Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7774 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אנשים. זה מאוד פשוט. כמו שכל חברה קוראת לתיבת ההילוכים שלה בשם שונה - טיפטרוניק, סטפטרוניק וכולי, כך גם כל חברה קוראת למערכת ההנעה לכל הגלגלים שלה (או 4X4) בשם שונה - AWD, 4WD, 4MOTION, QUATTRO וכן הלאה.

 

אין הגדרה מדויקת לכל אחד ואחד. לדוגמא באאודי השם קוואטרו משמש גם למערכות הנעה כפולה קבועה וגם לאלו המפעילות את הגלגלים האחוריים רק במקרה של החלקת הקדמיים בעזרת מצמד האלדקס.

 

כמו כן, כל חברה משתמשת בטכנולוגיות שונות במערכת ההנעה הכפולה שלה, יש כאלו המתאמות את חלוקת הכוח לפנים ולאחור (ולצדדים...), יש כאלו שבהן חלוקת הכוח קבועה, וכן הלאה.

 

רוני

 

אאודי משתמשת בהאלדקס?

אתה בטוח?

 

למיטב ידיעתי אודי זה רק קוואטרו (מערכת הנעה כפולה קבועה), והאלדקס משמשת בעיקר את פולקסוואגן-סיאט והיא מכניסה את הגלגלים האחוריים לפעולה רק במקרה הצורך.

 

אם אני טועה, התנצלותי מראש.

:)

 

Fazer

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אאודי משתמשת בהאלדקס?

אתה בטוח?

למיטב ידיעתי אודי זה רק קוואטרו (מערכת הנעה כפולה קבועה), והאלדקס משמשת בעיקר את פולקסוואגן-סיאט והיא מכניסה את הגלגלים האחוריים לפעולה רק במקרה הצורך.

 

אם אני טועה, התנצלותי מראש.

:)

 

Fazer

 

כל המכוניות הנבנות על שלדת הגולף ובעלות הנעה כפולה משתמשות במערכת ההאלדקס, מכיוון שמערכת 4X4 קבועה לא מתאימה פיזית. ה-A3 הקודמת היא כזאת, וגם האאודי TT.

 

לא מדוייק, AWD, כמו שאורן אמר, תמיד כל ה-4 גלגלים מופעלים ע"י המנוע.

 

דניאל.

 

אז במה זה שונה ממה שכתבתי?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

לפי מה שאני יודע והבנתי אז זה הולך ככה

4X4- זה בעיקר בגיפים שהם פועלים במצב הרגיל ב2X4 ואם רוצים מוסיפים עוד כוח ל2 הגלגלים והופכים ל4X4

4WD- זה האוטו במידת הצורך מחלק עוד כוח לגלגלים שצריכים

AWD- זה שכל 4 הגלגלים של האוטו מסתובבים כל הזמן

פורסם
לפי מה שאני יודע והבנתי אז זה הולך ככה

4X4- זה בעיקר בגיפים שהם פועלים במצב הרגיל ב2X4 ואם רוצים מוסיפים עוד כוח ל2 הגלגלים והופכים ל4X4

4WD- זה האוטו במידת הצורך מחלק עוד כוח לגלגלים שצריכים

AWD- זה שכל 4 הגלגלים של האוטו מסתובבים כל הזמן

 

אתה מוכן להסביר לי בשביל מה אתה מעלה ת'רד מהמתים בשביל לכתוב שטויות?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
למה יש רכבים שאתה יכול לשלוט בהנעה ? לעשות אותה 4X4 או 4X2 , הרי במילא 4X4 זה הכי טוב אז רצוי שזה ישאר קבוע

לא ?

אם כבר הת'רד עלה באוב אני יוסיף משהו.

בין 4X4 לכביש לבין 4X4 לשטח יש הבדל מהותי חשוב ,המטרה של 4X4 לשטח היא אחיזה למעבר מחשולים ,בעוד בכביש המטרה היא אחיזה בכביש למען הבטיחות.

ההבדל הזה גורם לשינויים בתיכנון של כל מערכת ,כמו בקרת החלקה מול נעילה אורכית אוטו' ברגע שמשלבים ל4X4 .

מעבר לזה במהירויות של רכב שטח בכביש (אני לא מדבר על קיין)ה4X4 לא יעיל גם עם המערכת לא נעולה .

ברכב כביש הדיפ' כמעט לא נפתחים לגמרי וככה תמיד 4 גלגלים מניעים(בהנעה כפולה קבועה כמובן)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

אין קשר בין ההנעה לאחיזה. אחיזה מושגת באמצעות פרמטרים שונים - צמיגים, גיאומטריית מתלים וכו'. ההנעה מטפלת באספקט המשיכה (traction), ומשיכה ואחיזה אינם היינו הך.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אין קשר בין ההנעה לאחיזה. אחיזה מושגת באמצעות פרמטרים שונים - צמיגים, גיאומטריית מתלים וכו'. ההנעה מטפלת באספקט המשיכה (traction), ומשיכה ואחיזה אינם היינו הך.

סליחה אבל אתה מדבר שתויות כודם כל הנעה כפולה עוזרת לאחיזה ע"י החזקת\החזרת חיכוך בין הכביש לצמיג תוך כדי משיכה (TRACTION)

לגבי המתלים וכו זה נכון זו תוספת לאחיזה יותר טובה בלי שום קשר להנעה כפולה...

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

פורסם
אתה מוכן להסביר לי בשביל מה אתה מעלה ת'רד מהמתים בשביל לכתוב שטויות?

 

כי קראתי על זה עכשיו ורציתי להביר את דעתי בפורום על הנושא.....

אם יש בעיה עם זה אני מתנצל....

סבבה???

פורסם

אין צורך להתנצל.

 

יש צורך לקרוא ולהבין את מה שנכתב באותו שרשור , ולהימנע מכתיבת דברים לא נכונים שרק הוסברו.

פורסם
סליחה אבל אתה מדבר שתויות כודם כל הנעה כפולה עוזרת לאחיזה ע"י החזקת\החזרת חיכוך בין הכביש לצמיג תוך כדי משיכה (TRACTION)

לגבי המתלים וכו זה נכון זו תוספת לאחיזה יותר טובה בלי שום קשר להנעה כפולה...

אני לא מבין משהו. לקחת משפט כמעט נכון, כתבת שהוא "שתויות" (הערה לצופים בבית, הכוונה בדבריו של המחבר אינה קבוצת נערות שיכורות ומופקרות מחבר העמים אלא למילה "שטויות"), ואז עוד חזרת

על המשפט עליו אמרת "שתויות" כמשפט נכון?

 

אז להעמיד דברים על דיוקם:

צמיגי הרכב מיועדים לספק שני סוגים של אחיזה:

* Traction - אחיזה במישור האורכי, כלומר בזמן האצה\בלימה.

* Grip - אחיזה במישור הצידי, כלומר בזמן פניה.

 

אפשר לצורך הענין להניח שלצמיג יש אחיזה X. נמדוד את זה בנקודות, נניח 100 נקודות אחיזה.

עכשיו, האחיזה הזו מתחלקת בין המישור האורכי למישור הצידי. כל אחד משני אלו מקבל חלק

מ"נקודות האחיזה", אך מספר נקודות האחיזה לעולם לא יעבור את ה100.

נניח, אם מופעלים על הצמיג כוחות במישור הצידי, שמנצלים 70 נקודות מתוך ה100, במישור

האורכי הצמיג לא יהיה מסוגל לספק יותר מאשר 30 נקודות האחיזה הנותרות.

 

בקיצור, לצמיג יש סך אחיזה קבוע, שמתחלק בין כוחות הצד וכוחות האורך.

 

שימו לב שכל האמור לעיל לא מדוייק ב100%, פשוט כי צמיג לא מתנהג בצורה לינארית,

כלומר המודל שעל פיו ניתן לאמוד את הכוחות שהוא יכול לספק, לכל כיוון, שונה ומורכב בהרבה.

אבל בשביל הסבר פשוט בפורום, זה יספיק.

 

קל מכאן להבין כיצד - ויותר חשוב, באילו מצבים - הנעה כפולה עוזרת.

בהנעה קדמית בזמן האצה, למשל, הצמיגים הקדמיים צריכים לספק גם את כל הTraction,

וגם חלק ניכר מהGrip (את יתר הGrip מספקים הצמיגים האחוריים, כמובן).

אם תעביר חלק מהTraction לצמיגים האחוריים, הפחתת את העומס מהצמיגים הקדמיים, ועל כן

סיפקת להם אפשרות לתת יותר Grip.

לכן, הנעה כפולה תאחוז תחת כוח טוב יותר מהנעה קדמית.

ביתר המצבים, כמו למשל בסיבובים מהירים בהם לכוח המנוע אין כמעט משמעות - נניח ב140 קמ"ש,

או בבלימות, או בפניות תחת תאוצה קבועה (למעט מצבים איטיים כמו skidpad), אין שום משמעות לסוג ההנעה, והכל הופך להיות תלוי בגיאומטריית המתלים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

ROEE

לא הבנת כנראה מה שרשמתי לכן אני אסביר לך אמרתה פה במגילה שלמה בדיוק אותו הדבר מה שרשמתי ב 3 שורות...

רשמתי "שטויות" בגלל שהבן אדם אמר את ה משפת הזה "אין קשר בין ההנעה לאחיזה."

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

פורסם

אם הנושא הזה כבר עלה אז מספר שאלות :

 

לרכב שיש הנעה של ארבעת הגלגלים באופן קבוע (B4, STI,EVO) הוא אינו יכול לתפקד טוב בשטח כמו ג'יפ? וזאת רק כדי שתיהיה לו אחיזה טובה יותר?

ג'יפ שנוסע בכביש ולא בשטח וכל ארבעת הגלגלים מניעים יש לו אחיזה פחות טובה מאשר 4X2? הוא מושך יותר לצדדים? ואי אפשר ליסוע מהר כמו בהנעה של 4X2?

פורסם

בתאוריה יכול להיות שרכב כביש בעל הנעה 4X4 יסע בשטח יותר טוב מרכב זהה בעל הנעה רגילה .

אבל צריך לזכור ששטח זה מילה כוללת להמון דברים (ואני לא יפרט),סובארו טנדר 4X4 למשל עברה תחת זרועתי (וזרועות כל בית ישראל וישמעל)נסיעות דיונות שבילים ובוץ ולא איכזבה(כמעט). אני לא חושב שB4 היית שורדת רבע מזה (בלי קשר לגובה גחון וכו') .

רכב שטח שעולה לכביש בהנעה כפולה משולבת יתנהג רע בסיבובים בגלל שלרוב שילוב ל4X4 נועל דיפ' מרכזי האופן חלקי לפחות.כמובן שרכבים בהם 4X4 משולב תמיד(האמר דיפנדר וכו')יש שילוב מיוחד לנעילת הטרנספר(דיפ' מרכזי).

 

ביום שלישי שעבר נסעתי אחרי אביר צבאי מג'וליס לכיוון ב"ש ,ראיתי שבסיבובים כל הרכב התעוות והגלגלים

קופצים בצורה מחשידה .ניסיתי לצעוק לנהג שמשהו אצלו משולב (אני לא יודע איך זה עובד באביר) והוא החזיר לי אצבע משולשת (כנראה חשב שאני מעיר לו על כך שחתך אותי לפני זה) עקפתי אותו והמשכתי בדרכי ,כשעצרתי לטרפיסט הוא עקף אותי ואחרי כמה ק"מ (לפני בית קמה) זהיתי חלקים זרוקים על הכביש חמקתי מהם ברגע האחרון ואחריהם ראיתי את האביר עומד וזרם של שמן פורץ לו מהטרנספר.

לפי מה שאני ראיתי הגל הנע האחורי שלו נשבר ונשלף מהטרנספר .

יש אנשים שלומדים רק ככה......

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.


×
×
  • תוכן חדש...