

אתה יודע, גם מרצדס חדשה יכולה למות תוך 5 דקות אחרי שהנהג יאבד שליטה על הרכב ויכנס בקיר. הוא יאבד שליטה כי הוא לא יודע לנהוג, ולא בגלל שהמכונית לא איכותית.

אם מעבד וזיכרון עובדים לפחות עשור (גם זכרונות חדשים), והם בעלי קבלים וסלילים. כנראה שהעולם המודרני יודע ליצר מוצרים טובים, רק שלם על זה כסף.

אגב, לגבי מוצרים סינים: הם גם מתחלקים ל-2: איכותיים ולא איכותיים. אם תקנה באליאקפרס את המוצר הזה, ותראה ביקורות של אנשים, תוכל להבין אם המוצר איכותי (כי אנשים מחזירים ביקורות מסוימות) או שהמותר זבל. בהתאם לכך, תוכל להחליט לקנות או לא לקנות. זה ההבדל בין המאוורר הפשוט שאתה קונה בהום סנטר (שהוא סוג של חתול בשק), לבין מוצר חשמלי באליאקספרס.

פורסם

וגם מחשב הרכב של המרצדס החדשה יכול להתפגר תוך חצי שעה. מה הקשר?

אם הבנתי נכון את הקישור שעשית, אז אענה לך על זה כך: שלט אמור להיות בנוי מתוך הבנה שהוא יעבור התעללות, בשלל סוגים, ולהיות עמיד דיו כדי שלא ייהרס פיזית\מכנית ולא רק מבחינת האלקטרוניקה. כשכתבתי ששלטים נהרסים, התכוונתי לזה שכבר עברו אצלי שלטים שהבעייה שלהם הייתה אלקטרונית- משהו נדפק שם, ולא מכנית או שנרטבו או לא יודע מה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
וגם מחשב הרכב של המרצדס החדשה יכול להתפגר תוך חצי שעה. מה הקשר?

אם הבנתי נכון את הקישור שעשית, אז אענה לך על זה כך: שלט אמור להיות בנוי מתוך הבנה שהוא יעבור התעללות, בשלל סוגים, ולהיות עמיד דיו כדי שלא ייהרס פיזית\מכנית ולא רק מבחינת האלקטרוניקה. כשכתבתי ששלטים נהרסים, התכוונתי לזה שכבר עברו אצלי שלטים שהבעייה שלהם הייתה אלקטרונית- משהו נדפק שם, ולא מכנית או שנרטבו או לא יודע מה.

לא יודע למה הוא מצטט.

הטלפונים שלי נשברים פיזית ולכן מוחלפים. זה מאוד מתסכל, כנראה בגלל שאני הולך איתם בכיס האחורי.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

פורסם

בשנת 2012 קניתי סמסונג גלקסי s2 ממישהו שקנה אותו ב2011. כשנקנה הייתה לו איזו בעיה בgps.

השתמשתי בו עד 2014, ואז החלפתי לG3. את הסמסונג העברתי לאבא שלי, שעדיין משתמש בו ומסרב להחליפו. עד כה כ7 שנים.

 

אני המשכתי להשתמש בG3, לאחר מספר חודשים בודדים המסך התחיל לרצד בכל לחיצה קלה עליו (החליף צבעים קלות כאילו לוחצים עליו בחוזקה) ולאחר כשנה התחיל להתחמם לטמפרטורות לא סבירות, הסוללה החזיקה פחות מחצי יום עבודה, עד שהמצלמה שלו נשרפה מהתחממות של הלוח (מי שהיה לו G3 מכיר את החום בכפתורים מאחור).

למזלי האחריות הייתה בתוקף לשנתיים, אז הפקדתי אותו במעבדה קצת לפני תום האחריות.

בזמן שהמכשיר היה בתיקון, הייתי צריך טלפון חלופי, אז נכנסתי לחנות באג וביקשתי לקנות את המכשיר הכי זול שהיה להם, וכך קניתי את המייזו m3s ב500 שקלים עם אחריות לשנה.

כשהG3 חזר מתיקון, סירבתי לגעת בו, כיוון שהמייזו החדש שלי התעלה עליו בכל פרמטר פרט למצלמה.

כך הG3 עבר לאמא שלי, והוא בשימוש עד היום. (כ3 וחצי שנים)

 

המייזו שלי חווה חיים די קשים עם הרבה נפילות שאחריהן התחיל לעשות ריסטרטים בערך פעם ביום, וחיישן טביעת האצבע הפסיק לעבוד.

הכנסתי אותו לתיקון במעבדה במסגרת האחריות, והוא חזר אליי כמו חדש. כחצי שנה אחרי, הוא נפל לי מהאופניים במהירות של כ-40 קמ"ש. המסך התרסק אז קניתי חדש ב75 שקלים באיביי והחלפתי.

היום הסוללה מחזיקה בקלות יום שלם עם יותר מ4 שעות מסך. הטלפון אצלי שנה ו4 חודשים.

 

ברור לי שהטלפון הבא יהיה סיני, ויעלה לא יותר מ1000 ש"ח.

×
×
  • תוכן חדש...