Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5377 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראיתי פה בפורום הרבה פעמים תשבוחות על המורל טמפו, אבל בד"כ נלווית אליהם התלונה שהקרוס לא בנוי טוב ושאפשר להוציא יותר מהרמקולים עם החלפת קבל\שיפצורים בתוך הקרוס.

יש לי ידע באלקטרוניקה (וזוג טמפו) השאלה מה עושים ואיך? מה קונים מה צריך להחליף..? מה אמור להשתפר כתוצאה מהשינוי? ואם אפשר לדעת עלויות מאוד יעזור..

תודה רבה והמשך יום טוב..

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

img09301.th.jpg

img09311.th.jpg

img09321n.th.jpg

 

בבקשה.

הנה תמונות של איך אני עשיתי את זה. קצת ערבי, אבל למי אכפת!

הPCB מוחזק בתוך הקופסה עם 4 תופסני פלסטיק בצדדים, רק תכניס מברג דק מהצד ותחלוץ את הלוח משם.

בהצלחה.

ערך הקבל פה הוא 12MFD. תודה רבה לאדי!

ייתן לך חיתוך ב3200.

 

עלויות: כמה שקלים על הקבלים, שאפשר להזמין ממדיסאונד.

תוצאה: סוף סוף הטוויטרים שלך ירדו נמוך נמוך עד 3200 ואתה תרגיש הרבה יותר פירוט והרבה יותר נוכחות.

בניגוד לחיתוך המקורי שלהם שלפי חישובים חותך אותם איפשהו ליד 9K. שזה לא הגיוני בעליל :)

 

אצלי הם עובדים על שני מוניטורים שבניתי בזמנו, רכיב 5.25 ועוד רכיב של 2".

וההבדל מורגש, לטובה.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

פורסם

ערך הקבל פה הוא 12MFD. תודה רבה לאדי!

ייתן לך חיתוך ב3200.

 

לא מדוייק.

האם בדקת באמצעות רב מודד כמה התנגדות מוסיפים לך החוטים שהולכים אל הטוויטר (דרייבר 2" במקרה שלך)? האם הקבל מחובר בטור (כלומר האם הג'אמפר נמצא על 0 או +3?)?

 

במילים אחרות, יש לך בין 1 ל 3 אוהם תוספת מלבד הטוויטר, כלומר הקבל "רואה" 7 אוהם במקרה הקיצוני. קבל בערך של 12 מיקרופאראד ב 7 אוהם נותן חיתוך של פחות מ 1,900HZ ב 6 DB. זה מסוכן, מוריד דרסטית את ביצועי הטוויטר ועלול לשלוח אותו לעולם שכולו טוב מהר מאוד. במקרה שלך מדובר בדרייבר פולריינג' או מיד 2" וזה בסדר, אם היה מדובר בטווויטר המצב היה אחרת.

 

יש לבדוק באמצעות רב מודד מה הקבל רואה. יש לחשב את התנגדות הטוויטר והחיווט שלו וגם האם אתה עובר דרך הנגד או לא. לאחר שחיברת את כל המשתנים יש לחשב ערך קבל המתאים לנקודת חיתוך באיזור ה 3-3.5K. אם יש לך אפשרות להוסיף סליל וליצור קרוס של 12DB זה יעשה רק טוב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

גם אני לא מזמן קניתי את הסט הזה, עדיין לא הורכב.

משהו שם לא מסתדר לי - למה יש שם נגד של 2 אום לחיבור בטור עם הטוויטר להנחתה ב 3db? (צריך 4 אום כמו הטוויטר).

כלומר ההנחתה היא לא באמת 3 דצ

12 מיקרו באמת נשמע לי גבוה מדי לטוויטר, מעולם לא נתקלתי ביותר מ 6.3 על 4 אום. וגם אני מצטרף לאזהרות לגבי חיי הטוויטר.

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

הנגד יוצר כאילו 0DB, הג'אמפר עוקף את הנגד וזה כאילו +3DB.

ברור שזה לא מדע מדוייק וזה גם אחד מהחסרונות של קרוסים פשוטים - חוץ מהעוצמה נגדים משנים גם את נקודות החיתוך.

 

אני יכול לספר שב"קרוס הזונה" שלי עשיתי הרבה משחקי נגדים עד שהגעתי להנחתה המתבקשת ובהתאם שיניתי את ערך הקבל כדי שיתאים לנקודת החיתוך שרציתי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אצלי בקרוס הטוויטרים מחוברים ב0DB אז מה שאני צריך לעשות בעצם זה למדוד את ההתנגדות שהקבל "רואה" שזה ההתנגדות של הנגד + התנגדות הטוויטרים + התנגדות הכבל (הכל בטור כן?) ולמצוא ערך של קבל שייתן לי חיתוך של 3-3.5KHZ?

לאחר מכן איפה אני שם את הקבל? לא יצא לי ממש לראות את הלוח המודפס אבל לפי התמונה של VINYX היה שם קבל אחר.. רק להחליף אותו בקבל עם הערך שיוצא לי?

פורסם

בדיוק. As simple as that.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יש חשיבות אם הקבל הוא 100V או 200V או שזה לא משנה אלא העיקר שיהיה 12UF?

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם
הנגד יוצר כאילו 0DB, הג'אמפר עוקף את הנגד וזה כאילו +3DB.

ברור שזה לא מדע מדוייק וזה גם אחד מהחסרונות של קרוסים פשוטים - חוץ מהעוצמה נגדים משנים גם את נקודות החיתוך.

 

אני יכול לספר שב"קרוס הזונה" שלי עשיתי הרבה משחקי נגדים עד שהגעתי להנחתה המתבקשת ובהתאם שיניתי את ערך הקבל כדי שיתאים לנקודת החיתוך שרציתי.

 

איתמר.

 

הנקודה היא שכדי לקבל הנחתה של 3db, שמשמעה חלוקת מתח שווה בין הדרייבר לבין הנגד המנחית, ערך הנגד צריך להיות זהה לערך ההתנגדות של הטוויטר. אמנם זו האחרונה משתנה כפונקציה של התדר אך בדרך כלל מתייחסים לערך הנומינלי שבמקרה הזה הינו 4 אום. לכן זה גם צריך להיות ערך הנגד.

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם
יש חשיבות אם הקבל הוא 100V או 200V או שזה לא משנה אלא העיקר שיהיה 12UF?

 

יכול להיות גם פחות, 100V זה מעל ומעבר

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

גם 25V יהיה מעל ומעבר, זה מספיק למגבר שמוציא 200WRMS.

 

הנקודה היא שכדי לקבל הנחתה של 3db, שמשמעה חלוקת מתח שווה בין הדרייבר לבין הנגד המנחית, ערך הנגד צריך להיות זהה לערך ההתנגדות של הטוויטר. אמנם זו האחרונה משתנה כפונקציה של התדר אך בדרך כלל מתייחסים לערך הנומינלי שבמקרה הזה הינו 4 אום. לכן זה גם צריך להיות ערך הנגד.

 

זה אולי נכון לפי הספר, בפועל מעניין אותי לקבל את ההנחתה שאני חושב שצריך לתת לטוויטר ולא לשחק במספרים יפים וחסרי משמעות שרשומים על הקרוס.

 

נו די, עוד שרשור פשוט הופך להיות מדע טילים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

עמוס השרת כבר חזר מפטרול- הספיקו לגנוב את כול הנשקייה כבר :lol:,

ולענייננו, אני זוכר שבשירשור שלי גם אמרת משהו על מילהנרי סליל אם אני לא טועה? יש צורך להחליף גם אותו?

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם

אתה עשית אותו כזה איתמר.

 

בקיצור, אם אתה לחוץ קח רב מודד ותמדוד מה ההתנגדות במיקום של הקבל ולפי זה תשים.

לא בא לך? אין לך רב מודד? שים 12MFD ותיהיה בריא.

 

לא אין צורך להחליף את הסליל, הוא אמור לחתוך את המידבאס מלמעלה... אמור!

אני אישית לא בדקתי, אבל אם הנקודת חיתוך שלו חופפת לזו של הטוויטר, אז הוא מגיע לרול אוף הטבעי שלו ונחנק למוות.

בקיצור, עזוב אותו בשקט. :)

 

עוד יותר פשוט, לבנות קרוס בעצמך מהתחלה! הכי טוב והכי פשוט. ככה גם אפשר לשנות נקודות חיתוך וסלופים, בהצלחפת חלקים פשוטה.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D


×
×
  • תוכן חדש...